Archief - tijdreizen en dergerlijke

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exorikos

Legacy Member
grey-turtle zei:
Ik ken ietsje te weinig wetenschappen om te zeggen of het mogelijk is of niet.
Ik heb echter op enkele (niet wetenschappelijke) sites gelezen dat tijdreizen mogelijk is. Zo is er een site van iemand die beweert dat hij volgend jaar in België geboren gaat worden en dat hij terugreist in de tijd om bacteriêle stalen op te halen.
Als je op het internet zoekt naar Montauk, dan ga je ook een tekst vinden van iemand die beweert dat er door de tijd werd gereisd. http://www.v-j-enterprises.com/montauk.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Montauk_Project
ten slotte naar mn weten wordt er gezegd dat er sjamanen (al dan niet na inname van enkele planten) zijn die door de tijd heen kunnen reizen.
http://nl.msnusers.com/wiccaheaven/tijdreizen.msnw
Die dingen zijn zelfs nog niet pseudo-wetenschappelijk te noemen. ;)

Hellrabbit

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Voel je je aangevallen?

Ik bedoel gewoon dat een wetenschappen richting met 3 uur vreemd zou zijn, aangezien wetenschappen je interesseren, maar je slecht bent in wiskunde en/of het haat, vreemde combinatie niet?
Want de meeste die ik ken die een 3 uurs richting doen, zijn toch niet bepaald grote fan van wiskunde (en zijn er daardoor toch meestal ook niet zooo goed in ...)

Waarom zou ik mij aangevallen moeten voelen?

Ik vind het gewoon absurd om te zeggen dat een 3uurs richting de wiskundige basis niet zou hebben die vereist is om een beetje Newtonmechanica en wat basis elektromagnetisme te kunnen begrijpen ... of het ze interesseert en of ze der effectief goed in zijn, dat laat ik volledig in het midden

Ik kom zelf uit een LaWe met 5u wiskunde (beetje het systeem dat holy paladin aanhaalt) en de enige dingen die wij wiskundig niet konden waren differentiaalvergelijkingen en die konden de WeWi6 ook niet

killgore

Legacy Member
passero zei:
Ik heb hier nu niet alles gelezen dus sorry als het hier reeds gezegd geweest is... maar ik maakte me net deze bedenking over de dimensie tijd... Als je reist in de tijd dan kan je toch niet 1 tijdsdimensie hebben...

Stel je dit voor: iemand gaat enkele 100'en jaren terug en veranderd daar enkele dingen waardoor de verloop van geschiedenis wijzigt. Als die person terugkeert naar zijn tijd zal hij de verschillen merken maar wat gebeurd er dan met de mensen die niet in de tijd zijn teruggegaan? Die bestaan toch nog en die volgen toch een heel andere geschiedenis? Op die manier leven ze toch naast elkaar in een andere dimensie met andere geschiedenis.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoelde

die 5e dimensie (3 ruimte, 1 tijd) moet je daarom nog geen noodzakelijke tijdsdimensie noemen, maar dat is dus wat ik hiervoor ook al heb gepost en iirc een point of view in de 11 dimensies van string-theorie.
5e dimensie zou dan bv. kunnen zijn: alle mogelijke tijds-verlopen.

Maar merk op dat we het hier dan wel hebben over het beschrijvende aspect. Die 2 dimensies die jij zegt hoeven niet noodzakelijk tegelijkertijd (stom woord in deze context, ma kan het niet beter uitdrukken) te bestaan, maar dat is nogal abstract :). Ook moet het niet zeker zijn dat we hier daadwerkelijk kunnen tussen hoppen.

passero

Legacy Member
killgore zei:
5e dimensie zou dan bv. kunnen zijn: alle mogelijke tijds-verlopen.

Dat roept dan andere vragen met zich op...
Kan je dan van de ene tijds-verloop naar de andere "springen" en hoe noem je dat dan? Je zegt 5de dimensie dus je veranderd niet van dimensie, gewoon van tijd lijn...
Zou je dan zo even een andere tijdlijn kunnen "bekijken" om te zien hoe het daar is en heeft dat dan gevolgen voor jouw eigen tijdlijn als je in een andere iets veranderd....

killgore

Legacy Member
passero zei:
Dat roept dan andere vragen met zich op...
Kan je dan van de ene tijds-verloop naar de andere "springen" en hoe noem je dat dan? Je zegt 5de dimensie dus je veranderd niet van dimensie, gewoon van tijd lijn...
Zou je dan zo even een andere tijdlijn kunnen "bekijken" om te zien hoe het daar is en heeft dat dan gevolgen voor jouw eigen tijdlijn als je in een andere iets veranderd....

kheb 2 lijntjes achteraf toegevoegd aan men post, mssch scheppen deze meer duidelijkheid?

Silent Assassin

Legacy Member
Men zegt ook dat je in het verleden kijkt wnr je sterren ziet die al niet meer bestaan.Hoe belachelijk is dat nu,je ziet gwn het licht dat nog onderweg is.Dat is hetzelfde dan wnr een persoon schiet met een vuurwapen maar onmiddelijk daarna gedood wordt.Dan blijft de kogel toch ook vliegen?
En betreffende Timeline,knappe film maar daar blijft het ook bij hoor,je moet
niet proberen dat trucje na te doen:p

Fighting Hobbit

Legacy Member
Silent Assassin zei:
Men zegt ook dat je in het verleden kijkt wnr je sterren ziet die al niet meer bestaan.Hoe belachelijk is dat nu,je ziet gwn het licht dat nog onderweg is.Dat is hetzelfde dan wnr een persoon schiet met een vuurwapen maar onmiddelijk daarna gedood wordt.Dan blijft de kogel toch ook vliegen?
En betreffende Timeline,knappe film maar daar blijft het ook bij hoor,je moet
niet proberen dat trucje na te doen:p

Aangezien we enkel kunnen zien dankzij het fenomeen licht kijken we wel degelijk zeer letterlijk in het verleden als we dat licht zien. Op dit moment in ide tijd kan het heelal er totaal anders uitzien als we denken. (dat zal ook wel zo zijn)

Warlock

Legacy Member
het is toch al bewezen dat zelf reizen in de tijd onmogelijk is?
t had iet met uw massa te maken die dan oneindig groot zou moeten zijn (ofzo)
dat zou eigenlijk wel leuk zijn: je reist naar de toekomst en op de terugweg naar het verleden jezelf tegenkomen die naar de toekomst aant gaan is..of nog erger: jezelf in de toekomst tegenkomen :crazy:

Fighting Hobbit

Legacy Member
Warlock zei:
het is toch al bewezen dat zelf reizen in de tijd onmogelijk is?
t had iet met uw massa te maken die dan oneindig groot zou moeten zijn (ofzo)
dat zou eigenlijk wel leuk zijn: je reist naar de toekomst en op de terugweg naar het verleden jezelf tegenkomen die naar de toekomst aant gaan is..of nog erger: jezelf in de toekomst tegenkomen :crazy:
Het is bewezen dat het op die manier onmogelijk is, maar dat wil niet zeggen dat er geen andere manier is om wel in de tijd te reizen...

killgore

Legacy Member
Silent Assassin zei:
Men zegt ook dat je in het verleden kijkt wnr je sterren ziet die al niet meer bestaan.Hoe belachelijk is dat nu,je ziet gwn het licht dat nog onderweg is.Dat is hetzelfde dan wnr een persoon schiet met een vuurwapen maar onmiddelijk daarna gedood wordt.Dan blijft de kogel toch ook vliegen?
En betreffende Timeline,knappe film maar daar blijft het ook bij hoor,je moet
niet proberen dat trucje na te doen:p

toch wel spijtig dat gelijktijdigheid gedefinieerd wordt (in relativiteitstheorie) mbv licht zeker?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan