L0k1- zei:
ja gemerkt, maar zou dus graag de complete uitleg hierover weten
had ook iets gehoord van gemonteerde schoten en dat dit ontoelaatbaar was met al die agressie en al...
Voor alle duidelijkheid:
Conducteur controleert mensen. De mensen hadden een kaart gekocht met reductie van "den bond". Ze hadden geen geldige reductiekaart op zak, enkel een
lidkaart van de bond. Om van een reductie te kunnen genieten moet je logischerwijs een reductiekaart hebben.
In principe zou een conducteur daar niet moeilijk over doen, maar dit was geen gewone conducteur, maar een speciale brigade, dat wil zeggen dat ze alles 100% moeten controleren.
Anyway, de reizigers waren niet akkoord, filmden de conducteur, riepen tegen andere reizigers dat hij ne rotzak was enz en bij het monteren van het filmpje hebben ze geweerschoten erop gezet.
Als jullie dan nog altijd vinden dat dat normaal is en dat de conducteur ne zure mens was, dan denk ik dat jullie slecht bezig zijn. Regels zijn er om te respecteren, en de meeste conducteurs zijn nog heeeeel laks.
@ hierboven
ok dat wel, maar vind het dan wel spijtig dat ze niet over de conducteur zijn gedrag praten, heb zelf ook al een klein misverstand gehad met conducteur...
trein komt toe in lokeren richting kortrijk, zoals gewoonlijk bomvol, ik stap op in eerste klasse en ga me gewoon in ie gang zetten tesamen met paar andere mensen, doordat 2de klasse en de andere gangen gewoon bomvol staan. komt diene conducteur ff ons vertellen dat we uit de eerste klasse wagon moeten, terwijl we niet eens in de wagon zelf van eerste klassen zaten.....
hebben hem dan mooi gezegd dat hij gerust eens 20 minuten mag rechtstaan in een bomvolle ruimte, en daarna zweeg hij wel....
Natuurlijk kan die mens daar zelf ook heel veel aan doen dat jullie moeten rechtstaan, dus heel tof van u dat je uw frustraties op hem uitwerkt. Hij doet gewoon zijn job en past de regels toe.
M1tch zei:
op het filmpje toonde ze nochtans wel de reductiekaart
zie hierboven
in ieder geval zijn alle reacties, zowel van de zevende dag, de nmbs en de filmposter weer serieus overdreven
Mensen overdrijven nogal graag, alle aandacht is goed genoeg, of het nu negatieve aandacht is of niet maakt niet uit
zie hierboven
[TFT]Poky;8612171 zei:
niet alle conducteurs zijn zo maar der zitten wel een paar gerustreerde klootzakken tussen hoor. Die niet eens luisteren naar wat ge te zeggen hebt en u met plezier beboeten
Als ge bijna elke week geconfronteerd word met verbale of fysieke aggressie, als je intern in uw bedrijf dan ook nog eens problemen hebt (die ik hier wel niet ga verkondigen) enz, dan zou je voor minder gefrustreerd worden. Maar persoonlijk heb ik nog geen enkele conducteur gehad die niet vriendelijk tegen mij was, en ik doe ettelijke tienduizenden km's per jaar met de trein gok ik.
Misschien komt het omdat ik altijd in orde ben dat ik nooit een onvriendelijk gezicht zie?