Archief - Toekomst Internet in Belgie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zaffah

Legacy Member
killgore zei:
Met alle respect, maar legaal elke maand over de 10 gig geraken moet je toch al je best doen (lees: max 5% van de inetters zal er legaal zo geraken), en je kan je limiet laten optrekken naar 20 gig.

edit: daarom ga ik nog niet akkoord met de 10 gig limiet eh :/. Persoonlijk ondervind ik het meest last van de up-limiet.

Als je toch niet aan de 10 gig geraakt, waarom is het in de meeste landen dan fup of limietloos geworden?

DGEN

Legacy Member
bedrijven hier houden elkaar in evenwicht..zolang belgacom of telenet niet overstappen op limietloos, blijft het gewoon hier met limiet....imo though :p

Tsommy

Legacy Member
zonder "illigaal" downloaden zit ik toch ook altijd over mijn limiet per maand hoor. 3 mensen online bij mij thuis. En als ge wa trailers etc bekijkt zijde der snel over zenne + dan gamen da mijn broer vollenbak doet online dusja. Geen limieten zoals in andere landen zou super zijn , het internet mag dan zelfs wa trager zijn.

dendaak

Legacy Member
mja, Nederlanders zijn met alles in het voordeel qoa wetgeving. . .

L0k1-

Legacy Member
ik hoop gewoon dat ze toch tenminste hun limiet een paar gigabyte verhogen binnen een jaar :)

limietloos downloaden zie ik in belgie nog niet snel gebeuren :)

Evil_Freaky_BE

Legacy Member
Forze zei:
feit is dat 83% van de internetgebruikers toekomen met 10gb-15gb. (officiele cijfers van een rapport van test-aankoop enkele maanden geleden) Slechts een minderheid download demo's, films, muziek (altijd legaal natuurlijk :$ ) & nog minder mensen doen het vaak.

Ik heb zelf altijd te weinig limiet (download veel van fileplanet, zeker met hun films nu) & betaal altijd een aantal extra paketten per maand. Dit is lastig voor mij, maar door men werk weet ik dat ik een uitzondering ben.

Hebben ze al eens aan de volgende instelling gedacht:

"Ohja, we zitten bijna voorbij de limiet, wat minder doen tot de reset..."

Denken ze soms dat mensen vollebak zonder na te denken gaan downloaden? Geen 2de keer hoor eens ze met smallband bekend zijn...

Dit land is serieus verneukt.

De ongelooflijke hoge tax, Internet (technologie van nu) is een uitzonderlijk geval in heel de wereld...
Dan moeten ze zich ook niet gaan afvragen waarom bedrijven het moeilijk hebben of zich ergens anders gaan vestigen...

Als ik op men eigen ga wonen wordt het toch serieus uitstippelen welke de beste locatie zou zijn voor mij...

ByTEsPaWn

Legacy Member
Ik kom met 10Gb zeker niet toe. Als ik al eens een trailer zie staan moet ik me al hard inhouden om ze te bekijken. laat staan dat ik dan dingen kan downloaden als America's Army, FEAR multiplayer, Savage, demo's, filmpjes op YouTube/GoogleVideo, zitten rondknoeien met Google Earth, online spelen, patches, foto's opsturen naar vrienden, foto's uploaden naar printservices...

zaffah

Legacy Member
Mja wat ik me ook afvraag is als telenet zo kickt op snelheid. Waarom is de upload dan nog steeds zo traag?

Als alles in dit land om snelheid draait, waarom is belgacom dan nog steeds zo traag zonder enige toegeving te doen op limiet, en waarom lanceren ze adsl2+ of hun VDSL niet? Als iedereen kickt dan zouden ze toch bij telenet moeten zitten en niet bij de slakken belgacom?

zoveel vragen en geen antwoorden :p

Quxan

Legacy Member
killgore zei:
Met alle respect, maar legaal elke maand over de 10 gig geraken moet je toch al je best doen (lees: max 5% van de inetters zal er legaal zo geraken), en je kan je limiet laten optrekken naar 20 gig.

edit: daarom ga ik nog niet akkoord met de 10 gig limiet eh :/. Persoonlijk ondervind ik het meest last van de up-limiet.
Zelf kom ik ook toe met 10 gig, maar ik vind de prijs ervan veel te hoog... voor €40 in de maand zouden ze toch veel meer mogen bieden dan 10gig, een hoge downsnelheid en een crappy upsnelheid. (edit: of voor 10gig veel minder vragen)

De SkeEvN

Legacy Member
vertel mij keer wa ge voor 12 gb download da allemaal legaal is... en dit per maand...

zaffah

Legacy Member
De SkeEvN zei:
vertel mij keer wa ge voor 12 gb download da allemaal legaal is... en dit per maand...

Tis trouwens 10GB en 2GB upload. Als je met een intens surfend gezin zit is dat niet onoverkomelijk veel hoor.

M'n pa zit graag op van die veilingssites (veel foto's etc). Dan nog ikke + m'n broer die toch ook serieus wat binnenhaalt.

Zonder illigale dingen .... ik schat op een 7 a 8 GB en daarbij doen we hier geen zotte dingen zoals naar HD-trailers kijken etc. (geen gamers in dit huis aanwezig trouwens)
Zoveel is er dus niet over om illigaal te downloaden.

Ik heb er geen probleem mee hoor dat ze hier limieten hanteren. Maar dat ze daar bovenop nog eens zoveel duurder zijn dan in vergelijking met het buitenland (De meeste ISP's) ... dat ergert me.

LSDsmurf

Legacy Member
De SkeEvN zei:
vertel mij keer wa ge voor 12 gb download da allemaal legaal is... en dit per maand...
Ik denk dat ik de laatste tijd al zeker 12GB per maand verbruik aan webradio alleen :lol:

Zir0h

Legacy Member
killgore zei:
Met alle respect, maar legaal elke maand over de 10 gig geraken moet je toch al je best doen (lees: max 5% van de inetters zal er legaal zo geraken), en je kan je limiet laten optrekken naar 20 gig.

edit: daarom ga ik nog niet akkoord met de 10 gig limiet eh :/. Persoonlijk ondervind ik het meest last van de up-limiet.
legaal, niet echt moeilijk ze :)
Download maar is een linux distro van enkele dvd's (debian: 2DVD's FC5: 1DVD...) :)

^MystiQ

Legacy Member
Ik weet eigenlijk niet wat al dat gezaag altijd is over die bandbreedte. Ik heb 10 gig ofzo en ik kom daar iedere keer mee toe. Downloaden/uploaden jullie dan zoveel per maand ? Illegale activiteiten, daar lijkt het hier wel op precies :sop:

Feignasse

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik weet eigenlijk niet wat al dat gezaag altijd is over die bandbreedte. Ik heb 10 gig ofzo en ik kom daar iedere keer mee toe. Downloaden/uploaden jullie dan zoveel per maand ? Illegale activiteiten, daar lijkt het hier wel op precies :sop:

- trailers bekijken
- webstreams beluisteren / bekijken
- online gamen
- surfen en e-mailen

x2 of x3 als je een router gebruikt

Niets illegaals, makkelijk >10GB

killgore

Legacy Member
The_Assman zei:
legaal, niet echt moeilijk ze :)
Download maar is een linux distro van enkele dvd's (debian: 2DVD's FC5: 1DVD...) :)
zoals ik zei: nog geen 5% van de internettende bevolking dus.

Terwijl van lage/hoge snelheid wel iedereen last/voordeel heeft

@hierboven: alsof surfen & email zoveel kost.

Zwaarste kost ligt hier in zware api's, documentatie, linux-distros & updates, progs, ... en ik zit toch nooit zwaar boven 10 gig ze, buiten men upload dan, aangezien ik vaak zaken upload uit development overwegingen :(.

^MystiQ

Legacy Member
Ulixes zei:
- trailers bekijken
- webstreams beluisteren / bekijken
- online gamen
- surfen en e-mailen

x2 of x3 als je een router gebruikt

Niets illegaals, makkelijk >10GB

Ik zit hier met 3 op een router en zit er nooit over en ik email, game ook. De andere twee hier gebruiken ook regelmatig internet, en nu jij :doc:

^MystiQ

Legacy Member
The_Assman zei:
legaal, niet echt moeilijk ze :)
Download maar is een linux distro van enkele dvd's (debian: 2DVD's FC5: 1DVD...) :)

Owja en dat moet je echt iedere maand opnieuw downloaden zeker ? :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan