Archief - Rechtbank

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NeFerMeTu

Legacy Member
enj0i^ zei:
dat klinkt zoooooooooo hautain wat gij nu zegt, puberaal gedrag wtf. Omdat je wat sneller kunt rijden op lange rechte stukken gedraagt ge u opeens als een puber? man man man zeveraar.
Het feit dat hij toch duidelijk beseft dat hij in overtreding is (en zelfs geen lichte als je al voor de rechtbank moet komen) en dat hij nu komt janken, vind ik toch wel wat puberaal gedrag.
Ik heb ook een scooter gehad en toen die uit de fabriek kwam, was die toch mooi begrensd binnen de wettelijke normen (was een Aprilia SR50). Dus het is toch wel vrij duidelijk dat hij er zelf aan zitten kloten heeft.

En sneller rijden omdat je het kunt? Om te beginnen mag een B-klasse het al niet kunnen dan is er nog de maximale snelheid voor die B-klasse...

Nee, ik sluit me volledig aan met Quilombo.

Emu

Legacy Member
Da gaa tu geld kosten paar 100 euro op zijn minst en grote kans nog een korte werkstraf ofzo :niceone: en terecht. En dat B klasse brommers niet harder mogen dan 50 km/u is NIET belachelijk.

Het enige wa belachelijk is, is dat ge verplicht bent een helm te dragen op een klasse A brommer :oink:

enj0i^

Legacy Member
dus stel:

Ik heb een brommer, en die rijdt 48km per uur. Ik rijd ieder weekend het traject ieper-poperinge. IK doe daar een groot kwartier over. Het is non-stop rechtdoor. Het zou handiger zijn als mijn brommer 70 reed en ik daar zo nog sneller was. Is dat dan puberaal gedrag?

.Acku.

Legacy Member
preske zei:
psssssst, op een fietspad rijden ook fietsers, en die rijden nog trager, hoort ge hun klagen?

Inderdaad, lol?
Een auto rijdt vrij veilig tegen 70-80, zo een kleine brommer helemaal niet, en de andere mensen in het verkeer schatten die snelheid ook nooit zo in (hence uw accident)

ComputerVISTA

Legacy Member
preske zei:
psssssst, op een fietspad rijden ook fietsers, en die rijden nog trager, hoort ge hun klagen?

Die remmen van die brommerkes kunnen vaak die snelheid niet aan. En als ge tegen 70-75 km/u valt met gewone kleren aan, zijt ge fameus gescheten. Of zijt ge bereid speciale kleding te dragen?
Waarschijnlijk niet, want ze klagen al dat ze vanaf 25km/u een helm moeten dragen :ironic:
Die wet is er voor ulle bescherming, maar de patserkes hebben dat natuurlijk niet door en zien het als een groot complot bedoelt is om hun te pesten.

Aan de andere kant, moeten ze ze ook maar niet op de baan laten rijden.


Wel ja, laat ze een zwaarder praktijk examen doen dat ze bewijzen dat ze met ne brommer tegen die snelheid vaardig zijn te rijden en aangepaste kledij zoals motards moeten aandoen. En dan wel brommers die der op aangepast zijn en geen halfomgebouwde dingen die dan wel 70 halen maar niet deftig weer tot 0 geraken.

.Acku.

Legacy Member
Dan hoor je wel op de baan te rijden tussen auto's en moto's, niet op fietspaden of aan de randen ervan. Zulke snelheden worden niet verwacht op wandel- en fietspaden.

russian

Legacy Member
Als je voor de politierechtbank in Dendermonde moet verschijnen, is het verstandig van in beroep te gaan tegen de uitspraak. In meer dan negen op de tien gevallen komt de boete inclusief de gerechtskosten lager uit.

Je zal sowieso honderden euro's moeten betalen :p (heb het ook vlaggen voor een rood licht, maar ga in beroep tegen uitspraak politierechtbank).

.Acku.

Legacy Member
En wat excat wil je dan beroepen? De strafmaat? Of het schuldoordeel?

Cin

Legacy Member
enj0i^ zei:
dus stel:

Ik heb een brommer, en die rijdt 48km per uur. Ik rijd ieder weekend het traject ieper-poperinge. IK doe daar een groot kwartier over. Het is non-stop rechtdoor. Het zou handiger zijn als mijn brommer 70 reed en ik daar zo nog sneller was. Is dat dan puberaal gedrag?


Dit is ook een voorbeeld van puberaal gedrag, je lijkt te snappen wat ik wil zeggen maar in feite heb je geen flauw idee. :p

Ik had het over de combinatie van domme dingen doen en daarmee bedoel ik;

1. hij ging te snel
2. heeft dan nog een debacle met de politie
3. wilt zijn fout niet inzien
4. Denkt even naar de rechtbank te moeten, wat te gaan slijmen en het is voorbij.

DAT noem ik puberaal gedrag, niet het feit dat je 70 rijdt op een rechte weg. Een rijbewijs voor zo een scooters is niet gebaseerd op snelheden van 70km/u.

Ook je remmen niet.

enj0i^

Legacy Member
dan zijt gij niet echt duidelijk ze ;)
ik spreek me enkel uit over feit dat nuttig snel rijden geen puberaal gedrag is, en ik vind dat jij in je eerste posts daar op aanspoorde :)

Bigbuddha

Legacy Member
enj0i^ zei:
dus stel:

Ik heb een brommer, en die rijdt 48km per uur. Ik rijd ieder weekend het traject ieper-poperinge. IK doe daar een groot kwartier over. Het is non-stop rechtdoor. Het zou handiger zijn als mijn brommer 70 reed en ik daar zo nog sneller was. Is dat dan puberaal gedrag?

'k Heb een mes in de schuif, 'k Kan de facteur niet uitstaan. Het zou handiger zijn als ik die uit de weg ruim. Is dat puberaal gedrag? ;) vergelijking slaat op niks weet het, maar moest er toch uit ;)

Wil je meer dan 48km rijden moet je je rijbewijs halen, net zoals iedereen. Simpel en handig. Wil je dit niet doen, ben je inderdaad puberaal bezig. Ben je niet oud genoeg, ben ze effectief puberaal ;)

enj0i^

Legacy Member
Bigbuddha zei:
'k Heb een mes in de schuif, 'k Kan de facteur niet uitstaan. Het zou handiger zijn als ik die uit de weg ruim. Is dat puberaal gedrag? ;) vergelijking slaat op niks weet het, maar moest er toch uit ;)

Wil je meer dan 48km rijden moet je je rijbewijs halen, net zoals iedereen. Simpel en handig. Wil je dit niet doen, ben je inderdaad puberaal bezig. Ben je niet oud genoeg, ben ze effectief puberaal ;)

dat is echt zo'n goedkoop woord e, puberaal. Als je iets niet correct vind gebruikt iedereen dat woord. Je bent dan illegaal bezig, maar niet puberaal. Puber is geen verzamelwoord voor alles dat slecht is ze.

Preske

Legacy Member
enj0i^ zei:
dus stel:

Ik heb een brommer, en die rijdt 48km per uur. Ik rijd ieder weekend het traject ieper-poperinge. IK doe daar een groot kwartier over. Het is non-stop rechtdoor. Het zou handiger zijn als mijn brommer 70 reed en ik daar zo nog sneller was. Is dat dan puberaal gedrag?

Door dat antwoord? ja, nog meer dan anders.

Als we gaan beginnen met "het zou handiger zijn dat" zou het nog plezant worden op de baan.

enj0i^ zei:
dan zijt gij niet echt duidelijk ze ;)
ik spreek me enkel uit over feit dat nuttig snel rijden geen puberaal gedrag is, en ik vind dat jij in je eerste posts daar op aanspoorde :)


goed.
Als nuttig snelrijden toegelaten is, spring ik nu ff in m'ne ferrari en rijd ff tegen 250km/u naar de zee, want ik zit ni graag in de auto.
En aangezien het voor mij nuttig is, mag het.
En voor het gemak zal ik ook ff door alle roden lichten rijden, want anders ben ik daar zo snel ni en is het niet zo nuttig meer. Als ik er door rijd wel.

:ironic:

enj0i^

Legacy Member
uw vergelijking slaat op niet veel ze preske.

Is enkel iets zeggen om mijn post te kunnen aanvallen

Preske

Legacy Member
enj0i^ zei:
uw vergelijking slaat op niet veel ze preske.

Is enkel iets zeggen om mijn post te kunnen aanvallen

nee?
leg mij dan eens uit waarom.

Het is nochtans juist hetzelfde.

Gij redeneert zo "ik vind het nuttig, dus mag het"

IK vind het nuttig om 250km/u te rijden, dus mag ik dat ook.
en straks ga ik ff op de smoel klopen van een of andere minister. Dat vind ik ook nuttig, dus mag het.

Ik val niets aan, ik toon aan hoe belachelijk die redenering is

enj0i^

Legacy Member
nee ge maakt hem juist belachelijk. Ik wil enkel zeggen dat je verantwoord 70 per uur kan rijden met een brommer. Het is gewoon voor extreem velen moeilijk om zich aan die belofte te houden. Met een ferrari aan 250 door het rood licht rijden is niet veilig ;)

en begin niet over dat 70 rijden ook gevaarlijk is om te vallen, dat is dan je eigen probleem, zo kan je ook zeggen dat 50 te snel is.


En deze discussie gaat weer nergens toe leiden ze. Is altijd hetzelfde hier op tn-forum, ge moogt niet beginnen over drugs, roken, brommers en racisme of het loopt hier uit de hand. Iedereen heeft zijn eigen gedacht en probeert de andere op (al dan niet deftige) manier te overtuigen.

EvilTwin

Legacy Member
enj0i^ zei:
nee ge maakt hem juist belachelijk. Ik wil enkel zeggen dat je verantwoord 70 per uur kan rijden met een brommer. Het is gewoon voor extreem velen moeilijk om zich aan die belofte te houden. Met een ferrari aan 250 door het rood licht rijden is niet veilig ;)

en begin niet over dat 70 rijden ook gevaarlijk is om te vallen, dat is dan je eigen probleem, zo kan je ook zeggen dat 50 te snel is.

Ik kan verantwoord 5 pinten drinken en naar huis rijden zonder ongeval. Ik kan verantwoord 180 blazen snachts op den E40 terwijl er weinig volk op de baan is. Maar het mag allemaal niet.

Als iedereen maar gaat beginnen doen wat hijzelf veilig vindt dan gade rare dingen zien zenne. Om die dingen te vermijden zijn er wetten. En die moeten nageleefd worden natuurlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan