Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dadash zei:Vind ik wel interresant. Meestal hoor je toch niet echt goede dingen over hem. Operation Market Garden was toch van hem en was toch een echte catastrophe door een slechte planning dus zo buitengewone planning had hij toch niet.
dadash zei:Ik dacht dat ze die depots gewoon nooit hadden gevonden. Duitse inlichtingen dienst was niet echt goed dus lijkt me niet eens zo onwss.
En de Duitsers hadden toch ook maar op een offensief gerekend van een paar dagen dus normaal dat het dan gedaan was. Het was een alles of niets offensief. Of wel stonden ze na een paar dagen in A'pen of wel mislukte de ganse boel. Ze hadden gewoon geen voorraden om een offensief van meer dan een paar dagen vol te houden.
Atrox zei:
Ze hebben ook op andere plekken dan Bastogne zwaar gevochten.
Sommige divisies worden maar al te graag vergeten, het lijkt wel alsof de 2 enigste divisies in de Bulge, de 101st en 82nd Airborne waren ...
Denk maar aan de 28th Infantry Division die meer dan 90% van zijn soldaten heeft verloren (+15.000 slachtoffers!) en zich toch niet heeft overgegeven.
*edit* Kwil hierbij niet zeggen dat Bastogne zeker niet belangrijk was (integendeel), maar de Battle of the Bulge is niet gewoon door een paar para's alleen, maar dankzij de koppige verdediging van een groot aantal divisies.
nope, werden in de fik gestoken.dadash zei:Ik dacht dat ze die depots gewoon nooit hadden gevonden. Duitse inlichtingen dienst was niet echt goed dus lijkt me niet eens zo onwss.
dadash zei:Vind ik wel interresant. Meestal hoor je toch niet echt goede dingen over hem. Operation Market Garden was toch van hem en was toch een echte catastrophe door een slechte planning dus zo buitengewone planning had hij toch niet.
deyoeri zei:Altijd al een zwak gehad voor het gedisciplineerde romeinse leger. Zeker voor de legioenen die onder Caesar gevochten hebben, na een vermoeiende oorlog in Gallië je generaal gwn volgen in een burgeroorlog. Een echt voorbeeld van trouw, nu ja, ze zullen ook wel veel beloftes te horen gekregen hebben.

Ja, market garden was van zijn hand, slechte planning was er zeker vooraf gegaan. Maar de fouten zijn vooral gebeurt bij de Britse Intel(ULTRA) die de Duitse troepenmacht volledig verkeerd had ingeschat. Zie maar naar de aanwezigheid van een Panzerkorps in Arnhem. Radio's die gebruikt werden waren voordien niet genoeg getest geweest. Het slechte weer dat aan de begindagen van OM bleef aanhouden... OM is een opeenstapeling van slecht weer, logistieke problemen en verkeerde inschattingen. Tanks van het xxx korps werden gewoon aan grut geschoten op de dijken terwijl amerikaanse typhoons rustig boven hen cirkelden en niets deden omdat ze geen opdracht kregen om er iets aan te doenVind ik wel interresant. Meestal hoor je toch niet echt goede dingen over hem. Operation Market Garden was toch van hem en was toch een echte catastrophe door een slechte planning dus zo buitengewone planning had hij toch niet.
Montgomery is in mijn ogen et zwart schaap geworden.dadash zei:Maar de strafste stoot zal toch wel Cortes zijn geweest die met 300 soldaten eventjes een gans rijk op de knieen dwong en enorme rijkdommen vergaarde. Als was het natuurlijk niet allemaal fair zo hadden de Atkezen nog nooit een paard gezien wisten ze niks af van kanonnen en vielen ze ook nog eens als vliegen door de ziektes die de Spanjaarden meebrachten uit Europa.

Atrox zei:Dat legioen dat afgeslacht is geweest door de Eburonen onder leiding van Ambiorix, is niet ver van mijn huis gebeurd naart schijnt.
Mijn lerares Latijn zei dat dat in de vallei van de Buth is gebeurd. Die rivier stroomt recht door mijn dorp en mondt uit in de velden achter mijn huis.
Der blijft wel niemeer veel over van een vallei en de rivier is een meter groot ofget![]()

Atrox zei:
Ze hebben ook op andere plekken dan Bastogne zwaar gevochten.
Sommige divisies worden maar al te graag vergeten, het lijkt wel alsof de 2 enigste divisies in de Bulge, de 101st en 82nd Airborne waren ...
Denk maar aan de 28th Infantry Division die meer dan 90% van zijn soldaten heeft verloren (+15.000 slachtoffers!) en zich toch niet heeft overgegeven.
*edit* Kwil hierbij niet zeggen dat Bastogne zeker niet belangrijk was (integendeel), maar de Battle of the Bulge is niet gewoon door een paar para's alleen, maar dankzij de koppige verdediging van een groot aantal divisies.
Hij was ook de enige die een baret droeg met verscheidene insignes( wat toen verboden was)virox zei:Maar zijn voorzichtigheid wordt hem dikwijls verweten en dat hij niet kon op schieten met andere generals en arrogant kon zijn.
Firion zei:? tis toch zo dat er nog steeds een grote discussie heerst of Caesar al dan niet echt in onze regionen is geweest aangezien er nooit spore zijn gevonde van romeine hier uit de tijd van Caesar. eve groot is de onzekerheid al of ambiorix al dan niet echt heeft bestaan en dan zeg jij dat da in u achtertuin is gebeurd? srry, ma kzou der ni al te zeker van zijn![]()
guRuh zei:Dit in een poging om alles hier wat correcter te laten verlopen![]()
virox zei:Hij had z'n negatieve kantjes, maar wie niet? Zijn voorzichtigheid heeft veel levens gespaard maar ook veel kostbare tijd.
Firion zei:? tis toch zo dat er nog steeds een grote discussie heerst of Caesar al dan niet echt in onze regionen is geweest aangezien er nooit spore zijn gevonde van romeine hier uit de tijd van Caesar. eve groot is de onzekerheid al of ambiorix al dan niet echt heeft bestaan en dan zeg jij dat da in u achtertuin is gebeurd? srry, ma kzou der ni al te zeker van zijn![]()

Het is nog nooit met sluitende zekerheid bewezen dat Caesar hier is geweest. Uw argument (die handelsweg) is trouwens verwerpelijk, die weg kan er namelijk nog niet gelegen hebben toen Caesar onze streken onderwierp. De infrastructurele uitbouw van onze gewesten gebeurde niet gelijktijdig met de verovering ervan.DesertWolf zei:Caesar is wel degelijk in onze regionen geweest, in onze streken, nabij Tongeren liep een handelsweg van de Romeinen... En over het feit dat Ambiorix heeft bestaan bestaat ook geen twijfel. Jammer genoeg moet ik nu weg anders zou ik even opzoeken welke dingen dit allemaal bewijzen![]()