Archief - Steve Irwin dood

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
Toch een mooie dood voor zo'n avonturier vind ik.
Misschien iets te jong om te sterven, tja... dan zijn er wel meer threads mogelijk

BaTTlelorD

Legacy Member
Crocodile Dundead

't verhaal doe me denken aan Timothy Treadwell die wordt opgegeten door z'n beren

Anvilke

Legacy Member
Derjuist gehoord dat d'r beelden zijn van de dood van Steve Irwin, dat 'm zelfs nog de staart van dien rog uit z'n borst trok en dan dood neerviel...

He died doing what he loved, Respect, tzijn d'r nie veel die da mogen meemaken ( zelfs al is het te vroeg )

[TFT]Poky

Legacy Member
Iedereen is diene mens hier aant goed spreken imo wast gewoon ne populistische waaghals.

Krokodillen voeren met uwen baby op uwen arm, WTF heeft dat nu nog te maken met respect voor natuur of weet ik veel wat.

En dan er ff bijzeggen dat een pijlstaart nooit ma dan ook nooit gaat aanvallen tenzij hem zich zeer bedreigd voelt. Wat dus wil zeggen dat diene pipo (wie doet nu zo een dingen?) der weeral veel te dicht bijzat.

Plus er zijn klachten over hem geweest dat hem pinguin broedplaatsen en walvissen heeft zitten storen gewoon omdat hij weer de sterke nature man moest uithangen.

Imo is dit maar een populistische waaghals die alles doet onder de dekmantel van natuurliefhebber. Als ge echt nen natuur liefhebber zijt dan laat ge die dieren met rust en gade die ni ambeteren.

Trouwens welke echte natuurliefhebber heeft nen dierentuin? Dit gaat imo ook wel tegen het principe van natuurliefhebber hoor. Dieren verzamelen zodat mensen dernaar kunnen kijken voor geld

EagleEye

Legacy Member
Kurobu zei:
hij heeft nogtans gelijk.
als een bouwvakker van zijn stelling valt is hier ook geen thread voor.
of als een brandweerman gedood wordt door de vlammen.
het is nu eenmaal het risico.
jammer het mocht niet gebeuren.
en nee ik zeg niet dat het zijn eigen schuld is.
lol ik kreeg gisteren de headlines zoals elke dag van CNN binnen in mijn email, headline met foto was Steve Irwin. Ik denk dat als uwe lompe bouwvakker van zenne stelling valt dat die niet zo in de media komt hoor...

Gromme

Legacy Member
Zie, ik zal het eens kort en krachtig uitleggen.

Al de mensen die doodgaan als brandweer enz die eren we door één bekende naam.

Steve Irwin was niet alleen een 'extremist' in wat hij deed, hij kwam ook ontzettend hard op voor de natuur. Doorheen zijn dood eren we de vele anderen die dat ook doen.

Je kan inderdaad niet iedereen eren maar je kan ook niet niemand eren. Dus eren we hen die we 'kennen' of lijken te kennen door hun voorkomen op televisie of doorheen bepaalde media of uitlatingspunten (kunst en dergelijke).

Als er een koninging doodgaat dan zal deze ook geeerd worden.... Omdat de mensen haar kennen? Helemaal niet.

Gromme

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
Iedereen is diene mens hier aant goed spreken imo wast gewoon ne populistische waaghals.

Krokodillen voeren met uwen baby op uwen arm, WTF heeft dat nu nog te maken met respect voor natuur of weet ik veel wat.

En dan er ff bijzeggen dat een pijlstaart nooit ma dan ook nooit gaat aanvallen tenzij hem zich zeer bedreigd voelt. Wat dus wil zeggen dat diene pipo (wie doet nu zo een dingen?) der weeral veel te dicht bijzat.

Plus er zijn klachten over hem geweest dat hem pinguin broedplaatsen en walvissen heeft zitten storen gewoon omdat hij weer de sterke nature man moest uithangen.

Imo is dit maar een populistische waaghals die alles doet onder de dekmantel van natuurliefhebber. Als ge echt nen natuur liefhebber zijt dan laat ge die dieren met rust en gade die ni ambeteren.

Trouwens welke echte natuurliefhebber heeft nen dierentuin? Dit gaat imo ook wel tegen het principe van natuurliefhebber hoor. Dieren verzamelen zodat mensen dernaar kunnen kijken voor geld


Volgens mij weet jij niet direct wat het concept van een dierentuin volledig inhoud.

Jonathan

Legacy Member
blazingsvbiker zei:
R. I. P.
(iemand die aflevering gezien da em gebeten wordt van nen koningscobra toen heeft em ook al een van zen levens op gebruikt)

das dieje brad brady znne :d

[TFT]Poky

Legacy Member
@ Gromme ge sluit dieren op en laat mensen dan betalen om die te zien....

Tis ni da hem zeldzame diersoorten probeerde te redden daar hé...

Kurobu

Legacy Member
EagleEye zei:
lol ik kreeg gisteren de headlines zoals elke dag van CNN binnen in mijn email, headline met foto was Steve Irwin. Ik denk dat als uwe lompe bouwvakker van zenne stelling valt dat die niet zo in de media komt hoor...

en een lompe waaghals die voor de media werkte wel ;)

Hiapoe

Legacy Member
Euh, gelijk hoe mensen... der is iemand dood.
Ik denk dat we hier allemaal een beetje respect moeten hebben!

Was hij een roekeloze waaghals... verstoorde hij de natuur en/of hield hij er gewoon veel van?... 1 feit is: Hij heeft een goed leven geleid, gedaan wat hij graag deed, veel mensen gelukkig gemaakt, anderen op de heupen gezeten...
maw. een normaal, gelukkig leven geleid!

Laat ons nu gewoon respect tonen voor iemand die gestorven is. En ja, voor een bouwvakker die van zijn stelling valt, heb ik evenveel respect en daarvoor moet evenveel respect voor getoond worden. Respect is iets persoonlijks en niet afhankelijk van hoeveel het in de media bericht wordt trouwens!

kweek allemaal een beetje empathie hé mensen!

Mr.Anderson

Legacy Member
Ik kende hem niet ofzo, had er nog nooit van gehoord zelfs. Maar het belachelijkste vond ik toen ik naar het nieuws keek. Ze vertelden dat de man was overleden enzo. En om hem te herinneren tonen ze beelden van Steve die met zijn baby'tje de krokodillen gaat voederen (is hier al gezegd geweest, I know) En ook al is het een waaghals enzo, zo'n dingen doet ge gewoon niet. Daardoor heb ik eigenlijk (doordat ik de man niet kende) een redelijk belachelijk beeld van die man.

Parnakra

Legacy Member
Hiapoe zei:
Euh, gelijk hoe mensen... der is iemand dood.
Ik denk dat we hier allemaal een beetje respect moeten hebben!

Was hij een roekeloze waaghals... verstoorde hij de natuur en/of hield hij er gewoon veel van?... 1 feit is: Hij heeft een goed leven geleid, gedaan wat hij graag deed, veel mensen gelukkig gemaakt, anderen op de heupen gezeten...
maw. een normaal, gelukkig leven geleid!

Laat ons nu gewoon respect tonen voor iemand die gestorven is. En ja, voor een bouwvakker die van zijn stelling valt, heb ik evenveel respect en daarvoor moet evenveel respect voor getoond worden. Respect is iets persoonlijks en niet afhankelijk van hoeveel het in de media bericht wordt trouwens!

kweek allemaal een beetje empathie hé mensen!

Eerst ga je de moraalridder uithangen en zeggen dat iedereen respect MOET hebben voor alles en iedereen die doodgaat, om daarna doodleuk te zeggen dat respect iets persoonlijk is. =/

Wel, ik, persoonlijk, heb niet meer respect voor deze man omdat hij z'n leven geleid heeft zoals hij het gedaan heeft of omdat hij nu dood is.

Btw: empathie is overrated.

Poppel

Legacy Member
Ksnap het niet.. Iedereen doet alsof zijn dood als een verrassing komt. Maar als je heelder dagen met gevaarlijke en giftige beesten speelt kan het toch gewoon niet anders dan dat het ooit fout afloopt..

Thales

Legacy Member
imo heeft die iets willen uitsteken met die pijlstaartrog
de normale reactie van die beesten is wegvluchten en als ze dan al steken is het omdat de mens op hem stapt omdat je dat namelijk niet goed ziet liggen onder het zand en dan stekt em in het been ofzo, uitzonderlijk in de liesstreek.
Maar in het hart? kweetni, als je ziet wat voor een waaghals het is, zal ie wss hem proberen aan te raken hebben of wat dan ook....
nuja, respect voor hem als natuurliefhebber, als vind ik ook wel maar weird dat die dan dingen doet zoals met zen pasgeboren kind op zen arm een krokodil voeren.

Hiapoe

Legacy Member
Parnakra zei:
Eerst ga je de moraalridder uithangen en zeggen dat iedereen respect MOET hebben voor alles en iedereen die doodgaat, om daarna doodleuk te zeggen dat respect iets persoonlijk is. =/

Wel, ik, persoonlijk, heb niet meer respect voor deze man omdat hij z'n leven geleid heeft zoals hij het gedaan heeft of omdat hij nu dood is.

Btw: empathie is overrated.

Met empathie bedoel ik niet dat ge ter plaatse in tranen moet uitbarsten! Daarom zei ik ook een BEETJE empathie.

Geen empathie: "Hij heeft het zelf gezocht, dan moete der nie over neuten als iemand dood is. Punt gedaan."

Beetje empathie: "Hij was een waaghals, en heeft het inderdaad wel zelf gezocht, maar er is iemand gestorven. Iemand die geen moorden gepleegd heeft of andere zware misdaden heeft begaan... En gevoelloos kan je daar bijgevolg niet onder blijven. Het is nooit leuk als iemand sterft, zelfs al heeft die persoon het enigszins zelf uitgelokt."

Ik kan hetzelfde zeggen over Senna of Ratzenberger é... en die HEBBEN het inderdaad zelf gezocht... Zo een gevaarlijke sport doen, dan kunde u es verwachten aan een zwaar accident...
Maar ik doe dat niet, ik blijf dat verschrikkelijk vinden voor Senna en Ratzenberger en hun overlevende familie en vrienden!

DAT is een BEETJE empathie! Ik sta hier niet te bleiten, maar ik nuanceer iets meer dan de gemiddelde "pfff hij heeft erachter gevraagd"-persoon hier.

Willow Ufgood

Legacy Member
Bad weather for the past few days had made it impossible to proceed with a planned taping for the Animal Planet channel, so Irwin instead chose Monday to shoot "a couple of soft stories for a new TV show we're doing," Stainton said.

"He and the underwater cameraman went out to do some pieces on the reef and coral and stuff good for the kids' show and, unfortunately, he came out over the top of a stingray that was buried in the sand and the barb went up and hit him in the chest."

bron: cnn

Tyfius

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
Trouwens welke echte natuurliefhebber heeft nen dierentuin? Dit gaat imo ook wel tegen het principe van natuurliefhebber hoor. Dieren verzamelen zodat mensen dernaar kunnen kijken voor geld

Zijn dierentuin volgens u: http://en.wikipedia.org/wiki/Australia_Zoo

Dood van krokodillenjager Irwin gefilmd

CAIRNS - De dood van de Australische krokodillenjager Steve Irwin staat op film. Irwin overleed maandag toen hij voor de kust van Queensland opnamen maakte voor een documentaire en werd gestoken door een pijlstaartrog.
Te zien is dat Irwin boven de rog zwemt, die plotseling zijn met weerhaken bezette staart omhoog steekt, recht in het hart van Irwin. De Australiër rukt de staart uit zijn borst en bezwijkt vrijwel onmiddellijk. De cameraman zette meteen de camera stil. De beelden werden beschreven door Irwins manager en producer John Stainton. De politie heeft de opnamen veiliggesteld voor het officiële onderzoek naar de dood van Irwin, die 44 jaar is geworden.

Deskundigen speculeren dat de rog, een doorgaans niet agressief dier dat zijn giftige staartstekel alleen opheft als er gevaar dreigt, zich wellicht ingesloten voelde tussen de cameraman en de televisiester. Volgens politiecommissaris Michael Keating wijst niets er echter op dat Irwin de rog heeft opgejaagd of bang heeft gemaakt.

Stainton zei dat Irwin in zijn element was in het Australische bushland, maar dat de zee vol voor hem onbekende gevaren was. ,,Wij zeiden altijd dat als hij zou gaan, dat in de oceaan zou gebeuren.''

Premier Peter Beattie van Queensland zei dat Irwin, die hij waarschijnlijk de bekendste Australiër ter wereld noemde, een staatsbegrafenis krijgt als zijn nabestaanden daarmee instemmen. Zijn vrouw en twee kinderen vlogen maandag in een privé-jet van een wandelvakantie in Tasmanië terug naar Australia Zoo, het door Irwin gestichte natuurpark waar zij woonden.

Het park ging dinsdag gewoon open, omdat Steve dat zo gewild zou hebben, zei Gail Gipp, manager van de dierenkliniek van Australia Zoo. Bij de ingang kwamen honderden mensen langs om bloemen of condoleancebriefjes neer te leggen. Discovery Channel, dat Irwins capriolen met krokodillen, gifslangen en andere gevaarlijke wilde dieren over de hele wereld uitzond, kondigde een marathonuitzending over het werk van Irwin aan. Ook zei Discovery een fonds te zullen stichten om Irwins activiteiten op het gebied van milieubescherming voort te zetten.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF05092006_012

User_BELGIUM

Legacy Member
Ik heb hier zowat alle reply's gelezen, sommige wat minder respectvol as de andere, maar ik snap alle punten wel.
Persoonlijk vond ik hem, sorry dat ik het zeg, ook maar een showbiss-man. Maar als je verder denkt.. hoe kan je dit blijven doen => natuurliefhebber.
De perfecte combinatie niet? Naar wat kijken mensen het liefst? Spanning en sensatie. En doordat hij dit kon combineren kon hij een breed publiek aanspreken.
Ik heb vele documentaires erover gezien en elke keer opnieuw vond ik het overdreven wat hij deed, maar, wat hij deed, deed hij wel met plezier en met een vaardigheid die maar weinigen gegund is. Sommigen vonden het moedig wat hij deed, sommigen vonden het roekeloosheid. Maar ik vind dat hij een groot leraar was die ons leerde hoe de dierenwereld in elkaar zit en dat er niet mee te lachen valt, zoals zijn dood bewijst.
Zijn dood valt ook vooral te betreuren omdat de dierenwereld weer een liefhebber kwijt is en nu ook weer een deel van het grote publiek hun aandacht vervaagd ervoor. Voor de zoveelste keer..
Maar ik vind het ook meer als terecht dat dit niet als een alleenstaand geval een topic verdiend. Hoewel is denk, mocht er nog een bekend documentaire maker/maakster sterven dat dit ook een topic zou worden.
Zoals iedereen beseft is Irwin's dood geen alleenstaand geval.
Sommigen werden vermoord door mensen in hun poging dieren te beschermen en Irwin, samen met anderen, stierven tijdens hun baanbrekend werk bij hun geliefde dieren. Elk van hen besefte de risico's en elk van hen heeft ook op geen enkel moment eraan getwijfeld om zich volledig te geven. Mensen zoals hen verdienen groots respect want dankzij hun werden we wijzer van wat er in de wereld rondom heen ons gebeurt. Wij zijn hier niet alleen op aarde!

Daarom vraag ik nu ook om respect te betuigen voor Irwin en voor allen die hun leven gegeven hebben om ons te kunnen leren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan