Archief - Toekomst Internet in Belgie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
FEW zei:
pfff, dan vind ik mijn chello classic van 35€ toch ZEKER die 6€ extra meer waard hoor. :)
ik heb 10mbit down, 512kbit up en 40gig brandwith. das wel wat meer dan die fulladsl van 28.5€ ze :p
voor studenten (like me) is het wel 25 euro per maand.
ik vind da gewoon nen hele goede prijs voor al wat ge nodig hebt.

Messias.

Legacy Member
FEW zei:
pfff, dan vind ik mijn chello classic van 35€ toch ZEKER die 6€ extra meer waard hoor. :)
ik heb 10mbit down, 512kbit up en 40gig brandwith. das wel wat meer dan die fulladsl van 28.5€ ze :p
Woonplaats: Leuven.


Hoe komt het toch dat redelijk kabelinternet voor een redelijke prijs alleen regionaal beschikbaar is (zeg maar Leuven & Brussel) en voor de rest van Vlaanderen onmogelijk? Ahja, 't is waar. Het blok Telenet/Belgacom, aka state-approved oligopolisten. :ironic: Ik zie de toekomst van het internet in België vrij somber in. Telenet en Belgacom blijven hun gang gaan. Voor buitenlandse investeerders is België allesbehalve een interessante markt, vanwege de sterke geslotenheid (ontdubbeling van de lokale lus is zelfs nog geen feit en op het kabelnetwerk is grote broer Telenet alleenheerser).

Een lichtpuntje is misschien dat Telenet niet zijn zin heeft gekregen en niet de "kabelpartner" is geworden van 8 van de 9 Waalse intercommunales. Hoera daarvoor.

Bontus

Legacy Member
Probleem bij oligopolie, is dat het probleem gewoon bij de klanten zit. Die hebben geen zin om van provider te veranderen als ze daar maar 4 euro per maand voor besparen.
Jammer, want zo blijven de prijzen hangen boven de 30 euro's per maand.

demon326

Legacy Member
ik meende dat telenet ergens de komende jaaren het recht over de kabel verloor endat er zo nieuwe providers zouden komen? als dit zo zou zijn is het maar ff doorbijten:D :unsure:

virtualdude

Legacy Member
Messias. zei:
Een lichtpuntje is misschien dat Telenet niet zijn zin heeft gekregen en niet de "kabelpartner" is geworden van 8 van de 9 Waalse intercommunales. Hoera daarvoor.
Enkel omdat Telenet een Vlaams bedrijf waren.
Leuke reden :rofl:

Dat de andere Internetproviders maar zelf kabel in de grond leggen. Sorry maar ik vin het een parasitair gedrag om andermans kabels te gebruike. Om maar te zwijgen over het verlichten van openstellen tot andere bedrijven.
't zijn gvd hun kabels.

ik meende dat telenet ergens de komende jaaren het recht over de kabel verloor
Ze hebben deze van de gemeentes overgekocht dus rechtmatig eigenaar.
Veel verandering zal daar niet snel in komen hoor

Robinvv

Legacy Member
Evil_Freaky_BE zei:
Hoelang zedde al klant, is het betrouwbaar, goede toekomst?


Vanaf half januari tot nu :D
betrouwbaar : geen klachten erover
ok het heeft al eens uitgelegen maar kon ook aan de router liggen dusja.. en was dan hoogstens paar minuten :)

Ik heb véél liever MINDER snelheid en VEEL limiet
dan VEEL snelheid en MINDER limiet ;)

En het hangt af hoe ver je van de centrale zit.
ik 3 km en mag echt over niets klagen.

De toekomst, ze zouden begin 2007 ADSL2+ aanbieden
dusja, valt nog af te wachten hé

Tot hiertoe een ZEER tevreden Dommel klant.

Ik zou het zeker en vast aanraden!

Evil_Freaky_BE

Legacy Member
Hmmm hoe overstappen Robinvv?

Ben nu Belgacom klant (ADSL Plus). Ben al even bij Belgacom (meer dan een jaar, heb begin 2006 January/February overgestapt van ADSL GO+Power naar ADSL Plus dus nieuw contract).

Wil zo snel mogelijk naar Dommel overschakelen zonder al te veel problemen of hoge kosten.

Help/advies aub.

diem

Legacy Member
evil freaky be , gij verwend jong , 30 gb is veel (ja ook voor 3 tieners)
zeg is eerlijk wat daar dan allemaal gedownload wordt, mischien kan je da dan naar belgacom sturen als bewijs dat je meer nodig hebt :roleeyes:

Evil_Freaky_BE

Legacy Member
Ik:

- Muziek luisteren (launch.yahoo.com, staat dagelijks aan)
- Gamen
- MSN
- Test versies van Windows Vista downloaden
- Test versies van Office downloaden
- Trailers en tech previews
- Files/Content uploaden naar website(s)

Demos download ik niet sinds ze veel te groot aan het worden zijn.

Zusje:

Chatten, Webcam, Muziek, Surfen

Broer:

Chatten, Webcam, Muziek, Surfen

Wat valt hier te sturen naar Belgacom?

Het is niet omdat jij misschien eens een paar websitetjes bezoekt, wat emailtjes stuurt en wat rond chat, dat ik dat ook moet doen, ik ga mij niet aanpassen aan Belgacom.

Nu jij... :/

Anoniem04

Legacy Member
Ik moet met mijn vader met 10 gig toekomen, ik zou blij zijn moest dat 30 gig worden.

Burny

Legacy Member
Evil_Freaky_BE zei:
Hmmm hoe overstappen Robinvv?

Ben nu Belgacom klant (ADSL Plus). Ben al even bij Belgacom (meer dan een jaar, heb begin 2006 January/February overgestapt van ADSL GO+Power naar ADSL Plus dus nieuw contract).

Wil zo snel mogelijk naar Dommel overschakelen zonder al te veel problemen of hoge kosten.

Help/advies aub.

Gewoon aanvragen op hun site, Dommel regelt de rest. Ik ben nu ook bezig met de overstap, mij adviseerde ze om Dommel te bestellen in de maand dat ons (1jarig, bijgetekend) contract met Skynet afloopt.

Evil_Freaky_BE

Legacy Member
Burny zei:
Gewoon aanvragen op hun site, Dommel regelt de rest. Ik ben nu ook bezig met de overstap, mij adviseerde ze om Dommel te bestellen in de maand dat ons (1jarig, bijgetekend) contract met Skynet afloopt.

Dat klinkt goed.

Voor mij zal het waarschijnlijk limitloos betekenen. 400KB/s beperkt of 125KB/s onbeperkt, het is een droom die uitkomt.

Robinvv

Legacy Member
Evil_Freaky_BE zei:
Dat klinkt goed.

Voor mij zal het waarschijnlijk limitloos betekenen. 400KB/s beperkt of 125KB/s onbeperkt, het is een droom die uitkomt.


Wel rekening houden met:
-Hoever je van de centrale zit
-De kwaliteit van je telefoonlijn (binnenshuis)
-De snelheden zijn in theorie 500 kb/s (4000 Kbps)

Want ik sta op

Line rate - upstream: 512 Kbps
Line rate - downstream: 4640 Kbps

Denk maar niet dat ik die snelheden hier haal hé...
Je moet dus zeker het maximum niet verwachten :)

en zoals mediumband: ik haal stabiel 95 kb/s en geen 125 kb/s
ter info.

Edit: maar zoals ik zei ik haal hier dus op 3km van de centrale 400 kb/s download en iets van een 25 kb/s upload, hoe dichter je bij de centrale zit hoe beter dus ;)

Evil_Freaky_BE

Legacy Member
Zolang het downrate nergens in de buurtkomt van 5 KB/s zoals dat bij belgacom is bij smallband x: ben ik al blij.

Robinvv

Legacy Member
Evil_Freaky_BE zei:
Zolang het downrate nergens in de buurtkomt van 5 KB/s zoals dat bij belgacom is bij smallband x: ben ik al blij.

Voila ;)

Daarmee ben ik dus ook overgeschakeld, begon mij erg te irriteren altijd dat smallband gedoe @5kb/s :angry:

zaffah

Legacy Member
Mja, hopelijk zitten er niet teveel leechers op dommel. Anders geef ik ze toch maar weinig overlevingskans.

Hoedje af voor die provider, maar in dit belgenland is het niet haalbaar om grote limieten te promoten. De leechers zijn toch de enige die overstappen ... en laat dat diegene zijn die een isp niet wilt.

Burny

Legacy Member
zaffah zei:
Mja, hopelijk zitten er niet teveel leechers op dommel. Anders geef ik ze toch maar weinig overlevingskans.

Hoedje af voor die provider, maar in dit belgenland is het niet haalbaar om grote limieten te promoten. De leechers zijn toch de enige die overstappen ... en laat dat diegene zijn die een isp niet wilt.

Ik ga er vanuit dat ze een wervingsstop doorvoeren als ze merken dat het hun boven het hoofd groeit.
Het lijkt me ook realistisch dat die FUP mediumband niet zal blijven bestaan.
En dan nog zijn ze veel goedkoper als Skynet/Telenet en bieden ze veel meer volume.

cool_boy_ke

Legacy Member
killgore zei:
Met alle respect, maar legaal elke maand over de 10 gig geraken moet je toch al je best doen (lees: max 5% van de inetters zal er legaal zo geraken), en je kan je limiet laten optrekken naar 20 gig.

edit: daarom ga ik nog niet akkoord met de 10 gig limiet eh :/. Persoonlijk ondervind ik het meest last van de up-limiet.
Wij zitten hier met 4 op het internet. M.a.w. zouden wij dus maar 81mb per dag downloaden per persoon. Zeg nu eens wat 81mb is = 8 video clipjes of 2 uurtjes want rondprutsen op het internet. (natuurlijk ben ik wel de grootste internetgebruiker, maar toch)


De SkeEvN zei:
vertel mij keer wa ge voor 12 gb download da allemaal legaal is... en dit per maand...
10 GB...
Ik had zin in verandering in games zoal America's Army/Fear Combat/Savage/...
Dit ging niet dankzij ... Limieten !

Ik had zin om eens te luisteren wat andere mensen te zeggen hebben op YouTube.
Dit ging niet dankzij ... Limieten !

Ik kon niet lang online met iemand zitten praten of webcammen
Dit ging niet dankzij ... Limieten !

Ik wou graag trailers downloaden van Battlefield 2145 of eventueel ook de demo.
Dit ging niet dankzij ... Limieten !

Ik kan zo door blijven gaan hoor :)


Zonder limieten zou ik eindelijk wat vrijheid krijgen. Ik zit hier thuis ook met andere gebruikers waar ik rekening mee moet houden (dankzij de limieten).

zaffah

Legacy Member
cool_boy_ke zei:
Zonder limieten zou ik eindelijk wat vrijheid krijgen. Ik zit hier thuis ook met andere gebruikers waar ik rekening mee moet houden (dankzij de limieten).


Ik denk dat dit het juist is. Telenet zegt nog geen 10% komt over zijn limiet ... gewoon omdat de mensen er rekening mee houden. Je kan niets meer doen met de smallbandsnelheid en 1€/GB is nu ook niet van de goedkoopste. (om nog maar te zwijgen van hun uploadtarieven.)

Maja, ik reken niet meer op telenet eigenlijk. Ze moeten gewoon de kabel eens vrijmaken voor andere ISP's. Maar volgend jaar heb je geen telefoonlijn meer nodig voor ADSL. Dan zullen er ook veel de overstap maken denk ik.

Evil_Freaky_BE

Legacy Member
Had ik trouwens ook al gezegd : P ze richten zich gewoon op de verkeerde onderzoeken =/.
Tzal zeker voor niks zijn dat die Telemeter enzovoort zo bekend is onder de avaraged internet gebruikers...

Evil_Freaky_BE zei:
Hebben ze al eens aan de volgende instelling gedacht:

"Ohja, we zitten bijna voorbij de limiet, wat minder doen tot de reset..."

Denken ze soms dat mensen vollebak zonder na te denken gaan downloaden? Geen 2de keer hoor eens ze met smallband bekend zijn...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan