Archief - Lenen op jonge leeftijd?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

seb2709

Legacy Member
Is dit mogelijk? Vanaf welke leeftijd? Werk nu als leercontract, maar wegens heel zware kosten moet ik op de 1 of andere manier aan geld geraken.. Hoeveel betaal je zo terug per maand...( terugbetalen moet geen probleem geven )maar gaan ze het makkelijk toestaan...
En waar zou je zo een lening kunne krijgen?

Groeten
seb

white modder

Legacy Member
ehm bij verschillende banken heb je een soort lening

ehm bij dexia noemt het budgetline, is zeer handig :), spreek erover met je bank!, ik weet dat ze dat bij kbc ook hebben, maar vraag me niet hoe het beest noemt

[edit]http://www.dexia.be/nl/particulier/borrow/forunexpected/budgetline/[/edit]


den Acid Burn zei:
http://www.leemanskredieten.be/ :D

ik vind dat toch maar iets louche.
die foto van dat mens alleen al


van zoiets zou ik wegblijven, banken zijn al beesten zonder gevoelens, over dat soort zaken en mensen zwijgen we beter :)

DogFacedGod

Legacy Member
white modder zei:
ehm bij verschillende banken heb je een soort lening

ehm bij dexia noemt het budgetline, is zeer handig :), spreek erover met je bank!, ik weet dat ze dat bij kbc ook hebben, maar vraag me niet hoe het beest noemt

Dat lijkt mij meer een soort kredietkaart. Niet echt iets om "heel zware kosten" mee op te hoesten. Trouwens veel te kostelijk. :eek:
* saldo <= 2.500 EUR : 1,19% per maand of 15,53% per jaar.
* saldo > 2.500 EUR : 1,03 % per maand of 13,35 % per jaar .

Op naam van ouders is het de goedkoopste en makkelijke keuze. Als je ouders akkoord gaan natuurlijk

white modder

Legacy Member
Tsjerno zei:
Dat lijkt mij meer een soort kredietkaart. Niet echt iets om "heel zware kosten" mee op te hoesten. Trouwens veel te kostelijk. :eek:
* saldo <= 2.500 EUR : 1,19% per maand of 15,53% per jaar.
* saldo > 2.500 EUR : 1,03 % per maand of 13,35 % per jaar .

Op naam van ouders is het de goedkoopste en makkelijke keuze. Als je ouders akkoord gaan natuurlijk


het is een soort kredietkaart , maar ik vind het handig , enne wat zijn zware kosten ;), voor mij is 200 euro al een zware kost, zodus

Hiapoe

Legacy Member
seb2709 zei:
Is dit mogelijk? Vanaf welke leeftijd? Werk nu als leercontract, maar wegens heel zware kosten moet ik op de 1 of andere manier aan geld geraken.. Hoeveel betaal je zo terug per maand...( terugbetalen moet geen probleem geven )maar gaan ze het makkelijk toestaan...
En waar zou je zo een lening kunne krijgen?

Groeten
seb

Ge moet es naar bank gaan en tonen hoeveel ge verdient é... en wa bedoelt ge met "heel zware kosten"?
1000 euro? 10 000 euro? 100 000 euro?

Ge moet eigenlijk ongeveer rekenen op 150 euro afbetalen per maand per 25 000 euro geleend. (dit is maar een grove aanduiding é)

chosen1

Legacy Member
vast werk is meestal een groot pluspunt als ge voor een lening gaat! als ik iets moet hebben dan lenen mijn ouders mij da wel!

TatuObsessed

Legacy Member
white modder zei:
het is een soort kredietkaart , maar ik vind het handig , enne wat zijn zware kosten ;), voor mij is 200 euro al een zware kost, zodus
verzekering voor een lichte wagen 800€ op het jaar
hangt er echt vanaf hoeveel je wil lenen, banken zijn niet echt happig op jongeren en tijdelijke contracten
als het over een bedrag gaat van 1000€ kan je mss nog kans hebben maar als je met zware kosten een 10000€ ofzo bedoeld, vrees ik ervoor dat de meeste banken je zullen afwijzen

Exorikos

Legacy Member
Als ik iets wil hebben moet ik het zelf betalen of lenen. Mijn ouders tekenen nooit iets voor ons en ik wil ook helemaal niet dat ze dat doen. Tenzij het ziekenhuisrekeningen zijn ofzo ;)
Ik vrees dat je met je verzoek in een redelijk louche zaak gaat belanden... :(

seb2709

Legacy Member
tjah tzit zo, men wagen die ik gekocht heb, hebben men ouders betaald.. 6500&#8364; maar deze betaal ik hen maandelijks terug... maar nujah 4dage geleje hebbek zwaar ongeluk gehad met de wagen en de reparatiekosten zouden kunnen oplopen tot 5000&#8364; dusja... en men ouders kunne geen lening meer aangaan wegens het plaatsen van nieuw dak, en omda ze al ééntje lopen hebben...

nujah maandelijke afbetaling van 250&#8364; is geen probleem, ma kmoet ze natuurlijk nog krijgen... en kzou dan meteen ja min. 15.000&#8364; willen lenen, zo kank men ouders wagen meteen terug betalen, + al dekosten die erbij komen dan e :s

Kurobu

Legacy Member
ik vrees er eerlijk gezegd voor, denk niet dat je makelijk een lening zal krijgen bij erkende instanties.
zeker niet als je 15.000 euro wil lenen. met de pre van leercontract gaan ze dit niet toe laten.
ookal verdien je nog zwart bij ;)

Kurobu

Legacy Member
met leercontract, laatste jaar ?
ongv 450 tot 500 euro zeker ?
kweet da nie meer juist oeveel da had op leercontract.

dus : 15.000 euro.
das zeker minimum 250 euro per maand.
dat wil zeggen dat ge nog 200 tot 250 euro overhoud.
zij gaan ervan uit dat ge daarvan niet kunt leven.
en als ge gedaan hebt met leercontract, dat er een kans in zit dat ge niet derekt werk vindt. ( moest ge papier kunnen krijgen van u baas dat ge daar derekt vast moogt beginnen als dit zo is. zou dit handig kunnen zijn ;) )

ge kunt het maar vragen in een bank he.. maar kweet nie echt hoor.

mvg

seb2709

Legacy Member
nja, tprobleem is... dees jaar verdiende ik rond de 1200&#8364; incl zwart.. volgend jaar is da ong 1500&#8364;... ma omwille dat ier gwn ni meer uit te houde is kwa problemen zennek ier weg in sept :p ma den baas weet et zelf nog ni ze :) en jah dan gaak probere vaste job te vinden, en iets dak graag doen... bij het hebben van een vast job bestaat de kans dan groter? of moette eerst zo bewijzen da ge daar al een jaar werkt enzo..

Talos

Legacy Member
Mijn vraag is eerder, is die wagen zo speciaal om daar nog eens bijna de aankoopwaarde tegenaan te gooien om die te laten repareren?
Het lijkt mij beter om gewoon terug te trekken van de verzekering, als je al iets terugtrekt, hangt ervan af.
En gewoon een elcheapo wagen ergens te kopen, dat halveert uw schulden toch alweer.

Kurobu

Legacy Member
²nd op talos.
en voor een lening moet je 3 maand vast werk hebben ofzo zeker ?
dus geen interiem maar vast contract ?
kweet het niet zo zeker

seb2709

Legacy Member
mss raar om aan te horen, maar wagen ligt me nauw aan het hart! zou er alles voor doen! dusja.. weg doe ik hem niet..

Kurobu

Legacy Member
verstaandaar.
loop wat banken af.
enige goeie raad ;)
enkel die mensen kunnen u met zekerheid de juiste info.
en goed / slecht nieuws geven;)
hopelijk voor u goed nieuws !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan