Archief - Telenet drukt op de knop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dj Aero

Legacy Member
"Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 25/07/08"

:lol:

Ali_

Legacy Member
Acidbaron zei:
@Ali, oke bedankt heb dat momenteel niet aan, maar woon in een rustige wijk dus denk niet echt dat er veel problemen van kunnen komen, denk niet echt dat hier iemand met echt zo'n 'skills' zit als ze mij vragen voor dingskes optelossen.

Bij mij is da ook zo, ik betwijfel zelfs of iemand hier in de buurt een pc heeft.
Daarom dat ik hier nu gewoon op die WEP en Mac-filter zit, das toch een merkbaar verschil qua snelheid vind ik.
Maar als je nu ergens woont vol kleine hackertjes in spe kan je het best op veilig spelen en voor WPA kiezen.

Cranberry

Legacy Member
Acid, WPA is veel moeilijker dan WEP omdat WEP slecht geëncrypt is... WEP is vaak zelfs te kraken zonder software, en indien nodig is het binnen een half uurtje gekraakt met software...

WPA is veel moeilijker ;)

Cranberry

Legacy Member
Godmiljaar ik ben net weer over mijn limiet gegaan... Godverdomme toch, das al 70€ dees maand man.

mythe

Legacy Member
WEP is idd gewoon geëncrypt. Vrij makkelijk.

Hoeveel kost dat eigenlijk voor nieuwe ADSL-lijnen te trekken?

Ali_

Legacy Member
Ik weet niet of het al gepost is, in ieder geval:


Honderd megabit pas in 2009 bij Telenet
Eerste tests volgend jaar van start
Talkback
Pieterjan Van Leemputten
13 december 2007
Bron: ZDNet


Mach 3 van Telenet zal pas in 2009 operationeel zijn. Dit ambitieuze project, dat internetsnelheden van honderd megabit per seconde toelaat, wordt pas in 2008 getest. Daarom zal het nog zeker een jaar duren voor de provider de hogesnelheidsverbinding als abonnement kan aanbieden. Aanvankelijk had Telenet de beschikbaarheid van de hoge snelheid eind volgend jaar gepland.

Ondanks de vertraging klopt de internetprovider zich wel op de borst over de snelheid. "We zijn tien jaar terug begonnen met breedband en we zijn tien jaar lang de snelheidsleider geweest", zegt Piet Spiessens, vicepresident voor innovatie en ontwikkeling. "Met Mach 3 willen we dit opnieuw zijn voor de volgende tien jaar."

Het is volgens Telenet nog wel te vroeg om te spreken over prijzen en downloadlimieten, maar het bedrijf verklaart dat een hypersnelle verbinding gepaard gaat met een limiet die in verhouding staat.

Een van de dingen die onder Mach 3 vallen, is de overstap naar Eurodocsis 3.0, een nieuwe Europese standaard voor internetverkeer. De eerste modems die hiermee werken, verschijnen in het eerste kwartaal van 2008. Pas op dat moment kan Telenet beginnen met het testen van de hoge snelheid. Een van de voordelen van Eurodocsis 3.0 is onder meer dat het gebruikmaakt van vier kanalen om data te verzenden. Dit is niet te verwarren met het samenvoegen van meerdere internetlijnen. Het betekent dat er meer data tegelijk over het netwerk kunnen, wat leidt tot een hogere snelheid.

Dus ze snappen wel dat grotere snelheid ook gepaard moet gaan met hogere limieten...

Dafference

Legacy Member
Mailtje gestuurd naar hun helpdesk, mét de tijger-bijlage. :)
Beste, het is niet mijn gewoonte om dit soort mails te sturen, maar na jullie uiterst teleurstellende "druk op de knop"-actie is voor mij stilaan de maat vol. In Nederland is een standaard breedband abonnement maar liefst 25% goedkoper en zijn er helemaal geen limieten! (zie studie van 13.12) Zal Telenet dus ooit nog de juiste knop indrukken om hogere (of gewoon géén) limieten hier ook toe te laten? Want in tegenstelling tot wat jullie blijven beweren, liggen vele abonnees hier wél degelijk wakker van. Getuige hiervan de bijlage. Indien u hier geen positief antwoord kan op geven, gelieve deze klacht dan te melden aan jullie "research"departement want ik denk dat er niemand nog kloeg over zijn/haar uploadsnelheid.. wél over jullie limieten uit de vorige eeuw!! Met gelimiteerde groeten.

Verzonden met een goed gevoel. :cool:

Krayola

Legacy Member
Ali_ zei:
Ik weet niet of het al gepost is, in ieder geval:




Dus ze snappen wel dat grotere snelheid ook gepaard moet gaan met hogere limieten...
Dat snappen ze al jaren zenne ;). Alleen halen ze er zoveel mogelijk geld uit via die limiet.

Dafference

Legacy Member
Waarom drukke ze is op geen knop om de smallband snelheid menselijk te maken?? :wtf:

Nu krijg ik hier pagina's zelfs nog ni geopend.. dus ik MOET altij wel bijkopen! Man ik ben da hier zo beu, die rode knop had beter Telenet doen ontploffen! :eek:

Hup nu krijgek al terroristengedachten, bedankt Telenet! :doh:

GuntherDW

Legacy Member
Acidbaron zei:
Mensen, mensen....

Schakel gewoonweg over naar dommel aantal maanden geleden belgacrap gedumpt.
Even snel of misschien nog zelfs sneller met een standard 4,4mb profiel, 100GB(3 keer verhoogt op een jaar tijd met telkens 25GB!!!) waarvan ik zelfs 200GB per maand kan halen als ik tussen 1 uur 's avonds en 's middags afhaal en upload is ongelimiteerd wel maar 512 kbps maar niet veel plaatsen waar het momenteel beter is voor 'maar' 35 euro per maand.

Binnen twee dagen kon ik al op dommel surfen, geloof niet die fabeltjes van dat je zonder internet komt te zitten of dat je geen 2 abbo's op een lijn kan hebben, ik had belgacrap tegelijkertijd met dommel voor een week of twee, paar weken later kreeg ik een brief bleek dat dommel mijn belgacom verbinding voor mij op heeft gezegd.
Ik heb het ook maanden en maanden uitgesteld en heb me zelf een bitchslap gegeven toen ik zag hoe snel het allemaal ging en probleemloos.

Service is redelijk, binnen de 48 een mail terug heb je problemen met je lijn heb je nog altijd belgacom service omdat zij er voor verantwoordelijk zijn en nee heb niks extra moeten betalen voor een lijn check ook nog ;)


Dommel is 'the way to go' op moment enigste vrees is dat belgacom ze na een paar jaar misschien over koopt of uitkoopt om preciezer te zijn.

Zalig gewoon nooit meer naar mijn limiet te kijken, youtube 24/7, downloaden 24/7 en internet radio 24/7 en ga ik over mijn limiet is mijn snelheid nog altijd medium band zo dat ik kan inloggen en emails checken zonder problemen.

Belgacom en Telenet gaan nooit hun limiet vrijwillig verhogen houw op met tehopen daarop en wees realistisch, het is hun 'money cow'.

24/7 downloaden zou'k ni echt durven zeggen,
ik met m'n ladinkje anime download ook 24/7 anime etc, en zit geregeld binne de week op mediumband, kheb netconnect+boost :)
ma mediumband is nog altijd meer dan leefbaar om te surfe+dl'e aan een F.U.P. dus ik ben content :)

Party

Legacy Member
damn hoe meer ik die limieten van dommel lees hoe harder het hier jeukt ! moest die cityconnect hier zijn of moest ik een vooruitzicht hebben hoe lang da nog ga duren voor da in berchem hier is zou ik sneller overstappen... maar nu telenet echt niks blijkt te geven denk ik wel te gaan voor het gewone dommel adsl abbo...
nog effe men eigen site inorde brengen met eigen emailadressen zodat ik in t vervolg nooit meer vasthang aan een isp voor men mailadressen en website !

dendaak

Legacy Member
pfff snelheid moet ik niet hebben geen limieten & daarom hou ik van dommel, met de grote limiet wauw.

tb-303

Legacy Member
GuntherDW zei:
24/7 downloaden zou'k ni echt durven zeggen,
ik met m'n ladinkje anime download ook 24/7 anime etc, en zit geregeld binne de week op mediumband, kheb netconnect+boost :)
ma mediumband is nog altijd meer dan leefbaar om te surfe+dl'e aan een F.U.P. dus ik ben content :)

EDIT: verkeerde gequote, was bedoeling acidbaron te quoten

En er zijn evenveel gevallen die "miserie"hebben met dommel!

Ken iemand die overgestapt is en al 10 dagen op activatie wacht en nog niet op zijn lijn kan...dus doe niet alsof dommel ineens DE PROVIDER is omdat het bij jouw allemaal ok is...

En hier vind je nog wel aantal mensen met shit.....
http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=57

Dus zoals altijd is er overal wel wat.....

a143290

Legacy Member
Allez vooruit, de Turbo klanten gaan hun upload-snelheid verdubbelt zien. Ik denk: aah, tof, heel goe. Ik kijk op de site wanneer het aan ons is: 25/07/08

-_-'

aah ja: en sinds deze morgen is het internet EXTREEM traag geworden. Alle sites. Mijn telemeter staat nochtans maar op 16% en het enige programma dat in verbinding staat met internet is nu firefox...

EvilTwin

Legacy Member
Altijd maar zagen … Ik ben hier best tevreden mee. Ik download es een demo, zit wat op youtube, surf email, en ik kom amper aan 5-6 gb per maand.

Ge krijgt het gratis en voor niks. Nee, dan gaan ze janken dat het niet genoeg is. Kleinzierig zenne. Als zo slecht is stap over naar een andere provider he.

Zir0h

Legacy Member
Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 28/03/08

En ik had mijn serverke al klaar gezet. :(

Mr.Anderson

Legacy Member
Eviltwin zei:
Altijd maar zagen … Ik ben hier best tevreden mee. Ik download es een demo, zit wat op youtube, surf email, en ik kom amper aan 5-6 gb per maand.

Ge krijgt het gratis en voor niks. Nee, dan gaan ze janken dat het niet genoeg is. Kleinzierig zenne. Als zo slecht is stap over naar een andere provider he.

Dus omdat gij tevreden zijt, omdat ge niet zoveel download... mag niemand daarover zagen?

Als gij met uwen auto nooit weggaat en zo bijna niet moet tanken, gaat ge dan ook zagen tegen de mensen die klagen over de kostprijs voor brandstof, die wel de auto veel gebruiken?

:)

Tis etzelfde gelijk ofda ze bij de tankstation zouden een reclamecampagne houden: 'Wij drukken op de knop! Tis gedaan met de miserie!" Waarop iedereen op een prijsverlaging hoopt... maar dat ze gewoon binnen een jaar alle handvaten zullen vernieuwen van de tankdingskes. Et valt nie te vergelijken, ma tkomt opt zelfde neer... de mensen zouden ook klagen.

PussyDuster

Legacy Member
Eviltwin zei:
Altijd maar zagen … Ik ben hier best tevreden mee. Ik download es een demo, zit wat op youtube, surf email, en ik kom amper aan 5-6 gb per maand.

Ge krijgt het gratis en voor niks. Nee, dan gaan ze janken dat het niet genoeg is. Kleinzierig zenne. Als zo slecht is stap over naar een andere provider he.

Gratis en voor niets, we betalen er best wel meer dan voldoende voor? Je moet vergelijken met buurlanden, en dan merk je al snel dat we echt niet te weinig betalen voor wat we krijgen. En niet iedereen heeft in zijn omgeving heeft zomaar de keuze voor een andere (lees:betere) provider.

Ik betaal mijn internet zelf, en smijt echt niet graag geld weg.

Nessaja

Legacy Member
mja eviltwin zoals ge zegt "ik download is een demo, zit wat op youtube, surf en email" en ge zit al aan 5-6gb per maand, wat dan voor de mensen die wat meer op youtube zitten, skypen, webcammen, internet radio, streaming tv... enfin vanalles die komen dan totaal niet toe he, we zijn van floppy naar cdrom naar dvd en nu bluray gegaan maar de limiet van internet blijft dezelfde, ok dan kan je turbo nemen maar dat is 60€ per maand, dus gratis is dat zeker niet (720€ per jaar is meer dan een gemiddeld half maandloon). Waar ge wel gelijk in hebt is dat ze dan niet moeten klagen maar overstappen indien ze dat nodig achtten en het mogelijk is .

Khaelyn

Legacy Member
a143290 zei:
Allez vooruit, de Turbo klanten gaan hun upload-snelheid verdubbelt zien. Ik denk: aah, tof, heel goe. Ik kijk op de site wanneer het aan ons is: 25/07/08

-_-'

aah ja: en sinds deze morgen is het internet EXTREEM traag geworden. Alle sites. Mijn telemeter staat nochtans maar op 16% en het enige programma dat in verbinding staat met internet is nu firefox...

Dezelfde zever hier, ik wordt ook constant gedisconnect van games. Telenet drukt op de knop... inderdaad ja.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan