Archief - Telenet drukt op de knop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Coop

Legacy Member
tis allemaal goed, als het maar geen telenet is, edpnet is idd goed, maar dommel is ook het bekijken waard.

w00tw00t

Legacy Member
Coop zei:
tis allemaal goed, als het maar geen telenet is, edpnet is idd goed, maar dommel is ook het bekijken waard.

zal is belle na hun en vrage of die het hier kunne aansluite want edpnet spreekt me eik aan.

MorGo7h

Legacy Member
http://a.imagehost.org/view/0070/telenut.jpg
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben ook zeer onttevreden over telenet!
Vorige maand pc geformat => ik moet mijn games die aangekocht zijn op steam opnieuw downen. Na css, tf2, hl² benk moeten stoppen of ik kon nimeer normaal surfen!!!!

A3g0nis

Legacy Member
als toch maar 6% maandelijks over hun limiet zit, dan zou een opzegging van het volumelimiet toch helemaal niet voor overbelasting zorgen?

MiniJeffrey

Legacy Member
da er eens iemand een deftige website opstart over telenet en hun wanpraktijken met bijhorende uitleg over datalimieten, providers, voor en nadelen, een forum, perscontacten, hoe en waarom overstappen, enzovoort...

ik wil gerust helpen eraan of financieren, just shout me :)

A3g0nis

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
da er eens iemand een deftige website opstart over telenet en hun wanpraktijken met bijhorende uitleg over datalimieten, providers, voor en nadelen, een forum, perscontacten, hoe en waarom overstappen, enzovoort...

ik wil gerust helpen eraan of financieren, just shout me :)

punt!
moest de blok niet voor de deur staan, een maat en ik zouden er al aan begonnen zijn, maja :doh:
vergeet dep petitie niet ;)

MiniJeffrey

Legacy Member
ik wil gerust een domein aanvragen, een forum regelen maar van websites bouwe heb ik weinig kaas gegete :( buite wat html basic dus het informatieve gedeelte kan ik niet verzorgen voor een site.

Zou eig wel handig zijn want consumenten hun probleem is maar al te vaak dat ze er niet geneog verstand van hebben. Een grote informatiebron zou al een mooie stap zijn en ook goed om veel meer mensen te bereiken voor eventuele petities.

Via een offiiele website kan je ook makkelijker druk zetten op telenet in naam van al je leden dan dat elk individu apart even gaat klage bij telenet.

Grayfox

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
ik wil gerust een domein aanvragen, een forum regelen maar van websites bouwe heb ik weinig kaas gegete :( buite wat html basic dus het informatieve gedeelte kan ik niet verzorgen voor een site.

Zou eig wel handig zijn want consumenten hun probleem is maar al te vaak dat ze er niet geneog verstand van hebben. Een grote informatiebron zou al een mooie stap zijn en ook goed om veel meer mensen te bereiken voor eventuele petities.

Via een offiiele website kan je ook makkelijker druk zetten op telenet in naam van al je leden dan dat elk individu apart even gaat klage bij telenet.
Ja goed idee, btw zit jij toevallig in TIN1A1? :lol:

A3g0nis

Legacy Member
er zitten hier opt forum genoeg mensen met verstand over forums bouwen...
wel vragen de meesten een centje... :/

|2AiD

Legacy Member
er bestaat al geendatalimiet.be dus mss als vervolg telenetdatalimiet.be of telesletlimiet.be haha :p

Mistabeen

Legacy Member
Net een mailtje verstuurd naar testaankoop, ik wel wel eens wat meer weten van die zogezegde cijfers dat telenet altijd gebruikt

Elke keer er een discussie ontstaat rond het gelimiteerde internet van Telenet staat hun marketing alvast klaar te zwaaien met hun "cijfers".
Na de heisa rond de nieuw aangekondigde versnelling van het telenet netwerk kwam telenet alweer naar voor met volgende uitspraak.

"Maar wij hebben echt zicht op wat mensen verbruiken. 94 procent van onze klanten komt probleemloos toe met die limiet. De overige 6 procent zijn ofwel ComfortNet-klanten, die zich een instapproduct hebben aangeschaft, maar al snel zijn doorgegroeid naar een 'normaal' verbruik. Ofwel zijn het de Turbonet-klanten, die echt voor hoge volumes gaan en met 35 Gb datalimiet niet toekomen. Wij kunnen hen momenteel niet meer geven, want dat kleine aandeel klanten zal de kwaliteit van het aanbod voor de grootste groep doen verminderen."

bron: http://www.datanews.be/nl/news/90-14-15630/Telenet-verdubbelt-snelheid,-maar-datalimiet-blijft.html

Nu vroeg ik me af hoe betrouwbaar deze cijfers daadwerkelijk zijn. Indien deze cijfers al juist zouden zijn, zijn dit vermoedelijk cijfers van mensen die daadwerkelijk hun limiet overschrijden en niet de mensen die het limiet als een probleem zien maar toch net eronder weten te blijven.

In een officieel persbericht vermelde Telenet alvast ook dat zij geluisterd zouden hebben naar de wensen van de klanten en daarom de snelheid van het netwerk verhoogd hebben. Waarom blijft het dan klachten regenen over het veel te lage limiet van telenet?

Om concreet enkele vragen te stellen naar jullie toe.
- Zijn de cijfers van telenet wel correct?
- Indien deze cijfers niet geloofwaardig zijn, zal Testaankoop hier verder op ingaan?

annywho, MiniJeffrey, ik wil altijd meehelpen indien ge zo een site wilt aanmaken, kan mss handig zijn als er nog mensen zijn die het zien zitten om samen te werken

w00tw00t

Legacy Member
In een officieel persbericht vermelde Telenet alvast ook dat zij geluisterd zouden hebben naar de wensen van de klanten en daarom de snelheid van het netwerk verhoogd hebben. Waarom blijft het dan klachten regenen over het veel te lage limiet van telenet?

Ge weet toch wat dat meestal wil zeggen? Management heeft beslist en niet de wensen van klanten. Da zeggen ze zelfs bij bedrijfsbeheer (pa zei het want heeft het 4 jaar gelede gevolgd) :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan