Vielen de Duitsers niet Noorwegen en Denemarken binnen omdat hun neutraliteit niet zeker was.
Voor de inval in Noorwegen bv was een duits schip in Noorse wateren met aan boord Britse gevangenen, dat schip werd dan veroverd door een Brits commando terwijl de "Noorse zeemacht" er rustig naar keek en niet ingreep niet tegenstaande die Britten Noorse wateren waren binnen gedrongen.
Duitsland kon het zich niet veroorloven dat Denemarken en Noorwegen in geallieerde handen vielen want dan lag het Noorden van Duitsland wagewijd open voor een geallieerde inval.
Om terug te keren op de topic titel.
Qua Effiecienty waren de Duitsers natuurlijk op bepaalde momenten indrukwekkend als je in 6 weken Frankrijk op de knieen kan dwingen dat noem ik effiecient zijn.
Ook de Romeinse legionenen konden er wat van natuurlijk. Meermaals tegen een overmacht gestaan en toch gewonnen.
Maar de strafste stoot zal toch wel Cortes zijn geweest die met 300 soldaten eventjes een gans rijk op de knieen dwong en enorme rijkdommen vergaarde. Als was het natuurlijk niet allemaal fair zo hadden de Atkezen nog nooit een paard gezien wisten ze niks af van kanonnen en vielen ze ook nog eens als vliegen door de ziektes die de Spanjaarden meebrachten uit Europa.
Titel is mss toch een beetje te vaag. Zo spreken er hier velen over Alexander en Hannibal terwijl dat toch geweldige generaals waren maar geen land of rijk hé.
virox zei:
Montgomery (volgens veel was hij te voorzichtig maar zijn visie en planning was buitengewoon in mijn ogen)
Vind ik wel interresant. Meestal hoor je toch niet echt goede dingen over hem. Operation Market Garden was toch van hem en was toch een echte catastrophe door een slechte planning dus zo buitengewone planning had hij toch niet.