Archief - Onbeperkt gratis sms'n

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

screenman

Legacy Member
twerkt weer, en nee ik hou me niet bezig met die berichtjes te lezen, zeker niet met ze te modereren.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Kan je er dan niet voor zorgen dat die wachttijd nooit meer zo lang is?
Als je het hier niet leest of zelf in de gaten houdt weet je t blijkbaar niet...

Als je daarvoor extra dingen moet aanzetten, wrm laat je die dan niet constant aan? Duurder voor jou? Iets anders?

screenman

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Kan je er dan niet voor zorgen dat die wachttijd nooit meer zo lang is?
Als je het hier niet leest of zelf in de gaten houdt weet je t blijkbaar niet...

Als je daarvoor extra dingen moet aanzetten, wrm laat je die dan niet constant aan? Duurder voor jou? Iets anders?

Was gewoon een probleem met mysql nu, daarmee dat er geen berichtjes meer verzonden werden ook.

Macdude

Legacy Member
Ok het staat er tussen. Super

Nog een opmerking/vraagje.
Als ik zo een sms krijg, bij de afzender, moet daar niet het nummer komen van de persoon die die sms verstuurd heeft?
Ik heb net een sms verstuurd en als afzender 0495xxxxxx ingevuld maar bij de sms die ik ontvangen heb staat als afzender 0472418792 of is dat het echte nummer vanwaar het verstuurd is?

screenman

Legacy Member
het is hier spijtig genoeg nog niet mogelijk om de afzender te veranderen. Ik ben dit nog aan het onderzoeken, voorlopig nog geen oplossing gevonden

GroovyBeatsss

Legacy Member
De leden vanop mijn forum zijn tevreden ;) Merci voor die code hier te zetten.

Alleen moet ge dat afzetten dat ge u automatisch inschrijft daarvoor :/ Nogal smerig imo

screenman

Legacy Member
beatlover zei:
De leden vanop mijn forum zijn tevreden ;) Merci voor die code hier te zetten.

Alleen moet ge dat afzetten dat ge u automatisch inschrijft daarvoor :/ Nogal smerig imo

de gratis smsjes moeten door iemand betaald worden he

GroovyBeatsss

Legacy Member
screenman zei:
de gratis smsjes moeten door iemand betaald worden he
True

Mja mij interesseert dat niet 2€/maand, maar er zijn ook studenten die klein budget hebben voor hun gsm en dan kan zo 2€ wel tellen :)

Ryzer

Legacy Member
Mensen die interesse hebben in goedkoop (niet gratis) internationaal SMS'jes sturen via Internet vanaf eigen nummer kunnen best eens een bezoekje brengen aan www.clickatell.com. Heb een tijdje geleden research gedaan naar een SMS gateway provider en ClickATell is gewoon het beste dat ik tot nutoe ben tegengekomen. Ze hebben verschillende soorten API's waardoor je je eigen webinterface kan aanmaken voor het verzenden van SMS berichtjes (tip voor mensen die wat met ASP/PHP omkunnen). Geen wachttijden uiteraard ;).

screenman

Legacy Member
Ryzer zei:
Mensen die interesse hebben in goedkoop (niet gratis) internationaal SMS'jes sturen via Internet vanaf eigen nummer kunnen best eens een bezoekje brengen aan www.clickatell.com. Heb een tijdje geleden research gedaan naar een SMS gateway provider en ClickATell is gewoon het beste dat ik tot nutoe ben tegengekomen. Ze hebben verschillende soorten API's waardoor je je eigen webinterface kan aanmaken voor het verzenden van SMS berichtjes (tip voor mensen die wat met ASP/PHP omkunnen). Geen wachttijden uiteraard ;).

Heb hiervan vroeger ook gebruik gemaakt, eens dat je een paar 1000 berichtjes naar een belgische provider stuurt is het gedaan, en duurt het weer 2 a 3 maanden voordat ze een oplossing hebben gevonden, voor de rest is dat idd een goeie provider

XoN`-

Legacy Member
mja die immense wachttijden mag idd wel een iets aan gedaan worden (dat het automatisch gereduceerd wordt ...)
& idd was het nut van u nr in te geven als die toch nerges voor gebruikt wordt?

-etienne-

Legacy Member
die smsjes van €2 aanrekenen als je vergeet uit te vinken he ;-)

screenman

Legacy Member
die wachtrij nog eens even uitgelegd:

per uur word berekend hoeveel reclame inkomsten er zijn van het vorige uur, hierdoor word bepaald hoeveel smsjes er dat uur mogen verstuurd worden.
Zijn er smsjes over, dan gaan deze automatisch door naar het volgende uur, zijn er tekort, dan komden de smsjes in wachtrij.

Het valt nu wel op dat er tot ongeveer 13u geen wachtrij is, en vanaf 17u is er ook geen wachtrij meer, hoe komt dit ?

Vanaf 16u worden er massaal smsjes verstuurd blijkbaar, door vele verschillende mensen, waardoor de reclameinkomsten de hoogte ingaan, en de wachtrij zakt, dit houd aan tot ongeveer 2u snachts, waarna het terug minderd, maar dan zijn er wel zoveel inkomsten geweest, dat er genoeg smsjes zijn opgespaard om door te kunnen gaan tot ongeveer 13u

Dus hoe meer reclameinkomsten hoe meer smsjes :) zo gaat dat nu eenmaal

cool_boy_ke

Legacy Member
Niets waarschijnlijk, misschien een paar euro voor hosting enzo :)
Ik denk eerder dat hij er iets aan verdient :) Win-Win zaak dus
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan