Starrk
Legacy Member
killgore zei:en uw logica is ?
Dat vooruit reizen in de tijd dezelfde morele bezwaren oplevert als terugreizen in de tijd.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
killgore zei:en uw logica is ?
maar omdat ge niet kunt terugkeren, kunt ge alleen van de toekomst het heden maken ...DekadeZ zei:Als je in de toekomst gaat dan begeef je je op zich in een verleden...dus het is gewoon een cirkel.
Als je al kan tijdreizen kan er niet maar 1 tijdsdimensie zijn.
Zei ik iets over het morele van de zaak? Hij vroeg iets, ik antwoord.DekadeZ zei:Indien je zou vooruitreizen in de tijd zou je dan niet je eigen toekomst manipuleren?
Of het verleden van anderen?
Zelfde morele bezwaren als reizen in het verleden.
Allemaal goed en wel, maar los van de invloed op het lichaam (dat het lichaam dus 'minder' oud geworden zou zijn), is dat wel tijdreizen ?Solid Snake 111 zei:Einstein heeft bewezen dat tijd een relatief begrip is, net zoals massa. Ik ga niet in detail ivm massa, kortgezegd: hoe sneller je je voortbeweegt, hoe zwaarder jij bent. Uit de formule kunnen we afleiden dat iemand die zich voortbeweegt met lichtsnelheid een oneindig grote massa heeft, wat dus praktisch niet kan. Wat, wel kan, is u voortbewegen met een grote snelheid (cfr. Ruimtereizen). Uit Einstein's rellativiteitstheorie kunnen we afleden dat, kort gezegd, hoe sneller je je beweegt ten opzichte van iemand anders, hoe trager de tijd voor u gaat, terug ten opzichte van de andere.
Dit is geen bullshit, ze hebben het praktisch bewezen. Ze hebben twee heel nauwkeurige atoomklokken gepakt, en een op aarde gelaten en een ander in een vliegtuig gezet. De vliegtuig deed drie keer de toer rond de aarde, en wat bleek? De klok in het vliegtuig ging 17 (ongeveer hé) microseconden achter.
Een russische cosmonaut had hetzelfde voor. Hij woonde een paar jaar in een ruimtetuig en wanneer hij terugkwam op aarde, was hij ongeveer één seconde de toekomst in gereisd.
Wanneer we ion-gestuurde (of zoiets) motoren ontdekken, zullen we wel degelijk veel verder de toekomst in kunnen. Bijvoorbeeld, een astronaut die voor 3 jaar de ruimte in vertrekt, en reist heel die tijd met een snelheid van 200 km/s, kan theoretisch 1 jaar de toekomst in reizen. Wat wilt zeggen, wat voor hem 3 jaar was, was voor de mensen op aarde 4 jaar.
K=(mc²)/(sqrt[1-(v/c)])?den-kimi zei:als het mogelijk is terug te keren naar het verleden, hoe komt het dan dat er nog geen tijdreizigers uit de toekomst naar hier komen.
en die mensen die hier een uitleg willen komen geven over de relativiteitstheorie: ge zijt mis, u massa is niet afhankelijk van u snelheid, maar van u versnelling.
u denkt aan g-krachten vermoed ikden-kimi zei:als het mogelijk is terug te keren naar het verleden, hoe komt het dan dat er nog geen tijdreizigers uit de toekomst naar hier komen.
en die mensen die hier een uitleg willen komen geven over de relativiteitstheorie: ge zijt mis, u massa is niet afhankelijk van u snelheid, maar van u versnelling.
MilM zei:Allemaal goed en wel, maar los van de invloed op het lichaam (dat het lichaam dus 'minder' oud geworden zou zijn), is dat wel tijdreizen ?
Die kerel is voor ons nog altijd 4 jaar weggeweest en ook hijzelf zal geen besef hebben van verschil in tijd.
Of die klok nu aangeeft dat de tijd 'trager' zou gaan ...
lees: http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_in_special_relativityden-kimi zei:als het mogelijk is terug te keren naar het verleden, hoe komt het dan dat er nog geen tijdreizigers uit de toekomst naar hier komen.
en die mensen die hier een uitleg willen komen geven over de relativiteitstheorie: ge zijt mis, u massa is niet afhankelijk van u snelheid, maar van u versnelling.
).
, hopen op shortcuts zoals zwarte gaten zouden kunnen zijn voor 3D?
.Wat bedoel je met die laatste zin ? Dat er wel een verschil in tijdsbesef is maar dat je dat verschil niet vaststelt dus ?ByTEsPaWn zei:De persoon die de hoge snelheid ondervindt zal de tijd wel degelijk als minder lang ervaren dan de personen zonder die snelheid.
Zoals ik al zei, als je bijna aan lichtsnelheid zou reizen in een ruimteschip in wat voor jouw één dag is, een toertje maken ofzo, dan zal je zien dat er op aarde een veel langere tijd is verstreken dan dat je zelf beseft hebt, het is dus niet enkel je lichaam dat trager gaat verouderen. Dat komt omdat naast je lichaam, en die klok, ook je hersenactiviteit gaat vertragen. Maar aangezien alles precies evenveel vertraagt, merk je het gewoon niet.

welcome to einstein's worldMilM zei:Wanneer je een trip maakt die één jaar lijkt en je lichaam één jaar verouderd is en dit voor personen op aarde 30 jaar is, krijg je iets raars![]()
.Exorikos zei:Zei ik iets over het morele van de zaak? Hij vroeg iets, ik antwoord.
Het spijt me om de ballon te doorprikken dat niet alle replies zich direct tot jouw aandacht wenden. (maar wat verwacht je van iemand die zijn occupation als progamer omschrijft, dit geheel terzijde.)Mja, zonder op theoretische zaken te kunnen steunen.killgore zei:Je zou dus wel degelijk terug kunnen gaan in het verleden en hierin leven
MilM zei:Mja, zonder op theoretische zaken te kunnen steunen.
Hier geloof ik niet direct in.
Daar maak je ook geen tijdsreis. Je manipuleert de tijd immers niet, je laat ze gewoon voor jouw relatief sneller of trager gaan (of dit nu wel degelijk door cyrogene invriezing of snelheid is).Het voorbeeld van de toekomst begrijp ik wel, maar dat is nog iets anders.
Bepaalde zaken worden gewoon vertraagd.
Het 'lijkt' de toekomst omdat de ene persoon zelf reist.
Maar het tegengestelde, het verleden, zou je dan kunnen zien als een 'reis' dat alles juist versnelt, waardoor je het tijdsbesfe hebt van 60 jaar en 60 jaar ouder geworden zijt en dan terugkomt op aarde waar er 5 jaar gepasseerd is.
(alhoewel de toestand dus nog altijd verder ligt in de tijd dan de toestand waar je vertrok)
Maar om echt naar een toestand terug te kunnen keren die zich voor "nu" plaatsvond (bv naar een moment voor een dierbare persoon stierf) en daar verder te leven geloof ik niet in.
Dat verplaatsen tegen hoge snelheid kun je dan naar extreme vorm doortrekken tot het invriezen van mensen met al hun (verse) herinneringen ? (hypothetisch, moest dit dus mogelijk zijn)
Dan verouder je namelijk 0 jaar en heb je gevoel van 0sec tijdbesef.
Maar zo'n verklaring (die nog redelijk te begrijpen is), kun je niet doortrekken naar reizen in het verleden.
.
MilM zei:Je was bezig over wat "tijdsreizen" is.
Mensen kunnen "tijdsreizen" idd anders bekijken.
Het lijkt mij gewoon niet mogelijk.
En of het relevant was op uw uitleg weet ik niet. Uw uitleg is nogal abstract
Wat bedoel je bv met terugkeren naar de tijd maar niet in "deze werkelijkheid"
Dan denk ik aan de discussies over parallelle werelden.
En daar geloof ik allemaal niet in.
.
) of niet doet er niet echt toe, wij beschrijven deze en zeggen wat mogelijk is binnen deze 3-dimensionale werkelijkheid.
, een inertiale orthonormale ruimte leek zo evident
.Dat zou wel frustrerend zijn voor al die fysici, "haha, gefopt".killgore zei:in de fysica draait het niet echt rond geloven maar om wat we theoretisch kunnen beschrijven.
Voor hetzelfde geld is de matrix echt en klopt dus al onze fysische zever niet.
)