Archief - Randstad betaalt goed, teveel zelfs...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Ik zou het ook bijhouden. En opdoen en dan gebaren dat je van niets weet. Het is hun eigen schuld ^^

Maar als ze dan een proces enzo beginnen aan te spannen tegen jouw... kan dat eigenlijk?


Zeker niet opdoen. Het is hun eigen schuld, tja dat kan goed zijn maar dat betekend niet dat jij er RECHT op hebt. Als ze hun boekhouding nakijken en hierbij blijkt dat ze teveel op je rekening hebben gestort dan hebben ze het RECHT om de EIS te stellen dat jij dat terugbetaald.

En geloof me, voor 400 € een rechtzaak aangaan tegen een zo'n interimkantoor.... GEEN GOED IDEE. Want je bent al vanaf het begin verloren. Ten eerste hebben zij al het papierwerk dat, geloof me, wel in orde zal zijn. Ten tweede heb jij geen recht op dat geld.

Ik weet wel niet hoe het zit met periodes enz...

Parnakra

Legacy Member
Gromme zei:
Ten eerste hebben zij al het papierwerk dat, geloof me, wel in orde zal zijn.

Moest hun papierwerk in orde zijn, zouden ze niet te veel gestort hebben, denk je niet?

Parnakra

Legacy Member
Gromme zei:

Alsof de bank zonder toestemming van de opdrachtgever geld kan overschrijven.

Gromme zei:
de tijdelijke werkgever...

Uit de post van de TS leid ik af dat de betalingen geregeld worden door het interimbureau.

En het maakt eigenlijk niet uit WIE ervoor verantwoordelijk is, als er te veel betaald wordt, kan het papierwerk moeilijk in orde zijn.

PaLaDiN

Legacy Member
Je mag da geld houden, ik werk in middels al 3 jaar part time via randstad en die betalen regelmatig te veel.
Ik heb daar de eerste keer voor gebeld gehad bij randstad omdat ik dus ook dacht dat die daar wel achter komen.
Wat kreeg ik daar als antwoord : "Haha je bent de eerste persoon die belt dat je teveel werd uitbetaalt. Maar je moet je geen zorgen maken als er een fout is in de boekhouding mag je het geld houden."

Dat is wat als ik antword kreeg int eerste jaar dak daar werkte. 2 jaar later nog steeds regelmatig teveel betaalt en ze zeggen dus nooit niks....

Radiance

Legacy Member
Het probleem ligt heel waarschijnlijk bij het interim kantoor.
Zij hebben hun stapeltje jobstudenten voor die firma erbij genomen en die één voor één ingeschreven in hun boekhouding voor die week, waarschijnlijk zonder te beseffen dat jij daar niet meer moest tussenzitten.

Als ze het terugvorderen binnen het jaar sowieso betalen, en het zou idd goed kunnen dat ze op het einde van hun financieel jaar alles nog eens nachecken. Het gaat je pakken meer kosten anders, daarna moet je zelf weten of je die moeite wil doen, ik denk dat je in je recht zal zijn.

Gromme

Legacy Member
Parnakra zei:
Alsof de bank zonder toestemming van de opdrachtgever geld kan overschrijven.



Uit de post van de TS leid ik af dat de betalingen geregeld worden door het interimbureau.

En het maakt eigenlijk niet uit WIE ervoor verantwoordelijk is, als er te veel betaald wordt, kan het papierwerk moeilijk in orde zijn.


Dus jij denkt dat ze dat niet kunnen/mogen terugeisen? Ok, het kan zijn dat er ergens een foutje is in het papierwerk maar het kan ook een fout van foute interpretatie zijn, (fout van het menselijk oog bvb.).

FuLcRuM

Legacy Member
Parnakra zei:
Uit de post van de TS leid ik af dat de betalingen geregeld worden door het interimbureau.

Hey wijsneus:

Het interimkantoor betaald je loon ja; maar wie geeft door hoeveel uren je werkt denk je?



Anywayz: OT:

Gewoon eens naar het interim toestappen en de situatie uitleggen...
Later ga je er anders toch miserie mee hebben...

Parnakra

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Hey wijsneus:

Het interimkantoor betaald je loon ja; maar wie geeft door hoeveel uren je werkt denk je?

Tja, zoals ik al zei, het maakt niet uit WIE de fout gemaakt heeft, er is alleszins een fout gemaakt. Dus als er ooit een rechtszaak van komt (nogal vergezocht, maar kom) zouden ze eigenlijk weinig hebben om op te staan.

Btw, een wijsneus DENKT dat hij het beter weet. Ik wéét het beter. (en ja, ik ben trots op m'n superioriteitsgeval, moest iemand het zich afvragen)

FuLcRuM

Legacy Member
Parnakra zei:
Tja, zoals ik al zei, het maakt niet uit WIE de fout gemaakt heeft, er is alleszins een fout gemaakt. Dus als er ooit een rechtszaak van komt (nogal vergezocht, maar kom) zouden ze eigenlijk weinig hebben om op te staan.

Btw, een wijsneus DENKT dat hij het beter weet. Ik wéét het beter. (en ja, ik ben trots op m'n superioriteitsgeval, moest iemand het zich afvragen)

Als je het nog niet doorhad: je hebt geen gelijk...

Gromme

Legacy Member
Idd, je hebt geen gelijk, want ze zullen met gemak kunnen bewijzen dat het niet zo is. Tenzij de boekhouding echt messed up is maar dat zou al veel geluk moeten zijn dan.

Killertux

Legacy Member
Wie ten onrechte geld krijgt moet dat in principe teruggeven.
Maar uw werkgever moet ook bepaalde voorschriften in acht nemen.

Als de schuldeiser na verloop van tijd niets heeft ondernomen om zijn geld terug te krijgen (in gebreke stellen of een gerechtelijke procedure starten), dan kan hij niet meer terugvorderen.
Dit geldt enkel wel als de schuldenaar zijn schuld niet heeft erkend.
De termijn hiervoor bedraagt 10 jaar, maar de wet voorziet ook kortere termijnen, onder meer bij werkrelaties.
Publieke sector -> termijn = 5 jaar.
Werkgevers uit de privésector zitten vast aan een termijn van 1 jaar.
Als binnen deze termijn geen gerechtelijke procedure is opgestart kan de werkgever u niet meer veplichten het geld terug te storten.

Indien u wel gevraagd wordt het bedrag terug te betalen, niets belet u om uw werkgever te vragen om de betaling te spreiden.
Indien u het geld opgedaan hebt, kunt u de betaling dus gerust over enkele maanden laten spreiden.

Mvg

Parnakra

Legacy Member
Gromme zei:
Idd, je hebt geen gelijk, want ze zullen met gemak kunnen bewijzen dat het niet zo is. Tenzij de boekhouding echt messed up is maar dat zou al veel geluk moeten zijn dan.

Ik heb wel gelijk.

En hun boekhouden moet messed up zijn, aangezien ze ~400 EUR te veel gestort hebben. =/

|Bifi|

Legacy Member
Normaal achter zoveel weken kunnen ze u niet meer terug vragen om geld terug te storten. Dit is net zoals bij banken als je ziet dat er teveel is afgetrokken en je moet dit binnen de 2 weken zeggen. Denk wel dat er ook zoiets zou zijn.

Unilever

Legacy Member
Ik weet dat ze recht hebben het terug te vragen en dat ik dan verplicht ben het terug te geven. Ik vroeg me eerder af OF ze het wel terugvragen.:)


Imo is trouwens het lokale interimkantoor zelf in fout. Zij stuurden me meerdere keren contracten op waarin stond dat'k zou werken in deze bepaalde week. Nochtans had ik op voorhand duidelijk gezegd dat ik die ene week niet zou werken. Ook achteraf heb ik nog eens een contract gekregen dat deze week zou werken. Natuurlijk niets van ondertekend. Het lijkt me dus dat ze er nog altijd van overtuigd zijn dat ik die week heb gewerkt.
Ik vermoed dat hun boekhouder aan de crack zit.

De standaard termijn ivm verjaring in burgerlijk recht is 10 jaar, iemand een idee of dit geval een uitzondering betreft?

GhO$T

Legacy Member
Er heeft hier al es nen topic gestaan denk ik, iemand die na heel lange tijd plots bericht kreeg dat er een fout was gebeurd bij den interim (hij was ook teveel uitbetaald) en moest het ook terugbetalen... je moet dus zeker niet denken dat de 400€ binnen is omdat ze er een maand niks over zeggen ;)

Nuja dat is nog geen reden om zomaar naar de interim te lopen en hun te wijzen op de fout natuurlijk ;) , het is hun werk om zo'n dingen deftig bij te houden.
Maar geef het dus niet uit als je zo iemand bent die altijd zijn bankrekening tot de laatste cent leegt... want dan kom je gegarandeerd in de problemen als ze het pots terugeisen (wat perfect wettelijk kan, al de rest is zever)

Tsommy

Legacy Member
ik heb da ook eens voorgehad en er later toch iets van gehoord dusja, beter al vermelden dan hebt ge later geen problemen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan