Archief - NMBS filmpje op youtube

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
felixdraait zei:
Conducteurs moeten menselijk blijven vind ik, dat schept een vorm van respect tussen reizigers en conducteur. Kan me echter wel voorstellen dat, wanneer dat respect meermaals geschaad wordt door rotte appels, men het moeilijker heeft respectvol te reageren.

Goh, kijk, ik heb zelf ook al genoeg meegemaakt:
-Ne conducteur die ne jongen de huid zat vol te schelden omdat hij nog geen ticket had gekocht. Die jongen ging er zelfs niet tegen in he, conducteur moest het hem gewoon zeeeer duidelijk maken dat hij in de fout was :ironic:.
-Zelf naar 2e klas verwezen: dat was in zo een zijcabinetje van 1e, daar hangt dus een miniplakske met 1 dat ik zelfs niet gezien heb. Die conducteur ziet ons (studenten) zitten, controleert ene en zegt dan iets van: "ja, als ge in aalst opgestapt zijt moogde doorgaan naar 2e, als ge in lede u in eerste klas zet kan ek da nog begrijpe & bla bla bla". Ronduit discriminerend dus + ik had 1e klasse ticket ^^.
-Al vele malen meegemaakt dat een controleur in 1e voorbijkomt, niemand controleert, maar mij wel. Vin ek zo frustrerend he >_< (ik heb dus gratis 1e klasse tickets :p).
-Ne conducteur da zo lomp was om over mijn voeten te struikelen, die een klein beetje in het gangpad staken (kheb lange benen en als er iemand over u zit is da nie altijd te doen). Begint em mij te verwijte van geen respect te hebben enzo.
-...

Ma ik behandel ffs elke conducteur nog gelijkwaardig ze, kheb er al genoeg toffe ook gehad :p. Het steekt alleen tegen van tijd dat bijna elke conducteur doet alsof de ou menskes de goei zijn & elke student zwartrijdt.

ComputerVISTA

Legacy Member
Doom Dragon zei:
zalig filmpke :rofl:

Al aan gedacht dat die mannen daar zouden kunnen staan te wachten op materiaal? Of iets dergelijk?

Voor zover ik weet worden spoorproblemen snel opgelost dus zo traag werken ze nie.

felixdraait

Legacy Member
killgore zei:
Het steekt alleen tegen van tijd dat bijna elke conducteur doet alsof de ou menskes de goei zijn & elke student zwartrijdt.

Word. Rij soms ook met coupons (1ste klas, van mijn ma haar werk) en dan viseren ze mij ook. Wel nog nooit voorgehad dat er één zei dak ik me mocht verzetten zonder mijn ticket te controleren, das écht wel grof.

Bon, op de lijn Brussel-Gent vind ik de conducteurs nog meevallen meestal. Vooral dien éne kerel: kale kop, immer overvriendelijk, beetje weg van Herr Seele. Zalige vent.

Ben zo jaar geleden keer gepakt omdak me uitwisbare stilo al stuk of 5x op één lijntje van een Key card had geschreven. Ging indertijd nogal veel bij mijn lief en da kostte verdomme veel, dus ik vond 't gegrond. :) Conducteur komt, kijkt net iets te lang naar mijn kaartje en zegt "Goe geprobeerd copain, ma alsge wilt spelen moeje kunnen verliezen". Gelijk had hij :)

boogje

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Al aan gedacht dat die mannen daar zouden kunnen staan te wachten op materiaal? Of iets dergelijk?

Idd, 1 van mijn vader zijn jobs is bij de NMBS werken ( materiaal vervoeren, maar als er problemen zijn die ook oplossen/ erop toezien dat dat word gedaan ) en soms zegt ie ook dat je simpelweg moét wachten op materiaal, mensen, toestemming van het een of ander. Het filmpje is dan ook "slim" gemotneerd om zo hen als luilakken te kunnen doen afschilderen, maar guess what: wat doet de gemiddelde nine to five bureaukerel achter zijn pc.:p

^MystiQ

Legacy Member
boogje zei:
Idd, 1 van mijn vader zijn jobs is bij de NMBS werken ( materiaal vervoeren, maar als er problemen zijn die ook oplossen/ erop toezien dat dat word gedaan ) en soms zegt ie ook dat je simpelweg moét wachten op materiaal, mensen, toestemming van het een of ander. Het filmpje is dan ook "slim" gemotneerd om zo hen als luilakken te kunnen doen afschilderen, maar guess what: wat doet de gemiddelde nine to five bureaukerel achter zijn pc.:p

Maja, denkt ge nu echt da iemand die familie eeft zitten bij de nmbs negatief ga praten over den nmbs. Sorry ze maar da zijn wel een bende luilakken ja. Soms werken ze idd goe door, maar gvd, der zijn veel momenten da ze geen klooten doen ook ze. Wachten op materiaal, wa voor een excuus is da nu, neemt uw materiaal dan mee, en als ge moet wachten op grof geschut doe dan tenminste iets anders nuttigs zoals dingen klaarzetten zodat het werk vlotter gaat.

Gentille

Legacy Member
Kurt Breezer zei:

Heb zo een toestanden ook al met mijn eigen ogen gezien. Ik woon net aan een overweg. Paar jaar geleden komen ze hier toe rond 9 uur met 2 busjes toch zeker met een man of 10 à 20. Zie ik daar een paar buiten lopen een wandelingetje maken langs het spoor, andere blijven gewoon in een busje zitten. Dit allemaal tot een uur of 3 in de namiddag. Dan pakt er één een hamer en klopt iets vast op het spoor en ze vertrekken om mooi tegen 4 uur terug aan het station te zijn waarschijnlijk :D. Meer dan iets vastkloppen op het spoor heb ik die van de hele dag niets anders zien doen dan rondlummelen en te eten :lol:

boogje

Legacy Member
Math'ke zei:
Maja, denkt ge nu echt da iemand die familie eeft zitten bij de nmbs negatief ga praten over den nmbs. Sorry ze maar da zijn wel een bende luilakken ja. Soms werken ze idd goe door, maar gvd, der zijn veel momenten da ze geen klooten doen ook ze. Wachten op materiaal, wa voor een excuus is da nu, neemt uw materiaal dan mee, en als ge moet wachten op grof geschut doe dan tenminste iets anders nuttigs zoals dingen klaarzetten zodat het werk vlotter gaat.

"We moeten wachten tot die andere mensen komen voor materiaal en machines, maar laten we alvast even die plek hier opkuisen zodat ze dat hier kunnen neerzetten..." right...

-Niet al het materiaal past in de camionet van zijn ploeg.

- Wie weet werkt mijn pa wél? Ow no! Impossible, want ik heb een filmpje gezien op Youtube dat ze dat niet doen en ik heb dat ook al eens gezien.

Dus volgens uw redenering :

Ali, gij se vuilen terrorist!:angry:

Bon...

veralgemenen:love:

ComputerVISTA

Legacy Member
Math'ke zei:
Maja, denkt ge nu echt da iemand die familie eeft zitten bij de nmbs negatief ga praten over den nmbs. Sorry ze maar da zijn wel een bende luilakken ja. Soms werken ze idd goe door, maar gvd, der zijn veel momenten da ze geen klooten doen ook ze. Wachten op materiaal, wa voor een excuus is da nu, neemt uw materiaal dan mee, en als ge moet wachten op grof geschut doe dan tenminste iets anders nuttigs zoals dingen klaarzetten zodat het werk vlotter gaat.

Luizakken? Ma man toch!

Alsof ge een paar ton bilzen en rails op een rappeke in een camionet kunt steken... Al da materiaal komt via het spoor tot waar ze werken dus moeten ze steeds wachten op nen trein met goederen voor hun werk. + om de vijf minuten weg gaan als er verkeer komt.

'k vraag me echt af wat ze zouden moeten klaarzetten...

^MystiQ

Legacy Member
Wat een eindeloze discussie, er zullen altijd mensen zijn met een brilletje op. Net zoals de mannen vant stad zeggen da ze wel werken terwijl ze met 6 man 1 putje graven op ne helen dag. :)

ng

Legacy Member
Math'ke zei:
Wat een eindeloze discussie, er zullen altijd mensen zijn met een brilletje op. Net zoals de mannen vant stad zeggen da ze wel werken terwijl ze met 6 man 1 putje graven op ne helen dag. :)

Dat zijn dan ook de clichégevallen.

bludgeoned

Legacy Member
Ik zie er toch veel zulke hoor.
Maar geen probleem, zou hun werk niet willen doen.
En (hoewel ik nu nog niet werk) kan het me niet schelen wat een ander doet/niet doet.
Als iedereen maar gelukkig is zeker.

ComputerVISTA

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Dat zijn dan ook de clichégevallen.

Bwa pas op... die mannen van't stad, 'k heb er nu al toch wel genoeg bezig gezien en vooral uit eigen mond gehoord hoe ze liever niet werken of op vrij absurde manieren ^^

Meestal staat er op die mannen hun werk dan ook geen deadline, wat er op die van den nmbs wel staat.

killgore

Legacy Member
felixdraait zei:
Word. Rij soms ook met coupons (1ste klas, van mijn ma haar werk) en dan viseren ze mij ook. Wel nog nooit voorgehad dat er één zei dak ik me mocht verzetten zonder mijn ticket te controleren, das écht wel grof.

Bon, op de lijn Brussel-Gent vind ik de conducteurs nog meevallen meestal. Vooral dien éne kerel: kale kop, immer overvriendelijk, beetje weg van Herr Seele. Zalige vent.

Ben zo jaar geleden keer gepakt omdak me uitwisbare stilo al stuk of 5x op één lijntje van een Key card had geschreven. Ging indertijd nogal veel bij mijn lief en da kostte verdomme veel, dus ik vond 't gegrond. :) Conducteur komt, kijkt net iets te lang naar mijn kaartje en zegt "Goe geprobeerd copain, ma alsge wilt spelen moeje kunnen verliezen". Gelijk had hij :)

De lijnen Gent-Brussel die in aalst stoppen neem ik ook meestal, bijna nooit problemen mee gehad, meeste van die situaties die ik vermelde waren op andere lijnen & vaak ook al op minder gebruikelijke uren (laatste & eerste treinen :p). En die keer dat ze zeiden dat ik mocht verkrassen zaten we er met hele groep he, dus dat is nog ergens te begrijpen, wel pech vo die conducteur dat ik er in men recht zat :cool: .

ng

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Bwa pas op... die mannen van't stad, 'k heb er nu al toch wel genoeg bezig gezien en vooral uit eigen mond gehoord hoe ze liever niet werken of op vrij absurde manieren ^^

Meestal staat er op die mannen hun werk dan ook geen deadline, wat er op die van den nmbs wel staat.

Tuurlijk, de clichés moeten ergens ontstaan é. En we drijven allemaal eens graag de spot met de gemeentewerkers.

Mr. SLASH

Legacy Member
Math'ke zei:
Maja, denkt ge nu echt da iemand die familie eeft zitten bij de nmbs negatief ga praten over den nmbs. Sorry ze maar da zijn wel een bende luilakken ja. Soms werken ze idd goe door, maar gvd, der zijn veel momenten da ze geen klooten doen ook ze. Wachten op materiaal, wa voor een excuus is da nu, neemt uw materiaal dan mee, en als ge moet wachten op grof geschut doe dan tenminste iets anders nuttigs zoals dingen klaarzetten zodat het werk vlotter gaat.

ik werk bij nmbs , en srr maar gij weet niet wat ge zegt :ironic:

en ja , men werkt bij overheidsbedrijven nu eenmaal "rustiger" , maar wat gij zegt vind ik er over

ik denk niet da ge beseft hoe "werken aan het spoor , dus effectief tussen de rails" werkt , en telkens ge met trein passeert en de arbeiders staan aan de kant te wachten , hoorde altijd van die reacties , kijk ze staan daar weer niks te doen , dit is gewoon verplicht voor veiligheid , en in dit geval zal het wel voor materiaal zijn .

en dit gebeurt op veel "werken" , maar bij de spoorweg ziet ge het gewoon omdat er zoveel mensen passeren

ik heb bij volvo trucks gewerkt , en daar stond ik ook veel te zeveren en te praten en koffie te drinken , maar dat ziet ge niet , aangezien ge u in fabriek bevind

en ik ga niet ontkennen dat een pauze dikwijls wa langer duurt dan normaal , maar zo gewoon uren staan niks doen , vergeet da maar :)

User_BELGIUM

Legacy Member
ik heb al 2 aanvaringen gehad met conducteurs

1-
Trein:
Antwerpen-Gent St.-Pieters
Gent St.-Pieters - Harelbeke

Ik vul mijn 10beurtenkaart in en ik schrijf bij Bestemming Haralbeke en ik verander die letter in een E. In de trein Antwerpen-Gent controle, stempelke/knippen alles goed.
Ik stap in Gent op naar Harelbeke, controle, doorstreept de conducteur de lijn en schrijft op de achterkant "Lijn 4 Ongeldig" en dreigt met een boete. Ik dreig met dit geval eens voor te leggen aan de hoofdzetel in Brussel en hij laat mij met rust met "alé voor ne keer".
Zo'n zever voor 'n letterke..:ironic:


2-
Trein:
Antwerpen - Kortrijk
Kortrijk - Harelbeke

Ik vul in m'n 10beurtenkaart in bestemming Harelbeke. Ik stap in de trein, controle, begint de conducteur van zijn tap te maken dat de trein niet stopt in Harelbeke en wat ik op deze trein te zoeken heb :) (Harelbeke is een buurgemeente van Kortrijk) Ik zeg hem dat ik de uren bekeken heb van andere treinen en dat deze in Kortrijk de enigste is die nog naar Harelbeke gaat, op tamelijk furieuze wijze want kword nie graag afgeblaft -duh-. Hij blijft wel kwaad kijken maar ie lijkt gekalmeerd. 10 minuten later word ik gearresteerd door de politie op verdenking van drugsbezit door een tip -precies ik in een overvolle wagon..- Toeval? 'K weet het niet. Ze boeien mij, nemen mij mee naar achter, fouilleren mij en laten mij weer los.


Die 2 gevallen zijn de enigste 2 die ik voorgehad heb na nu al 3jaar bijna dagelijks corresponderen tussen Antwerpen C. en Harelbeke. Maar het doet toch vreemd aan als u 'routine' plots nie meer goed is voor den enen terwijl ge ze al 100den keren eerder deed.

ComputerVISTA

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Tuurlijk, de clichés moeten ergens ontstaan é. En we drijven allemaal eens graag de spot met de gemeentewerkers.

Zal ik eens een voorbeeldje geven van iets dat me altijd bijgebleven is van enen van't stad?

2 eigenlijk.

1) Man moet de (wij noemen dat zeppe maar ken er het nederlandse woord niet voor) die gekurvde steen wara de rioolputjes ook in zitten - uitkuisen.

Komt toe met camionette + aanhangwagen waar respectievelijk 1 borstel + vuilblik in zaten. Man kuist 10 meter, zet alles weer in de remork, zet hem in de camionette, doet gordel aan en rijdt 10 meter verder, waarna hij weer uitstapt weer 10 meter kuist en weer alles in pakt... zo de ganse straat :rofl:

Da was echt iets waar dak nie van over kon ^^

2) Rock Zottegem had vroeger ene podium van't stad... 7 dagen duurde het eer dat podium recht stond, het stond goed recht en volledig waterpas dus geen opmerkingen daarover... maar 7 dagen daaraan werken ^^ terwijl we nu een professioneel podium hebben dat een pak beter is en even goed staat + een pak groter is en dat staat recht in 1 dag ^^

viewer

Legacy Member
ook eens op de trein voorgehad:

ik moest van heverlee met de trein naar huis (overpelt), maar schrijf in alle frisheid Heverlee-leuven op men go-pass.


Toen van leuven naar pelt conducteurcontrole gehad, blabla bla, moest een nieuw regelke invullen, ff ruzie gemaakt (kost verdomme 4,5 euro, kon ook gewoon Leuven in Overpelt veranderen). Nuja, uiteindelijk toch maar veranderd, beweerde hij dat ie het nie kon lezen en dat men datum fout was ingevuld. Was dus nie zo, dus ik hennig nijdig beginnen doen tegen die kerel, toen was het allemaal ok.


Fucker :sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan