Archief - Telenet drukt op de knop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cool_boy_ke

Legacy Member
We zouden dit bij Digg moeten doen, niet veel mensen kennen bligg :)

Wover

Legacy Member
Ik denk dat als je echt kans wil maken op resultaat, je minstens 10 000 stemmen moet halen. Dat is dan nog maar 1% van hun kliënteel, maar toch.

killgore

Legacy Member
Aegonis zei:
Ik denk dat duidelijk is dat het probeem zit bij het feit dat de "gewone mens" geen benul heeft van de datalimieten.
Ipv dergelijke acties op te stellen waarbij enkel mensen bewust van het probleem hun mening uiten, zou het wel eens interessant zijn om op een of andere manier de "onbewusten" te bereiken.

Dit kan op verschillende manieren:
*een kettingmail (hoewel ik die zelf meestal verwijder) met verwijzing naar één petitie
*campagne voeren (flyers, affiches,...)
*lezersbrieven sturen naar grote kranten/tijdschriften
...

Bovendien is het zinloos allemaal verschillende kleine actietjes op te zetten, neem liever één grote petitie...

Het moet niet alleen gedaan zijn met datalimieten, het moet ook gedaan zijn met er alleen maar over te zagen en klagen. doe er iets aan!

Wel, ik moet zeggen dat ik ook lang zag dat de gewone mens er zich niets van aantrok, maar laatste maanden begin ik steeds meer in "gewone" omgeving klachten te horen ivm datalimieten.

Grootste boosdoeners zijn waarschijnlijk streaming media. Dan heb ik het niet enkel op youtube of course, maar ook bv. de pakken (illegale?) sites die series aanbieden op het net.
Neem daarbij dat de algemene pc-kennis toch nog steeds stijgt & mensen dus vertrouwder beginnen te geraken met downloaden (zowel legaal als illegaal). Waar het vroeger vooral ging om sites & email komt het filesharing & media aspect er steeds meer en meer bij kijken. Ik zie nu bv. veel kenissen torrents gebruiken waar ik dat vroeger enkel zag gebruikt worden door pc-geeks :).

Ik denk dat het begrip datalimiet en smallband al bij veel meer mensen vertrouwd in de oren klinkt als pakweg een jaar - 2 jaar geleden.

Maar je hebt op 1 punt gelijk: als je er geen 'grootschalige' campagne rond kan starten zal er niets veranderen.

Razor 81

Legacy Member
tuurlijk dat de meerderheid niet over zijn limiet gaat, man wat een ezels!
Ik zorg er toch voor dat ik elke maand toekom met wat ik heb.. 'k ga niet expres over mijn limiet gaan om veel te dure blokken te kopen.
Maar dat wil niet zeggen omdat ik er mee toekom dat ik er ook genoeg mee heb.

cool_boy_ke

Legacy Member
DJ Razor heeft gelijk. We moeten trouwens iets plannen, zoals op een bepaald uur kweeni hoeveel downloaden, of beter, zorgen dat we ergens in de krant/tv/radio komen.

BassKillah

Legacy Member
djrazor zei:
tuurlijk dat de meerderheid niet over zijn limiet gaat, man wat een ezels!
Ik zorg er toch voor dat ik elke maand toekom met wat ik heb.. 'k ga niet expres over mijn limiet gaan om veel te dure blokken te kopen.
Maar dat wil niet zeggen omdat ik er mee toekom dat ik er ook genoeg mee heb.

Juist ja! Maar je kan altijd op je laatste dag juist voor 0u , bijvoorbeeld om 23u nog lekker een download klaarzetten van 1GB terwijl je maar 100MB meer overhebt! ;) Dan zeg ik altijd: wie lacht er nu :)

cool_boy_ke zei:
DJ Razor heeft gelijk. We moeten trouwens iets plannen, zoals op een bepaald uur kweeni hoeveel downloaden, of beter, zorgen dat we ergens in de krant/tv/radio komen.

En idd, want door hier te typen gaan zij het ni gaan lezen ze :sleep:

maar hoe doen we dit!? :)

Iemand

Legacy Member
cool_boy_ke zei:
DJ Razor heeft gelijk. We moeten trouwens iets plannen, zoals op een bepaald uur kweeni hoeveel downloaden, of beter, zorgen dat we ergens in de krant/tv/radio komen.

Juist, maar hoe ga je dat laatste realiseren? Dit is geen afbraak ofzo, gewoon een realistische blik op de feiten.

Ik wil gerust 100 handtekeningen zetten, maar of het iets gaat uitmaken is een andere vraag :(

Gattuso8

Legacy Member
killgore zei:
Maar je hebt op 1 punt gelijk: als je er geen 'grootschalige' campagne rond kan starten zal er niets veranderen.

Die grootschalige campagne is er vorig jaar toch geweest met die online petitie en toen zeiden ze simpelweg hetzelfde als nu.

A3g0nis

Legacy Member
Iemand zei:
Ik wil gerust 100 handtekeningen zetten, maar of het iets gaat uitmaken is een andere vraag :(

juist niet
als je een petitie opzet of wat dan ook, moet je aan zoveel mogelijk UNIEKE handtekeningen raken. anders verliest dat volledig zijn effect

BassKillah

Legacy Member

cool_boy_ke

Legacy Member
Ik heb hier deze 10x uitgeprint, ge zult ze morgen in Tongeren zien hangen :)
Maar mensen gaan niet weten waarover het gaat :sad:.

BassKillah

Legacy Member
Site's waar veel wordt op gekeken:

www.tweakers.net
www.zdnet.be
www.minatica.be

als je een soort topic petitie kan lanceren op tweakers bv, zou al iets geven mss DENK IK



(voor de MODS: als linken ni mag, verwijder ze dan gewoon even uit mijn post,
indien wel, laten staan, danku)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan