Archief - Te veel water drinken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

El Di@bLo

Legacy Member
Yo,

ik drink dagelijks heel veel water, zeker int weekend of tijdens de blok. Ik weet dat veel water gezond is, maar ook dat te veel water drinken ongezond kan zijn. Nu is mijn vraag:
hoeveel water mag je per dag drinken, en wat zijn de eventuele gevolgen van te veel te drinken?

Time

Legacy Member
1,5 - 2 liter is gezond, daarboven ben je aan het overdrijven. 3 liter per dag vermijden, of je moet erbij sporten.

EazY

Legacy Member
ook niet te vlug drinken, een vriend van mij drink eens 1,5 liter op 10minuten.. 't resultaat laat natuurlijk naar zich raden.

Santa

Legacy Member
EazY zei:
ook niet te vlug drinken, een vriend van mij drink eens 1,5 liter op 10minuten.. 't resultaat laat natuurlijk naar zich raden.

Niet echt nee? Pipi? :p

Ik drink in de blok gemiddeld 1.2 liter Evian aan mijn bureau. En das om mn hersenen vochtig te houden :p

RaZoR be

Legacy Member
Time^- zei:
1,5 - 2 liter is gezond, daarboven ben je aan het overdrijven. 3 liter per dag vermijden, of je moet erbij sporten.

van de homeopaat waar ik ga moe ge 3 liter per dag drinken minimum

El Di@bLo

Legacy Member
Hmm ik drink toch wel vaak een liter op een uurtje, ga morgens eens bijhouden hoeveel ik precies drink op een dag

-Edit- En ik drink wel een beetje te snel ook denk ik.
Das altijd een half liter fleske ad-fundum, dat ik dan altijd terug opvul als ik naar beneden ga.

Zijn er eigenlijk ook nadelen/gevaren aan te snel drinken?

Time

Legacy Member
RaZoR be zei:
van de homeopaat waar ik ga moe ge 3 liter per dag drinken minimum
Nja, de dingen die ik hierover op google vind zijn nogal tegenstrijdig. Geen enkele officiële site komt met cijfers af bij het 'teveel drinken'.

ClayDavis

Legacy Member
als ge onder de 5l/dag blijft zulde al zeker ni doodgaan zeker?

RaZoR be

Legacy Member
Burny zei:
Er bestaat wel degelijk zoiets als watervergiftiging :)

@RaZoR be: telt soep en andere dranken ook niet mee in die 3 liter?

enkel water & thee , de rest niet...,

ma dat moet ge bij de kuur doen, het is niet zo da die zegt da ge da moet doen om gezond te blijve :p

sneax

Legacy Member
Ik wist wel dat watervergifting bestond van ietske van 10l drinken ofzo, maar ik dacht dat ge het ni kon krijgen zolang ge effectief dorst hebt. Kbedoel die sporters die waterergifiting hebben die drinken écht wel uit dorst (hun lichaam heeft dat water toch nodig omdat ze het verloren hebben), maar krijgen waterergifiting omdat ze het te snel drinken?

Ik speel basket en dan drink ik tijdens de time-outs soms ook wel ne ferme slok (nen halve liter ofzo). Altijd als ik sport drink ik met veel tegelijk zelfs gewoon overdag, ne gewone slok allé das zo weinig ik drink altijd met halve liters ofzo tegelijk! Meestal 2l per dag, soms (int weekend) 4l per dag!

Ik ben wel 1m90 en weeg 100kilo

Ik heb is als wedstrijdje zo snel mogelijk 1.5l water drinken gedaan en da was leeg op 5 minuten ofzo (of minder) moest ik da nu doen zal het nog veel minder lang duren. Dus volgens die bron als ik da 2 keer (of 3 om zeker te zijn) doe op een uur dan maak ik grote kans o watervergiftiging? Moet ge dan uw pipi ophouden of moogt ge nr twc gaan?

El Di@bLo

Legacy Member
Ohla, ik denk dat ik dan echt wel wat minder water moet beginnen drinken :p

TheAntropoid

Legacy Member
je kan vergiftigd raken van teveel water te drinken hoor ;)
dan sterf je schijnt een redelijk pijnlijke dood..
in de middeleeuwen was dat één van de folterpraktijken ( die meestal leidde tot de dood )
je mag ook niet vergeten dat soep en al die andere zever feitelijk ook water bevat
dus je vochtopname is verzekerd..

Je moet die minimale hoeveelheid water ook zien in zijn propertie é..
als je de hele dag op ou gat zit moet je niet zoveel drinken é ;)

btw uw hersenen ( het vegatief systeem der ) zullen je wel waarschuwen wanneer je dringend vocht moet opnemen ..

metaphore

Legacy Member
sneax zei:
Ik wist wel dat watervergifting bestond van ietske van 10l drinken ofzo, maar ik dacht dat ge het ni kon krijgen zolang ge effectief dorst hebt. Kbedoel die sporters die waterergifiting hebben die drinken écht wel uit dorst (hun lichaam heeft dat water toch nodig omdat ze het verloren hebben), maar krijgen waterergifiting omdat ze het te snel drinken?

Ik speel basket en dan drink ik tijdens de time-outs soms ook wel ne ferme slok (nen halve liter ofzo). Altijd als ik sport drink ik met veel tegelijk zelfs gewoon overdag, ne gewone slok allé das zo weinig ik drink altijd met halve liters ofzo tegelijk! Meestal 2l per dag, soms (int weekend) 4l per dag!

Ik ben wel 1m90 en weeg 100kilo

Ik heb is als wedstrijdje zo snel mogelijk 1.5l water drinken gedaan en da was leeg op 5 minuten ofzo (of minder) moest ik da nu doen zal het nog veel minder lang duren. Dus volgens die bron als ik da 2 keer (of 3 om zeker te zijn) doe op een uur dan maak ik grote kans o watervergiftiging? Moet ge dan uw pipi ophouden of moogt ge nr twc gaan?

drinken als ge dorst krijgt is te laat :p
ge moet drinken voor ge dorst krijgt :woohoo:
aldus een weetje ergens uit een cursus van mij


En ge moogt dan pipi doen, he is dan toch al te laat :)
als de urine in u blaas zit dan kunnen der al geen ionen meer geresorbeerd worden.
en een volle urine gaat extra aanmaak van urine niet tegenhouden of wat dan ook.

Hetgene wa ge dan moet doen is goe wa zout eten ;)

^^pathfinder^^

Legacy Member
RaZoR be zei:
van de homeopaat waar ik ga moe ge 3 liter per dag drinken minimum

En wie denk je dat gelijk heeft, je homeopaat of een modje van het forum?


Het gezondste is 3 liter water per dag.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan