Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kijk, als je in de toekomst reist, maak je de keuzes die je anders op een later tijdstip maakt vroeger. Je kan dan niet meer teruggaan, dus je kan je keuzes niet meer aanpassen. Je kan helemaal niets veranderen. dus moreel kunnen daar weinig bezwaren tegen zijn op de manier die jij bedoelde.DekadeZ zei:Zucht...Iemand vermeldde iets over morele bezwaren in verleden maar zei niets over toekomst en ik wou gewoon aantonen dat je volgens hetzelfde stramien dezelfde conclusie kon uitkomen.
Wat vriendelijker om verduidelijking vragen kon ook, maar laat mij even offtopic gaan op uw elan
Het spijt me om de ballon te doorprikken dat niet alle replies zich direct tot jouw aandacht wenden. (maar wat verwacht je van iemand die zijn occupation als progamer omschrijft, dit geheel terzijde.)
Wat heeft die occupation ermee te maken? Dat is een overblijfsel van de tijd dat ik veel gamede, wat ondertussen ook al meer dan een dik jaar voorbij is. Ik hou me niet bezig met om de 5 dagen mijn profiel aante passen. Mijn excuses hiervoor.Enige fout in die redenering is dat je verondersteld dat je alleen maar kan tijdreizen door sneller te gaan dan het lichtFighting Hobbit zei:Dat zou wel frustrerend zijn voor zl die fysici, "haha, gefopt".
Ik hou het voor mezelf momenteel hierbij: tijdreizen kan door sneller te gaan als het licht, maar aangezien dat niet kan kan je ook niet tijdreizen. (jaja, ik volg bewijzen en redeneren)
.
.Er is wel degelijk een "verschil in tijd"-besef. Ik bedoel gewoon dat als je 20 jaar aan die snelheid reist (20 jaar voor inzittende), dat je lichaam niet 30 jaar en ook geen 10 jaar gaat verouderen, maar ook 20 jaar.MilM zei:Wat bedoel je met die laatste zin ? Dat er wel een verschil in tijdsbesef is maar dat je dat verschil niet vaststelt dus ?
Indien tijdbesef ook verschilt, verandert dit idd de zaak.
Wanneer je een trip maakt die één jaar lijkt en je lichaam één jaar verouderd is en dit voor personen op aarde 30 jaar is, krijg je iets raars![]()
Solid Snake 111 zei:Als ik iets mag zeggen....
Ik ben een student wetenschappen en we hebben onlangs een heel interessante les Fysica gehad over de relativiteitstheorie. Nu, hierbij is bevestigd dat TERUG gaan in de tijd zoals de poster zei, in de film Timeline, die ik trouwens pure bullshit vond, onmogelijk is . Maar in de toekomst reizen wel...


Ik zit in 6MTWE en heb als keuzevak Nieuwe Fysica, hierin komt dat wel aan bodDieleman_F zei:Totaal![]()
Maar onder de noemer student wetenschappen versta ik wel iets anders dan wet wis doen in het middelbaar
Want zo'n dingen leren we denk ik nog niet in het middelbaar, maar weet je wss gewoon van buiten school ...![]()

Ik wacht toch wel leiver tot Fighting Hobbit afgestudeerd is...tgc_9012 zei:Ik zit in 6MTWE en heb als keuzevak Nieuwe Fysica, hierin komt dat wel aan bod![]()

Your point being?Exorikos zei:Ik wacht toch wel leiver tot Fighting Hobbit afgestudeerd is...![]()
middelbaar, zelfs met dergelijke keuzevakken is nog steeds maar een beperkte inleiding tot ...tgc_9012 zei:Your point being?
.Natuurlijk, dat besef ik maar al te goedkillgore zei:middelbaar, zelfs met dergelijke keuzevakken is nog steeds maar een beperkte inleiding tot ....


Ik krijg relativiteit ook pas volgend jaar hoor (enfin, inleiding tot, komt aan bod bij algemene natuurkunde). Als ik eens tijd heb misschien eens proberen om dat hoofdstukje in mijn Serway eens te bekijken, want het is wel interessant. Het is wel enkel speciale relativiteit, dus de hele definitie van zwaartekracht enzo komt er niet in aan bod.Exorikos zei:Ik wacht toch wel leiver tot Fighting Hobbit afgestudeerd is...![]()
Dat is juist, maar ik bedoel maar, er kunnen altijd "shortcuts" zijn die niets met snelheid & versnelling te maken hebbenFighting Hobbit zei:En @ killgore over de fout in mijn redenering: Ik beperk mij daartoe omdat de relativiteitstheorie van alle theoriën die verbonden zouden kunnen zijn met tijdreizen nu eenmaal het hoofste waarheidsgehalte heeft. Hiermee bedoel ik dus dat er vele argumenten (waarnemingen en wiskundige funderingen) deze theorie staven, wat van dingen als de stringtheorie en dergelijken (nog) niet kan gezegd worden.
. (weet dat string theorie zich daarop toespits, maar daarom bestaan ze nog niet enkel in die theorie) .Mja, ik ga nog niet klagen van mijn pure natuurkunde, hoewel wat wij nu zien echt basis is (2 dimensionale bewegingen momenteel, waarschijnlijk gaan we volgende week aanbelanden bij krachten).killgore zei:Dat is juist, maar ik bedoel maar, er kunnen altijd "shortcuts" zijn die niets met snelheid & versnelling te maken hebben. (weet dat string theorie zich daarop toespits, maar daarom bestaan ze nog niet enkel in die theorie) .
Soms vind ek et spijtig dak toch geen pure natuurkunde ben gaan doen.
(enfin, ik hoop het toch)Mja, ik ben ook vreselijk tevreden van mijn richting, alleen interesseert die theoretische natuurkunde me wel immens (toegepaste minder). Maar 2 richtingen doen is nie echt mogelijk eh (het is te zeggen: toch niet met mijn capaciteitenFighting Hobbit zei:Mja, ik ga nog niet klagen van mijn pure natuurkunde, hoewel wat wij nu zien echt basis is (2 dimensionale bewegingen momenteel, waarschijnlijk gaan we volgende week aanbelanden bij krachten).
Ik snap wel wat je bedoelt met die andere theorietjes en shortcuts, maar ze zijn zo complex dat er voor nog geen enkele bekende theorie een degelijke fundering is, dus vandaar houdt ik nu vast aan relativiteit. Waarschijnlijk zal dat binnen 3 jaar wel anders zijn(enfin, ik hoop het toch)
).
(waar relativiteit om draait). Of daar al bewezen theorieën over zijn of niet doet er niet immens toe, het is nog niet bewezen dat snelheid en versnelling het enige is dat tijd kan beïnvloeden, dus kunnen er ook andere zijn en je mag niet besluiten: "Tijdreizen via snelheid/versnelling gaat niet of zeer beperkt (enkel toekomst)" => "tijdreizen gaat niet". Wat jij dus een beetje deed
.
.
, eigenlijk net zoals het grootste deel over fysica hier.