Kepa
Legacy Member
ze waren nog op elkaar met messen aan't hakken terwijl ze in europa elkaar al eeuwen waren aan't afschieten... dat komt dus onder de noemer "primitief" zeker?. Ze waren zover strategisch geëvolueerd gewoon omdat ze zich zo lang bezig hielden met dezelfde manier van oorlog. Het is wel sjiek om te zien daar niet van.Silent Assassin zei:Japanse samoerai primitief?U moet wel weten waar u over spreekt natuurlijk.
De daimyo van feodaal Japan waren heel strategisch en intelligent,en de krijgskunsten van de samoerai hebben hun waarde genoeg bewezen denk ik...kijk maar naar de vele sporten die afgeleid zijn van oude Japanse gevechtskunsten.Iaido werd kendo,ju-jitsu judo,karate werd naar een competite sport omgezet...
het is gewoon grappig te zien hoe het meest efficiente leger niet afhing van de training en discipline van de soldaten, maar van de technologiën uitgevonden in labo's enkele duizende kilometers van de gevechtslijnen

