Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
noreeeee zei:Newton heeft dat bewezen.

Lord Seth zei:Ik denk dat het balletje naar beneden valt. Sinds de luchtdruk in de bus niet veschilt bij het bruusk remmen, alleen dingen die ergens tegenleunen, of vastzitten, ondervinden enige druk. Daarom dat mensen uit een zetel kunnen geworpen worden.
Niet hetzelfde bij astronauten, die leren in de lucht te vliegen? Zo waar dat vliegtuig naar beneden duikt, dat er een moment van gewichteloosheid geldt. Je vliegt toch ook niet tegen die plafond als je dat vliegtuig tegen 1 mach naar beneden duikt?
Als het vliegtuig een parabolische duikvlucht maakt, met dezelfde versnelling als de gravitatieversnelling van de aarde (10m/s²) zijt ge gewichteloos.Lord Seth zei:Ik denk dat het balletje naar beneden valt. Sinds de luchtdruk in de bus niet veschilt bij het bruusk remmen, alleen dingen die ergens tegenleunen, of vastzitten, ondervinden enige druk. Daarom dat mensen uit een zetel kunnen geworpen worden.
?Lord Seth zei:Ik denk dat het balletje naar beneden valt. Sinds de luchtdruk in de bus niet veschilt bij het bruusk remmen, alleen dingen die ergens tegenleunen, of vastzitten, ondervinden enige druk. Daarom dat mensen uit een zetel kunnen geworpen worden.
Niet hetzelfde bij astronauten, die leren in de lucht te vliegen? Zo waar dat vliegtuig naar beneden duikt, dat er een moment van gewichteloosheid geldt. Je vliegt toch ook niet tegen die plafond als je dat vliegtuig tegen 1 mach naar beneden duikt?

Lord Seth zei:Ik denk dat het balletje naar beneden valt. Sinds de luchtdruk in de bus niet veschilt bij het bruusk remmen, alleen dingen die ergens tegenleunen, of vastzitten, ondervinden enige druk. Daarom dat mensen uit een zetel kunnen geworpen worden.
Niet hetzelfde bij astronauten, die leren in de lucht te vliegen? Zo waar dat vliegtuig naar beneden duikt, dat er een moment van gewichteloosheid geldt. Je vliegt toch ook niet tegen die plafond als je dat vliegtuig tegen 1 mach naar beneden duikt?
Cyc1oon zei:Het balletje heeft een snelheid x en wil die behouden. Je kan enkel dat balletje gaan afremmen door er een kracht op te gaan uitoefenen, vermits er geen enkele kracht wordt uitgeoefend door het remmen van de bus op het balletje zelf (heeft geen contact meer met de bus) heeft het balletje dus geen reden om plots 'mee te remmen'. De enige reden waarom jij nog op je plaats zal staan/zitten is omdat je zelf dmv een kracht uit te oefenen 'mee remt' met de bus.
Guard zei:de reden waarom jij naar voren vliegt, is omdat je voeten op de grond staan van die bus.
Blackend zei:Neen, dat is net de reden dat ge niet helemaal op uwe smikkel vliegt. Moest ge geen voetne hebben, of moest de ondergrond in den bus ijs zijn, zou ge inderdaad tegen de vooruit kwakken.
Toch grappig hoe zoiets elementairs door velen niet gekend is.