Archief - Randstad betaalt goed, teveel zelfs...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Crashtestdummy

Legacy Member
Smikkelone zei:
het verwondert mij echt hoeveel oneerlijke mensen hier rondlopen, net als het mij verwondert dat er sommige denken dat je de rechtmatige eigenaar zou zijn :s
leer er maar mee leven, tleven zit vol klootzakken profiteurs en bedriegers

*edit*

ja ik ben der ook een van ;)

Suicide Monkey

Legacy Member
Ik heb het vroeger eens gehad dat ze me een week teveel hadden betaald en een maand later had ik een telefoontje gekregen dat er een fout was gebeurd en vroegen ze om het geld terug te storten ...

MilM

Legacy Member
Parnakra zei:
Tja, zoals ik al zei, het maakt niet uit WIE de fout gemaakt heeft, er is alleszins een fout gemaakt. Dus als er ooit een rechtszaak van komt (nogal vergezocht, maar kom) zouden ze eigenlijk weinig hebben om op te staan.

Een rechtszaak zou niet dienen om te weten te komen wie een fout gemaakt heeft (missen is menselijk), wel wie recht heeft op die 400 euro. (toch een interpretatieverschil)

Indien zij kunnen bewijzen dat de persoon daar geen recht op heeft, hebben zij wel veel om op te staan.

Dus ge drukt u nogal raar uit waardoor er gemakkelijk verwarring ontstaat.

Nuja, over uw latere post. Je hebt daarin gelijk natuurlijk.
Men kan de TS het nooit kwalijk nemen dat hij het niet zelf gaat melden.
(alhoewel twee posts hierboven staat da ge wettelijk verplicht zijt. Geen idee daarvan. Er kan toch moeilijk bewezen worden dat de TS dit wist en ik denk niet dat ze daarvoor ooit een klacht zouden indienen, tenzij je weigert terug te betalen)

dJeez

Legacy Member
MilM zei:
Men kan de TS het nooit kwalijk nemen dat hij het niet zelf gaat melden.
(alhoewel twee posts hierboven staat da ge wettelijk verplicht zijt. Geen idee daarvan. Er kan toch moeilijk bewezen worden dat de TS dit wist en ik denk niet dat ze daarvoor ooit een klacht zouden indienen, tenzij je weigert terug te betalen)
Bij elke bank staat er bij mijn weten in de voorwaarden (die je zou gelezen moeten hebben toen je je rekening afsloot) ergens een regeltje te lezen dat je erop wijst dat je vergissingen (in je voor- en/of nadeel) moet doorgeven aan de bank. In hoeverre dat dan juridisch afdwingbaar is is uiteraard een andere zaak. Het enige wat ik kan zeggen is : controleer steeds je bankuittreksels, er is ooit - vraag mij niet hoe dat kan (nu ja, bij Argenta weet ik hoe het kan - of althans kon...) - "per vergissing" geld van mijn rekening gegaan om de autoverzekering van iemand anders te financieren. Dat had 'k wel snel gezien aangezien ik geen persoonlijke autoverzekering heb (firmawagen, vandaar).

Santa

Legacy Member
Parnakra zei:
. Ik zeg wel dat als het tot een rechtszaak komt, iemand een fout zal moeten toegeven, en het zal niet jij (de student) zijn.

Lol da heeft er nu keer niets mee te maken he. Het is zeer simpel: Als de threadstarter te weten komt dat er 400€ teveel op zijn rekening staat moet hij dit terugstorten.
Als hij dit niet terugstort is hij te kwader trouw en mag hij daar bovenop nog eens de wettelijke interest betalen (die nog altijd op 7% staat dacht ik).

=CID=Drone

Legacy Member
kheb ook eens 2 weken gewerkt bij een bedrijf int waasland via VIEW.

ze lieten mij het week contract voor de week die kwam tekenen op vrijdag ( nachtwerk ) en de maandag belle ze mij da ik niet meer moest terug komen en vroeg die vrouw heeeeel beleefd aan de telefoon of ik het contract wou annuleren :wtf:

mijn antwoord ( rekening houden dat ik op da moment werkloos was ): ik heb da geld hard nodig ( +/- 350€ ) en als ik het nie zou krijgen ik klacht zou neerleggen, contract was toch getekend :D

in de 'kleine' letterkes staat dan dat als 1 van de partijen het contract verbreekt hij/zij het resterend bedrag verschuldigt is aan de tegenpartij ( maw view verbrak het contract en was die ganse week zowie verschuldigt aan mij :D )




kheb sinds dien nooit meer iet gehoord van VIEW :doh:

alexii

Legacy Member
alexii zei:
Ik heb 1 extra weekloon gehad in de vakantie. :niceone:
En ik heb een brief gehad om het terug te betalen.

Direct terug betalen of wachten tot ze afkomen met een aangetekend schrijven?

Het geld is geen probleem om terug te betalen en ik wil het ook wel doen maar als er kans is dat ze na die aanmaning niet meer reageren dan waag ik het er voorlopig wel op.

Time

Legacy Member
Als het een gewoon schrijven was zou ik het er ook op durven wagen, maar aangetekend betekent dat ze bewijs hebben dat jij ervan weet en er toch niks aan doet. En dan kan je het deksel wel eens dubbel zo hard op je neus krijgen.

alexii

Legacy Member
Ja, dat weet ik het. Maar tot nu toe kan ik nog steeds doen alsof mijn neus bloed.

Time

Legacy Member
Ah, je hebt dat aangetekend schrijven nog niet.:) Ja dan kan je het er idd voorlopig wel op wagen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan