Blue-Bora
Legacy Member
Ik dacht dat hier vroeger een wetenschaps subforum was, maar dat vind ik niet meer. Dus zet ik men vraag maar hier.
Vandaag heb ik met men pa een kleine discussie gehad over een nogal stom raadseltje.
Hier komt het :
- Je zit op een bus die aan het rijden is, en je hebt een balletje in je handen.
Terwijl de bus rijd (laat ons zeggen 60km/u) gooi jij het balletje omhoog. Op het moment dat het balletje los van je hand is en dus volledig vrij zweeft remt de buschauffeur bruusk.
Wat doet het balletje, en waarom?
-Volgens mij wil het balletje zijn oorspronkelijke snelheid houden en vliegt het vooruit.
-Volgens mij pa valt het balletje gewoon terug naar beneden in je handen.
Hopelijk staat het in het juiste subforum, en anders verplaatst de mod het maar
Vandaag heb ik met men pa een kleine discussie gehad over een nogal stom raadseltje.
Hier komt het :
- Je zit op een bus die aan het rijden is, en je hebt een balletje in je handen.
Terwijl de bus rijd (laat ons zeggen 60km/u) gooi jij het balletje omhoog. Op het moment dat het balletje los van je hand is en dus volledig vrij zweeft remt de buschauffeur bruusk.
Wat doet het balletje, en waarom?
-Volgens mij wil het balletje zijn oorspronkelijke snelheid houden en vliegt het vooruit.
-Volgens mij pa valt het balletje gewoon terug naar beneden in je handen.
Hopelijk staat het in het juiste subforum, en anders verplaatst de mod het maar



