Archief - Toekomst Internet in Belgie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
Math'ke zei:
Owja en dat moet je echt iedere maand opnieuw downloaden zeker ? :ironic:
ik heb de laatste maanden zoveel geprutst met linux dat ik toch wel maandelijks een clean distro heb gedownd ja.

Elavro

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik zit hier met 3 op een router en zit er nooit over en ik email, game ook. De andere twee hier gebruiken ook regelmatig internet, en nu jij :doc:
ik zit hier met 3 op een router en deze keer heb ik een week smallband, van illigale dingen zou je dan wel 1 gig ofzo eraf mogen trekken, maar dan zat ik ook al aan 90% met nog 1 week te gaan, haal ik niet

Feignasse

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik zit hier met 3 op een router en zit er nooit over en ik email, game ook. De andere twee hier gebruiken ook regelmatig internet, en nu jij :doc:

So? De laatste jaren is de hoeveelheid audio en video op het internet geweldig toegenomen, dat valt niet te ontkennen. Dat jij nog niet of nauwelijks op die boot bent gesprongen wil niets zeggen. Ik kan hier een waslijst sites linken waarmee je heel snel én legaal 10gig volkrijgt. Internetproviders moeten mee met hun tijd, da's al wat ik erover kan zeggen.

Sir.Killalot

Legacy Member
De SkeEvN zei:
vertel mij keer wa ge voor 12 gb download da allemaal legaal is... en dit per maand...

Wij hebben 3 pc's.
Op 2 ervan wordt er constant online gegamed.
Op alle 3 constant msn + webcam + ev skype
Geregeld trailers, muziek, games, demo's, patches enzo downen... (legaal)
Op mijn pc staat constant webradio op (Q-music :p)

Wij komen met 30gig nipt toe:)

Fatalix

Legacy Member
Der moeten gewoon meerdere ISP's bijkomen in Belgie, en dringend. Dan kan er pas is degelijk geconcureerd worden. Dit schiet niet op. Er zijn er atm 2; skynet en telenet.
Nuja, beide zuigen, want beide hebben limieten.
Pro's telenet: 10mbit.
Pro's skynet: usenet dat werkt.

Dat is het enige. Maar limieten zijn er. En nee, ik geloof echt niet dat de verdeling van lijnen in BE zoooooveeelll duurder is dan in NL.
In NL heb je voor 12,50 (ja, TWAALF euro vijftig cent) een adsl lijn, 250kb/s down, 15kb/up, GEEN down/up limieten..tis ni zo snel als telenet, maar oneindig downe/uppe > snelheid. Kbedoel...telenet hier is marktleider en ja, doet wat ze wilt (heb in BE zelf ook telenet..snelheid, en limiet van 50gb/maand).
edit: waarom is dat in NL zo? Omdat elke telefoonmaatschappij ook internet aanbied. (ook als zoiets in BE...haal hier een abbo en je moet nog voor de gsm zelf betalen ffs...in NL krijg je gsm + kleurentv + comp +laptop + auto + zwembad zo wat voor 20E / maand 1 jarig abbo... maar dat terzijde).

Lemon

Legacy Member
30 min gamen / dag: 30 x 30 min aan 10 kb/s = 0.527 Gb
3 uur radio / dag : 30 x 3 uur aan 12 kb/s = 3.8 Gb
4 demo's / maand: 4 x 200 Mb = 0.8 Gb
3 uurtjes surfen / dag: 30 x 50 Mb = 1.5 Gb
10 trailers / maand: 10 x 75 Mb = 0.75 Gb

Dit is al in totaal 7.377 Gb per maand. En dit is dan nog eens niet zo heel veel activiteit.

Ok mensen die enkel hun webmail lezen en wat msnen geld dit niet. Maar een gemiddelde actieve multimedia fanaat zit zeer snel over die limiet als men niet oplet.

Holy Paladin

Legacy Member
ik weet niet wat voor demo's gij download, maar 200mb is zeer weinig :) de meeste zijn nu 700mb of meer

Kit4na

Legacy Member
Overtijd telefoontje van telenet, ze vroegen waarom ik weg ging bij hun. Tuurlijk zei ik hen dat dat vanwege die lachwekkende limieten zijn. Zitten ze te zeveren , nu bestaat er een nieuw abonnement van tn waar je 35 GB per maand krijgt voor €59,95. Die doen zo precies alsof dat dat niks is, het gaat nog altijd maar over internet hé. Die kerel aan den telefoon vertelde ook nog dat het in de toekomst vooral op snelheid zal aankomen en niet op limieten. Telenet bezit nu het beste netwerk bij ons en binnen x aantal jaar zullen ze zo kunnen overheersen. CARE @ snelheid tbh, nog wat sneller je limiet erdoor. Dan komt er nog wat gezever bij van dat je legaal die 10gb er niet kan doordraaien, zit nu bij scarlet mijn limiet is den 27ste gereset, nu paar dagen later zit ik al op 13gb. En ja das legaal er doorgehaald: demo's (je weet de demo's worden groter en groter bekijk die van BF maar eens), trailers, surfen, email, windows updates, ..

-Helld0g-

Legacy Member
killgore zei:
Met alle respect, maar legaal elke maand over de 10 gig geraken moet je toch al je best doen (lees: max 5% van de inetters zal er legaal zo geraken), en je kan je limiet laten optrekken naar 20 gig.

edit: daarom ga ik nog niet akkoord met de 10 gig limiet eh :/. Persoonlijk ondervind ik het meest last van de up-limiet.

ik kom soms serieus dicht van de 30 GIG en tenige dat ik download zijn mp3's (die je evenwel legaal kunt afhalen), en voor de rest veel legale filmpkes/trailers/demo's noem maar op!

oja en ontzettend veel sites bezoeken, die slorpen tegenwoordig ook niet van het minste zenne!

Robinvv

Legacy Member
Hadden hier ook eerst 10 GB limiet.

maar zijn overgestapt, een slimme beslissing,
ik zou zeggen, al wie problemen heeft met limieten, moet maar een alternatieve provider nemen, Telenet / Belgacom gaat echter niets veranderen tot nu toe :angry:

nu 50 gb limiet en na 50 gb unlimited

Evil_Freaky_BE

Legacy Member
Vermeld aub ook naar welke prodiver je bent overgestapt ^^

En wat bedoel je met "nu 50 gb limiet en na 50 gb unlimited"?

Robinvv

Legacy Member
Evil_Freaky_BE zei:
Vermeld aub ook naar welke prodiver je bent overgestapt ^^

En wat bedoel je met "nu 50 gb limiet en na 50 gb unlimited"?

Dommel Netconnect € 32.95 per maand

400 kb/s download
25 kb/s upload

en na 50 gb : mediumband = 125 kb/s => no limit en ik haal ongeveer 95 kb/s

en de traffic is ook nog goedkoper! € 0.4 per GB extra (als je op breedband wil blijven na 50 gb)

Edit : http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home

Evil_Freaky_BE

Legacy Member
Hoelang zedde al klant, is het betrouwbaar, goede toekomst?

Burny

Legacy Member
Evil_Freaky_BE zei:
Burny wil je dan aub je provider meedelen ^^?

En ja migelle, bestanden worden maar groter en groter these days.
Als je een actieve downloader bent moet je al elke dag je limiet checken als je niet op narrow band wilt gaan.


Nu nog bij Skynet, maar vanaf volgende maand Dommel. Klik hier voor een handig overzicht.

Nog enkele bedenkingen:

- Als toch maar 17% van de internetters niet toekomt met het maandelijks volume, waarom schaffen ze de limiet dan niet gewoon af? Die 17% zal het hele netwerk wel niet kunnen platleggen zeker? Of zitten ze nu al op de limiet? (Ja dus, komt oa door digitale TV)

- Volgens mij houden van die 83% ook véél mensen rekening met de limiet, zodat ze er niet overgaan. Als er geen limieten waren gebruikten wel veel meer mensen meer als 10 Gb/maand denk ik.

- En @ diegene die zich afvragen waarom je meer als 10 Gb/maand nodig hebt: Wij zitten hier met 3 mensen op 1 abbo, mensen die bv graag streaming radio hebben opstaan (vooral voor sport), of het nieuws ne keer herbekijken via de site, online gamen met 2, veel bestanden (oa foto's) uitwisselen...
Dan kom je écht niet toe met 10 Gb/maand. Wij hebben trouwens de 'multi-optie' van Skynet Go, 15 gig dus, en dan nog komen we geen enkele maand toe.

Ik kan niet wachten tot volgende maand, ik ben dat dagelijks gecheck van het volume (en de bijhorende ruzies erover) grondig beu.
Over Dommel: totnutoe 3 mensen aangesloten (exclusief wijzelf hier) en die mannen zijn heel correct, snelle hulpverlening indien nodig, goed te bereiken (kan natuurlijk veranderen als iedereen gaat overschakelen :p ) en ze maken gebruik van het Turboline netwerk, dus goeie snelheid/ping/connectie praktisch gegarandeerd.

Evil_Freaky_BE

Legacy Member
Dommel Netconnect ziet er goed uit, ga waarschijnlijk overschakelen.

Ben die ruzies ook moe dat de bandwidth op is.

Xoliul

Legacy Member
Wij hebben hier twee PC's, en ook met legaal downloaden is die Telenet limiet lastig.
Per dag halen wij minimaal 200mb binnen, en dat is als we ons best doen niet al te veel filmpjes of zware sites te bezoeken, en al zeker geen grote bestanden downloaden. Vorige maand heb ik elke dag 5a10 liedjes gedownload, en die zijn itt tot 5 jaar geleden gemiddeld 10mb groot bij mij, dat maakt dus meteen dat ik de laatste dag nog 40mb overhad.
Ik heb echt al zo veel opgegeven door die limieten. Ik luister niet meer naar DI.fm webradio, ik download geen enkele demo meer en ik haal maar om de twee-drie maanden echt grote zaken binnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan