Archief - tijdreizen en dergerlijke

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exorikos

Legacy Member
killgore zei:
Ik ben niet van plan te blijven studeren, en willen we nu aub weer ontopic gaan :)?
Ik denk dat alles zowat al gezegd is, wat er voorlopig over tijdreizen te zeggen valt, niet? Tenzij mensen willen discusiëren over het morele aspect van tijdreizen.

Dieleman_F

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Ik zit in 6MTWE en heb als keuzevak Nieuwe Fysica, hierin komt dat wel aan bod :p

MT, is dat moderne talen?

Want is het wel een zeer vreemde richting, wetenschappen met 3 uur wiskunde. Of heb je er 4? maar dan nog is het vreemd dat je dingen ziet als relativiteit :p

Exorikos

Legacy Member
Ik herinner me dat die van MT-We niet konden volgen bij fysica, omdat wiskunde de taal van de fysica is... :)

Dieleman_F

Legacy Member
Exorikos zei:
Ik herinner me dat die van MT-We niet konden volgen bij fysica, omdat wiskunde de taal van de fysica is... :)

Dat is wat ik wil zeggen, als ik me niet vergis zien de lat-wet bij ons ook minder dan de wet-wis 8, hoe kan je fysica doen zonder wiskunde ...

Holy Paladin

Legacy Member
MTWE had bij mij 5 uur wiskunde wat eigelijk hetzelfde was als 6 uur

Ssup

Legacy Member
killgore zei:
1) Je kan niet sneller als het licht

2) Waar staat bewezen dat de dimensie tijd niet manipuleerbaar is?

Geen pseudo-wetenschappelijke zever verkondigen aub!

Je kan niet sneller dan het licht dat is waar maar zijn uitleg is geen zever maar die mannier van in de tijd kijken wordt zelfs al toegepast op het onderzoek naar de geschiedenis van het heelal.

Met behulp van telescopen en dergelijke is men erin geslaagd om stralingen op te vangen die al in de ruimte ronddolen sinds vlak na de Big Bang en er zijn zelfs beeldopnamen gemaakt van licht dat toen uitgestraald is en nu opgevangen wordt.

Op die mannier kan je natuurlijk wel niet van tijdreizen spreken maar wel in de tijd kijken en zelfs foto's zien van toen.

Straf he.

Hellrabbit

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Dat is wat ik wil zeggen, als ik me niet vergis zien de lat-wet bij ons ook minder dan de wet-wis 8, hoe kan je fysica doen zonder wiskunde ...

hilarisch, dan kan de wewi8 ook langs geen kanten fysica aangezien die naar mijn weten geen differentiaalvergelijkingen kunnen oplossen :ironic:

precies of da verschil in wiskunde op een middelbaar niveau zoveel uitmaakt da ge plots nimmer zou kunnen volgen tijdens fysica of da ge minder zou moeten zien

Exorikos

Legacy Member
Hellrabbit zei:
hilarisch, dan kan de wewi8 ook langs geen kanten fysica aangezien die naar mijn weten geen differentiaalvergelijkingen kunnen oplossen :ironic:

precies of da verschil in wiskunde op een middelbaar niveau zoveel uitmaakt da ge plots nimmer zou kunnen volgen tijdens fysica of da ge minder zou moeten zien
Toch is het zo. Ze hadden echt problemen om te kunnen volegn bij fysica.

viewer

Legacy Member
bjah, ze zijn misschien het "manouvreren" met vergelijkingen en stelsels ofzo niet zo gewend, maar da zou voor de gemiddelde student eigenlijk geen probleem mogen zijn (middelbaar dan ey..)

killgore

Legacy Member
Ssup zei:
Je kan niet sneller dan het licht dat is waar maar zijn uitleg is geen zever maar die mannier van in de tijd kijken wordt zelfs al toegepast op het onderzoek naar de geschiedenis van het heelal.

Met behulp van telescopen en dergelijke is men erin geslaagd om stralingen op te vangen die al in de ruimte ronddolen sinds vlak na de Big Bang en er zijn zelfs beeldopnamen gemaakt van licht dat toen uitgestraald is en nu opgevangen wordt.

Op die mannier kan je natuurlijk wel niet van tijdreizen spreken maar wel in de tijd kijken en zelfs foto's zien van toen.

Straf he.
Dat is een verschil met onze eigen lichtsignalen inhalen en er naar kijken eh ;).

UnD3RD0G

Legacy Member
ik had ooit eens in een soortgelijke thread een post gedaan die mooi uitlegde wat wel en wat niet kon ivm met tijdreizen...
maar ben te tam om te zoeken.

het 'kan' maar er hangt een dikke maar en als aan

bartnijs

Legacy Member
killgore zei:
Dat is een verschil met onze eigen lichtsignalen inhalen en er naar kijken eh ;).


neje dat is juist hetzelfde

en sneller dan het licht gaan kan NU NOG niet maar is is wel mogenlijk

kijk maar naar een zwart gat ...

killgore

Legacy Member
bartnijs zei:
neje dat is juist hetzelfde

en sneller dan het licht gaan kan NU NOG niet maar is is wel mogenlijk

kijk maar naar een zwart gat ...
zwart gat is theoretisch & heeft niets te maken met sneller gaan als het licht.

en dat is niet juist hetzelfde, zij vangen SIGNALEN op (niet noodzakelijk licht) en dit zijn meestal ook een soort van "naweeën", het is alsnog onmogelijk om het licht dat wij atm uitzenden in te halen & op te vangen ;).

Dieleman_F

Legacy Member
Hellrabbit zei:
hilarisch, dan kan de wewi8 ook langs geen kanten fysica aangezien die naar mijn weten geen differentiaalvergelijkingen kunnen oplossen :ironic:

precies of da verschil in wiskunde op een middelbaar niveau zoveel uitmaakt da ge plots nimmer zou kunnen volgen tijdens fysica of da ge minder zou moeten zien

Voel je je aangevallen?

Ik bedoel gewoon dat een wetenschappen richting met 3 uur vreemd zou zijn, aangezien wetenschappen je interesseren, maar je slecht bent in wiskunde en/of het haat, vreemde combinatie niet?
Want de meeste die ik ken die een 3 uurs richting doen, zijn toch niet bepaald grote fan van wiskunde (en zijn er daardoor toch meestal ook niet zooo goed in ...)

grey-turtle

Legacy Member
Ik ken ietsje te weinig wetenschappen om te zeggen of het mogelijk is of niet.
Ik heb echter op enkele (niet wetenschappelijke) sites gelezen dat tijdreizen mogelijk is. Zo is er een site van iemand die beweert dat hij volgend jaar in België geboren gaat worden en dat hij terugreist in de tijd om bacteriêle stalen op te halen.
Als je op het internet zoekt naar Montauk, dan ga je ook een tekst vinden van iemand die beweert dat er door de tijd werd gereisd. http://www.v-j-enterprises.com/montauk.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Montauk_Project
ten slotte naar mn weten wordt er gezegd dat er sjamanen (al dan niet na inname van enkele planten) zijn die door de tijd heen kunnen reizen.
http://nl.msnusers.com/wiccaheaven/tijdreizen.msnw

Holy Paladin

Legacy Member
Dieleman_F zei:
En welke vakken hadden jullie dan minder?
dunno, welke vakken moest ik minder hebben? ik weet nog dat ik alle vakken veel te veel had :unsure:

passero

Legacy Member
Ik heb hier nu niet alles gelezen dus sorry als het hier reeds gezegd geweest is... maar ik maakte me net deze bedenking over de dimensie tijd... Als je reist in de tijd dan kan je toch niet 1 tijdsdimensie hebben...

Stel je dit voor: iemand gaat enkele 100'en jaren terug en veranderd daar enkele dingen waardoor de verloop van geschiedenis wijzigt. Als die person terugkeert naar zijn tijd zal hij de verschillen merken maar wat gebeurd er dan met de mensen die niet in de tijd zijn teruggegaan? Die bestaan toch nog en die volgen toch een heel andere geschiedenis? Op die manier leven ze toch naast elkaar in een andere dimensie met andere geschiedenis.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoelde

stoffer

Legacy Member
Tis niet omdat wij tijd als een lineair onveranderlijk ding (verleden-heden-toekomst) ervaren dat het ook werkelijk zo is.

bartnijs zei:
neje dat is juist hetzelfde

en sneller dan het licht gaan kan NU NOG niet maar is is wel mogenlijk

kijk maar naar een zwart gat ...

zwart gat => sneller dan het licht gaan, plz explain

Fighting Hobbit

Legacy Member
bartnijs zei:
neje dat is juist hetzelfde

en sneller dan het licht gaan kan NU NOG niet maar is is wel mogenlijk

kijk maar naar een zwart gat ...

Ik ben enorm geïnteresseerd in uw uitleg hier, want voor zover ik weet geldt bij lichtsnelheid nog steeds de speciale relativiteitstheorie?

Nu pas op, het kan dat er een manier is hoor, maar ik heb er nog nooit van gehoord...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan