Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Joachim_staelen

Legacy Member
IK ben totaal tegen het vechten, maar toch ook al eens 2 kereltjes nen Dzjoef op under muile gegeven.

Er waren dus 2 "Petjes" van 14 jaar naar mijne fiets aan het kijken en 1 was bezig mijn slot aan het openfixen.

Kga er zo subtiel naar toe, doe alsof ik een passeerder ben. Kvraag zo, hebde vuur. Die kerels (alletwee met sigaret in de mond) zeggen, goaj't ohowwe aanscharten (voor Nederlanders : ROT op of zoiets"). Kzeg zo, waarom zou ik.

Die gastjes begonnen zich lik een beetje te stellen en ze vroegen wat ik hier kom doen. Ik op mijn beleefdse nederlands gezegt :" Mijn gejatte fiets terugjatten". Toen heb ik die ene met mijn sleutels in zijn maag geramd tot die op de grond lag en niet meer bewoog. Daarna de andere ook ergens een schop gegeven (Ik ben 1.91m groot dus ik moet me niet veel bewegen é:)).

Dan alletwee under klakske afgepakt, ze in mijn boekentas gestoken en een beetje verder op de mesthoop van nen boer gegooid.

Die kerels dan nog eens tegengekomen, dan konden ze hun manieren wel houden :).

Tot zover mijn vechtgeschiedenis...

NSA.Rhinox

Legacy Member
Joachim_staelen zei:
IK ben totaal tegen het vechten, maar toch ook al eens 2 kereltjes nen Dzjoef op under muile gegeven.

Er waren dus 2 "Petjes" van 14 jaar naar mijne fiets aan het kijken en 1 was bezig mijn slot aan het openfixen.

Kga er zo subtiel naar toe, doe alsof ik een passeerder ben. Kvraag zo, hebde vuur. Die kerels (alletwee met sigaret in de mond) zeggen, goaj't ohowwe aanscharten (voor Nederlanders : ROT op of zoiets"). Kzeg zo, waarom zou ik.

Die gastjes begonnen zich lik een beetje te stellen en ze vroegen wat ik hier kom doen. Ik op mijn beleefdse nederlands gezegt :" Mijn gejatte fiets terugjatten". Toen heb ik die ene met mijn sleutels in zijn maag geramd tot die op de grond lag en niet meer bewoog. Daarna de andere ook ergens een schop gegeven (Ik ben 1.91m groot dus ik moet me niet veel bewegen é:)).

Dan alletwee under klakske afgepakt, ze in mijn boekentas gestoken en een beetje verder op de mesthoop van nen boer gegooid.

Die kerels dan nog eens tegengekomen, dan konden ze hun manieren wel houden :).

Tot zover mijn vechtgeschiedenis...

:lol: :lol: :naughty:

Made my day!

master miller

Legacy Member
Een tip die ik u kan geven, end ie toch wel redelijk goed werkt.

Zorg vooral dat je de eerste slag geeft, en zorg er voor dat ie raak is.
Bv. sla iemand van de eerst keer loeihard op zn neus en die gaat niet veel meer uithalen; buiten een beetje op de grond liggen bloeden. Lever, clinch + nieren doen het ook steeds goed.
Of gwn keihard met je handpalm op zn voorhoofd stampen ===> lichaam volledig uit balans ===> valt gewoon recht op zn achterhoofd = fight cancelled :p

bloodoo

Legacy Member
moest ik moeten vechten zou ik het niet perse met slagen doen :p
is niet echt mijn beste kant.close combat gaan,uit balans en neergooien :D
schoppen kan ik ook goed :D

NSA.Rhinox

Legacy Member
master miller zei:
Een tip die ik u kan geven, end ie toch wel redelijk goed werkt als je een strafblad wilt.

Zorg vooral dat je de eerste slag geeft, en zorg er voor dat ie raak is.
Bv. sla iemand van de eerst keer loeihard op zn neus en die gaat niet veel meer uithalen; buiten een beetje op de grond liggen bloeden. Lever, clinch + nieren doen het ook steeds goed.
Of gwn keihard met je handpalm op zn voorhoofd stampen ===> lichaam volledig uit balans ===> valt gewoon recht op zn achterhoofd = fight cancelled :p

Zie aanpassing.

En hoe stampt ge met uw handpalm op iemand zijn voorhoofd?

Flipkikker

Legacy Member
Kzou toch zoveel mogelijk een gevecht vermijden :x

Zoalsk sommige hier bezighoor, die nog nooit gevochten hebben en zeggen dat ze zich zouden kunnen weren: you could be terribly wrong ;)

Je weet nooit of de persoon tegenover je een ervaren vechtersbaas is, mss doet hij wel een vechtsport, wat sowieso in je nadeel speelt...
En als hij gewapend is, dan ben je zeker fucked, mesvechten is _geen_ lachertje ;) (laat iemand maar es een (ongevaarlijk!) stokje nemen en het als mes gebruiken op je, je zal gauw genoeg merken dat je geen kans maakt en sowieso snijwonden eraan overhoudt)

master miller

Legacy Member
niet echt de handpalm eerder de muis van u duim, het verlengde van u duim juist boven de pols. of hoe je het ook noemt.

Xitra

Legacy Member
ik vermijd zoveel mogelijk gevechten! maar overlaast ruzie gehad buite pakt een jonge mij bij de keel, ben een rustig persoon maar dat ging er over dus heb ik die goed bijgewerkt! HIJ dacht dat hij me aankon maar heb hem toch maar dadelijk neer gekregen en zei stop! nuja, beetje gevecht sport doen helpt wel, ik was redelijk rustig aangezien ik kickbox wedstrijden heb gehad kan ik me rustig houden in een situatie terwijl andere mensen gewoon erop los kloppen zonder na tedenken!
*Rustig blijven
*goed kijken
*nooit naar onder kijken als je vecht
*en je goed bescherme ;-)

ChunWai.

Legacy Member
master miller zei:
niet echt de handpalm eerder de muis van u duim, het verlengde van u duim juist boven de pols. of hoe je het ook noemt.

Als jij degene bent die eerst slaat, ben jij degene die het strafblad als eerste krijgt. Ook al daagde hij je uit en gaf hij waarschuwingen dat hij ging kloppen, dus eerst incasseren en dan misschien verdedigen.

agrash

Legacy Member
heb weinig ervaring ermee buiten het lager onderwijs maarja das niets he de leerkracht kwam er meestal tussen voor het eigenlijk echt begon

maar als het nu zover zou komen zou ik nooit de benen schoppen, da vind ik het laagste wat je kunt doen.. gewoon wat kloppen geven in het gezicht of in de maagstreek is voldoende

master miller

Legacy Member
C2W zei:
Als jij degene bent die eerst slaat, ben jij degene die het strafblad als eerste krijgt. Ook al daagde hij je uit en gaf hij waarschuwingen dat hij ging kloppen, dus eerst incasseren en dan misschien verdedigen.

wel, ik incasseer liever niet.
De eerste slag kan direct "ne goeie" zijn, en dan ben je ff het noorden kwijt terwijl er wss daarna nog een paar volgen.

Het beste is denk ik "wakker" zijn. Aandachtig en geconcentreerd blijven en letten op wat de tegenstander gaat doen. Hierop improviseren en tegenaanvallen hierop baseren. Ook als je slaat erop letten dat je arm zo goed als gestrekt is op het moment dat vuist zijn doel raakt. Dit terwijl je het bovenlichaam mee draait in de slag voor er wat extra gewicht in te leggen. Kan ervoor zorgen dat iemand na 1 slag al direct tegen de grond gaat als hij hem niet zo hard verwacht had.
Heb vroeger enkele jaren kickbox gedaan; heb daar geleerd hoe je goed moet doorslaan.

Gentille

Legacy Member
master miller zei:
wel, ik incasseer liever niet.
De eerste slag kan direct "ne goeie" zijn, en dan ben je ff het noorden kwijt terwijl er wss daarna nog een paar volgen.

Idd :p. Heb het zelf al ondervonden. Ik kreeg één slag in mijn vlucht om weg te geraken vol op mijn kaak. Ik was er eff niet goed van en ik probeer verder te lopen, met zwarte plekken voor mijn ogen en loop recht in de armen van een andere tegenstander die me dan mij de keel grijpt terwijl de andere zijn vuisten de vrije loop liet. Ik heb een slag of 3 gekregen voor dat ik KO ging, daarna weet ik niets meer. Ik kwam weer bij bewustzijn als ik op de grond lag. Dan met de fiets naar huis en een bloedspoor getrokken van de fuifzaal naar huis toe :p

ng

Legacy Member
Denk niet dat de meeste mensen kalm blijven en kijken wat de "tegenstander" doet.
Meeste mensen zullen ook rap neergaan, denk ik.

master miller

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Denk niet dat de meeste mensen kalm blijven en kijken wat de "tegenstander" doet.
Meeste mensen zullen ook rap neergaan, denk ik.

Dit hangt natuurlijk van jezelf af hoe je op een bepaalde situatie gaat reageren.
In gelijk welke gevechtssport is het zeer belangrijk om geconcentreerd te blijven.
Als je niet oplet heb je meestal direct een paar kletsen op u toot :p

MaDDie

Legacy Member
gentille zei:
Idd :p. Heb het zelf al ondervonden. Ik kreeg één slag in mijn vlucht om weg te geraken vol op mijn kaak. Ik was er eff niet goed van en ik probeer verder te lopen, met zwarte plekken voor mijn ogen en loop recht in de armen van een andere tegenstander die me dan mij de keel grijpt terwijl de andere zijn vuisten de vrije loop liet. Ik heb een slag of 3 gekregen voor dat ik KO ging, daarna weet ik niets meer. Ik kwam weer bij bewustzijn als ik op de grond lag. Dan met de fiets naar huis en een bloedspoor getrokken van de fuifzaal naar huis toe :p

als iemand je zoiets lapt , dan zou ik toch ze zeker een payback geven ze.
Kzou het me niet kunnen laten.

Gentille

Legacy Member
MaDDie zei:
als iemand je zoiets lapt , dan zou ik toch ze zeker een payback geven ze.
Kzou het me niet kunnen laten.

Ach ik was 15-16 jaar. één van de eerste malen dat ik uitging. Die gasten hadden dat meteen door dat wij niet gewend waren om uit te gaan. Het waren 2 20-jarigen met een brede kast. Wij waren wel met een man of 8. Mja wat konden wij doen, die hadden ons afgeklopt als vliegen. Er waren 3 toiletten en mijn 8 vrienden waren op dat moment allemaal naar het toilet :lol:. Ik neem hun niets kwalijk want anders gingen ze zelf geïncasseerd hebben en waren ze hun geld ook kwijt.

Crashtestdummy

Legacy Member
meh, kwas vroeger ook zo. alser nu ene slaat slanek gewoon terug zelfs al ist een verloren gevecht zodak tenminste met het goed gevoel zit dat den andere er ook iets aan overhoud :)

ChevaL

Legacy Member
Ik ben wel eens bijna geconfronteerd geweest met geweld:

Mijn maat had es wa te veel gedronke op een avond, ik was nog nuchter...
We stapten in de frituur waar wij allebei werkten om eens te eten, het was nogal druk dus wij aanschuiven. M

ijn maat stelt em op een slechte plaats juist aan de zijkant van de toog waardoor er 3 allochtonen ons ongemerkt voorbijstaken, mijn maat ( die nogal een grote mond heeft als em zat is ) begon direct te zeggen van "ey gaste wij waren ier wel eerst" op een nogal onbeschofte manier. Die mannen van "ja ok bestel maar dan".

Mijn maat bestelt maar wou nog een verdere grote bek opzetten en begon ze op een duur uit te schelden terwijl ik hem wa wou bedaren omdat em ZWAAAAR overdreef en ik verontschuldig mij tegen die 3 gasten. Die 3 gasten waren natuurlijk nogal kwaad en wouden da ni pikken, mijn maat en ik gingen ff naar buiten om 1 te roken en die 3 mannen volgden ons zonder we da wisten.

Toen ik zag dat die ook buiten kwamen zei ik direct tegen mijn maat van "Kerel zet genen bek open of da loopt ier mis é", hij hield zich dus maar kalm en zweeg gewoon terwijl die gasten tegen em bezig zaten van "Gade nu nog altijd een grote mond ebben etc...", mijn maat hield zich gelukkig kalm en negeerde hun gewoon terwijl ik die gasten hun aandacht wouden hebben maar ze keken ni om naar mij. Plotseling gaf ene peet nen mega laffe bitch slap aan mijne maat waardoor ik gewoon tussen hen ging staan. Mijn maat ( een kleine gast wat in zijn nadeel is ) deed direct zijn vest uit maar ik hield hem tegen. Een werknemer van de frituur ( een mooie meid ) kwam ook direct naar buiten om die 3 mannen weg te sturen en dat dit ni kon. Ze gingen dus weg.

Nadat we gegeten hadden gingen we met onze fiets naar huis toen we heeel toevallig die zelfde peten weer tegenkomen zo een 500 meter verder.
Ze liepen achter mijne maat zijn vélo ( die nogal traag reed ) en schopten er vollenbak op ( op zijn fiets, op hem stampen geven etc... ).

Mijn maat verloor daardoor zijn evenwicht en viel, ik stopte direct om die gasten te kalmeren tot 1 van die gasten mijn vélo pakte en het zeker 5 meter in de lucht smeet. Ik werd woedend en begon die gasten vollenbak uit te schelden ( ik had hun niets misdaan en zoveel keer mijn verontschuldigingen aangeboden en toch lappen ze mij zoiets ). 1 van die gasten kwam naar mij en greep mijn gezicht en gooide mij op de grond, ik nam mijn vélo ( die toch al stuk was ) en gooide hem recht op hem waardoor hij eronder viel.

Mijn maat belde dan de flikken en ze liepen weg, de flikken waren ni afgekome en we zijn maar met de taxi naar huis gegaan.

Ik ben 17, mijn maat 20 ( maar klein gestalte, ik ben zelfs groter ) en die 3 allochtonen waren rond de 20 jaar en waren 2 koppen groter dan mij. (ni om stoer te doen hoor :D)

Dit is natuurlijk geen aanval op allochtonen ik zie belgen dit zeker ook doen, die mannen wouden op begin zelfs geen problemen maar ze pikten het waarschijnlijk niet dat ze werden uitgescholden en wouden dit ons duidelijk maken ( en het ging echt te ver )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan