Archief - Te veel water drinken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
Tis vanaf 4,5 liter da ge teveel drinkt volgens mijn bioleerkracht van vorig jaar...2 moet je toch best wel drinken.
En ik doe het gelukkig, 1 fles van 2 da ik drink per dag. En water is goed voor de huid en aangezien ik rook (wat volgens de pakjes slecht is voor de huis) moet ik dat compenseren hé. Dus een fles van 2 liter zeker binnenkappen.

NSA.Rhinox

Legacy Member
en dan zoutvergiftiging :D

Overt laatst is er (in amerika, ja) een wedstrijd geweest. Meeste water drinken zonder naar't wc te gaan. Een vrouw heeft 8L verzwolgen en heeft daarmee (postuum) gewonnen.

Mannekes, overdrijf gewoon ni me water. 1,5l-2l per dag (totale vochtinname, soep, drank, water, van uw eten) is aangeraden. Doet ge zware fysieke inspanningen drink dan wa meer, anders wa minder. De miserie is toch voor u anders.

metaphore

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
En wie denk je dat gelijk heeft, je homeopaat of een modje van het forum?


Het gezondste is 3 liter water per dag.

Pff ik moet in elk geval niets van homeopaten hebben. Ik geloof der eerlijk gezegd niet echt alles van.
10% van wat die doen/zeggen is nuttig.
Homeopaten zijn wat we noemen kwakzalvers :)

3l/dag is echt wel veel, tegen de grens van het ongezonde. Maar da gaat zeker nog.

^^pathfinder^^

Legacy Member
Ik moet er ook niets van hebben, maar ik denk toch wel dat die mensen weten waarover ze spreken.


edit: tijdens de time-outs bij basketball wordt er ook ongelooflijk veel water gezopen, maar wordt makkelijk uitgezweten.

NSA.Rhinox

Legacy Member
3L per dag in totaal is inderdaad veel. Verhoogde urineproductie en verhoogde kans op infecties van urinewegen ask het goe heb. Sebiet is zien in onze "pis-en-kak-cursus". Een gans boek over de uitscheiding. Joy! :woohoo:

Trouwens, mensen me hartproblemen, moesten die hier zitten, mogen zeker geen 3 liter water drinken. Daarmee maakt ge uzelf kapot.

metaphore

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
Ik moet er ook niets van hebben, maar ik denk toch wel dat die mensen weten waarover ze spreken.

ge moet daar in feite zelfs geen diploma voor hebben :)
die mensen worden opgeleid door andere homeopaten

die weten wss wel waar ze over spreken, maar als ge advies wilt kunt ge imo beter naar nen 'echte' dokter gaan, die zal het altijd nog net ietsje beter weten :p

Hellrabbit

Legacy Member
metaphore zei:
ge moet daar in feite zelfs geen diploma voor hebben :)
die mensen worden opgeleid door andere homeopaten

die weten wss wel waar ze over spreken, maar als ge advies wilt kunt ge imo beter naar nen 'echte' dokter gaan, die zal het altijd nog net ietsje beter weten :p

Weten waarover ze spreken?

Komaan zeg, ge studeert zelf voor arts, ge moet toch ook weten dat die opleiding "redelijk" belangrijk is als ge iets of wat wilt weten waarover ge spreekt

metaphore

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Weten waarover ze spreken?

Komaan zeg, ge studeert zelf voor arts, ge moet toch ook weten dat die opleiding "redelijk" belangrijk is als ge iets of wat wilt weten waarover ge spreekt

mja die weten over bepaalde dingen waarover ze spreken, maar niet uit kennis maar uit ervaring ... die leren zo gewoon van die bepaalde dingen ofzo volgens mij.

Hoe dat al die dingen komen tot in de details daar hebben die geen flauw benul van :p wss weten de meeste mensen die da doen nog nie wat een ion is :D

Hellrabbit

Legacy Member
Mja, allemaal goed en wel zolang het gaat over kruiden met geneeskrachtige werking enzo

Maar als ze echt beginnen met homeopatische middelen voor te schrijven gaan ze der wel een stukje over

metaphore

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Mja, allemaal goed en wel zolang het gaat over kruiden met geneeskrachtige werking enzo

Maar als ze echt beginnen met homeopatische middelen voor te schrijven gaan ze der wel een stukje over

Mijn buren zijn zowa homeopaten :)
Die verkopen stenen/kruiden/... allemaal aangekocht in delhaize of gevonden in frankrijk en daar vragen die dan massa's geld voor.

zakje lindethee, openscheuren, kruiden in een potje
Te Koop: Koortsverlagende kruidenthee mix. €35 voor 20 tassen

Den ene is wegenarbeider en de vrouw is huisvrouw. En samen zijn ze homeopaten.
Slim gezien jah, maar der in geloven, ik niet.

Thin Liz

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Mja, allemaal goed en wel zolang het gaat over kruiden met geneeskrachtige werking enzo

Maar als ze echt beginnen met homeopatische middelen voor te schrijven gaan ze der wel een stukje over

De meeste mensen zouden je vergelijking omkeren ;).
'Echte' homeopatische geneesmiddelen (dus GEEN fytotherapie) moet door een specialist ter zake worden voorgeschreven. Iemand die binnenkomt bij een homeopaat zal nooit na 10 seconden buiten stappen nadat hij of zij naar een middeltje tegen hoofdpijn vroeg. Een behandeling zal daar altijd beantwoorden aan een ziekteBEELD. Echt iets heel speciaals, om nog maar te zwijgen over de dubieuze verdunnigen die ze daarin gebruiken...

Hellrabbit

Legacy Member
Over die verdunningen had ik het
Het is niet omdat ge daar drie uur binnenzit dat uw water op voorschrift ineens gaat werken he :ironic:

Boukreev

Legacy Member
op trainingsdage drink ik ook 3l water, ma as ge ziet wa ik allemaal uitzweet lijkt mij da redelijk normaal :)

RaZoR be

Legacy Member
*offtopic* ik ga in holland naar een homeopaat, en die geeft van die druppeltjes , en zegt da ge bij die kuur 3 liter water/thee moet drinken,
wij gaan der hier allemaal heen, en wij zijn al zolang da we gaan (+-6-7 jaar) niet meer naar dokter gegaan of echt ziek geweest :) **

nuja, ik drink 2-3 liter

Karre

Legacy Member
metaphore zei:
ge moet daar in feite zelfs geen diploma voor hebben :)
die mensen worden opgeleid door andere homeopaten

die weten wss wel waar ze over spreken, maar als ge advies wilt kunt ge imo beter naar nen 'echte' dokter gaan, die zal het altijd nog net ietsje beter weten :p

Niet altijd, zo werkte dat spul voor hooikoorts bij de homeopaat pakken beter dan dat spul dat die dokter mij altijd voorschreef en het is nog eens gezonder bij :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan