Archief - Telenet drukt op de knop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

A3g0nis

Legacy Member
metalleke zei:
Moest je nu even sommige replies lezen, zou je zien dat de download limiet slechts één nadeel is. Er zijn jammer genoeg ook voordelen aan een abo bij tn. Het is niet zo zwart-wit als je het voorstelt.

het is niet slechts één nadeel, het is een enorm blok aan het been.
het voordeel is idd dat je een stabiele en snelle verbinding hebt, maar wat ben je ermee als je maar zoveel per maand mag downloaden.

Je hebt duidelijk de affiches niet begrepen "Het is niet leuk als je de snelste bent... en maar 12 meter kan sprinten"

metalleke

Legacy Member
Aegonis zei:
het is niet slechts één nadeel, het is een enorm blok aan het been.
het voordeel is idd dat je een stabiele en snelle verbinding hebt, maar wat ben je ermee als je maar zoveel per maand mag downloaden.

Je hebt duidelijk de affiches niet begrepen "Het is niet leuk als je de snelste bent... en maar 12 meter kan sprinten"

Ja toch wel. Staat zelfs op mijn website. Momenteel heb ik turbo en ik kom amper toe. Dit komt grotendeels omdat ik geen films en/of films download via mijn lijn. Mijn 'grote' verbruik komt omdat ik regelmatig filmpjes upload (zelf gemaakt nvdr) en regelmatig legale software download en updates/iso's van linux.

Ik ben wel blij met de verhoging van de uploadsnelheid maar er schort toch nog iets aan. Een FUP zie ik telenet nog niet zo snel invoeren, maar hopelijk in de directe toekomst wel een verhoging.

Cerv.Be

Legacy Member
ADSL is momenteel, en zal nog lang, in PRAKTIJK de tragere blijven in vergelijking met de kabel.

Denk niet dat hier mensen zijn die met ADSL 2MB/s download halen ;)

Savage

Legacy Member
maar er zijn wel al andere xDSL verbindingen die aardig in de buurt komen ;)

anyhow: Sorry, voor dit adres is geen informatie beschikbaar. Gelieve een andere adres in te geven.

gelukkig zit ik bij edpnet :p

deven

Legacy Member
manman, zo'n reclam en da om te weten te komen dat ik vanaf 30/05/08 wa rapper kan gaan.

ipv wa datalimiet bij te geven, gierigaarts..

Anoniem04

Legacy Member
Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 30/05/08

:sop:

EvilTwin

Legacy Member
Nessaja zei:
mja eviltwin zoals ge zegt "ik download is een demo, zit wat op youtube, surf en email" en ge zit al aan 5-6gb per maand, wat dan voor de mensen die wat meer op youtube zitten, skypen, webcammen, internet radio, streaming tv... enfin vanalles die komen dan totaal niet toe he, we zijn van floppy naar cdrom naar dvd en nu bluray gegaan maar de limiet van internet blijft dezelfde, ok dan kan je turbo nemen maar dat is 60€ per maand, dus gratis is dat zeker niet (720€ per jaar is meer dan een gemiddeld half maandloon). Waar ge wel gelijk in hebt is dat ze dan niet moeten klagen maar overstappen indien ze dat nodig achtten en het mogelijk is .

Idd. Pakt dan turbo of zo he. Tis trouwens een verschil van +-240€ op jaarbasis. Als ge het mij vraagt zit de meerderheid van de TN-gebruikers allesbehalve aan hun limiet, dus voor die paar gamers gaan ze dat heus niet gaan optrekken zenne. En ja, kheb ook al 6 maanden wow gespeeld, in diverse clans gezeten enz.

En als ik meer limiet/snelheid zou willen, dan zou ik mijn abonnement wijzigen of naar een ander overstappen indien mogelijk. In elk geval iets anders dan op een forum samen wat zitten whinen, wat ik eerlijkgezegd nogal belachelijk vind.

A3g0nis

Legacy Member

EnnY

Legacy Member
General Lee zei:
Ik zeg toch helemaal niks over een dvd? Ik denk dat ge de persoon onder mij moet quoten...

Euhm ja , oops , sorry :D

Hmm , dit zou mss ngo iets zijn wat ze op de 9lives newssite moge posten , dan krijgt het ineens goed veel aandacht*

Anoniem04

Legacy Member
Het kan zijn dat sommige wel met die limiet toekomen, maar dat maakt het internet zelf wel nog altijd te duur.

Freekje

Legacy Member
IceMaN.* zei:
ADSL is momenteel, en zal nog lang, in PRAKTIJK de tragere blijven in vergelijking met de kabel.

Denk niet dat hier mensen zijn die met ADSL 2MB/s download halen ;)

khaal uit mijn 4mbit toch wel 400kb/s+ :p

Acidbaron

Legacy Member
Ali_ zei:
Dus ze snappen wel dat grotere snelheid ook gepaard moet gaan met hogere limieten...

Ze doen het gewoon niet of zoals belgacom na veel geklaags gooien ze 2GB erbij en gaan hand in hand met de 'illegaal downloaden is slecht' om zo gezegd gelijk tekrijgen.

En zit op WPA2 .


Ik begrijp niet hoe iemand Telenet nog DURFT!(heb je aandelen daar ofzo?) te verdedigen, ze noemen zichzelf de 'must have' internet verbinding voor gamers maar je kan ocharm nauwelijks demo's afhalen, fraps uploaden, nog niet tespreken over game patches van online games...het is NIET normaal als ik in deze tijd in een geavanceerd land als dit geen internet radio van dag 1 tot dag 30 kan laten opstaan, terwijl ik van andere moet aanhoren dat ze moet 100MB lijnen zitten, geen limieten en echt kunnen doen wat ze willen en dat voor maar 40 dollar. terwijl je bij telenet voor 30 euro per maand 1 gb krijgt.


@tb-303,

Lees de klachten volledig ipv je te baseren op 'omg wtf dommel suxxor!' in de OP.
Helft van die klachten zijn van mensen die niet de simpele 5 stapjes kunnen volgen of ik zal maar eens referen naar het boek 'belgacomedie'.

Je doet ploteseling alsof die andere gewoonweg 'geweldig' zijn, Belgacom is op de eerste plaats uit om zijn klanten tehouden of overstappen zeer onconfortabel of zo moeilijk mogelijk te maken en dan pas helpen.

Toen ik klaagde bij belgacom kreeg ik een aantal tips omzelf mijn verbinding te fixen, bij dommel had ik binnen 3 dagen een belgacom technieker aan mijn deur kosteloos, ik vindt het fijn dat als ik bij dommel klaag dat ik dat een telefoon krijg van belgacom en me opeens toch iets serieuzer nemen dan onmiddellijk door testuren naar hun 'hulp' site.

Dommel en belgacom gaan beginnen met 100MB lijnen in 2008. Raad eens welke van de twee daar meer plezier aan gaat hebben mr.12GB or mr.100-200GB om het zo kinderachtig testellen.

Freekje

Legacy Member
nog een punt dat mij te binne valt :

routing van telenet is ook zo belachelijk slecht >P

killgore

Legacy Member
Freekje zei:
nog een punt dat mij te binne valt :

routing van telenet is ook zo belachelijk slecht >P

:wtf:?

Hoe bedoel je?

Vergeet niet dat het niet zo simpel is als shortest-path he. En telenet routeert ook maar tot aan de ISP's waarmee zij contracten hebben, die zorgen dan voor verdere routing.

j0ske

Legacy Member
Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 25/07/08

knop met 7 maand vertraging :sop:

Ali_

Legacy Member
Wel niemand kan toch ontkennen dat die prijzen voor een land als belgië veeeeel te hoog liggen, maar wat wil je met zo een monopolie op dat vlak. Wat belgacom doet is ronduit smerig, omdat zij instaan voor het lijnbeheer kunnen ze doen wat ze willen bij overstappen en problemen, oké waarschijnlijk zal niet iedereen 2 maand problemen hebben gehad bij een overstap, maar het zijn echt geen fabeltjes. Ik heb welgeteld 2 maanden zonder telefoon en internet gezeten toen ik naar tele2 wou overstappen en ook zij konden er niets doen, hoewel ik wist dat het probleem bij belgacom lag zou ik niet NOG langer wachten.

Daarom heb ik uiteindelijk voor telenet gekozen, oké het is duurder en er zijn mss goedkopere abonnementen maar als je niet echt nood hebt aan een hogere limiet, dan is zo'n telenet pack (telefoon, internet en tv) het beste wat er in belgië te krijgen is.

w00tw00t

Legacy Member
Als telenet gewoon meeging met hun tijd en telkens het limiet verhoogde dan was er geen geroezemoes maar we zitten al 5 jaar of meer met een limiet van 10-12 gb? Mij hoor je al minder klagen als ik 30 gb per maand krijg voor 45 euro. Is nog steeds beter dan niets.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan