Archief - NMBS filmpje op youtube

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zipke

Legacy Member
Ik pak nu elke dag de trein en heb nog nooit iets meegemaakt.

Eén enkele keer was ik mijn portefeuille vergeten omdat ik die avond op vakantie vertrok en ik had die al in mijn reiszak gestoken.
De conducteur vraagt mijn abonnement ofzo en ik had da dus nie bij dus zei gewoon dat ik mijn portefeuille vergeten was (dus geld moest hij ook al nie vragen:)).
Hij heeft gewoon gevraagd waar ik moest zijn (Etterbeek, dus unif) en dan heeft hem mij is bekeken en zag hem dat ik een schoolzak aanhad en dan heeft hem gewoon gezegd, oké en is hem doorgelopen.

L0k1-

Legacy Member
Woverke zei:
Natuurlijk kan die mens daar zelf ook heel veel aan doen dat jullie moeten rechtstaan, dus heel tof van u dat je uw frustraties op hem uitwerkt. Hij doet gewoon zijn job en past de regels toe.

ik weet dat hij er niet aankan doen dat het altijd zo stampvol is op de trein, maar als ge gewoon niet in 2de klas kunt staan, tjah sorry maar dan ga ik mij op dat tussenstuk in de eerste klasse wagon zetten, tis niet alsof ik die 5 man in de eerste klasse wagon stoor hé, der staat nog altijd een schone deur tussen hen en mij :sop:

@ vista wat moet ik verstaan onder stille wagons? want de trein die ik neem zit aan zijn maximum, dus enige manier om meer plaats te maken is de eerste klasse wagons er af te doen en vervangen door tweede klasse wagons :)

Wover

Legacy Member
L0k1- zei:
ik weet dat hij er niet aankan doen dat het altijd zo stampvol is op de trein, maar als ge gewoon niet in 2de klas kunt staan, tjah sorry maar dan ga ik mij op dat tussenstuk in de eerste klasse wagon zetten, tis niet alsof ik die 5 man in de eerste klasse wagon stoor hé, der staat nog altijd een schone deur tussen hen en mij :sop:

@ vista wat moet ik verstaan onder stille wagons? want de trein die ik neem zit aan zijn maximum, dus enige manier om meer plaats te maken is de eerste klasse wagons er af te doen en vervangen door tweede klasse wagons :)

In elke drukke trein zit eerste klasse meestal ook goed vol hoor, bezettingsgraad van 75% ofzo.

Maar kga mij hier ni moeien, tzit hier toch met mannekes die allemaal denken dat ze gelijk zijn terwijl ze o zo duidelijk gewoon in fout zijn.

Is het nu zo moeilijk om gewoon de regels te volgen, en ook al ben je onbewust in fout, neem dan je verantwoordelijkheid. Als je iemand doodrijdt, maar hem niet gezien had kan je toch ook moeilijk doorrijden e, ook al was het misschien uw fout ni.

L0k1-

Legacy Member
Woverke zei:
In elke drukke trein zit eerste klasse meestal ook goed vol hoor, bezettingsgraad van 75% ofzo.

Maar kga mij hier ni moeien, tzit hier toch met mannekes die allemaal denken dat ze gelijk zijn terwijl ze o zo duidelijk gewoon in fout zijn.

Is het nu zo moeilijk om gewoon de regels te volgen, en ook al ben je onbewust in fout, neem dan je verantwoordelijkheid. Als je iemand doodrijdt, maar hem niet gezien had kan je toch ook moeilijk doorrijden e, ook al was het misschien uw fout ni.

tjah misschien andere treinen, maar die van lokeren -- lille flandres om 7:36 zit er maar 5 man ofzo in eerste klasse, al genoeg door die wagon doorgestapt naar een tweede klasse wagon. en helft van de tijd wordt die maar gedeklasseerd, hangt af van conducteur uiteindelijk.

dus ik moet volgens u nog eens tussen allemaal dat volk gaan drummen terwijl ze niet eens een stap opzij kunnen zetten? kijk ik heb geen enkel probleem met conducteurs, ben zelf al eens mijn kaart vergeten en hij gaf me toen briefke dat ik zo snel mogelijk in station moest tonen om geen boete te krijgen, allemaal geen probleem. maar als een trein compleet vol is en ge kunt niet meer passeren, dan ga ik niet ff de plezanten gaan uithangen en eens al dat volk opzij beginnen drummen ....

^MystiQ

Legacy Member
Woverke zei:
Maar kga mij hier ni moeien, tzit hier toch met mannekes die allemaal denken dat ze gelijk zijn terwijl ze o zo duidelijk gewoon in fout zijn.

Is het nu zo moeilijk om gewoon de regels te volgen, en ook al ben je onbewust in fout, neem dan je verantwoordelijkheid. Als je iemand doodrijdt, maar hem niet gezien had kan je toch ook moeilijk doorrijden e, ook al was het misschien uw fout ni.

Maar wat een bullshit zeg, volg de regels, schrijfde gij nooit eens een foutje misschien ? Moeten mensen daarvoor afgestraft worden.

Tzou nogal stuiven ja moesten ze zo afkomen. Als ze vriendelijk zijn ben ik vriendelijk terug en werk ik altijd mee, maar als ze beginnen mierenneuken over een stom detailke terwijl ge wel in orde zijt dan krijgde problemen met de meeste mensen ja.

Ze klagen dan over aggresief gedrag in de treinen, ik zat onlangs ne keer in ne wagon é en daar zaten wa buitenlanders, waren in kortrijk opgestapt. En ze hadden geen ticket mee en ze begonnen wa te roepen tegen hem van 'wij niet weten dit en niet weten dat' en vervolgens zegt diene conducteur kmoet allemaal nie weten en blabla en na 2 minuten zegt ie, tis goe voor ene keer, kzal u een ticketje schrijven van een station da nie open is, tis dan den helft goedkoper.

2 plaatsen verder geeft hij iemand een boete ( blanke man ) omdat hij ook niet in orde was, sorry hé, maar moest ik da geweest zijn kzou nogal eentje kwaad worden ze, maar ik heb da probleem niet want ik ben altijd in orde met eender welk vervoersbewijs. Het mag allemaal wel duur zijn maar het kost u nog zoveel meer als ze u betrappen, correctie : als ze u betrappen EN u bekeuren want dat laatste vergeten ze soms.

Disa

Legacy Member
Onlangs nog een schoontje meegemaakt op de trein van Kortrijk naar Gent. Die stopt in een 4 tal stations (Harelbeke, waregem, deinze, de pinte en uiteindelijk Gent). Nu in harelbeke zie ik een zwarte man staan en ik zie hem naar links en rechts kijken, overduidelijk aan het checken waar de conducteur staat. Nu hij stapt in en neemt plaats achter ons. 10 Minuutjes later komt de conducteur en vraagt (VRIENDELIJK) aan iedereen zijn vervoersbewijs. Bon iedereent toont het .. Hij komt bij de man en vraagt zijn ticket. De man vraagt een ticket van de pinte -> gent (dus 2 stations minder). De conducteur zegt dat hij het eerst moet komen vragen aan hem voor een ticket als hij opstapt. Nu gaat hij € 12.5 toeslag moeten bijleggen. Nu diene gast begint daar te zeveren en alsmaar luider en luider te gaan dat hij niet gaat betalen en blablabla. Opeens slaat hij hard op tafel en springt recht en zegt: "U meneer, u bent een racist!". Diene conducteur reageert onmiddellijk, nee meneer dat ben ik niet blablabla. Uiteindelijk betaalt hij toch en blijft hij maar mompelen dat iedereen tegen hem is.

Kweetnie ze, maar voor een moment dacht ik toch ff dat hij hem zou aanvallen.


Nu den dag(!) erachter een soortgelijke situatie maar dan met nen andere conducteur en met een "blanke jonge" (speelt niet echt een rol). Hij had ook niet gaan zeggen dat hij een ticket moest hebben.. ... De conducteur komt en vraagt hem zijn ticket en hij houdt zo een paar euro uit om nog een ticket te kopen. Weer het verhaald van die twaalf euro toeslag, waarop die gast onmiddellijk zegt dat hij geen geld heeft. De conducteur vraagt dan zijn identiteitskaart. Hij heeft "toevallig" zijn portefeuille niet bij. Diene conducteur maakt hem kwaad: "jah, dan ga ik u moeten aangeven bij de politie." en hij loopt weg. Als we in Gent toekomen springt diene gast weg en spurt hij naar de trappen van de trams en loopt weg. Nog geen 5 seconden later stonden de flikken er.


Als ge zwartrijdt en ze pakken u niet, good for you. Als ze u wel vast hebben moet ge maar de boete betalen imo en niet beginnen zwanzen.

D

[TFT]Poky

Legacy Member
met zo een dingen heb ik alle begrip, die mensen doen ook maar hun werk MAAR er is een grens.

Iets fout schrijven op go pass of van die dingen, als persoon het dan nog is vriendelijk uitlegt. Daar moet over gemierenneukt worden

ng

Legacy Member
Meestal doen ze daar niet moeilijk over.
Had wel eens per ongeluk de datum van de dag voordien opgeschreven maar met de correcte dag.
Conducteur wees me eens op het foutje maar maakte daar geen probleem van.

L0k1-

Legacy Member
Disa zei:
Onlangs nog een schoontje meegemaakt op de trein van Kortrijk naar Gent. Die stopt in een 4 tal stations (Harelbeke, waregem, deinze, de pinte en uiteindelijk Gent). Nu in harelbeke zie ik een zwarte man staan en ik zie hem naar links en rechts kijken, overduidelijk aan het checken waar de conducteur staat. Nu hij stapt in en neemt plaats achter ons. 10 Minuutjes later komt de conducteur en vraagt (VRIENDELIJK) aan iedereen zijn vervoersbewijs. Bon iedereent toont het .. Hij komt bij de man en vraagt zijn ticket. De man vraagt een ticket van de pinte -> gent (dus 2 stations minder). De conducteur zegt dat hij het eerst moet komen vragen aan hem voor een ticket als hij opstapt. Nu gaat hij € 12.5 toeslag moeten bijleggen. Nu diene gast begint daar te zeveren en alsmaar luider en luider te gaan dat hij niet gaat betalen en blablabla. Opeens slaat hij hard op tafel en springt recht en zegt: "U meneer, u bent een racist!". Diene conducteur reageert onmiddellijk, nee meneer dat ben ik niet blablabla. Uiteindelijk betaalt hij toch en blijft hij maar mompelen dat iedereen tegen hem is.

Kweetnie ze, maar voor een moment dacht ik toch ff dat hij hem zou aanvallen.


Nu den dag(!) erachter een soortgelijke situatie maar dan met nen andere conducteur en met een "blanke jonge" (speelt niet echt een rol). Hij had ook niet gaan zeggen dat hij een ticket moest hebben.. ... De conducteur komt en vraagt hem zijn ticket en hij houdt zo een paar euro uit om nog een ticket te kopen. Weer het verhaald van die twaalf euro toeslag, waarop die gast onmiddellijk zegt dat hij geen geld heeft. De conducteur vraagt dan zijn identiteitskaart. Hij heeft "toevallig" zijn portefeuille niet bij. Diene conducteur maakt hem kwaad: "jah, dan ga ik u moeten aangeven bij de politie." en hij loopt weg. Als we in Gent toekomen springt diene gast weg en spurt hij naar de trappen van de trams en loopt weg. Nog geen 5 seconden later stonden de flikken er.


Als ge zwartrijdt en ze pakken u niet, good for you. Als ze u wel vast hebben moet ge maar de boete betalen imo en niet beginnen zwanzen.

D

true, ook zoiets voor gehad met een marokkaan, ziet conducteur afkomen en hij vult snel zijn tien ritten kaart in. Conducteur komt bij hem en hij vraagt een identiteitskaart om de leeftijd te controleren, want je moet jonger dan 26 zijn ofzo zei hij. begint hij zo van nee ik heb geen identiteitskaart mee, ik kom van mijn werk blablabla.... vraagt hij of hij iets anders heeft om zijn leeftijd te kunnen bepalen, zegt terug van ik heb niets mee.

Conducteur begint dan maar op die tien ritten kaart in het rood erbij te schrijven dat identiteit niet kon gecontroleerd worden, begint hij ff zijne grote mond op te zetten. uiteindelijk haalt hij toch zijn identiteitskaart naar boven en krijgt hij geen boete. Conducteur vraagt natuurlijk waarom hij dit niet onmiddellijk toonde en hij antwoorde dat hij dacht dat alleen de politie dit mocht vragen aan iemand. Nuja uiteindelijk mogen conducteurs dat ook en als hij verder liep begon hij die nog zowat uit te schelden om stoer te doen ...

SMa

Legacy Member
tja, luiaards heb je overal :p
mijn vorige studentejob was bij deceuninck in roeselare
hoeveel uren dat ik daar niet rustig in het zonnetje heb kunnen zitten, ongelooflijk
en als de chef kwam vroeg hij wanneer we weer gingen beginnen met werken
"seffest" --> "ok"
een uurtje later komt hij nog eens kijken en we zitten daar nog steeds zo ;)
dat is blijkbaar de mode in die fabriek

maar al bij al was het toch een klote-job
want van zo'n hele dag rond te lummelen heb je 0 voldoening


@User_BELGIUM
da vind ik toch wel extreme gevallen hoor :s


:edit:
men comment komt blijkbaar een pagina te laat :p
het slaat op de laatste post van pagina 3 en diegene erboven


ik heb eens de verkeerde maand ingevuld
de conducteur kon er wel mee lachen

ComputerVISTA

Legacy Member
L0k1- zei:
@ vista wat moet ik verstaan onder stille wagons? want de trein die ik neem zit aan zijn maximum, dus enige manier om meer plaats te maken is de eerste klasse wagons er af te doen en vervangen door tweede klasse wagons :)

Met stille wagons bedoel ik letterlijk wagons waar op iedereen zijn bakkes moet toe houden, geen laptops mag boven halen, geen gsm's en geen domme mp3 spelers... waar er dus absolute stilte heerst voor de mensen die dat wensen, en trust me zo zijn er genoeg.

In Holland bestaat dat al een tijdje en met succes ;)

Phil

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Met stille wagons bedoel ik letterlijk wagons waar op iedereen zijn bakkes moet toe houden, geen laptops mag boven halen, geen gsm's en geen domme mp3 spelers... waar er dus absolute stilte heerst voor de mensen die dat wensen, en trust me zo zijn er genoeg.

In Holland bestaat dat al een tijdje en met succes ;)

Verdraagzaamheid ftw...

Wat stoort bevoorbeeld een GSM nu? (op voorwaarde dat ze hem op "stil" zetten ("manner" mode in Japan, goede benaming imo :) ) Ge gaat me toch niet zeggen dat het klikken van die toetsen stoort he?...

Dan kunt ge zelfs kranten verbieden, want het omdraaien van een blad maakt geluid...

balbe

Legacy Member
Disa zei:
Onlangs nog een schoontje meegemaakt op de trein van Kortrijk naar Gent. Die stopt in een 4 tal stations (Harelbeke, waregem, deinze, de pinte en uiteindelijk Gent). Nu in harelbeke zie ik een zwarte man staan en ik zie hem naar links en rechts kijken, overduidelijk aan het checken waar de conducteur staat. Nu hij stapt in en neemt plaats achter ons. 10 Minuutjes later komt de conducteur en vraagt (VRIENDELIJK) aan iedereen zijn vervoersbewijs. Bon iedereent toont het .. Hij komt bij de man en vraagt zijn ticket. De man vraagt een ticket van de pinte -> gent (dus 2 stations minder). De conducteur zegt dat hij het eerst moet komen vragen aan hem voor een ticket als hij opstapt. Nu gaat hij € 12.5 toeslag moeten bijleggen. Nu diene gast begint daar te zeveren en alsmaar luider en luider te gaan dat hij niet gaat betalen en blablabla. Opeens slaat hij hard op tafel en springt recht en zegt: "U meneer, u bent een racist!". Diene conducteur reageert onmiddellijk, nee meneer dat ben ik niet blablabla. Uiteindelijk betaalt hij toch en blijft hij maar mompelen dat iedereen tegen hem is.

In maart op de trein van brussel-de panne stapten er 2 zwarte vrouwen op in gent. Allebei 2e klasse ticket, maar ene was zwanger en mocht dus in 1e klasse. Conducteur maakt de niet-zwangere er op attent dat ze daar niet hoort te zitten en het hele "racisten" gezever kwam natuurlijk boven.

aXl_

Legacy Member
viewer zei:
ook eens op de trein voorgehad:

ik moest van heverlee met de trein naar huis (overpelt), maar schrijf in alle frisheid Heverlee-leuven op men go-pass.


Toen van leuven naar pelt conducteurcontrole gehad, blabla bla, moest een nieuw regelke invullen, ff ruzie gemaakt (kost verdomme 4,5 euro, kon ook gewoon Leuven in Overpelt veranderen). Nuja, uiteindelijk toch maar veranderd, beweerde hij dat ie het nie kon lezen en dat men datum fout was ingevuld. Was dus nie zo, dus ik hennig nijdig beginnen doen tegen die kerel, toen was het allemaal ok.


Fucker :sop:

koopt uzelf een campus kaart. Dan hebde 10 ritten tussen 2 gefixeerde bestemmingen (5 heen, 5 terug) voor 6 à 10 euro ofzo. (hangt beetje af van uw bestemming)

Phil zei:
Verdraagzaamheid ftw...

Wat stoort bevoorbeeld een GSM nu? (op voorwaarde dat ze hem op "stil" zetten ("manner" mode in Japan, goede benaming imo :) ) Ge gaat me toch niet zeggen dat het klikken van die toetsen stoort he?...

Dan kunt ge zelfs kranten verbieden, want het omdraaien van een blad maakt geluid...

Das voor mensen die het kotsbeu zijn dat er om de 2 seconden idiote beltones door de wagon schallen en mensen dan ook nog effectief opnemen en zo luidruchtig mogelijk beginnen bellen of anderen hun mp3 speler op het luidste niveau zetten zodat heel de wagon kan meegenieten van de "muziek". Ge zegt dan "zet uw gsm dan op stil", "zet uw mp3 speler op een normaal niveau", maar de realiteit is dat veel mensen dat niet doen...daarvoor dienen die wagons. Wagons waar er es gegarandeerd niemand op uw zenuwen gaat werken.

Suphafly

Legacy Member
Phil zei:
Verdraagzaamheid ftw...

Wat stoort bevoorbeeld een GSM nu? (op voorwaarde dat ze hem op "stil" zetten ("manner" mode in Japan, goede benaming imo :) ) Ge gaat me toch niet zeggen dat het klikken van die toetsen stoort he?...

Dan kunt ge zelfs kranten verbieden, want het omdraaien van een blad maakt geluid...

²nd
als ik op den trein wa muziek luister moet er niemand komen klagen ze
of als mijne gsm afgaat.
als ge stilte wilt moete thuis in u bed kruipen

ComputerVISTA

Legacy Member
Suphafly zei:
²nd
als ik op den trein wa muziek luister moet er niemand komen klagen ze
of als mijne gsm afgaat.
als ge stilte wilt moete thuis in u bed kruipen

Als u muziek mij stoort heb ik alle reden om te klagen, zet het op een normaal vollume (dat niemand reden heeft om te klagen) of ge kunt het stiller zetten.

@ aXl_ ... idd, daar gaat het over.


Stille of stilte wagons ftw!

SMa

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Met stille wagons bedoel ik letterlijk wagons waar op iedereen zijn bakkes moet toe houden, geen laptops mag boven halen, geen gsm's en geen domme mp3 spelers... waar er dus absolute stilte heerst voor de mensen die dat wensen, en trust me zo zijn er genoeg.

In Holland bestaat dat al een tijdje en met succes ;)
wat is het probleem met laptops?
als ik 2 uur op de trein zit en ondertussen wil programmeren, wat kan jou dat schelen?


aan die mp3-spelers kan ik me ook enorm ergeren
onbegrijpelijk waarom dat zo luid moet

killgore

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Met stille wagons bedoel ik letterlijk wagons waar op iedereen zijn bakkes moet toe houden, geen laptops mag boven halen, geen gsm's en geen domme mp3 spelers... waar er dus absolute stilte heerst voor de mensen die dat wensen, en trust me zo zijn er genoeg.

In Holland bestaat dat al een tijdje en met succes ;)

geen laptops :x?

Als ik mijn laptop bovenhaal merkt gij daar wrsch niets van, itt alle pipos die een 4-personen coupé innemen om hun krant te lezen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Achja laat maar... 't zal wel een droom blijven zo een stille wagon...

marcel

Legacy Member
Math'ke zei:
Maar wat een bullshit zeg, volg de regels, schrijfde gij nooit eens een foutje misschien ? Moeten mensen daarvoor afgestraft worden.


ja. als ge op een examen fouten schrijft, wordt ge toch ook gestraft doordat ze u buizen?


of pak nu die mens die die zwarte sollicitant moest afschepen een paar maand terug. die heeft de fout gemaakt om die originele mail waarin stond dat ze hem niet aannamen omwille van zijn huidskleur derbij te steken. ook een menselijk foutje, maar die mens zal wel ontslagen zijn, natuurlijk


als ge een fout maakt, moet ge niet zagen als ze u betrappen, dan moet ge de gevolgen dragen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan