Aegonis zei:
Ik denk dat duidelijk is dat het probeem zit bij het feit dat de "gewone mens" geen benul heeft van de datalimieten.
Ipv dergelijke acties op te stellen waarbij enkel mensen bewust van het probleem hun mening uiten, zou het wel eens interessant zijn om op een of andere manier de "onbewusten" te bereiken.
Dit kan op verschillende manieren:
*een kettingmail (hoewel ik die zelf meestal verwijder) met verwijzing naar één petitie
*campagne voeren (flyers, affiches,...)
*lezersbrieven sturen naar grote kranten/tijdschriften
...
Bovendien is het zinloos allemaal verschillende kleine actietjes op te zetten, neem liever één grote petitie...
Het moet niet alleen gedaan zijn met datalimieten, het moet ook gedaan zijn met er alleen maar over te zagen en klagen. doe er iets aan!
Wel, ik moet zeggen dat ik ook lang zag dat de gewone mens er zich niets van aantrok, maar laatste maanden begin ik steeds meer in "gewone" omgeving klachten te horen ivm datalimieten.
Grootste boosdoeners zijn waarschijnlijk streaming media. Dan heb ik het niet enkel op youtube of course, maar ook bv. de pakken (illegale?) sites die series aanbieden op het net.
Neem daarbij dat de algemene pc-kennis toch nog steeds stijgt & mensen dus vertrouwder beginnen te geraken met downloaden (zowel legaal als illegaal). Waar het vroeger vooral ging om sites & email komt het filesharing & media aspect er steeds meer en meer bij kijken. Ik zie nu bv. veel kenissen torrents gebruiken waar ik dat vroeger enkel zag gebruikt worden door pc-geeks

.
Ik denk dat het begrip datalimiet en smallband al bij veel meer mensen vertrouwd in de oren klinkt als pakweg een jaar - 2 jaar geleden.
Maar je hebt op 1 punt gelijk: als je er geen 'grootschalige' campagne rond kan starten zal er niets veranderen.