Archief - Te veel water drinken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

metaphore

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Wist ge dat dokters vroeger een beetje pis dronken om te checken of iemand diabetes had?

*wijst naar metaphore* ieuuuw

ge kunt er nog altijd mee kappen! :D

Vroeger :p
maar tegenwoordig hebben ze wel tests om te zien of glucose in de urine aanwezig is ^^

EagleEye

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
Ik heb net het tegenovergestelde, tijdens de examens is mijn pis altijd doorzichtig.
da zegt ze toch net? :p maar dan minder grafisch uitgedrukt

lorro85

Legacy Member
RaZoR be zei:
van de homeopaat waar ik ga moe ge 3 liter per dag drinken minimum

wat mankeerde gij dan precies? :p
3 liter water is wel vrij veel, alé toch om als een minimum te beschouwen.

Zal ook wel afhangen van uw activiteiten doorheen den dag

zarathustra

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
En wie denk je dat gelijk heeft, je homeopaat of een modje van het forum?


Het gezondste is 3 liter water per dag.



dunno homeopathie is meer kwakzalverij en werken op de psyche eh. Dat zijn geen echte geneesmiddelen.

Terror Factor

Legacy Member
Lol, ik zat zo over die 3 liter. vorig jaar/anderhalf jaar gelede dronk ik 8 liter per dag ofzo, me verschillende dage dak ook aan 10 l zat. tijdens de examens ook 6-8 l. nu ist minder, nu zit k aan 4 l ofzo per dag denkk, soms meer, soms minder :)

EDIT: vooral spa gaat goed binne, das gewoon verslavend lekker!

nu zit ik me amanda(aldi-water), daar drink ik minder van dan da ik spa zou drinke :D

Sagax

Legacy Member
metaphore zei:
Mja da blijft toch een idiote wedstrijd?

zoals ik hierboven zeg, ge sterft niet van te veel water in u lichaam maar van te weinig zouten.

de doodsoorzaak bij veel watervergiftigingen is hersenoedeem (cfr. hoofdpijn na het teveel water drinken). En ik meen me te herrinneren dat dat toch veroorzaakt wordt door een teveel aan water in de hersenen, niet meteen door een tekort aan ionen, alhoewel ionenconcentraties en waterinflux/efflux gerelateerd zijn met elkaar

ge zit zowiezo met een te grote hoeveelheid water in uw lichaam

koekoek

Legacy Member
Sagax zei:
de doodsoorzaak bij veel watervergiftigingen is hersenoedeem (cfr. hoofdpijn na het teveel water drinken). En ik meen me te herrinneren dat dat toch veroorzaakt wordt door een teveel aan water in de hersenen, niet meteen door een tekort aan ionen, alhoewel ionenconcentraties en waterinflux/efflux gerelateerd zijn met elkaar

ge zit zowiezo met een te grote hoeveelheid water in uw lichaam

da dacht ik ook, ik dacht da water gewoon uw concentraties zohard verdund da die niet meer opgaan en dus geen depolaristaties meer veroorzaken...

Santa

Legacy Member
Terror Factor zei:
Lol, ik zat zo over die 3 liter. vorig jaar/anderhalf jaar gelede dronk ik 8 liter per dag ofzo, me verschillende dage dak ook aan 10 l zat. tijdens de examens ook 6-8 l. nu ist minder, nu zit k aan 4 l ofzo per dag denkk, soms meer, soms minder :)

EDIT: vooral spa gaat goed binne, das gewoon verslavend lekker!

nu zit ik me amanda(aldi-water), daar drink ik minder van dan da ik spa zou drinke :D

Spa dat vind ik juist schijtwater. Dat smaakt echt naar reetzweet ofzo.
Evian en Vittel of nog go voor mij :p

Bart Religion

Legacy Member
Time^- zei:
1,5 - 2 liter is gezond, daarboven ben je aan het overdrijven. 3 liter per dag vermijden, of je moet erbij sporten.

nee, 4 liter per dag maximum aldus m'n dokter :)

nuja. voor mij toch

Terrorist_Hell

Legacy Member
Ik drink nu maar 2 à 3 glazen per dag meer in plaats van 2 liter. Indien ik 2 liter zou drinken, moet 'k gewoon meer naar de WC en is mijn urine zeer doorzichtig. Ik voel me er absoluut niet fitter door.

FroFro

Legacy Member
ik heb ook bijna nooit een gevoel van dorst, en ik denk er ook soms ni aan van te drinken tijdens een maaltijd :x dan sta da glas daar nen helen tijd leeg en alsek geluk heb verplicht mijn moeder mij te drinke :p

Hellrabbit

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Ik drink nu maar 2 à 3 glazen per dag meer in plaats van 2 liter. Indien ik 2 liter zou drinken, moet 'k gewoon meer naar de WC en is mijn urine zeer doorzichtig. Ik voel me er absoluut niet fitter door.

hetgeen dus echt wel beter is
ik drink zo onder het jaar wel massas : zet een fles water in mijn buurt en ik zit daar heel den tijd van te drinken, eerder als tic dan uit dorst ofzo

zo gaat er bij mij toch meestal anderhalve liter water per dag door

Ali_

Legacy Member
^^bij mij is da net hetzelfde, meer als tic dan echt dorst. Maar hey, als ge nie boven de 4 gaat zijde goe bezig en da is echt heel goed voor de huid.

FroFro

Legacy Member
buite jaarlijks eens een minipuist die voor 3 uur blijft leven heb ik ook een goeie huid ze :p

metaphore

Legacy Member
mja in elk geval het is niet ongezond om meer dan een glaske water per dag te drinken :)

ik drink tijdens de examens als ontspanning :)
als ik zo ff een stukske geleerd heb, dan ff concentratie af boek, slokske water, terug in cursus.
Dus eigelijk ook eerder als tic :)

Ali_

Legacy Member
FroFro zei:
buite jaarlijks eens een minipuist die voor 3 uur blijft leven heb ik ook een goeie huid ze :p
mja ik rook en aangezien da slecht is voor de huid (enigste van al die commentaar op de pakskes da mij kon boeie) is het denk ik toch aangewezen om die 2 liter binnen te doen. klinkt mss allemaal heel vrouw-achtig da een man zoveel geeft om zijn huid, so be it. ik vind het belangrijjk dat mijn huid soft & smooth is.

FroFro

Legacy Member
lol, ik geef ook om mijn huid zenne :p Leve we dan echt nog in zo'n tijde da het slecht is zonder littekes in u gezicht te lopen? :p

Ali_

Legacy Member
Tga nie echt over littetekens hé, maar over een gave en gladde huid. allé als u gezicht nu vol zou staan met littetekens zoude da nu ook nie aangenaam vinden, maar ik heb onder mijn oog een litteteken en da is het. voor de rest een babyskin, omg ik klink als een fucking vrouw,
achja boeie

FroFro

Legacy Member
mja, kweetet, die littekens was maar overdreve e :p me littekens bedoelde ik gewoon een bad-ass gangsterface :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan