Archief - Te veel water drinken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
en dan zoutvergiftiging :D

LOL, zwijg me ervan. Mijn pa vond dat hij teveel transpireerde op zijn werk dus had hij er niet beter op gevonden dan 70gram zout te mengen in water en dat uit te drinken.

Resultaat: Niet gezweet maar goed mottig :D

Een week later las hij ergens dat 70 gram al kan zorgen voor een hartaanval ^^

Rage

Legacy Member
3 liter is toch niet zo overdreven?

Op een schooldag geraak ik misschien maar net aan 3 liter. (Melk, water, soep, frisdrank, een pintje, ...) Maar in het weekend drink ik soms 6 liter op een dag. (daar zit dan bier bij, int jeugdhuis drink ik 10 à 15 pinten, hangt er vanaf)

NSA.Rhinox

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
LOL, zwijg me ervan. Mijn pa vond dat hij teveel transpireerde op zijn werk dus had hij er niet beter op gevonden dan 70gram zout te mengen in water en dat uit te drinken.

Resultaat: Niet gezweet maar goed mottig :D

Een week later las hij ergens dat 70 gram al kan zorgen voor een hartaanval ^^

goe zot :eek: :eek:

Pred

Legacy Member
Wii Competition Ends in Tragedy
American woman dies after "hold wee for Wii" contest.
by Rob Burman, IGN UK

UK, January 15, 2007 - A woman drank herself to death during a radio station's competition to win a Wii by seeing how much contestants could drink before going to the toilet.

However the challenge ended in disaster when 28-year-old Jennifer Strange was killed by "water intoxication". She was hoping to win a console for her three children.

A work colleague said Ms Strange left her job and went home sick because her head was "hurting real bad". She was later found dead at her home by her mum.

John Geary from KDND 107.9 in California, the station that organised the competition, said staff were stunned by Ms Strange's death. He added: "We are awaiting information that will help explain how this tragic event occurred."

Those taking part were given a 225ml bottle of water to drink every 15 minutes. As the contestants were whittled down they were given larger bottles. It's not known how much Ms Strange drank.

TheAntropoid

Legacy Member
Pred zei:
Wii Competition Ends in Tragedy
American woman dies after "hold wee for Wii" contest.
by Rob Burman, IGN UK

UK, January 15, 2007 - A woman drank herself to death during a radio station's competition to win a Wii by seeing how much contestants could drink before going to the toilet.

However the challenge ended in disaster when 28-year-old Jennifer Strange was killed by "water intoxication". She was hoping to win a console for her three children.

A work colleague said Ms Strange left her job and went home sick because her head was "hurting real bad". She was later found dead at her home by her mum.

John Geary from KDND 107.9 in California, the station that organised the competition, said staff were stunned by Ms Strange's death. He added: "We are awaiting information that will help explain how this tragic event occurred."

Those taking part were given a 225ml bottle of water to drink every 15 minutes. As the contestants were whittled down they were given larger bottles. It's not known how much Ms Strange drank.

dat is nou echt triestig zi ..
khoop dat ze die onnozelaars van dat radiostation goed aanklagen..
maar allé zullen de nabestaanden mee vet zin..
Watvoor challenges zijn dat nu? dan nog op radio..

metaphore

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
LOL, zwijg me ervan. Mijn pa vond dat hij teveel transpireerde op zijn werk dus had hij er niet beter op gevonden dan 70gram zout te mengen in water en dat uit te drinken.

Resultaat: Niet gezweet maar goed mottig :D

Een week later las hij ergens dat 70 gram al kan zorgen voor een hartaanval ^^

hahaha :rofl: wat een idee :)

NSA.Rhinox

Legacy Member
Ik herinner mij nog dingen van de zgn plattelandsklassen en bosklassen int vijfde leerjaar. 's Middags was da zout me peper en een beetje soep. Twas altijd van amai gij doet daar weinig zout in, ik heb meer ze. En dan pakt den andere die pottekes van het zout en de peper.. *KAP*. Ik heb meer! *KAP* Nu heb ik meer! *KAP* :rofl:

De goeie ouwe tijd... :)

-Helld0g-

Legacy Member
TheAntropoid zei:
dat is nou echt triestig zi ..
khoop dat ze die onnozelaars van dat radiostation goed aanklagen..
maar allé zullen de nabestaanden mee vet zin..
Watvoor challenges zijn dat nu? dan nog op radio..
oh komaan doe eens volwassen

tzou nog iets zijn voor braniac enzo...

zijn gwn van die leutige dingen, en op eigen risico natuurlijk...
dat sommige mensen niet weten wanneer te stoppen is duidelijk genoeg

maar daarvoor het radiostation aanklagen door wrs de slechte gezondheid van die vrouw en de pillekes die ze geslikt had :p

Margeitje

Legacy Member
ik veronderstel da het anderzijds ook nie echt gezond is als ge maar 1 à 2 glazen per dag drinkt :unsure:
Komt bij mij veel voor, allez nu tijdens de examens niet, maar zo gewoon int jaar, ik heb amper dorst en ik denk daar gewoon nie aan van te drinken ;_;

Preske

Legacy Member
Time^- zei:
Nja, de dingen die ik hierover op google vind zijn nogal tegenstrijdig. Geen enkele officiële site komt met cijfers af bij het 'teveel drinken'.

alle dokters die ik heb gezien in m'n jaren (en dat zijn er veel) zeiden dat ik minstens 2 liter moet drinken.
3 liter over gans de dag zal dus geen kwaad kunnen. ge zweet een deel uit, en ge "loost" ook wel enkele glazen in de wc.

maar ik zou het ook op 2-3 liter houden, wat me eigenlijk het meest doenbare en veiligste is.

RaZoR be zei:
*offtopic* ik ga in holland naar een homeopaat, en die geeft van die druppeltjes , en zegt da ge bij die kuur 3 liter water/thee moet drinken,
wij gaan der hier allemaal heen, en wij zijn al zolang da we gaan (+-6-7 jaar) niet meer naar dokter gegaan of echt ziek geweest :) **

nuja, ik drink 2-3 liter
is da zo ene juist over de grens, waar ook een restaurant aan is?

^^pathfinder^^

Legacy Member
Margeitje zei:
ik veronderstel da het anderzijds ook nie echt gezond is als ge maar 1 à 2 glazen per dag drinkt :unsure:
Komt bij mij veel voor, allez nu tijdens de examens niet, maar zo gewoon int jaar, ik heb amper dorst en ik denk daar gewoon nie aan van te drinken ;_;

Ik heb net het tegenovergestelde, tijdens de examens is mijn pis altijd doorzichtig.

metaphore

Legacy Member
preske zei:
alle dokters die ik heb gezien in m'n jaren (en dat zijn er veel) zeiden dat ik minstens 2 liter moet drinken.
3 liter over gans de dag zal dus geen kwaad kunnen. ge zweet een deel uit, en ge "loost" ook wel enkele glazen in de wc.

maar ik zou het ook op 2-3 liter houden, wat me eigenlijk het meest doenbare en veiligste is.


is da zo ene juist over de grens, waar ook een restaurant aan is?

Watervergiftiging komt niet door te veel water in u lichaam hé. Het probleem is juist dat ge dit gaat uitzweten en "lozen" in het wc.
Uw urine en zweet trekt zouten en ionen mee uit u lichaam waardoor ge een tekort kunt bekomen.
Als ge weet dat al u zenuwen, hart, spieren, ... allemaal gebruik maken van deze ionen om te functioneren kunt ge wel inbeelden dat een groot verlies tot veel nare gevolgen kan zorgen.

metaphore

Legacy Member
-Helld0g- zei:
oh komaan doe eens volwassen

tzou nog iets zijn voor braniac enzo...

zijn gwn van die leutige dingen, en op eigen risico natuurlijk...
dat sommige mensen niet weten wanneer te stoppen is duidelijk genoeg

maar daarvoor het radiostation aanklagen door wrs de slechte gezondheid van die vrouw en de pillekes die ze geslikt had :p

Mja da blijft toch een idiote wedstrijd?
Gij weet ook nie wanneer gij moet stoppen als het om zo veel mogelijk water drinken gaat zenne.

zoals ik hierboven zeg, ge sterft niet van te veel water in u lichaam maar van te weinig zouten. Da voelde dus niet aankomen en de meerderheid van de mensen weet niet dat ge kunt sterven van te veel water.
Slechte gezondheid of pillen moeten daar niets mee te maken hebben.

Inv`

Legacy Member
ik moet veel water drinken voor mijn spijsvertering, 2 - 2,5 l per dag.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Wist ge dat dokters vroeger een beetje pis dronken om te checken of iemand diabetes had?

*wijst naar metaphore* ieuuuw

ge kunt er nog altijd mee kappen! :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan