Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Parnakra zei:Tja, zoals ik al zei, het maakt niet uit WIE de fout gemaakt heeft, er is alleszins een fout gemaakt. Dus als er ooit een rechtszaak van komt (nogal vergezocht, maar kom) zouden ze eigenlijk weinig hebben om op te staan.
Btw, een wijsneus DENKT dat hij het beter weet. Ik wéét het beter. (en ja, ik ben trots op m'n superioriteitsgeval, moest iemand het zich afvragen)
), en ergens daar gebeurt een misverstand -> 3 weken. Randstad houdt echter bewijzen van betaling en zo bij -> bewijzen.klopt als een busRadiance zei:Toch wel.
In de meeste gevallen kan men het tot x aantal jaren terugvorderen, ik dacht 5.
In geval van werknemer-werkgever relatie is dat tot één jaar na het beëindigen van het contract dacht ik, dus pas over een jaar is het definitief van u.
Dus houd dat geld zeker een jaar bij.
Maar controleer zoiets eens bij een boekhouder of advocaat.


Ge moet toch al serieus veel pech hebben om een bankrekeningnr fout in te typen/schrijven en dan nog op een bestaand nr. terecht te komen.HTrance zei:Onverschuldigde betalingen moeten altijd terugbetaald worden. Stel dat jij per ongeluk op het nummer 543211 stort ipv 543210. Op die manier zou het kunnen dat eigenaar van 543210 zegt:"Hey jij hebt nog steeds niets betaald, ik eis schadevergoeding 2 milioen euro."
En dit omdat jij per ongeluk op verkeerd nummer stortte.
Dus wetgever heeft gezegd dat onverschuldigde betalingen steeds moeten teruggestord worden.
Unilever zei:Yoo,
In het begin van juli heb ik vakantiewerk gedaan bij het bedrijf Aliplast te Lokeren. Er was nogal wat miserie met contracten en dergelijke. Ik kreeg sommige contracten 3x opgestuurd en dergelijke. Daarna had ik 2e zit, dus uiteindelijk kon ik maar 2 weken werken.
Paar dagen later check ik mijn rekening en merk ik dat ze mij toch nog een 3e week hebben betaald, ook al heb ik toen niet gewerkt. Nu zit ik hier met €400 teveel op mijn rekening. Ik had wel gedacht dat ze daar wel achter zouden komen via hun boekhouding, maar nu zijn we al september en heb ik nog altijd niks gehoord van hen.
Mijn vraag is dus: zijn er nog mensen die al eens teveel uitbetaald hebben gekregen? En belangrijker: heeft het interimbureau u dan gevraagd het terug te betalen, en na hoeveel tijd?
mvg
killgore zei:OK, stel dit geval:
Administratie laat u contracten tekenen, ge tekent voor 2 weken etc. Administratie heeft al die officiële data -> bewijzen.
Administratie geeft door aan randstad (laten we het simpel houden), en ergens daar gebeurt een misverstand -> 3 weken. Randstad houdt echter bewijzen van betaling en zo bij -> bewijzen.
Gij krijgt dus een week te veel betaald, wettelijk MOET je die terugbetalen.
Natuurlijk nietParnakra zei:De gevolgtrekking die in het vet staat, houdt in dat Randstad papieren opmaakt om jou drie weken uit te betalen. Randstad krijgt geld van de administratie van het bedrijf om jou uit te betalen.
Na een tijd komt het bedrijf te weten dat het jou te veel uitbetaald heeft, zij maken er een rechtszaak van. In die rechtszaak leggen zij hun papieren voor (die voor 2 weken), allemaal goed en wel. Dan komen de papieren van Randstad (die jou 3 weken geven) aan het licht.
De rechter zal dan niet anders kunnen dan beslissen dat er een fout bij het bedrijf gemaakt is. (of bij Randstad) Jou treft geen schuld.
Ik zeg niet of je al dan niet zal moeten terugbetalen. Ik zeg wel dat als het tot een rechtszaak komt, iemand een fout zal moeten toegeven, en het zal niet jij (de student) zijn.
, maar ge liet het overkomen alsof hij dat nooit zou moeten terugbetalen als er rechtszaak van kwam, ik denk dat het wat een misverstand was.