Archief - Nickname

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zelete

Legacy Member
Delete met duits accent :p

"Zelete ze files, zey are coming!"

Makkelijk te tikken ook :)

Killer Queen

Legacy Member
Op zwam hadden we ook al eens zo'n topic :)

Wat ik toen gepost heb

"Ik heb teruggevonden van wanneer ik hem aangenomen heb: 25/07/2002 :woohoo: :baard:
maar ik vind het ni terug hoe ik er aan kwam
denk da een vriend mij zo is genoemd heeft en dnno.. it stuck :)
heeft natuurlijk ook allemaal te maken met dat ik Queen graag hoor"

tzelfde dus :)

Alleen neem ik nu voor het eerst in 5 jaar een nickchange in overweging.
Ik was aan het denken aan Pyrrha.

amdr

Legacy Member
Toen ik 12 was fzo was men nickname A m0eDeR
Was toen het scheldwoordje op ons school :P
Uiteindelijk volwassee geworde en ingekort naar amdr :)

Stancke

Legacy Member
amdr zei:
Toen ik 12 was fzo was men nickname A m0eDeR
Was toen het scheldwoordje op ons school :P
Uiteindelijk volwassee geworde en ingekort naar amdr :)

Ik dacht altijd dat het van jou iets te maken had met AMD CPU's:p

Soit, weeral een misverstand de wereld uit!

Terror Factor

Legacy Member
Na een tijdje brainstormen ben ik gewoon op deze nick gekomen, 'k von t wel cool klinken. Terror klinkt zo duister enal, /me likes duister.

En naderhand gezien, de hardere hardcore(de muziekstijl) heet ook "terror", dus da kwam nog mooi uit :p

vroeger is t nog cyberkiller en dracula cracker geweest, cyberkiller klonk ook cool(ma was al teveel gebruikt overal, en k was t snel beu). dracula cracker was omwille van de vampier(duister, remember?) en ja, cracker, hacken/cracken enz interesseerde me fel. Ma ik vond het uiteindelijk ook ni sjiek genoeg, en toen is Terror Factor geboren, die gaat nu toch al 5 jaar mee ofzo.

beemer

Legacy Member
Mijn op het internet vaak gebruikte nick is ontstaan toen ik een achttal jaar geleden in een amerikaanse televisieserie een BMW auto een beemer hoorde noemen. Daar ik zelf al jaren met een BMW rij was de nick gauw gekozen.

Anvilke

Legacy Member
Anvil = Aambeeld int engels...Ligt goed in de mond + tis redelijk uniek ^^

Chickenlal

Legacy Member
128MB zei:
128MB omda'k geband was en dringend een nieuw account moest hebben dus keek ik maar naar men memorystick :D

Da zijn de beste hé, ookeens een account moeten maken ergens en kvond ook niets en dan maar shockproof gepakt omdat da op men horloge stond :D

Gonfaloniere

Legacy Member
Euh Gonfaloniere jah. Is italiaans uit de 15e E. Was de benaming van de heerser van Firenze. Firenze was in de 15e E, samen met Venetië en Piëmont-Sardinië de machtigste stadsstaat van het Italiaanse schiereiland. En van dat machtige Firenze was de Gonfaloniere (letterlijk: stadshouder) de grote baas.
Vergis je echter niet: Gonfaloniëres werden in het 15eeuwse italië al gauw eens afgezet, weggerangeerd of simpelweg onthoofd. Italie was toen immers een heel onrustig gebied met veel opstanden van groepen die de Resorgimento, de eenmaking van Italië, wouden realiseren.

Hoe ik op de naam gekomen ben? Ik ben een redelijk politiek geëngageerd persoon. Ik doe dan ook Politicologie aan de UGent (eerste jaar nog maar hoor). Een van de interessantere politicologen/filosofen waarover ik leer is Machiavelli. Machiavelli schreef Il Principe, waarin hij heersers uitlegde hoe de macht te veroveren en behouden. Uniek aan macchiavelli is dat hij dat veroveren van de macht niet linkt aan de moraal (of da je nu al moordend of via verkiezingen aan de macht komt doe er nie toe, als je maar aan de macht komt) en van de godsdienst (wat redelijk gedurft was in die periode, dichtbij het katholieke Rome). Macht veroveren is puur een kwestie van ratio, gevoelens hebben er nix mee van zien. Machiavelli wordt dan ook wel eens verweten 'het doel heiligt de middelen' te promoten.

Nuja, om dit lange verhaal af te sluiten. Een echte gonfaloniere moet zich laten leiden door zijn ratio en door zijn doel. Hij mag daarvoor alle middelen ter beschikking stellen en moet zich niet laten terughouden door zijn geweten ofzo. Als het maar helpt om macht te veroveren. En ja, dat is wel een houding die nuttig kan zijn, dat machiavellistische 'doel heiligt middelen'-idee.

Gonfaloniere

Legacy Member
Atrox zei:
Gewoon ooit es gelezen in een Latijnse tekst (atrocis ...) en kvond het wel sjiek klinken in dien tijd ^^

Haha ik heb da woord ook nog gebruikt. Op Guild Wars heette mn mannetje Atrox Summus, hetgeen hoogste wreedheid of woestheid ofzo betekent ;)

¨$^µù^§èçà#&&²

Legacy Member
*DeFees* zei:
hoe meldt gij u aan -_-

ik blijf ingelogd. en als ik ooit uitgelogd geraak zal ik copy/pasten uit mijn "verwelkomingsmail" van tng.

is geen grap btw, hecht gewoon niet zoveel belang aan die onzin.

moehaa!

Legacy Member
Deze was gewoon iets dat ik snel gebruikte om eena ccount te maken:p
Ik denk dat ik toen vaak moehaa! riep na een grap of een steek ofzo.
momenteel is men nick overal Ego
Men naam is gregori dus de middelste letters, klinkt cool, heeft een latijnse betekenis(want wat is een betere nickname dan ik) en ik kan best wel wat arrogant doen als ik daar zin in heb^^.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Toen ik 14-15 jaar was en ongeveer 30 cm kleiner zat ik in een vereniging die middeleeuwse krijgskunsten beoefenden. Dat was zo net de lord of the rings periode en toen zei er eens iemand tegen mij "wel, eigenlijk lijk jij wel op een hobbit. Enfin, een fighting hobbit dan." dat is dan enkele maanden mijn online nickname geweest, onder andere toen ik me hier registreerde.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan