Archief - Telenet drukt op de knop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cranberry

Legacy Member
Neen de beste manier om volledig anoniem te blijven is een IP in het buitenland cracken en via daar een paar zombies in België telenet.be laten DDoSsen...

Een simpele DDoS kan iedereen, daar ga ik overigens niet aan beginnen...

Op hun ftp geraken is makkelijkst om een schoon boodschap op hun hoofdpagina achter te laten...

nonkel wulle

Legacy Member
Cranberry zei:
Neen de beste manier om volledig anoniem te blijven is een IP in het buitenland cracken en via daar een paar zombies in België telenet.be laten DDoSsen...

Een simpele DDoS kan iedereen, daar ga ik overigens niet aan beginnen...

Op hun ftp geraken is makkelijkst om een schoon boodschap op hun hoofdpagina achter te laten...

Is het niet verstandig om je snoode plannen tegen telenet op een TELENET forum te zetten? xD

Cranberry

Legacy Member
Het zijn mijn snoode plannen niet :P

Ik verbeterde andere personen hun ideeën enkel ;)

fraCk

Legacy Member
Cranberry zei:
Het zijn mijn snoode plannen niet :P

Ik verbeterde andere personen hun ideeën enkel ;)
hopelijk worden ze ook uitgevoerd :evil: of komt het op een andere manier in de media..hoe meer aandacht hoe beter ;)
attention whores da we zijn :p

mythe

Legacy Member
preske zei:
brussel en leuven zullen eerst zijn. dan vermoedelijk mechelen. dan gent.
Nope, Mechelen hoort bij één van de latere steden.
Denk dat eerst de grootste steden van België de voorrang krijgen. Met idd allereerst Brussel en Leuven.
Dan Antwerpen, Gent, ...

preske zei:
100 euro vo 6gb? no way...
source please
Zo overdreven is dit nu ook weer niet. Australië = 2* zo veel verdienende.

GuNsHoTs

Legacy Member
ja watte, wa nen zever zeg, dan doen ze een actie da nen mens benieuwd is, en krijgde dit, waar ge dan nog niks met zijt, en nog zo lang moet op wachten, way to go telesletje...

*Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 25/07/08
*

J3rry

Legacy Member
Cranberry zei:
Niks ene zijn draadloos internet gebruiken...

nu ge het zegt in mijn buurt zijn er 15+ access points, mss goed idee een grote wifi antenne te plaatsen en telenet opzeggen en dan lekker gratis (op een ander zijn kosten) internetten :p

enkele access points zijn met beveiligd met wep key, maar das te kraken met aircrack & airodump:)

edit;

handige richtantenne:
http://www.cantenna.com/
kan zelf van pas komen op mijn werk ^^

Acidbaron

Legacy Member
Mensen, mensen....

Schakel gewoonweg over naar dommel aantal maanden geleden belgacrap gedumpt.
Even snel of misschien nog zelfs sneller met een standard 4,4mb profiel, 100GB(3 keer verhoogt op een jaar tijd met telkens 25GB!!!) waarvan ik zelfs 200GB per maand kan halen als ik tussen 1 uur 's avonds en 's middags afhaal en upload is ongelimiteerd wel maar 512 kbps maar niet veel plaatsen waar het momenteel beter is voor 'maar' 35 euro per maand.

Binnen twee dagen kon ik al op dommel surfen, geloof niet die fabeltjes van dat je zonder internet komt te zitten of dat je geen 2 abbo's op een lijn kan hebben, ik had belgacrap tegelijkertijd met dommel voor een week of twee, paar weken later kreeg ik een brief bleek dat dommel mijn belgacom verbinding voor mij op heeft gezegd.
Ik heb het ook maanden en maanden uitgesteld en heb me zelf een bitchslap gegeven toen ik zag hoe snel het allemaal ging en probleemloos.

Service is redelijk, binnen de 48 een mail terug heb je problemen met je lijn heb je nog altijd belgacom service omdat zij er voor verantwoordelijk zijn en nee heb niks extra moeten betalen voor een lijn check ook nog ;)


Dommel is 'the way to go' op moment enigste vrees is dat belgacom ze na een paar jaar misschien over koopt of uitkoopt om preciezer te zijn.

Zalig gewoon nooit meer naar mijn limiet te kijken, youtube 24/7, downloaden 24/7 en internet radio 24/7 en ga ik over mijn limiet is mijn snelheid nog altijd medium band zo dat ik kan inloggen en emails checken zonder problemen.

Belgacom en Telenet gaan nooit hun limiet vrijwillig verhogen houw op met tehopen daarop en wees realistisch, het is hun 'money cow'.

Cranberry

Legacy Member
J3rry zei:
nu ge het zegt in mijn buurt zijn er 15+ access points, mss goed idee een grote wifi antenne te plaatsen en telenet opzeggen en dan lekker gratis (op een ander zijn kosten) internetten :p

enkele access points zijn met beveiligd met wep key, maar das te kraken met aircrack & airodump:)

Beveiligde acces points hoef je vrijwel nooit te kraken... Meeste mensen zeggen tegen de installateur: OHH stel maar een wachtwoord in! Of de installateur vraagt het zelfs niet eens... Gevolg? Wachtwoord is: postcode huisnummer postcode, en hop, gratis binnen ;)

Natuurlijk is het een beetje gokken met het huisnummer, maar ben zo al op een stuk of 5 acces points binnen geraakt met wifi op mijn Nokia E65...

A3g0nis

Legacy Member
ik zit op kot met telenet, dus dommel is hier geen optie
thuis willen mijn ouders niet overschakelen ("het werkt nu goed, we gaan niets veranderen") en als ze al willen, zitten ze vast doordat de telefoon ook via de kabel gaat...
en ik geloof niet dat ik de enige ben met dat probleem

A3g0nis

Legacy Member
Cranberry zei:
Beveiligde acces points hoef je vrijwel nooit te kraken... Meeste mensen zeggen tegen de installateur: OHH stel maar een wachtwoord in! Of de installateur vraagt het zelfs niet eens... Gevolg? Wachtwoord is: postcode huisnummer postcode, en hop, gratis binnen ;)

Natuurlijk is het een beetje gokken met het huisnummer, maar ben zo al op een stuk of 5 acces points binnen geraakt met wifi op mijn Nokia E65...

en voor mac is er nog altijd KisMAC :D


Al de commotie hierrond doet me plos denken aan toen telenet games forum plots 9lives werD.
toen ging iedereen ook vanalles ondernemen en was er ook superveel protest.
en jullie zien, we zitten nog steeds op het 9lives forum e...
ik zie veel gelijkenissen tussen deze twee discussies en ik constateer: bij een verandering stellen wij, gebruikers, eigenlijk niets voor (N/O 9lives, ben het iniddels al goed gewend ^^)

DeBuGGeR

Legacy Member
zeg, mss een beetje off-topic maar kvind nogal dom om een apart topic te starten hiervoor. als je je router beveiligt gebruik makend van mac-adressen, is dit dan veilig genoeg?

zoniet hoe kan je dan zeker zijn dat je router beveiligd is?

Acidbaron

Legacy Member
Aegonis zei:
ik zit op kot met telenet, dus dommel is hier geen optie
thuis willen mijn ouders niet overschakelen ("het werkt nu goed, we gaan niets veranderen") en als ze al willen, zitten ze vast doordat de telefoon ook via de kabel gaat...
en ik geloof niet dat ik de enige ben met dat probleem

Tja ik betaal het zo goed als zelf en mijn ouders waren redelijk tevreden door een paar nieuwe filmen wekelijks te hebben.

Maar begrijp het wel dat het erg klote is, heb zelf vanaf 2000 bij belgacom gezeten en tja na zoveel jaar maar 2gb extra, paar keer over men limiet gegaan binnen 3 dagen en had er toen genoeg van.

Deefees

Legacy Member
DeBuGGeR zei:
zeg, mss een beetje off-topic maar kvind nogal dom om een apart topic te starten hiervoor. als je je router beveiligt gebruik makend van mac-adressen, is dit dan veilig genoeg?

zoniet hoe kan je dan zeker zijn dat je router beveiligd is?

die mac adressen is het makkelijkst te omzeilen! Alvast Wpa beveiliging en nog meer als het kan. Maar zoveel moeite doen mensen nu ook wel ni denk ik om binnen te geraken. Of ze zouden wel zielig moeten zijn. En als er mensen opzitten die er niet zouden mogen opzitten, kan je rap een nieuw wachtwoordje instellen. Wpa zou wel voldoende moeten zijn.

Ali_

Legacy Member
DeBuGGeR zei:
zeg, mss een beetje off-topic maar kvind nogal dom om een apart topic te starten hiervoor. als je je router beveiligt gebruik makend van mac-adressen, is dit dan veilig genoeg?

zoniet hoe kan je dan zeker zijn dat je router beveiligd is?

Wel iedereen zegt dat je je router best nog kan beveiligen met WEP of nog beter WPA(2). Ga gewoon via je browser naar je router (dat is iets van een 192.168.1.x; x is dan een getal he, 1 wrs) en daar naargelang het merk van de router kun je ergens een WEP of WPA wachtwoord instellen, je kiest maar, WPA is veiliger dan WEP maar maakt alles wat trager imo. In ieder geval dat wachtwoord dan nog eens ingevenn als je verbindt met je netwerk en ziezo, beter beveiligd.

Acidbaron

Legacy Member
Omdat dit tespraken is gekomen zal ik zelf een vraagje proberen tussen teslippen.

Maakt het veel uit is de draadloze verbinding encryptie heeft of niet op gebied van veiligheid? (Heb zelf WPA2)

mythe

Legacy Member
J3rry zei:
nu ge het zegt in mijn buurt zijn er 15+ access points, mss goed idee een grote wifi antenne te plaatsen en telenet opzeggen en dan lekker gratis (op een ander zijn kosten) internetten :p

enkele access points zijn met beveiligd met wep key, maar das te kraken met aircrack & airodump:)

edit;

handige richtantenne:
http://www.cantenna.com/
kan zelf van pas komen op mijn werk ^^
Zou zalig zijn moest ik dan Telenet Hotspot (100 m verder) kunnen nemen vanuit het station. Ongelimiteerd surfen, maar spijtig genoeg wss niet :( :p.

En spijtig genoeg niet mogelijk aangezien ik te ver zit van de wijkcentrale thuis.

Op kot, waar ik het dus heb over die hotspot, ben ik nog steeds mijn kotbaas aan het overtuigen voor Dommel. Maar dan moet hij ADSL lijnen door huis laten trekken. Iemand enig idee hoeveel dit kost?

Ali_

Legacy Member
Ik vermoed van wel, wat zou anders het nut zijn van die encryptie die de snelheid omlaag brengt, naart schijnt is dat vooral een probleem met van die toestellen zoals de psp.

Acidbaron

Legacy Member
Zelfde systeem als bij belgacom en als je een telefoonlijn hebt op je kot zit je goed.

Nieuwe kabel raad ik wel aan als ge nog met oude lijnen zit, heb me laten wijs maken van een amerikaan dat lijnen in België voor '87 niet van al tegeweldige kwaliteit is.

@Ali, oke bedankt heb dat momenteel niet aan, maar woon in een rustige wijk dus denk niet echt dat er veel problemen van kunnen komen, denk niet echt dat hier iemand met echt zo'n 'skills' zit als ze mij vragen voor dingskes optelossen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan