Archief - Rechtbank

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

2 many soldiers

Legacy Member
Ik ben ook voor het onbegrenst laten rijden van brommerkes en nummerplaten. De brommerkes die van hun eigen niet goed vooruitgaan rijden dan aan de snelheid waarvoor ze gemaakt zijn. Als ze dan nog worden opgefokt valt dat gewoon onder tuning, tezien illegaal of legaal. In Frankrijk, Spanje, Portugal... is het onbegrenst rijden al ingeburgerd.
Ik ben akkoord met de stellingen over een zwaarder rijbewijs.

Wat ook vooral moet worden verandert is de mentaliteit van de autobestuurders. Hoeveel keer ik niet wordt beroofd van mijn voorrang, gewoon omdat ze denken dat ze er toch nog tussen kunnen. En dan maar van hun kloten maken. We worden gewoon niet serieus genomen.

Sommige reacties kunnen hier gewoon niet serieus worden genomen. Ik bedoel dat voorbeeld van vermoorden van de postbode??? Moord is nu niet direct hetzelfde als aan de fabriekssnelheid rijden hé. Daarvoor is er eerst een serieuze mentale kracht voor nodig.

En trouwens... Fietsers hebben niet graag dat ze worden voorbijvlogen (kan tegen 45 ook zijn) op het fietspad. En bromfietsers hebben niet graag dat ze worden voorbijgevlogen op de baan. Waar is er dan nog plaats? mss de VB slogan bovenhalen aanpassen of opkrassen.

|v|essiaH

Legacy Member
gelle kunt hier allemaal een pakske zagen zenne. vooral int begin van de tread.

Ok zijn brommer kan te snel rijden, wil nog niet zeggen dat hij effectief zo snel aant rijden was op fietspad.

Over mensen die worden afgbroken dat ze een andere mening hebben. Ok de wet is de wet, maar moet je het daarom mee eens zijn?? opvolgen ja uiteraard. Maar imo is de maximumsnelheid van brommerkes nu eens een wet waar goed over te discutieren valt. ( een begin nu niet uit de context te trekken ). Het is NIET puberaal te vinden dat de maximumsnelheid te laag is.

Imo is het vaak veiliger in het verkeer voor een brommerke om effectief 70 te kunnen halen. wat niet wil zeggen dat je altijd en in elke situatie ( fietspad bv ) zo snel moet rijden. ( net zoals een auto die op de autostrade eens sneller moet dan 120, maar derna zijn snelheid terug moet minderen )


ontopic : niet aanvallend reageren, als je je moet verdedigen tegen de aanklacht, doe dat dan zo opbouwend en beredeneerd mogelijk

enj0i^

Legacy Member
voila das gesproken, puberaal gedrag, precies een echt mode-woord.

bert janssens

Legacy Member
GTM zei:
Wel dan, da ze die allemaal maar goe straffen.



En omdat er tegen 100 km/u ook rijden, is onder de 70 niemeer erg???
Gij moogt zeker genen brommer van de mamma :D

Unilever

Legacy Member
.Acku. zei:
Ze mogen niet stemmen, wel al anderen doodrijden aan ongeoorloofde snelheden. Schandaal. Jullie brein is nog in vorming, ik zou jullie niet vertrouwen op iets dat sneller gaat dan een rolstoel.
Ja... in België is het legaal als jongere iemand dood te rijden :wtf:

Duc

Legacy Member
Laat ons een koe een koe noemen...
Als morgen 70 Km/h toegelaten wordt dan rijdt iedere puberale snotneus liefst 100 Km/h.
99% van de al wat oudere posters hier (ikzelf inbegrepen) zijn zelf ook zo een puberale snotneus met een brommerke geweest en ons maakt ge niet wijs dat op die leeftijd er al verstand genoeg aanwezig is om die rechterhand in bedwang te houden en lekker aan 50 te tuffen terwijl uw machien bvb 70 of 75 kan... dat is volle gas bij iedere gelegenheid waar het kan ( liefst ook daar waar het niet kan) en daarmee basta. Zij die anders beweren hebben of nooit een brommer gehad of zitten hier te liegen dat ze zwart zien.

@ threadstarter:

Braaf zijn op de rechtbank, geef toe dat ge verkeerd waart, laat u eens goe onder uw kloten geven door de rechter (dan heeft die ook het gevoel iets positief verwezenlijkt te hebben), probeer een werkstraf uit de brand te slepen (ik hoop tenminste dat ge zo verstandig zijt uw advocaat het woord te laten voeren en enkel zelf iets te zeggen als de rechter zich persoonlijk tot u richt) en rij in het vervolg wa trager als ge twee van mijn collega's met ne moto ziet staan langs de kant van de weg ;)

denkimi

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
Wa zitte gij ze zeike...

Van de 100 scooters/4takts, van personen tussen 16 en 18 zijn er meer dan de helft die te snel rijden.

Sommige rijden zelfs met een 72cc met 50cc opschrift enz. en die pappe tege 100.

onder de 70 is zeker niet overdreven imo :/
veel meer dan de helf van die brommers zijn opgedreven. hier in school is denk ik toch 70 a 80 procent opgedreven.

g_steve

Legacy Member
kben de 15nde juni gepakt me de brommer, en de 21ste sept komt da voor denk ge dak mij zorgen maakt. Nee, ge neemt het risico of niet, maar als ge het risico neemt doe het dan te goei. ma khem ne walla a-klasse en ik reed 70 op de rollen min 8 dus 62, veel te hard. maja khem het risco genome en gepakt.

M1tch

Legacy Member
ik vind het argument van dat het gevaarlijk is om 45 te rijden op een weg zonder fietspad echt wel hilarisch. Als je daarvoor grote risico's (je brengt niet alleen jezelf in gevaar) wil nemen ben je een dikke idioot in mijn ogen :).

Ik heb ook lange tijd met een brommer rondgereden om te gaan werken, en geloof me 45 is al meer dan genoeg op een fietspad, aangezien die niet gemaakt zijn om 70 op te rijden, gelukkig want voor de fietsers is het ook niet aangenaam als er brommers tegen volle snelheid naast u scheuren.

Als ik ergens mij aan stoor als ik met de auto rondrij dan zijn het die verdomde scooters die zonder deftig te kijken op de weg komen tegen 70 per uur omdat ze een fietser willen voorbijsteken op het fietspad (dagelijkse kost), gewoon omdat ze onervaren en dom zijn. Een 16 jarige puber is nog veel te jong, speels en onervaren om zo een grote verantwoordelijkheid te geven (veralgemening, uitzonderingen zijn er altijd).

NapalmBenny.

Legacy Member
Dien tunerdweep die we in de familie hebben bijgekregen, heeft weer iets straf gepresteerd, door het rood gereden terwijl er een politiewagen achter hem reed, gewoon rijden he, geen achtervolging. :D:D:D

Ik kijk al uit naar de boete :D:D:D, door het rood rijden is van derde graad geloof ik :D:D.

Tweak37

Legacy Member
Door eht rood rijden valt wel onder de marginaalste overtredingen die je kunt maken. Das gewoon oerdom en heel gevaarlijk... Rood=Stoppen, zowat eht enige dat een beetje ingeburgerd is in vlaanderen wat betreft verkeersregels...

Arifiene

Legacy Member
Allé, gaan we weer eh, spaar die discussie te rap/ni te rap voort brommer/auto/moto forum ofzo...

Concreet: ge begaat overtreding, uw boete kan serieus oplopen, jammer voor u dat ze de laatste jaren zéér streng zijn op dit vlak. Hopelijk ist de eerste keer dat ge zoiets tegenkomt (= verzachtende omstandigheid). Boetes tot 2000 euro zijn jammer genoeg geen uitzondering, en als uw maat maar 150 euro kreeg: die had chanse met zijn rechter, gij kunt veel minder chanse hebben. Uw brommer kàn in beslag genomen worden (maar aangezien t geen 70 was dat ge reed is daar niet zo veel kans toe). Int slechtste geval kunt ge serieuze kosten moeten betalen voort ongeval omdat ge niet verzekerd waard als moto, een boete, de gerechtskosten, en ge kunt rijverbod krijgen + intrekking autorijbewijs als ge dat al hebt. Indien ge dit niet hebt kunnen ze u weigeren er 1 te geven de eerste 1/2/3... jaar.
Dit is allemaal hypothetisch, het hangt echt enorm van de rechter af, maar ge weet wat hét ergste is dat kan gebeuren. Als ge kunt, vraag een werkstraf, als ge die zult krijgen, das wat anders :).

bLz

Legacy Member
eel simpel, ge plooit daar een schoon advocaat tegen die heel de boel omdraait en alles op die vrouw schuift.
Kunnen die bewijze da gij wel degelijk aan uw topsnelheid aant rijde was? Denk van niet. :P

batuzai

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Dien tunerdweep die we in de familie hebben bijgekregen, heeft weer iets straf gepresteerd, door het rood gereden terwijl er een politiewagen achter hem reed, gewoon rijden he, geen achtervolging. :D:D:D

Ik kijk al uit naar de boete :D:D:D, door het rood rijden is van derde graad geloof ik :D:D.

Offtopic :
don't laugh with it :cry: is me vorige maand gebeurd . het werd oranje toen ik al over de streep was en terug achter de streep kon ik niet en ik moest achter de streep gaan anders kon de bus er niet door . Ben ik doorgereden en er was een politiewagen achter me en geloof me , je voelt als die mense achter u rijden :D . ik rijd de wijk in , ze dachten dat ik wou weglopen . Ik ben braafjes gestopt en alles uitgelegd ( met de schrik , de agent zag het hoe mijn hande aant trillen waren toen ik mijn papieren moest geven :D ) . het is bij een waarschuwing gebleve ... :)

wat een geluk .. anders €350+ boete , jeugdrechter en mag mijn autorijbewijs pas halen als ik 23 was :eek:

maar is het normaal dat ze uw gsm nr vragen ? :wtf:

Ontopic : Njah het is een risico wat je neemt , mijn brommer gaat bravekes +- 50km/h . zal ik ook nooit last van krijgen :)

Boris Barowski

Legacy Member
als ge u brommerke opdrijft is da dus duidelijk met de bedoeling rapper te rijden dan normaal toegelaten aangezien ge tijd en/of geld erin geinvesteerd hebt.

ComputerVISTA

Legacy Member
Tweak37 zei:
Door eht rood rijden valt wel onder de marginaalste overtredingen die je kunt maken. Das gewoon oerdom en heel gevaarlijk... Rood=Stoppen, zowat eht enige dat een beetje ingeburgerd is in vlaanderen wat betreft verkeersregels...


Ik ben er daarstraks in Wallonië nogthans ook bekan doorgereden, 90km/h baan, bocht war ge niet achter kon zien dus vertraagd naar een 80 a 70 zo door de bocht en 10 meter na die bocht lichten :eek:

Op rood natuurlijk... Stevig in de remmen mogen gaan natuurlijk.

Ben terug gereden voor te checken en daar staat niks van aanduiding... Nice terwijl er op dat kruispunt 3 kruiskes staan van overledenen...

bLz zei:
eel simpel, ge plooit daar een schoon advocaat tegen die heel de boel omdraait en alles op die vrouw schuift.
Kunnen die bewijze da gij wel degelijk aan uw topsnelheid aant rijde was? Denk van niet. :P

Toch wel, ze kunnen mooi aan de schade zien hoe snel er op dat moment gereden werd.

Arifiene

Legacy Member
batuzai zei:
Offtopic :
don't laugh with it :cry: is me vorige maand gebeurd . het werd oranje toen ik al over de streep was en terug achter de streep kon ik niet en ik moest achter de streep gaan anders kon de bus er niet door . Ben ik doorgereden en er was een politiewagen achter me en geloof me , je voelt als die mense achter u rijden :D . ik rijd de wijk in , ze dachten dat ik wou weglopen . Ik ben braafjes gestopt en alles uitgelegd ( met de schrik , de agent zag het hoe mijn hande aant trillen waren toen ik mijn papieren moest geven :D ) . het is bij een waarschuwing gebleve ... :)

wat een geluk .. anders €350+ boete , jeugdrechter en mag mijn autorijbewijs pas halen als ik 23 was :eek:

maar is het normaal dat ze uw gsm nr vragen ? :wtf:

Ontopic : Njah het is een risico wat je neemt , mijn brommer gaat bravekes +- 50km/h . zal ik ook nooit last van krijgen :)
tegenwoordig durven ze dat vragen ja (en dan hebde géén eh, :p)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Arifiene zei:
tegenwoordig durven ze dat vragen ja (en dan hebde géén eh, :p)
En dan word je plots gebeld. :p
Meestal is het zo eh, eens malchance volgt de rest ook vlug. Bij mij toch. :doh:

In ieder geval, ik hoop da mijn scooter nooit op de rollen moet want dan ben ik hem zonder twijfel kwijt. Het gebeurt echter niet zo vaak dak ermee op z'n top rij. (voel me dan zelf ook nie zoveel meer op m'n gemak, zeker niet als er wind is)

Tyfius

Legacy Member
Manman, ja, laat dat onbegrenst toe, dan zijn we van da gezever vanaf.
En rijdt dan allemaal tegen 100 per uur op uw opgefokt veloke ergens tegen aan. Dat overleefde gewoon niet. Die beperking is niet zomaar ingevoerd omdat er ene dacht dat 't tof zou zijn om ulle te pesten hoor.

Naja, zelfs met helm, als ge tegen 20 per uur ergens tegen aanrijdt dan is der nog meer dan 50% kans dat je het niet zult overleven...

Moloch

Legacy Member
kherriner mij nog de tijden dattek met mijn beestje 105 reed (speedfight 50cc lichtjes uitgeboord, originele uitlaat, alleen wat kleine aanpassingen, liep toen veel bij het polini scooter team dus die mannen deden alles voor mij), en kan u 1 ding zeggen, dat ze maar die 50/u limiet behouden, ik reed toen zonder helm (dom i know), 1 ongeval en ik kon dood zijn.. maar daar dachtek toen nie aan, zulke zottigheden zou'k nu zelf nie meer durven doen, maar zoals gezegd geweest, gasten van 16 hebben nog het verstand niet om normaal te rijden bij zulke snelheden, ma soit genoeg offt

mij hadden ze dus ook gepakt, zonder helm enz, in totaal 6 boetes, 2 maand rijverbod (recht in de grote vakantie..), en 1 jaar voorwaardelijk, en ± 1100eur boete

als dat het waard is om opgefokt te rijden.. voor mij allezins nie meer, ik rij nu een goeie 50/u met helm, en das rap genoeg vinnek
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan