Archief - NMBS filmpje op youtube

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

L0k1-

Legacy Member
maar half gezien op de zevende dag, doordat ik juist aan het eten was, kan er mij nu iemand uitleggen wat er in godsnaam zo erg aan dat gepostte youtube filmpke was?

van wat ik verstond zat een conducteur iemand te beboeten, terwijl die in orde was en dan zitten ze in de zevende dag te praten dat het de privacy schendt, maar ik hoorde niets over die conducteur zijn ongepast gedrag :wtf:

dus kan er iemand mij dit deftig uitleggen? :)

boogje

Legacy Member
Ach, da's altijd hetzelfde. De "tv" ontdekt na jaren iets op het internet wat al doodgewoon en niets speciaals voor de dagelijkse internetgebruiker is en dan is het van

"Oh help! Waar is de grens? Waar zijn de normen blaatblaatblaat."
En dan denken wij " Kijk, ze hebben internet ontdekt na al die jaren \0/" En plots is dat dan actualiteit à volonté en discussie tot en met :ironic:

zjatkop

Legacy Member
was leuk om te lezen, boogje
maar het beantwoordde loki z'n vraag niet, ben zelf ook wel curieus

L0k1-

Legacy Member
ja gemerkt, maar zou dus graag de complete uitleg hierover weten :)

had ook iets gehoord van gemonteerde schoten en dat dit ontoelaatbaar was met al die agressie en al...

@ hierboven

ok dat wel, maar vind het dan wel spijtig dat ze niet over de conducteur zijn gedrag praten, heb zelf ook al een klein misverstand gehad met conducteur...

trein komt toe in lokeren richting kortrijk, zoals gewoonlijk bomvol, ik stap op in eerste klasse en ga me gewoon in ie gang zetten tesamen met paar andere mensen, doordat 2de klasse en de andere gangen gewoon bomvol staan. komt diene conducteur ff ons vertellen dat we uit de eerste klasse wagon moeten, terwijl we niet eens in de wagon zelf van eerste klassen zaten.....

hebben hem dan mooi gezegd dat hij gerust eens 20 minuten mag rechtstaan in een bomvolle ruimte, en daarna zweeg hij wel....

zarathustra

Legacy Member
L0k1- zei:
ja gemerkt, maar zou dus graag de complete uitleg hierover weten :)

had ook iets gehoord van gemonteerde schoten en dat dit ontoelaatbaar was met al die agressie en al...

@ hierboven

ok dat wel, maar vind het dan wel spijtig dat ze niet over de conducteur zijn gedrag praten, heb zelf ook al een klein misverstand gehad met conducteur...

trein komt toe in lokeren richting kortrijk, zoals gewoonlijk bomvol, ik stap op in eerste klasse en ga me gewoon in ie gang zetten tesamen met paar andere mensen, doordat 2de klasse en de andere gangen gewoon bomvol staan. komt diene conducteur ff ons vertellen dat we uit de eerste klasse wagon moeten, terwijl we niet eens in de wagon zelf van eerste klassen zaten.....

hebben hem dan mooi gezegd dat hij gerust eens 20 minuten mag rechtstaan in een bomvolle ruimte, en daarna zweeg hij wel....


dus een conducteur komt je iets zeggen, de conducteur heeft gelijk, jullie zetten een grote mond op, beetje verbale aggressie enzo en dat zou dan slecht gedrag van de conducteur zijn ^^

mensen zijn zo grappig soms.

Maar goed, lijkt me maar logisch dat daar reactie op komt filmpjes van mensen online plaatsen die daar geen toestemming voor gegeven hebben is gewoon laf.

L0k1-

Legacy Member
zarathustra zei:
dus een conducteur komt je iets zeggen, de conducteur heeft gelijk, jullie zetten een grote mond op, beetje verbale aggressie enzo en dat zou dan slecht gedrag van de conducteur zijn ^^

mensen zijn zo grappig soms.

Maar goed, lijkt me maar logisch dat daar reactie op komt filmpjes van mensen online plaatsen die daar geen toestemming voor gegeven hebben is gewoon laf.

sorry maar als 2de klasse bomvol staat en men staat zelf al tussen de zetels in tweede klasse, dan vind ik het wel vrij irritant als een conducteur ff komt zeggen dat ik mij er nog eens tussen moet gaan wringen...

we stonden gewoon recht in het stuk waar je opstapt in de wagon, niet eens tussen de zetels ofzo. andere conducteurs hebben dan geen enkel probleem hiermee en deklasseren meestal ook nog eens eerste klasse doordat er zoveel volk opzit.

voor mijn part mogen ze eerste klasse afschaffen of toch wel goed beperken, zie er meestal max 5 mensen zitten terwijl er genoeg studenten/werkende mensen moeten rechtstaan...

boogje

Legacy Member
Heb door een minuutje zoeken op Youtube ontdekt dat zowel de video werd verwijdert door degene die het filmpje zelf heeft geplaatst én dat hij zijn account heeft verwijderd, of laten verwijderen. Zijn accountnaam was iig 666dogshit666

SilentSpring

Legacy Member
Het filmke is verwijderd op aanvraag van de NMBS, ze starten ook een rechtszaak tegen onbekenden dacht ik.

de reden:
die conducteur gaf een meisje een boete omdat ze geen geldige reductiekaart kon voorleggen terwijl ze een ticket met reductie gekocht had.
De filmer ging daar niet mee akkoord en heeft dus z'n filmke op youtube gezet met de nodige commentaar erbij, en op't eind heeft hij het geluid van enkele geweerschoten gemonteerd.

NMBS kon dus niet lachen met de bedreiging van dat personeelslid, en vandaar.

M1tch

Legacy Member
op het filmpje toonde ze nochtans wel de reductiekaart


in ieder geval zijn alle reacties, zowel van de zevende dag, de nmbs en de filmposter weer serieus overdreven

Mensen overdrijven nogal graag, alle aandacht is goed genoeg, of het nu negatieve aandacht is of niet maakt niet uit

[TFT]Poky

Legacy Member
niet alle conducteurs zijn zo maar der zitten wel een paar gerustreerde klootzakken tussen hoor. Die niet eens luisteren naar wat ge te zeggen hebt en u met plezier beboeten

Hellrabbit

Legacy Member
Kheb eigenlijk nog nooit problemen gehad me treinconducteurs ... altijd al enorm vriendelijk geweest tegen mij

[TFT]Poky

Legacy Member
bij ons was het zo,

ik en maat kwamen terug uit oostende met de trein.

Nu wij moesten aan het station van la hulpe zijn :

Dus Oostende -> Brussel en daarna Brussel -> Ottignies (maar wij moesten er in La hulpe al af)

Nu hadden wij een go pass voor ons 2 en daarop stond ingevuld Oostende -> La hulpe.

Nu mijne maat en ik wij pakken bijna nooit trein en we hadden in Brussel een trein gepakt die rechtstreeks naar Ottignies ging en dus niet stopte in La hulpe.

Komt conducteur toen we La hulpe hadden gepasseerd controleren, kijkt naar onze go pass en begint van zijnen tak te maken dat het niet juist is ingevuld. Wij leggen het kalm uit (+ op go pass moogt ge toch eendert welke bestemming invullen, de prijs van een go pass is toch vast), wilt die kerel ons beboeten terwijl we eigenlijk niet echt iets fout hadden gedaan...

Toen hebben we serieus van ons kloten gemaakt, en is hij uiteindelijk weggegaan.

Stancke

Legacy Member
[TFT]Poky;8612456 zei:
bij ons was het zo,

ik en maat kwamen terug uit oostende met de trein.

Nu wij moesten aan het station van la hulpe zijn :

Dus Oostende -> Brussel en daarna Brussel -> Ottignies (maar wij moesten er in La hulpe al af)

Nu hadden wij een go pass voor ons 2 en daarop stond ingevuld Oostende -> La hulpe.

Nu mijne maat en ik wij pakken bijna nooit trein en we hadden in Brussel een trein gepakt die rechtstreeks naar Ottignies ging en dus niet stopte in La hulpe.

Komt conducteur toen we La hulpe hadden gepasseerd controleren, kijkt naar onze go pass en begint van zijnen tak te maken dat het niet juist is ingevuld. Wij leggen het kalm uit (+ op go pass moogt ge toch eendert welke bestemming invullen, de prijs van een go pass is toch vast), wilt die kerel ons beboeten terwijl we eigenlijk niet echt iets fout hadden gedaan...

Toen hebben we serieus van ons kloten gemaakt, en is hij uiteindelijk weggegaan.

Mooi zo:niceone:

Mistabeen

Legacy Member
tkomt erop neer da ge geen beelden online moogt plaatsen zonder toestemming van de personen die te zien zijn.
is schending van de privacy, damag nu nog voort zelfde geld een bewijs zijn da iemand iets fout doet, ga daarmee naar de juiste persoon of de politie for all i care, maar als ge da online publiceert zijt gij in de fout.

russian

Legacy Member
Mistabeen zei:
tkomt erop neer da ge geen beelden online moogt plaatsen zonder toestemming van de personen die te zien zijn.
is schending van de privacy, damag nu nog voort zelfde geld een bewijs zijn da iemand iets fout doet, ga daarmee naar de juiste persoon of de politie for all i care, maar als ge da online publiceert zijt gij in de fout.

Je merkt dat ook bij foto's in kranten: soms plaatst men dummy personen bij een betoging e.d. Ik denk dat dat onder de noemer portretrecht valt (iemand uit de rechten?).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan