Archief - Rechtbank

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Forza

Legacy Member
Jaja, binnekort ist zover magk daar de eerste keer verschijnen voor opgedreven brommer..

Heb vorig jaar in augustus accident gehad, vrouw is op mij ingereden terwijl ik op het fietspad reed, zij dus eigenlijk in fout omda ze ni had gekeken maar brommer op de rollen en 68 per u - 9foutmarge (of zowiet) dus 59km/h.

Hele discussies tusse verzekeringen, met flikken die mij controleerden aangezien ze mij nog een boete hebben gegeven voor een feit da een half u eerder was gebeurd. Was voorbij zwaantjes gereden op een verdrijfvak (witte lijnen), deze stonden gelukkig naast hun brommer en konden dus niets doen want ik was weg. Dan ongeval, en twintig minuten later, jawel die zwaantjes bij mij. Doen dan controle en al, dak te hard ging. Ik wa kabels overgetrokken, ene flik begint te flippen (ze hadden t ni gezien maar brommer ging niet meer). Smijt mij tege combi met rollen, fouilleren en al..

Iig, binne enkele dagen nr rechtbank. Heb al gehoord da ge daar t beste ne slijmbal uithangt? Spijt betuigen en al en wetek wa nog allemaal.

Iemand hier ervaringen mee en mss enige tips?


Mvg Forza

Quilombo

Legacy Member
68 per uur met nen B klasse
way to go, da ze u maar goe straffen jong

Forza

Legacy Member
ik kwam uit op 59 km/h constructiesnelheid of hoe noemde da..

das dus 14km/h te hard, denk wel da er een heel deel erger rond rijden ze..
was met een derbi en kon toen al van zesde nr vijfde trugschakelen als k tegenwind had omda tem anders gwn zo goe als stilviel..

mr iig, komt ni zeiken over had ni zo hard gereden fzo, kwil gwn weten wa er me te wachten staat

enZiiime

Legacy Member
Quilombo zei:
68 per uur met nen B klasse
way to go, da ze u maar goe straffen jong
Wa zitte gij ze zeike...

Van de 100 scooters/4takts, van personen tussen 16 en 18 zijn er meer dan de helft die te snel rijden.

Sommige rijden zelfs met een 72cc met 50cc opschrift enz. en die pappe tege 100.

onder de 70 is zeker niet overdreven imo :/

Maarja, ik zou mijn broek volschijten van de zenuwen voor voor een rechtbank te kome :p

GTM

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
Wa zitte gij ze zeike...

Van de 100 scooters/4takts, van personen tussen 16 en 18 zijn er meer dan de helft die te snel rijden.

Wel dan, da ze die allemaal maar goe straffen.

Mr_Anderson zei:
Sommige rijden zelfs met een 72cc met 50cc opschrift enz. en die pappe tege 100.

onder de 70 is zeker niet overdreven imo :/

En omdat er tegen 100 km/u ook rijden, is onder de 70 niemeer erg???

Bubba

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
Wa zitte gij ze zeike...

Van de 100 scooters/4takts, van personen tussen 16 en 18 zijn er meer dan de helft die te snel rijden.

Sommige rijden zelfs met een 72cc met 50cc opschrift enz. en die pappe tege 100.

onder de 70 is zeker niet overdreven imo :/

Maarja, ik zou mijn broek volschijten van de zenuwen voor voor een rechtbank te kome :p

Ja en omdat veel mensen dat doen moet het maar legaal zijn? :ironic:

Hij was in fout, zo simpel is het.

Zoals quilombo zegt, daze hem maar goed straffen.

Quilombo

Legacy Member
achja, dat anderen nog sneller rijden doet toch niks ter zake hier?
68 is er echt wel over: ge hebt geen rijbewijs om 68 te mogen rijden (en ik kan u verzekeren dat da nie simpel is om te behalen), ge hebt geen gepaste verzekering als ge 68 rijdt, en 68 op een fietspad ... hallo?! .. ik weet ook nie of ge schijfremmen hebt, want als ge met trommelremmekes 68 rijdt... amai dan ze

goe bezig, lekker veilig
zo zie je maar als je te snel rijdt da je nie 1 overtreding begaat, maar een stuk of vijf, zes

- geen gepast rijbewijs
- geen gepaste verzekering
- geen gepast voertuig
- je rijdt op het fietspad
- ...

imo moet iedereen zoals jij van de baan af: het zijn jullie die ons, brommerrijders een slechte naam geven door uzelf en anderen te verwonden/doden

NapalmBenny.

Legacy Member
Forza zei:
Iig, binne enkele dagen nr rechtbank. Heb al gehoord da ge daar t beste ne slijmbal uithangt? Spijt betuigen en al en wetek wa nog allemaal.
...

Kop houden en ja knikken :P, verliezen doet ge toch.

Element02

Legacy Member
een auto gaat ook 200km/u da betekent nie dat je ook zo snel rijdt

LSDsmurf

Legacy Member
als ge 68 rijdt, en 68 op een fietspad ... hallo?! .. ik weet ook nie of ge schijfremmen hebt, want als ge met trommelremmekes 68 rijdt... amai dan ze
Zijn brommer deed 68 op de rollerbank, dat betekend niet dat hij constant 68 rijd op een fietspad.

Eigelijk vind ik dat de overheid voor brommers nummerplaten moet invoeren, en heel die begrenzingszever afschaffen.

enZiiime

Legacy Member
No offence, maar hebben jullie ooit al met brommer gereden?

Tis levesgevaarlijk tege 50, alle autos VLIEGE u voorbij, ge moogt op banen van 70, zelfs vaak ni op fietspad, die steke u op 10cm van u stuur voorbij...

Daze ons nummerplaat geve, en begrenze op 70.

Dan kunne we teminste veilig overal rijde




Btw ikzelf ben braaf, menne brommer rijd 53km/h op de kop :)

Rij zo al hele tijd braaf rond, enkel voor bobby da 20 mei is, gaank hem late patte, als ze dan rollekes doen, gl zou ik zeggen, over de 1000man die meeting, dus voor die ene dag riskeer ik het erg :p

(dus een 10km/h sneller dan nu, en dikke 60 voor toch me de grote groep mee tekunne)

en dag erna, braaf terug 53

Trancerke

Legacy Member
zeggen dat ge weet waar ge in fout waart, niet tegenspreken en vooral beleefd blijven

grtz

Fatalix

Legacy Member
Quilombo zei:
68 per uur met nen B klasse
way to go, da ze u maar goe straffen jong
Jij weet echt niet wat je zegt.

Die wet dat brommertjes/scooters max 50 mogen is belachelijk.

Vaak moet je als brommerT op een fietspad rijden dat LANGS een doorgaande weg ligt. maw ouders rijden met 90+ jou voorbij, en jij moet braaf 50 blijven rijden.
Ze moeten het max limiet ophogen naar 75km/h oid, dat lost al veel probs imo.

BongZrGooD

Legacy Member
Fatalix zei:
Jij weet echt niet wat je zegt.

Die wet dat brommertjes/scooters max 50 mogen is belachelijk.

Vaak moet je als brommerT op een fietspad rijden dat LANGS een doorgaande weg ligt. maw ouders rijden met 90+ jou voorbij, en jij moet braaf 50 blijven rijden.
Ze moeten het max limiet ophogen naar 75km/h oid, dat lost al veel probs imo.
Maar het is de wet, zo simpel is het...
En je moet als fietser ook op het fietspad rijden, waar men je ook voorbijsteekt tegen 90 per uur. Als daar dan nog eens van die mannen als jij tegen 70 per uur langs komen?
Weet jij wel wat je zegt?
Trouwens, op heel veel banen mag je maar 70 met de wagen, in bebouwde kom 50 of zelfs 30... Als mensen daar met de wagen 90+ rijden moeten die evenzeer bestraft worden, zo simpel is het.

@threadstarter :
Je komt hier vragen hoe je je moet gedragen op het gerecht, alwaar je kans loopt op een veroordeling. Blijkbaar zie je niet echt in wat je mis hebt gedaan, ok, je was niet in fout maar je geeft wel toe de wet op meerdere punten overtreden te hebben...
Je vraagt of je spijt moet betuigen? Neen, zeg die rechter gewoon dat die wet belachelijk is, blijkbaar is dat eerder je mening...
Moge je de straf krijgen die je verdient...

Groetjes,
BongZ

Cin

Legacy Member
Fatalix zei:
Jij weet echt niet wat je zegt.

Die wet dat brommertjes/scooters max 50 mogen is belachelijk.

Vaak moet je als brommerT op een fietspad rijden dat LANGS een doorgaande weg ligt. maw ouders rijden met 90+ jou voorbij, en jij moet braaf 50 blijven rijden.
Ze moeten het max limiet ophogen naar 75km/h oid, dat lost al veel probs imo.

Weet jij wel wat je zegt?

Je weet dat die scooters een maximumsnelheid hebben, dus dat is geen excuus. Moet ik anders gaan klagen dat mijn fiets ook te traag gaat? Als ze zoiets doen dat ze dan ook onmiddelijk het rijbewijs aanpassen en de leeftijd verhogen naar 17+. Ik wil geen gastjes van 16 in de buurt die hier over de straat gaan 'scheuren'.

Het is zoals Quilombo zegt; dat ze hem maar goed straffen. Het is door mensen zoals hem dat ik me nu blauw betaal aan een verzekering. Het moet gedaan zijn met dat puberale gedrag, en het ergste is dat hij het blijkbaar niet eens beseft.

enj0i^

Legacy Member
onder de 70 is echt nog goed te doen, en ik zou het zelf zeker doen maar kdurf gewoon nie, mijnen brommer rijd 48 en niet meer. Maar alsek niet moest inzitten met die boetes deed ik hem zeker sneller rijden.

Ge kunt daar echt verstandig mee rijden, soms zijn er echt extreem lange stukken waar ge zeker 70 veilig kunt rijden (meer dan 65-70 vindek wel wat te snel al). Mensen die gezond zijn in hun hoofd gaan niet met hun brommer 70 rijden door stad ze.

enj0i^

Legacy Member
C|n zei:
Weet jij wel wat je zegt?

Je weet dat die scooters een maximumsnelheid hebben, dus dat is geen excuus. Moet ik anders gaan klagen dat mijn fiets ook te traag gaat? Als ze zoiets doen dat ze dan ook onmiddelijk het rijbewijs aanpassen en de leeftijd verhogen naar 17+. Ik wil geen gastjes van 16 in de buurt die hier over de straat gaan 'scheuren'.

Het is zoals Quilombo zegt; dat ze hem maar goed straffen. Het is door mensen zoals hem dat ik me nu blauw betaal aan een verzekering. Het moet gedaan zijn met dat puberale gedrag, en het ergste is dat hij het blijkbaar niet eens beseft.

dat klinkt zoooooooooo hautain wat gij nu zegt, puberaal gedrag wtf. Omdat je wat sneller kunt rijden op lange rechte stukken gedraagt ge u opeens als een puber? man man man zeveraar.

zarathustra

Legacy Member
Forza zei:
Jaja, binnekort ist zover magk daar de eerste keer verschijnen voor opgedreven brommer..

Heb vorig jaar in augustus accident gehad, vrouw is op mij ingereden terwijl ik op het fietspad reed, zij dus eigenlijk in fout omda ze ni had gekeken maar brommer op de rollen en 68 per u - 9foutmarge (of zowiet) dus 59km/h.


of ze heeft wel gekeken, maar geen rekening gehouden met het feit dat de brommer in kwestie eigenlijk veel sneller reed dan hij zou mogen/kunnen rijden op dat fietspad en het zodoende verkeerd heeft ingeschat.

Net zoals je niet verwacht dat in de bebouwde kom de auto in de verte ineens optrekt naar 100 per uur.

Preske

Legacy Member
Fatalix zei:
Jij weet echt niet wat je zegt.

Die wet dat brommertjes/scooters max 50 mogen is belachelijk.

Vaak moet je als brommerT op een fietspad rijden dat LANGS een doorgaande weg ligt. maw ouders rijden met 90+ jou voorbij, en jij moet braaf 50 blijven rijden.
Ze moeten het max limiet ophogen naar 75km/h oid, dat lost al veel probs imo.

psssssst, op een fietspad rijden ook fietsers, en die rijden nog trager, hoort ge hun klagen?

Die remmen van die brommerkes kunnen vaak die snelheid niet aan. En als ge tegen 70-75 km/u valt met gewone kleren aan, zijt ge fameus gescheten. Of zijt ge bereid speciale kleding te dragen?
Waarschijnlijk niet, want ze klagen al dat ze vanaf 25km/u een helm moeten dragen :ironic:
Die wet is er voor ulle bescherming, maar de patserkes hebben dat natuurlijk niet door en zien het als een groot complot bedoelt is om hun te pesten.

Aan de andere kant, moeten ze ze ook maar niet op de baan laten rijden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan