Archief - Randstad betaalt goed, teveel zelfs...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Unilever

Legacy Member
Yoo,

In het begin van juli heb ik vakantiewerk gedaan bij het bedrijf Aliplast te Lokeren. Er was nogal wat miserie met contracten en dergelijke. Ik kreeg sommige contracten 3x opgestuurd en dergelijke. Daarna had ik 2e zit, dus uiteindelijk kon ik maar 2 weken werken.

Paar dagen later check ik mijn rekening en merk ik dat ze mij toch nog een 3e week hebben betaald, ook al heb ik toen niet gewerkt. Nu zit ik hier met €400 teveel op mijn rekening. Ik had wel gedacht dat ze daar wel achter zouden komen via hun boekhouding, maar nu zijn we al september en heb ik nog altijd niks gehoord van hen.

Mijn vraag is dus: zijn er nog mensen die al eens teveel uitbetaald hebben gekregen? En belangrijker: heeft het interimbureau u dan gevraagd het terug te betalen, en na hoeveel tijd?

mvg

exo

Legacy Member
uw 400€ gaat er rap door zijn dan.
Maar kzou gewoon zwijgen en het geld opzij houden bepaalde periode.

Grtz

Poppel

Legacy Member
Langs de ene kant zou ik nie klagen, maar stel dat je het gaat op doen en ze er dan nog achter vragen omdat hun boekhouding niet klopt en zeggen om het terug te betalen, zit je wel in de shit:p

Kurobu

Legacy Member
stom van dit in thread te zetten.

1 tip : delet thread , en zwijg er over.
en geniet ervan :)

Unilever

Legacy Member
Bedankt voor de snelle antwoorden. Ik ga natuurlijk niet zelf naar het interimbureau gaan om te zeggen dat ze me teveel hebben betaald. Ik vraag me gwoon af of het risico groot is dat ze het geld alsnog terugvragen.

@ exo: ik zal het dan bij goedkope verslenste crackhoertjes zonder tanden, bloemsuiker en samson-champagne houden.

CyberLama

Legacy Member
Ik heb er nochtans al verschillende gehoord die het achteraf moesten terugbetalen. Ambetante situatie, maar ik zou toch nog een paar maandjes wachten met het uitgeven... Kan het dan toch wat rente opbrengen ;)

Unilever

Legacy Member
Ok, terugbetalen als het geld op is zou idd wel rot zijn. Beter nog wat laten staan dus.

Dr_pimpie

Legacy Member
heb just geleerd (voor economisch recht) da ge eigenlijk verplicht zijt om dat terug te storten, zelfs zonder dat zij u aanmanen (dacht zelfs dat ge intrest moest betalen als ze binne een paar maand komen kloppen)

wat ik zou doen: gewoon bijhouden en zwijgen;)

Aezopp

Legacy Member
Kzou u bedrijven anders wel een andere naam geven in de thread. :p & ik zou het ook gewoon bijhouden & als ze komen aankloppen, ja wat kan je dan doen?

bds

Legacy Member
Komaan mannen, ge denkt toch niet dat ze van dat interim kantoor hier meelezen. :lol:

Mr.Anderson

Legacy Member
Ik zou het ook bijhouden. En opdoen en dan gebaren dat je van niets weet. Het is hun eigen schuld ^^

Maar als ze dan een proces enzo beginnen aan te spannen tegen jouw... kan dat eigenlijk?

morph123

Legacy Member
och ik heb 2 en 3 jaar geleden nog vakantiegeld gehad van den interim terwijl ik die jaren ervoor al vast werk had.was ook randstad.

Radiance

Legacy Member
Suphafly zei:
die kunnen u toch ni dwingen om da terug te betalen?
Toch wel.
In de meeste gevallen kan men het tot x aantal jaren terugvorderen, ik dacht 5.

In geval van werknemer-werkgever relatie is dat tot één jaar na het beëindigen van het contract dacht ik, dus pas over een jaar is het definitief van u.
Dus houd dat geld zeker een jaar bij.

Maar controleer zoiets eens bij een boekhouder of advocaat.

neomitochondria

Legacy Member
mijn zuster was ook teveel betaald geweest, maar mijn ouders hebben om het zekerste dit toch gezegd aan het interinbureau, en de persoon van het interimbureau zei dat ze alles zoiezo nog eens controleren, dus ik denk dat de kans klein is dat ze het niet zullen merken.

Genious

Legacy Member
Laat het gewoon op uw rekening, ge hebt zowiezo een paar euro's van den intrest als het daar een jaartje of 2 blijft.
En als ze er dan nog niet achter gevraagd hebben, dan moogt ge denk ik er wel van uit gaan dat ze het niet meer zullen terug vorderen.

Brianz

Legacy Member
ik zou het geld houden en voor een volgende vakantiejob ergens anders aankloppen ;)

holy war

Legacy Member
ergens anders? zijde zot? daar krijgt ge 400€ voor een week niks te doen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan