Archief - Rechtbank

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EvilTwin

Legacy Member
enj0i^ zei:
nee ge maakt hem juist belachelijk.
En deze discussie gaat weer nergens toe leiden ze. Is altijd hetzelfde hier op tn-forum, ge moogt niet beginnen over drugs, roken, brommers en racisme of het loopt hier uit de hand. Iedereen heeft zijn eigen gedacht en probeert de andere op (al dan niet deftige) manier te overtuigen.

Misschien wel ja. Ooit al eens gedacht dat dit wel eens zou kunnen kloppen?

enj0i^

Legacy Member
dat zeg ik dan ook niet, daarom rijd ik zelf ook met brommer die niet sneller rijdt dan toegelaten. Maar als jij bijvoorbeeld in het midden van de nacht zou geflitst worde aan 180 op de autostrade zou ik dat spijtig vinden voor jou dat je die boete moet betalen en vind ik die boete dan ook terecht! Maar ik ga niet beginnen zeggen dat ik hoop dat het superboete is en dat ge een slecht mens zijt.

Er is verschil tussen de regels accepteren en soms vinden dat ze anders zouden moeten zijn, dan ze gewoon te negeren!

Preske

Legacy Member
enj0i^ zei:
nee ge maakt hem juist belachelijk. Ik wil enkel zeggen dat je verantwoord 70 per uur kan rijden met een brommer. Het is gewoon voor extreem velen moeilijk om zich aan die belofte te houden. Met een ferrari aan 250 door het rood licht rijden is niet veilig ;)

en begin niet over dat 70 rijden ook gevaarlijk is om te vallen, dat is dan je eigen probleem, zo kan je ook zeggen dat 50 te snel is.


En deze discussie gaat weer nergens toe leiden ze. Is altijd hetzelfde hier op tn-forum, ge moogt niet beginnen over drugs, roken, brommers en racisme of het loopt hier uit de hand. Iedereen heeft zijn eigen gedacht en probeert de andere op (al dan niet deftige) manier te overtuigen.

Inderdaad, door het belachelijk te maken, wil ik dat aantonen. "70km/u is nuttig" noem ik geen deftige manier om iemand te overtuigen.

En te laat, ik begin er wel over.

Val eens tegen 50km/u, en tegen 70km/u. Het verschil is groot. En er zwaardere remmen opzetten is heus ni de oplossing.

enj0i^

Legacy Member
preske zei:
Inderdaad, door het belachelijk te maken, wil ik dat aantonen. "70km/u is nuttig" noem ik geen deftige manier om iemand te overtuigen.

En te laat, ik begin er wel over.

Val eens tegen 50km/u, en tegen 70km/u. Het verschil is groot. En er zwaardere remmen opzetten is heus ni de oplossing.


verschil tussen vallen aan 50 en aan 25 is nog groter ze ?

Unilever

Legacy Member
Ik vind toch dat B-klasses meer zouden mogen rijden.
Die brommers zijn gebouwd voor op zo'n snelheid te rijden. In Frankrijk rijden ze ook onbegrensd rond.
En nu je tegenwoordig zelfs op de baan moet rijden ipv op het fietspad vind ik het zeker gevaarlijk als je brommer maar 50 kmu haalt. Sommige mensen worden echt wel agressief als ze achter zo'n trage brommer moeten rijden.
Het feit dat 60jarige wielertoeristen je inhalen is ook behoorlijk pijnlijk :D

enZiiime

Legacy Member
schijfremmen zijn toch wel deftige kwaliteit hoor, tis ni moeilijk voor over kop te vliege me u voorrem alleen ze :p

Achja, en btw "berscherming voor kleren"...

Wa me die Harleys en andere moto's in de zomer?

Der zitte er ook veel me tshirtje en shortje ...

Preske

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
schijfremmen zijn toch wel deftige kwaliteit hoor, tis ni moeilijk voor over kop te vliege me u voorrem alleen ze :p

Achja, en btw "berscherming voor kleren"...

Wa me die Harleys en andere moto's in de zomer?

Der zitte er ook veel me tshirtje en shortje ...

En ze zullen het geweten hebben

EvilTwin

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
schijfremmen zijn toch wel deftige kwaliteit hoor, tis ni moeilijk voor over kop te vliege me u voorrem alleen ze :p

Achja, en btw "berscherming voor kleren"...

Wa me die Harleys en andere moto's in de zomer?

Der zitte er ook veel me tshirtje en shortje ...

Ge moet maar eens met mijn schoonbroer spreken. Die is elke twee weken van mugwacht. Handen en voeten zijn doorgaans de eerste zaken die ze mogen amputeren. Kan perfect vermeden worden door aangepaste kledij, maarja ...

mo6

Legacy Member
Kijk kijk, jullie denken allemaal verkeerd. Vervrongen mentaliteit -> blame de televisie/internet -cultuur.

In de Belgische wetgeving mag alles MAAR als je een overtreding begaat kan je dus beboet/bestraft worden. Dus voor meneer de pipo hier met zijn brommer. Als je je in het verkeer begeeft, ga je dus akkoord met de Belgische verkeerswet, en als je dan te snel rijdt volgens de wet. Kan je dus daardoor in beschuldiging gesteld worden.

Ik geef ook eerlijk toe ik ben jong en rij ook met een brommer tegen 60 Km/h. Maar als je slim bent moet je weten waar, wanneer en hoe je daarmee om moet gaan om de wetgeving te omzeilen. Dus niet langst flikken gaan scheuren om stoer te doen. Nu ik net men rijbewijs heb, is het net hetzelfde.

Ik rij zeker graag sportief en te snel rijden kan, maar je moeten waar en wanneer en hou in je achterhoofd dat het de boete niet waard is. Op een baantje waar het rustig is en geen verkeer/spelende kinderen kan je dus gerust is optrekken en snelheid halen. Maar blijf verantwoord en voorzichtig als je zo'n stunt uithaald.

En ja, kom je voor de rechtbank voor delicten, dan is het je eigen (domme) fout. Hopelijk komt de straf dus voor jou (financieel) niet te zwaar uit. Eigelijk ook een verkeerde opvatting van de overheid om de burger te pluimen door zijn duurverdiende centen af te nemen. Werkstraffen daarentegen zijn wel goed.

Forza

Legacy Member
dattek naar de rechtbank mag is te wijten aan het feit dat ik betrokken was in een ongeval...

kameraad van mij is twee dagen later gepakt tegen een hogere snelheid en is er vanaf gekomen met een boete van 150€..


En nogmaals, ik vraag ier echt gene commentaar op het feit dak te hard reed, ik vraag gwn wat ik in zo'n rechtbank mag verwachten.

Spliffsnatcher

Legacy Member
het aantal pastoors op het forum is wel om achterover te vallen, toen ik jong was reed mijn NSR ook over de 100 en ik ben nooit op mijn gezicht gegaan en ik heb nooit een boete gehad.

En ja die scooters en types zoals NSR en RS50aprilia worden ontworpen om zo hard te gaan inclusief hun remmen. Het is slechts in belgie dat ze begrenst worden. Dus technisch gezien perfect in staat om die hogere snelheden te vervullen.

Voor overtredingen is het eenvoudig, wet is wet en wanneer ze u pakken moet je niet zagen. Dat doe ik nu met de moto en auto ook niet.

Beschermende kledij bij 70 per uur, ach ja in de zomer durf ik voor korte ritten ook wel is in korte broek en t-shirt de baan op, 1 delig pak is namelijk onhandig en zeer warm. En dan nog als je beschermende kledij draagt is het nog altijd de zaak hoe goed je kan vallen en op welke manier je de grond op gaat. knieplaten rugbescherming enzoverder, als je tegen 120 onder de vangrails doorschuift ben je ook je hoofd kwijt ook al staat er een helm op.

Een moto is gevaarlijk en in de eerste plaats omwille van de bestuurders rondom u in hun auto, wees gerust op een moto is de concentratie zoiezo veel hoger dan sommige bestuurders die al slapend achter hun stuur zitten.

En wil je hier echt de kommaneuker uithangen post dan juiste cijfers en dan zul je merken dat ongevallen met motos het resultaat zijn van betrokken partijen zoals autos en in de tweede plaats het type harley rijder die een paar in de zomer op hun moto kruipen.

EvilTwin

Legacy Member
Het doet er niet toe wie het ongeval veroorzaakt he. Of het nu de motorrijder is of niet, dat is naast de kwestie. Het is gewoon een feit dat er wekelijks motorrijders worden binnengebracht met zware brandwonden.

Heeft niks met pastoorderij te maken, enkel met gezond verstand. Al mijn boetes zijn betaald :)

enZiiime

Legacy Member
MAAR, wie zijn de personen die de meeste ongevallen hebben. Degene die op hun baanmachine zitte tege 200km/h op baantjes, zoals hier voor men deur.

Reed zeker 180 volgens politie, en er komt er inees ene uit de zeistraat zonder voorang te geven. Moto pakt die auto recht in de zeikant, dorpszotte hier => em is in coma blabla, dag erna kwammen zenne brommer hale :D

Mor der gaget ni over, kbedoel, Der zijn 2 maniere van sneller rijden.

Voorzichtig rijden.
Of gewoon snel rijden.

Als ene van 50km/h heel gevaarlijk rijd, overal tusse wriemele nooit voorrang geve, en altijd voorrang nemen.

Als ene van 70km/h voorzichtig rijd, voorang geeft, en z'n eige aan de verkeersregels houd...

Wa ga het meeste kans hebben?

En brommers zijn standaard zeker niet voor 50 te rijden.

Daarom zijn er zoveel blokke die na rodage automatisch al 70 rijden?

70km/h zou vele minder gevaarlijk zijn voor brommers. da is gewoon zo.

wij mogen op de baan, op een baan van 50 trekke we traag op, en vliege autos er nog voorbij ook.
Op baan van 70, rijden we traag, en steke die u voorbij op 10cm van uw stuur.

En op baan van 90 durfek zo goe als ni rijden, (in buurt zijn da hier dus ook de HELE drukke banen, en gevaarlijke bane waar massas accidente gebeure me autos enz)

dusja, ik zou geen nee zeggen tegen 70km en nummerplaat.

Is voor mij persoonlijker vele minder gevaarlijk.

En als ge tege volle snelheid tegen 50 km/h uit ne bocht vliegt, me gewone jeansbroek, of tege 70 me jeansbroek.

Da kan eve hard aankome ze

Ik kan eve goe over den drempel strunkele op kop kome en dood :p

Maarja, ik weet van men eige dak redelijk voorzichtig rijd, en als er snelle auto achter mij zit, ga ik ook naar rechterkant van de baan zoda hem me voorbij kan.

Amai kzen aant zevere.

PASTOORS :p

.Acku.

Legacy Member
Snelle brommers zijn voor kindjes die nog geen moto/auto mogen gebruiken. Traag rijden of met de velo gaan, dat is goed voor jullie.

enZiiime

Legacy Member
en jij bent 18 en voelt je nu stoer dat je met auto en moto mag rijden xD?

Btw, als iemand van 17 een moto neemt => hoeveel % kans heb je voor tegengehouden te worden... HEEL weinig tbh, of ge moet serieus te snel rijden of gevaarlijk.

dus aan iedereen hier: Get urself a bike! :p

En pikt de plaat van u vader :p

.Acku.

Legacy Member
Ze mogen niet stemmen, wel al anderen doodrijden aan ongeoorloofde snelheden. Schandaal. Jullie brein is nog in vorming, ik zou jullie niet vertrouwen op iets dat sneller gaat dan een rolstoel.

enj0i^

Legacy Member
.Acku. zei:
Ze mogen niet stemmen, wel al anderen doodrijden aan ongeoorloofde snelheden. Schandaal. Jullie brein is nog in vorming, ik zou jullie niet vertrouwen op iets dat sneller gaat dan een rolstoel.


wtf ik hoop dat gij aan het zeveren zijt ze, 18 of 17, wat maakt dat uit :s
denkt gij dat ge zelf zoveel meer volwassen zijt dan mannen van 17 jaar? man man man, uw post alleen al getuigt van niet.

enZiiime

Legacy Member
dies gistere 18 geworden, en voelt nu z'n eige volwassen ;)


Laat hem z'n eige ook is stoer voelen.

Btw ge kunt beter ons betrouwen op brommerkes, dan 70+'s me ne auto. (die hebbe nooit accident ze, die veroorzake der alleen)

DGEN

Legacy Member
imo onnodig om geld te stoppen in een brommer op je 16e oid...als je tegen 18 al in een auto kan karren :x
nu ja...je doet met je geld wat je wilt, maar begin aub niet te klagen over het feit dat je gepakt bent, want dat heb je aan je zelf te danken :x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan