Archief - Randstad betaalt goed, teveel zelfs...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spectrious

Legacy Member
ik heb 2 keer eenzelfde contract moeten tekenen. Dus 2 keer een contract voor 1 en dezelfde dag. Eens kijken of ze dubbel storten.

Duffman-

Legacy Member
heb net hetzelfde voorgehad, Randstad heeft mij veel te veel betaald, voor 4 dagen werken bij Bobbejaanland 400 euro ... :D
kheb er nooit nog iets van gehoord en das ondertusse al van 2004 geleden ...

HTrance

Legacy Member
Ja idd, kan gebeuren en het kan zijn dat ze niks van vragen. Maar uiteindelijk is het een onverschuldigde som en in principe ben je verplicht deze terug te storten. Ik zeg wel in principe. In principe mag je ook geen mp3's downloaden...

killgore

Legacy Member
Parnakra zei:
Tja, zoals ik al zei, het maakt niet uit WIE de fout gemaakt heeft, er is alleszins een fout gemaakt. Dus als er ooit een rechtszaak van komt (nogal vergezocht, maar kom) zouden ze eigenlijk weinig hebben om op te staan.

Btw, een wijsneus DENKT dat hij het beter weet. Ik wéét het beter. (en ja, ik ben trots op m'n superioriteitsgeval, moest iemand het zich afvragen)


OK, stel dit geval:

Administratie laat u contracten tekenen, ge tekent voor 2 weken etc. Administratie heeft al die officiële data -> bewijzen.
Administratie geeft door aan randstad (laten we het simpel houden ;)), en ergens daar gebeurt een misverstand -> 3 weken. Randstad houdt echter bewijzen van betaling en zo bij -> bewijzen.

Gij krijgt dus een week te veel betaald, wettelijk MOET je die terugbetalen.

Wat als het tot een rechtszaak komt? Er zijn bewijzen (contracten) dat je maar 2 weken legaal gewerkt hebt en er zijn bewijzen dat je teveel betaald geweest bent.
Kunde gij een kopie van een contract voorleggen da ge er 3 weken gewerkt hebt? Normaal gezien niet he.

Jeroen07

Legacy Member
En wat als ge nu een werkongeval hebt gehad, en de verzekering u in dit geval teveel heeft uitbetaald ? :naughty:

HTrance

Legacy Member
Onverschuldigde betalingen moeten altijd terugbetaald worden. Stel dat jij per ongeluk op het nummer 543211 stort ipv 543210. Op die manier zou het kunnen dat eigenaar van 543210 zegt:"Hey jij hebt nog steeds niets betaald, ik eis schadevergoeding 2 milioen euro."
En dit omdat jij per ongeluk op verkeerd nummer stortte.

Dus wetgever heeft gezegd dat onverschuldigde betalingen steeds moeten teruggestord worden.

Arifiene

Legacy Member
Radiance zei:
Toch wel.
In de meeste gevallen kan men het tot x aantal jaren terugvorderen, ik dacht 5.

In geval van werknemer-werkgever relatie is dat tot één jaar na het beëindigen van het contract dacht ik, dus pas over een jaar is het definitief van u.
Dus houd dat geld zeker een jaar bij.

Maar controleer zoiets eens bij een boekhouder of advocaat.
klopt als een bus :)
ik heb dit overigens gehad bij konvert interim en bij adecco (telkens zo'n 80 euro)
tof eh :P

killgore

Legacy Member
HTrance zei:
Onverschuldigde betalingen moeten altijd terugbetaald worden. Stel dat jij per ongeluk op het nummer 543211 stort ipv 543210. Op die manier zou het kunnen dat eigenaar van 543210 zegt:"Hey jij hebt nog steeds niets betaald, ik eis schadevergoeding 2 milioen euro."
En dit omdat jij per ongeluk op verkeerd nummer stortte.

Dus wetgever heeft gezegd dat onverschuldigde betalingen steeds moeten teruggestord worden.
Ge moet toch al serieus veel pech hebben om een bankrekeningnr fout in te typen/schrijven en dan nog op een bestaand nr. terecht te komen.

Mr.Anderson

Legacy Member
Anyway, ik denk dat ik een nieuw interim kantoor ontdekt heb voor volgend jaar ^^ 400 euro, here I come :p

metaphore

Legacy Member
Unilever zei:
Yoo,

In het begin van juli heb ik vakantiewerk gedaan bij het bedrijf Aliplast te Lokeren. Er was nogal wat miserie met contracten en dergelijke. Ik kreeg sommige contracten 3x opgestuurd en dergelijke. Daarna had ik 2e zit, dus uiteindelijk kon ik maar 2 weken werken.

Paar dagen later check ik mijn rekening en merk ik dat ze mij toch nog een 3e week hebben betaald, ook al heb ik toen niet gewerkt. Nu zit ik hier met €400 teveel op mijn rekening. Ik had wel gedacht dat ze daar wel achter zouden komen via hun boekhouding, maar nu zijn we al september en heb ik nog altijd niks gehoord van hen.

Mijn vraag is dus: zijn er nog mensen die al eens teveel uitbetaald hebben gekregen? En belangrijker: heeft het interimbureau u dan gevraagd het terug te betalen, en na hoeveel tijd?

mvg

heb ooit zo €200 teveel gekregen, ook van juli, en pas in december kreeg ik bericht dat er een fout gebeurd was.
Kmoest dat dan ook zo snel mogelijk terug storten

Parnakra

Legacy Member
killgore zei:
OK, stel dit geval:

Administratie laat u contracten tekenen, ge tekent voor 2 weken etc. Administratie heeft al die officiële data -> bewijzen.
Administratie geeft door aan randstad (laten we het simpel houden ;)), en ergens daar gebeurt een misverstand -> 3 weken. Randstad houdt echter bewijzen van betaling en zo bij -> bewijzen.

Gij krijgt dus een week te veel betaald, wettelijk MOET je die terugbetalen.

De gevolgtrekking die in het vet staat, houdt in dat Randstad papieren opmaakt om jou drie weken uit te betalen. Randstad krijgt geld van de administratie van het bedrijf om jou uit te betalen.

Na een tijd komt het bedrijf te weten dat het jou te veel uitbetaald heeft, zij maken er een rechtszaak van. In die rechtszaak leggen zij hun papieren voor (die voor 2 weken), allemaal goed en wel. Dan komen de papieren van Randstad (die jou 3 weken geven) aan het licht.

De rechter zal dan niet anders kunnen dan beslissen dat er een fout bij het bedrijf gemaakt is. (of bij Randstad) Jou treft geen schuld.

Ik zeg niet of je al dan niet zal moeten terugbetalen. Ik zeg wel dat als het tot een rechtszaak komt, iemand een fout zal moeten toegeven, en het zal niet jij (de student) zijn.

Bubba

Legacy Member
Stond een week geleden ofzo nog een stuk van in dag allemaal. Ge zijt normaal gezien verplicht van dat geld terug te storten. Als gij da ni doet kunnen ze der zelfs nog moeilijk over doen en méér terug eisen.

NapalmBenny.

Legacy Member
Ge doet gewoon alsof ge van niets weet he :p. Gegeven is gegeven :p.

DevStyle

Legacy Member
Ik ben manager van Randstad, het interventieteam is onderweg.
Probeer niet te vluchten, onze honden sporen je op.
Zorg ook voor wat koffie en koekjes.

MVG, ZE BIG BOSS.

Smikkelone

Legacy Member
bij unique interim zaterdagwerk gedaan na vakantiejob in het zelfde bedrijf. maar na een paar keer niet geweest wegens examens en zo, en die storten elke week maar het geld, zelf dagen die ik niet geweest ben.

Ik heb dit mooi teruggegeven. Eerlijk is eerlijk en je hebt er geen rottig gevoel over. Uiteindelijk komen zo'n dingen toch uit, en zeker met zo'n bedrag.

TippedTerox

Legacy Member
Als ze er achter komen, terugbetalen zal moeten (indien binnen het jaar). Sommigen in deze thread zouden eens op een boekhoudafdeling moeten werken, dan zouden ze hier zoveel zever niet uitkramen.

killgore

Legacy Member
Parnakra zei:
De gevolgtrekking die in het vet staat, houdt in dat Randstad papieren opmaakt om jou drie weken uit te betalen. Randstad krijgt geld van de administratie van het bedrijf om jou uit te betalen.

Na een tijd komt het bedrijf te weten dat het jou te veel uitbetaald heeft, zij maken er een rechtszaak van. In die rechtszaak leggen zij hun papieren voor (die voor 2 weken), allemaal goed en wel. Dan komen de papieren van Randstad (die jou 3 weken geven) aan het licht.

De rechter zal dan niet anders kunnen dan beslissen dat er een fout bij het bedrijf gemaakt is. (of bij Randstad) Jou treft geen schuld.

Ik zeg niet of je al dan niet zal moeten terugbetalen. Ik zeg wel dat als het tot een rechtszaak komt, iemand een fout zal moeten toegeven, en het zal niet jij (de student) zijn.
Natuurlijk niet :), maar ge liet het overkomen alsof hij dat nooit zou moeten terugbetalen als er rechtszaak van kwam, ik denk dat het wat een misverstand was.

Therif

Legacy Member
De controle is in eindjanuari bij randstad dacht ik, wacht totdan, als je eind februari nog geen antwoord hebt, mag je ermee doen wat je wil.

Ik ben elk jaar teveel betaald door mijn werk...
het gestorte geld > loonfiche

dêsh'

Legacy Member
Ik heb zo ooit eens € 500 gestort gekregen op m'n bankrekening en maar € 200 in cash afgegeven. Op het papiertje had ze € 500 getypt, zij getekend en ik getekend. Nooit iets meer van gehoord ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan