Archief - Oudejaar 2006

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hmgrwngd

Legacy Member
Real zei:
Hij heeft nochtans overschat van gelijk. Op oudjaar de zieligaard uithangen vind ik nogal - jawel - zielig.

De zieligaard .

Zielig zijn die mensen die op iedereen een labeltje willen plakken. ;)

Parnakra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
... voorbeeld van hoe het onderwijs en vooral de lessen Nederlands nutteloos zijn voor veel jonge mensen. :)
Don't make me quote some of your poems. =')

(en kom nu niet af dat je talrijke schrijffouten daar opzettelijk zijn)

Spectre

Legacy Member
Eerst goed eten, ondertussen al beke drinken.
Daarna wel ergens een fuifke opzoeken of het gewoon thuis wat gezellig maken met de vriendin while drinking and partying.

Bubba

Legacy Member
nTFs zei:
Je kan toch moeilijk verwachten dat iedereen zich in het feestgedruis gaat werpen en lam zuipen als het hele gedoe je geen zak interesseert.
Het heeft helemaal niks met saai te maken. Veelal gewoon hoe je tegen die zaken aankijkt.

Dat is absoluut u goed recht. Als hmgrwngd gewoon had gezegd dat hij oudjaar niet vierde omdat dat hem niet intereseerde was er helemaal geen commentaar geweest. Dat is namelijk ieder zn eigen ding.

De commentaar die hij er echter bijzette was iets geheel anders. Het kwam erop neer dat iedereen die nieuwjaar vierde "meelopers" zijn en dat ze nieuwjaar gebruiken als een excuus om dronken te worden.

Nieuwjaar geen reden om te feesten noemen is trouwens raar. Dat is één van die dagen dat er juist wél een reden is om te feesten. Net zoals je ook een feestje geeft als je afstudeerd, als je verjaard, als je ... is nieuwjaar een dag om te vieren. Een afsluiting van het oude jaar en het begin van een nieuw.

Eagle`

Legacy Member
Op café met de manne een stuk in mijn kloten zuipen, want tis vandoen dees jaar !


Joooooooooooooeeez de mennes : )))))))))))

ShoveS

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
... voorbeeld van hoe het onderwijs en vooral de lessen Nederlands nutteloos zijn voor veel jonge mensen. :)

ola sorry, ik zal in het vervolg nog eventjes erbij zetten
"Hoi, wat ik nu tussen quotes ga zetten zijn fictieve voorbeelden, ze kunnen dus afwijken van de Nederlandse spelling aangezien ze dan iets realistischer en krachtiger overkomen. Groetjes!"

Maar toch vind ik dat je alle argumenten mooi hebt kunnen wegvegen ermee makker, PUIK werk !

PapaGanz

Legacy Member
Je vergeet WEL dat katten een VRIJ gevoelige diersoort zijn Shoves :):)..
Tot zover je REDENERING.

stieno1989

Legacy Member
goed eten bij mijn lief.
vuurwerk afsteken
daarachter nog wat gaan fuiven in de koloso

Eagle`

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik weet niet; oudejaar, nieuwjaar en kerstdag zijn allemaal dagen zonder betekenis voor mij.

Ik zie niet in waarom mensen een afgetekend punt moeten hebben in een oneindig voortdurende cyclus om te gaan feesten. :s
Wil je stevig feesten en alles vergeten? Doe dat nu direct, wacht niet tot op een tijdstip waarop het sociaal aanvaard is om volledig uitbundig te zijn. :)

Wat haat ik toch dat absurde gedoe. :)
Wat ga ik doen ? Chillen in m'n zetel thuis, en m'n katten op de 1 of andere manier proberen gerust te stellen dat al die idioten die het nodig vinden om vuurwerk af te steken, wel gaan stoppen na een uurtje chaos.

Oudejaar is 1 van die uitgekozen tijdstippen waarop je kan inzien net hoe hard mensen kunnen geloven in illusies. :)

Serieus Susse, ni voor teen of tander ma wa zijde van zin, gade u katten bestijgen ofzo op oudjaar ?? :x

Ga liever al wa drank verzetten bij copains of copinnekes met een toasteke tssdoor voor den twalve, om een fondke te leggen, en vertrekt daarna na de plaatselijke stamkroeg voor een goe stuk in uwe gelee te zuipen, dan wete den dag derna teminste da ge nog leeft


Jooooooooooeeez : ))))))))

QplQyer

Legacy Member
BuBbA zei:
Nieuwjaar geen reden om te feesten noemen is trouwens raar. Dat is één van die dagen dat er juist wél een reden is om te feesten. Net zoals je ook een feestje geeft als je afstudeerd, als je verjaard, als je ... is nieuwjaar een dag om te vieren. Een afsluiting van het oude jaar en het begin van een nieuw.
Het is net een illusie dat het werkelijk het begin is van een "nieuw" jaar. Uiteindelijk is het slechts een overgang van twee dagen op elkaar, waarbij toevallig ook de jaarindex verandert, maar echt iets nieuws beginnen is er niet bij, de dag na nieuwjaar gaat het oude leventje terug zijn gang en van iets nieuws valt weinig te merken.

Daarenboven zijn veel mensen ook vrij op vrijdag of zaterdagavond, dus die argumenten van dat iedereen vrij is zijn ook geen argumentatie om wel op nieuwjaar en niet op een andere dag te feesten.

De argumenten waarom net op nieuwjaar een feest te houden, houden dus geen steek, maar moet dat? Uiteindelijk vieren mensen gewoon maar waar en wanneer ze willen, daar is geen argumentatie of reden voor nodig, en laat dat nu net zijn wat Hmgrwngd in zijn initiële post ook gedeeltelijk zei (tenzij ik dat verkeerd interpreteerde natuurlijk), feest wanneer je er zin in hebt, zonder dat je moet verdedigen waarom je feest (aan de reacties te zien schijnen velen zichzelf nochtans genoodzaakt te voelen zich te verdedigen omtrent het waarom van het feesten).

Het jammere aan nieuwjaar is dat het een reden lijkt om fuiven plots te doen verdubbelen van inkom. Het leuke is dat mensen vriendelijker schijnen te zijn op nieuwjaar (dat zal echter wel relatief zijn van plaats tot plaats).

=Dujosh=

Legacy Member
Hmgrwngd is gewoon een aandachtstrekker en probeert speciaal te zijn en te doen.Zo krijgt hij dan wat aandacht en commentaar waardoor hij zich goed voelt. want hij durft anders te zijn

zijn posts lees ik zelfs niet meer...
alles wat "normaal" zou zijn, is volgens hem slecht en maak je een meeloper van.

en Hmgrwngd, kom nu niet af met een resem zever in de zin van
'wie ben jij om te bepalen wat "normaal" is.'
of
'ik ben wie ik ben, dus leef ermee, ik ben zo gewoon, waarom zou jij commentaar moeten geven op mij'


( moest er ff uit ^^ )

televetforum

Legacy Member
BuBbA zei:
Nieuwjaar geen reden om te feesten noemen is trouwens raar. Dat is één van die dagen dat er juist wél een reden is om te feesten. Net zoals je ook een feestje geeft als je afstudeerd, als je verjaard, als je ... is nieuwjaar een dag om te vieren. Een afsluiting van het oude jaar en het begin van een nieuw.
Een jaar is niet eens iets natuurlijks :)

Dieleman_F

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
... voorbeeld van hoe het onderwijs en vooral de lessen Nederlands nutteloos zijn voor veel jonge mensen. :)

Jij bent natuurlijk het toonbeeld van hoe efficient het belgisch onderwijs wel kan zijn?;)

Quilombo

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
en GOED buffelen

wat is buffelen?

Hmgrwngd zei:
Tgo; ik hou best wel van feestsferen, maar als het te geforceerd is hoeft het voor mij niet.

Ook dingen zoals "ik wens je een gelukkig nieuwjaar" zijn voor mij holle zinnen.


maar voor mij zou dat niet specialer zijn als pakweg een 10november tijdens het jaar.
Ik zie niet in waarom je een 'reden' zou nodig hebben om te feesten zoals nieuwjaar.
Ik doe dat gewoon zo al.

precies. voor mij is oudejaar ook niet specialer dan een feestje in het weekend hoor... (of in de week whatsoever). "gelukkig nieuwjaar" is voor mij even hol als voor jou, net als "gelukkige verjaardag" overigens. meestal zeg ik dan gewoon "yoe" terug ofzoiets. ik vind het wel onozel, maar ik vind het nog onozeler om dat ene zinnetje je hele avond te laten verpesten.

ik feest gewoon ook al, met oudjaar is dat niet specialer ofzo.

Spliffsnatcher zei:
Door de jaren heen heb ik ondertussen geleerd dat iedereendie zo hard tegen die "hypes" zijn, zich schuldig maken aan veralgemening.

mja da's (hier) wel waar. ik denk eigenlijk niet dat de meerderheid oudjaar ZO specialer vindt dan een ander gewoon feestje.

Hmgrwngd zei:
Mijn hele punt is: Je bent net abnormaal als je iets zoals oudejaarsavond aan je voorbij laat gaan, terwijl het mij normaler lijkt om daar geen zo'n groot spel van te maken.

Hoera, aftellen, en dan meer zuipen.
Het hemels genot! :')


Zeg het nu eens zoals het is: Veel mensen moeten een excuus zoals 'Nieuwjaar' hebben om zich eens ladderzat te zuipen en volledig te laten gaan.

Just follow the hype and the booze. Don't ask questions.

ik maak er dan ook geen groot spel van, maar ik feest gelijk ik wel meerdere keren doe in de maand. dat er mensen waanzinnig veel zuipen kom je overal tegen, niet alleen op een oudejaarsfeestje. moest ik mij afzijdig houden van alles en iedereen dat ook maar miniem afwijkt van mijn principes zou ik wellicht weinig doen en geen enkele vriend hebben. je moet een principe in zijn context kunnen plaatsen.

er zijn twee manieren om om te gaan met mensen die zich "dom" gedragen (bv. mensen die een ongelooflijke opstoot van geluk meemaken als het nieuwe jaar begint :sop: ): je er afzijdig van houden en depressief in een hoekje kruipen en je afvragen waarom mensen zich zo stom gedragen
OF mee gaan feesten (om andere "redenen": je wilt je amuseren) en eens goed lachen met die mannen (zoals ik al zei is het moment waarop de rest begint af te tellen hilarisch).

volgens mij zie je het te veel zwart-wit: er zijn heus niet zoveel mensen die oudjaar zo belangrijk/speciaal/niet-te-missen/... vinden. ik heb zelf genoeg vrienden die er hetzelfde over denken en zich ook gewoon willen amuseren. en op 00:00 gedragen we ons even normaal als tien minuten daarvoor.

@ de mensen die zich afvragen waarom het een dag als andere is: het is toch zo. voor hetzelfde geld vierden we nieuwjaar in februari of maart (zoals de chinezen), en was 1 januari een dag als alle andere. er verandert toch helemaal NIKS tussen 31 december en 1 januari behalve dan het laatste getalletje dat je moet invullen bij de datum? waarom dan zo uitbundig die "overgang" vieren? de jaarrekening is enkel om praktische redenen ingevoerd door de mens zelf en in wezen is er geen verschil tussen die twee data. wat niet kan gezegd worden van de dag voor je een vast contract zou hebben en erna, of waarmee het hier al allemaal vergeleken wordt.

edit: laat ik jouw vraag trouwens even terugkaatsen: waarom NIET feesten op een vooropgestelde datum?
edit²: nvm edit1, nie goe gelezen :)

lttuvix

Legacy Member
bwa, als ge naar een fuif kunt gaan is da fijn

als ge naar eenfuif kunt gaan met nen thema is da nog fijner

als ge naar een fuif kunt gaan met nen thema (meestal een goeie dj) die haast niets anders doet met de ene schijf na het ander te komen waar de mensen een stuk meer open staan voor het sociale contact en je gewoon met vreemde mensen kunt dansen en het nie uitmaakt hoe je danst of hoe je eruit ziet of wie je bent dan heb je een goede nieuwjaarsfuif :) snap nie hoe ge daar tegen kunt zijn tbh :) tis nogal koppig om te zeggen "ik ga nie na nen fuif want tis nieuwjaar"

besides ge kunt da nog altijd met kameraden vieren en nadien nog ff fuifen, of da gewoon laten zijn en met een groep close vrienden een jaar samen zijn vieren.
Tis wel ma belachelijk da iedereen elkaar weer hun gelijk wilt bewijzen
*edit*
en da heeft nix me zat te maken, da heeft met sfeer te maken op nieuwjaar hangt er een speciaal sfeerke rond en da merkt ge goed aan de mensen

Hmgrwngd

Legacy Member
=Dujosh= zei:
Hmgrwngd is gewoon een aandachtstrekker en probeert speciaal te zijn en te doen.Zo krijgt hij dan wat aandacht en commentaar waardoor hij zich goed voelt. want hij durft anders te zijn

zijn posts lees ik zelfs niet meer...
alles wat "normaal" zou zijn, is volgens hem slecht en maak je een meeloper van.

en Hmgrwngd, kom nu niet af met een resem zever in de zin van
'wie ben jij om te bepalen wat "normaal" is.'
of
'ik ben wie ik ben, dus leef ermee, ik ben zo gewoon, waarom zou jij commentaar moeten geven op mij'


( moest er ff uit ^^ )

Schuif uw frustraties niet uit op mij; jouw geslotenheid is jouw probleem, niet het mijne.


En de enige reden waarom ik weer bakken kritiek krijg , is omdat ik het waag om eens wat brute waarheden te posten.
Had ik geweten dat het weer ging resulteren in gigantische ego-bashing, had ik het niet gedaan.

En ik heb niet veralgemeend, ik heb gewoon gesteld dat we zowel eens eerlijk tegenover onszelf konden zijn en inzien dat veel van die zogenaamde 'feestdagen' niet meer dan een excuus zijn om veel te zuipen met de mensen die je al kent.

@ 1 idioot die blijkbaar niet beseft hoe bang katten zijn van vuurwerk: niet goed in je hoofd ofzo ?


Khad beter gewoon gezegd: "yeeeeeaaaah . Lekker zuipen en smoren met de maten , yeaaaah !
feeestjeeeeeuh ."

Flipkikker

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Schuif uw frustraties niet uit op mij; jouw geslotenheid is jouw probleem, niet het mijne.


En de enige reden waarom ik weer bakken kritiek krijg , is omdat ik het waag om eens wat brute waarheden te posten.
Had ik geweten dat het weer ging resulteren in gigantische ego-bashing, had ik het niet gedaan.

En ik heb niet veralgemeend, ik heb gewoon gesteld dat we zowel eens eerlijk tegenover onszelf konden zijn en inzien dat veel van die zogenaamde 'feestdagen' niet meer dan een excuus zijn om veel te zuipen met de mensen die je al kent.

@ 1 idioot die blijkbaar niet beseft hoe bang katten zijn van vuurwerk: niet goed in je hoofd ofzo ?


Khad beter gewoon gezegd: "yeeeeeaaaah . Lekker zuipen en smoren met de maten , yeaaaah !
feeestjeeeeeuh ."

is er iets mis met die excuses?
er is een reden waarom niet iedereen op een willekeurige dag begint de feesten omdat hij goesting daarin heeft...

denk niet dat ge de enige bent die het zo zou wensen, maar spijtig genoeg is onze hele maatschappij afhankelijk van elkaar, bepaalde regels en ongeschreven wetten... (en maar goed ook, tenzij je pro anarchie bent?)

en moet er hier echt in elke thread offtopic gegaan worden?
men vroeg gewoon WAT je doet op oudejaar, niet WAAROM...


ff vraagje tussendoor btw: weet er iemand wat er al te doen is in Londen, iemand die al eens op oudejaar is geweest voor een nacht, hoe/wat/prijs/... ?

=Dujosh=

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Schuif uw frustraties niet uit op mij; jouw geslotenheid is jouw probleem, niet het mijne.

En de enige reden waarom ik weer bakken kritiek krijg , is omdat ik het waag om eens wat brute waarheden te posten.

tzijn geen frustraties hoor, don't worry. Ik heb geen leven dat bestaat uit kritiek uitlokken op het internet door het posten van onzinnige zever.
Kvind gewoon dat je aandacht wilt zoeken door anders te doen( anders doen is best mogelijk, maar als je op alles, maar ook echt alles van de maatschappij kritiek kan hebben, ben je aan het overdrijven ) . En dat stoort me.

Dus hoe zou jouw wereld er dan moeten uitzien.
Geen vakantiedagen,
Geen nationale feestdagen, dus kerstmis, nieuwjaar allemaal afschaffen omdat het een commerciele hype is. Het is een dag zoals een andere
geen verjaardagen, want dat zijn ook maar gewone dagen.
feest vier je zoals elk weekend, maar ter ere van ? niets, want dat is niet nodig.
Vrouwen aanspreken is zo easy als je de tips volgt van jou, mister casanova dat alle geheimen kent van de vrouw.
enzovoort enzovoort....

alles wat jij zegt zou dan brute waarheid zijn ?
dikke zever gewoon gewoon.


bij deze laat ik het, blijf maar lekker leven in je droomwereld

sink

Legacy Member
samen met een heel groepke (ong. 10 man ofzo) wsl bij een vriendin thuis gaan eten, en zo ong. rond 1u gaan feesten
de kans is groot dat het KLJ Waarschoot Deluxe wordt (vorig jaar 4000 man) maar tzou ook gewoon ergens in Gent kunnen zijn..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan