Archief - Telenet drukt op de knop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
Ja dat de prijzen te hoog liggen kan niemand weerleggen denk ik, maar zonder enige echte sterke concurrentie kunnen ze de prijzen houden waar ze willen.
Om de concurrentie sterker te laten worden moet die monoplie van vandaag dringend verdwijnen. Voor vele mensen is het OF belgacom OF telenet (en als je dan nog bij belgacom blijft ben wel heel verkeerd bezig imo), jaja ik weet dat er meer is, maar veel mensen hebben daar geen besef van, vraag maar is rond als je me niet gelooft.

Lord Seth

Legacy Member
Wow wow, om te zeggen in 2008 beginnen Dommel en BGC met 100Mb lijnen is fout hoor.

Dat hebben ze niet gezegd. Ze zeggen dat het een theoretisch maximum van 100 Mb kan halen. Tegen 2003 zou Telenet 53 Mb down kunnen aanbieden en 31 Mb up, is er ook niet van gekomen.

Meer dan waarschijnlijk zal het maar, als we veel geluk hebben, 50 Mb zijn. Belgacom wil nogal veel (25 Mb) reserveren voor HDTV. Maar een effectief minimum van 20 Mb zal er wèl zijn.

metalleke

Legacy Member
Freekje zei:
nog een punt dat mij te binne valt :

routing van telenet is ook zo belachelijk slecht >P

Enige verantwoording voor die statement?

Ali_ zei:
Wel niemand kan toch ontkennen dat die prijzen voor een land als belgië veeeeel te hoog liggen, maar wat wil je met zo een monopolie op dat vlak. Wat belgacom doet is ronduit smerig, omdat zij instaan voor het lijnbeheer kunnen ze doen wat ze willen bij overstappen en problemen, oké waarschijnlijk zal niet iedereen 2 maand problemen hebben gehad bij een overstap, maar het zijn echt geen fabeltjes. Ik heb welgeteld 2 maanden zonder telefoon en internet gezeten toen ik naar tele2 wou overstappen en ook zij konden er niets doen, hoewel ik wist dat het probleem bij belgacom lag zou ik niet NOG langer wachten.

Daarom heb ik uiteindelijk voor telenet gekozen, oké het is duurder en er zijn mss goedkopere abonnementen maar als je niet echt nood hebt aan een hogere limiet, dan is zo'n telenet pack (telefoon, internet en tv) het beste wat er in belgië te krijgen is.

qft, jammer genoeg :)
Te weinig transparantie en te stevige positie van de 2 grote spelers benadelen ons allen.

Acidbaron

Legacy Member
Ja die monopoly of beter nog duopoly is klote, zeker als je weet dat de vadertje staat 50% of meer aandelen in belgacom heeft en de lijnen zijn gelegd met belastings geld :niceone:

Belgacom is in 10 jaar tijd met 2gb omhoog gegaan en upload is nog altijd niet gratis.

En klopt het is in bijna alle gevallen dat belgacom de overstap vermoeilijkt.


We zitten misschien bij de top met digitale televisie maar ons internet en telefonie is nog altijd slechter en/of duurde dan in sommige oostblok landen :niceone:


Dat over belgacom & dommel met 100mb lijnen had ik toch ergens gelezen, zal proberen de source te vinden.

DogFacedGod

Legacy Member
w00tw00t zei:
Als telenet gewoon meeging met hun tijd en telkens het limiet verhoogde dan was er geen geroezemoes maar we zitten al 5 jaar of meer met een limiet van 10-12 gb? Mij hoor je al minder klagen als ik 30 gb per maand krijg voor 45 euro. Is nog steeds beter dan niets.

Waarom verbeteren als ge toch een monopolie hebt op je markt. :p
Zo redeneert Telenet toch.

Gewoon hopen op het opensmijten van de markt en dat er een kans is dat er een concurrent afkomt (er moet niet eens perse ééntje onmiddelijk opzetten. Liever niet eigenlijk want dan zou Telenet zijn hoge prijzen handhaven. Zie hieronder.)

(Als men overtuigd is van een zekere vertragingsperiode en er voor de rest geen hindernissen zijn, dan is het beter om het ijzer te smeden terwijl het heet is en de kortetermijnwinst te maximaliseren. Een verlaging van de prijs heeft dan geen effect op de toetreding. Na de vertraginsperiode zal er zeker imitatie komen.) Dat zie je wel een beetje bij Belgacom. Ik denk dat zij hun prijzen niet verlaagd hebben toendat bedrijven zoals Tele2, Dommel,... erbij kwamen

mythe

Legacy Member
Limiet dwarsbomt me zo neig niet. Misschien 1 of 2 maanden per jaar dat ik er last van heb. Maar waarom ze dan geen menselijke smallband maken => mediumband en iedereen op 1Mb/s zetten snap ik niet.
Je betaald nu immers 42 euro/maand of 61 euro/maand.

In mijn geval, 61 EUR/maand, wat krijg ik als ik over mijn limiet zit, smallband. Dus als ik het op 2 weken gekunnen heb => 31 EUR/week. Dure grap is me dat!

Inplaats van altijd te klagen over de limieten zouden we beter klagen dat we altijd recht hebben op internet. Want smallband is nu al 10 jaar, 10 jaar geleden kon dit erdoor. Maar nu is er wel al betere site-technologie die je niet eens kan openen op smallband.
Op naar moderne tijden! Mediumband!!!

Zeker op kot, als je met 4 man op kot zit, gewoon je schoolwerk en soms is wat muziek via iTunes en is youtube filmpje meepikt zit je RAP aan je 35 GB. En daar vind ik het wel weer weinig, terwijl het wel bedoeld is voor 4 man!

nonkel wulle

Legacy Member
Binnen 2 jaar een 100Mbit lijntje op Telenet?

"Dat gepaard zal gaan met 100GB limiet."


Khoor het hun al zeggen.

mythe

Legacy Member
nonkel wulle zei:
Binnen 2 jaar een 100Mbit lijntje op Telenet?

"Dat gepaard zal gaan met 100GB limiet."


Khoor het hun al zeggen.
En gij gelooft dat ze direct het lijntje open smijten van 100Mbit? Vergeet het, het is een mogelijkheid. Maar eerst hebben ze al die investeringen gedaan, ze gaan eerst wat terug proberen winnen met 30Mbit lijntje ofzo.
Dus => 35 + 35/2 = 47,5 => 50GB limiet ofzo. En smallband :p.

Freekje

Legacy Member
metalleke zei:
Enige verantwoording voor die statement?

ze gaan toch via england naar nederland?

4mbit adsl : 12ms
telenet : 25ms

telenet met fucked routing : 150ms en den adsl nogaltijd 12ms

al meer dan 1x overkomen met mij en een heel andere hoop ;P

|2AiD

Legacy Member
idd telenet is sneller dan adsl maar als ge dan naar de ping kijkt hebde infeite wel 10ms meer ofzo.
wel 1Mbps upload is eigenlijk wel goed voor games enzo dan zou die 25ms ping toch moeten zaken naar 10-15ms denkek

schumi2003

Legacy Member
nonkel wulle zei:
Binnen 2 jaar een 100Mbit lijntje op Telenet?

"Dat gepaard zal gaan met 100GB limiet."


Khoor het hun al zeggen.


zal eerder 36gb zijn...


fucking gierigaards en geldwolven.


ik ben achter dommel gaan informeren!

soulreaper

Legacy Member
gelezen op TIK:

"Deze nederlander heeft ook serieus medelijden met jullie

Belgie is echt een zwart gat qua internet in vergelijk met buurlanden.

Data limiet hebben we hier nergens meer Fair use hooguit.

heb zelf

TRIPLE de Luxe
met:
-50Mbps internet
-Telefonie met 2
telefoonnummers (!)
-Televisie & radio

Slechts € 64,50 per maand

En dat is alles in 1!! zonder data limiet voor het geld
van een Turbo account.

20Mbit heb je hier voor 19,95 ZONDER datalimiet.

Zijn die lui nog echt zo achterlijk bij telenet ???

Halloo het is bijna 2008 hoor...

echt lachwekkend.. meen ik ook.."

ik verhuis naar nederland:D

Acidbaron

Legacy Member
Europa zouw gewoonweg deze monopoly moeten opblazen, zover ik weet waren monopolies verboden....toch heb je 2 providers die allebij de distributie netwerken bezitten en hun prijzen same kunstmatig hooghouden.

Het is en blijft een apen land.

|2AiD

Legacy Member
idd het is gwn belachelijk al de rest heeft zalig internet en wij hebben internet die op nix trekt aleja de limieten dan eh.

mythe

Legacy Member
Acidbaron zei:
Europa zouw gewoonweg deze monopoly moeten opblazen, zover ik weet waren monopolies verboden....toch heb je 2 providers die allebij de distributie netwerken bezitten en hun prijzen same kunstmatig hooghouden.

Het is en blijft een apen land.
Telenet =/= Monopoly.
Telenet staat met andere concurenten in België. Wallonië natuurlijk. Dus pas als België splitst zou het een nadeel betekenen voor Telenet. Want dan zijn ze de enige op kabelnetwerk. Maarja, da zal niet direct gebeuren :).

Buiten het internet en de nmbs hebben we geen klagen over belgie ^^.

Binnen 2 jaar 100Mb/s || 10Mb/s ||onbeperkt || 60 euro/maand en k'lag holland uit :p. Maarja, da zou enkel een droom kunnen zijn ^^.
Maja, Orange in holland levert perfect wat het turbo pakket binnenkort levert. Maar dan onbeperkt internetten.

Acidbaron

Legacy Member
Oplossing is dus simpel, splitsen die handel :evil:

(We zijn in principe toch al twee landen)

mythe

Legacy Member
soulreaper zei:
Ja,en tegen die tijd is Nederland weer 3x sneller dan ons...
Bwa, da zou ik nu ook niet zeggen. Even snel ,want ze werken daar momenteel ook nog aan de technologie.
Eurodosics 3.0 wordt pas begin 2008 gelanceerd. Dus testen kan niet vroeger gestart worden dan het mogelijk is, ook niet in holland.

Waar vinde die formule van 50Mb/s eigenlijk in NL? Want ik vind die niet terug.
UPC in NL => 20Mb || 2Mb, die zijn wel al dubbel zo snel in upload als ons :p. En da hebben dan gisteren gelanceerd, :o

RealFlub

Legacy Member
Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 25/07/08

... :wtf: waarom duurt dat zolang? dat is toch gewoon aanpasse?

mythe

Legacy Member
RealRoot zei:
Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 25/07/08

... :wtf: waarom duurt dat zolang? dat is toch gewoon aanpasse?
Nope, ze moeten iets implenteren. Maar dat is een grote investering *kuch, kuch*. Dus duurt enige tijd.

Ik hoop dat begin 2009 met die mach 3 alles verviervoudigd wordt!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan