Archief - Toekomst Internet in Belgie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ng

Legacy Member
Gingen ze ook niet gans België "overspannen" met draadloos internet?

Alé, als het wel gezond blijkt te zijn.

Evil_Freaky_BE

Legacy Member
Dat zou maf zijn, bronnen?

En dan nog, zou dit dan goed zijn? Limiet verhoging? Sneller?

zaffah

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Gingen ze ook niet gans België "overspannen" met draadloos internet?

Alé, als het wel gezond blijkt te zijn.

Er is al een tijdje wimax in brussel ( http://www.clearwire.be/home.php ). Dat is wel niet van telenet (denk ik).
Ik heb wel een email gekregen van telenet dat ze op alle grote punten en treinstations wireless gingen zetten of hebben en dat je dit kon gebruiken mits een kleine vergoeding van 9€ :p

ng

Legacy Member
Evil_Freaky_BE zei:
Dat zou maf zijn, bronnen?

En dan nog, zou dit dan goed zijn? Limiet verhoging? Sneller?

Geen idee, maar mijn docent multimedia heeft dat toch verteld de vrijdag.

Bedoeling is dus dat als je op de trein bv zit, dat je zonder onderbreking internet hebt.

V3nator

Legacy Member
kheb geen limiet, scarlet rekent door ask er over zit, I dont mind:)

Lemon

Legacy Member
In 2007 heeft telenet geen alleenmacht meer op de kabel. Dus vanaf dan zal er wel wat meer concurrentie komen voor telenet.

^MystiQ

Legacy Member
Lemon zei:
In 2007 heeft telenet geen alleenmacht meer op de kabel. Dus vanaf dan zal er wel wat meer concurrentie komen voor telenet.

Als dit zo is gaan we hier op internetgebied wel het 1 en ander meemaken in belgië. Het zal een evolutie zijn die niet onmiddelijk voelbaar zal zijn maar de verhoging van limieten en snelheden zullen een cruciale rol spelen.

Zie maar naar "dommel", moesten die eens een heuse reclamecampagne opzetten é, tzou ook al efkes voor opschudding zorgen hoor. Ik denk dat telenet nog voor een aantal grote kopzorgen zal staan. Verhoging van limieten en snelheden zonder dat aan de klant door te rekenen :D

PooTaH

Legacy Member
Ik ken wat inside mensen, en volgens hen gaat de snelheid de komende maanden op z'n minst vervijfvoudigen! Als je goed rekent is je telemeter dan 5maal zo snel leeg/vol. Dus zit de kans er sterk in dat er in België FUP komt, die insider info is betrouwbaar, zou kunnen ergens op i-net te vinden zijn ook. -telenet :)

Evil_Freaky_BE

Legacy Member
Hmmm ga toch nog even wachten met overschakelen... (toch handig wat zo'n threadje kan veroorzaken :P)

Mess

Legacy Member
ik zit maandelijks gemiddeld 4 dagen op smallband, net zoals nu
30Gb download is me te weinig, je kan blijkbaar je verbinding herstellen naar breedband bij telenet tegen de volgende tarieven:
15cent/mb dll
75cent/mb upload

goe zot zijn ze daar bij telenet.

nog uurke en de resetdatum is aangebroken zie. :-)

KN-StrideR

Legacy Member
nu da'k ne webcam heb en regelmatig met mensen lig te cammen op internet voel ik pas ECHT hoe absurd die limieten zijn.

webcam (naar 1 persoon) gaat tegen 10Kb/s , en ge zijt algauw een uurke bezig he... soms wa langer ... 60 seconden in ne minuut 60 minuten in een uur ...

600 kilobyte / minuut * 60 = 36 megabyte / uur ?
En ik zit hier mee 3 gig upload en zit nu al halverwege ... reset is de 24ste


Download cava nog MAAR ik hou me in qua demo's en trailers ... en inhouden omdat de isp u da oplegt? da's niet de vrijheid die ze beloven he?

byter

Legacy Member
edpnet/dommel > fulladsl
want die tabel die je post is wel zeer bepekt :unsure:

PooTaH zei:
Als je goed rekent is je telemeter dan 5maal zo snel leeg/vol.

mmm ?
of ik nu 10GB aan 4mbit/s binnen haal of aan 10mbit/s of aan 20mbit/s ...het blijft 10GB

snelheidsverhoging betekent niet dat je je limiet sneller gaat halen, je verbruik bepaalt dat

Bontus

Legacy Member
dommel is ook een oplossing natuurlijk.
Ik wou maar aantonen dat er goede alternatieven zijn als je met zo'n krappe uploadlimiet zit zoals bij Telenet.

edit: er is ook ADSL voor 20 euro per maand mogelijk nu, (als je Proximus smile abonnee bent (wat 5 euro per maand kost voor 20 minuten bellen))
Academic Broadband voor slechts € 19,95 per maand* indien u zich eveneens via Academic Broadband inschrijft voor de voordelige "Smile 5 Anytime All Networks" van Proximus, de formule zónder abonnementskost.
http://www.academicbroadband.be/proximus/

MeRCeNaRy

Legacy Member
Ik blijf erbij da internet in belgie het komende jaar gaat vooruitschieten... Ik ben sinds paar maanden overgeschakeld van skynet naar dommel. En damn man, ik zeg u, de voordelen die ik nu heb :D ZEKER de moeite waard :)

Robinvv

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Ik blijf erbij da internet in belgie het komende jaar gaat vooruitschieten... Ik ben sinds paar maanden overgeschakeld van skynet naar dommel. En damn man, ik zeg u, de voordelen die ik nu heb :D ZEKER de moeite waard :)

Voila se,

Ben blijkbaar niet de (enige) "tevreden klant" :niceone:

MeRCeNaRy

Legacy Member
grey-turtle zei:
In vergelijking met telenet is 30 GB erg veel.
Ik heb er 50 ;) + derna FUP @ 1mbit :) Maw, ik download een goede 200 gb per maand... 50 gig is eerste 5 dagen al der door :) Derna heb ik nog 3 weken die 1mbit verbinding hé, voor geen extra kost. Ong 130 kbps hebt ge dan. Ge krijgt er een fijne newsserver bij waar ge max 50 gb kunt vanaf halen. Maar als ge slim zijt pakte u een accountje bij eweka of zo, en dan kunde zodra ge in de 1mbit zit daar vanaf halen zonder problemen. Kost u iets van 7.5 euro

De verbinding zelf kost 32.95, dat eweka account kost 7.5 euro. Dat is samen 40.45. Dit terwijl skynet 39.95 kost, en daar krijg je een brakke newsserver, 10 gb, enz... Het enige dat ge bij skynet hebt, is een stabiele verbinding..... Maar die hebt ge bij dommel ook want die zitten op het turboline netwerk, wat dus van belgacom zelf is :)

aub, wat informatie voor de infolustigen :p

Een tevreden klant ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan