Door hier vrolijk tips te geven over leningen en te doen alsof er niets aan de hand is ga je hem er pas dieper induwen, je moet al heel naïef zijn om te denken dat iemand met amper inkomen -die binnenkort zelfs gaan ontslag nemen omdat hij het beu is- er goed zal vanaf komen door een lening af te sluiten van 15000€, waarvan hij al direct 5000€ zou besteden aan het meest nutteloze wat hij in zijn situatie maar kan doen.
vorlijk tips geven, wie zijn wij om hem te zeggen wat goed is en wat niet ?
wie zijn wij om voor hem te beslissen. hij is oud en wijs genoeg om zelf te weten wat kan en niet kan. en moet niet door onbekenden op een forum op zijn plaats gezet worden. dat zullen ze bij hem thuis wel doen.
Omdat andere mensen domme dingen doen moet hij dat toch niet automatisch ook doen zeker

wat is dat nu voor een redenering, 'er zijn al veel mensen die dingen kopen die ze niet kunnen betalen dus doe dat gerust zelf ook maar' ?
zeg ik niet he. dit gaat meer door geen rekening houden met eventuele kosten
Hoe kan je nu zeggen dat er geen enkel probleem is zonder dat je ook maar 1 euro spaargeld hebt??? Je stelt het hier voor alsof 5000€ een abnormaal bedrag is die bijna geen enkele jonge gast op zijn bankrekening heeft als 'overschot'
Als je echt denkt dat het de normaalste zaak van de wereld is om bijna alles uit te geven zonder er een spaarpot op na te houden ga je in u leven nog heel dikwijls in de stront belanden zoals het nu al het geval is.
Dus waarschijnlijk ben je op u 16 begonnen met u spaargeld (als je dat toen al had?) in brommers te steken, om vervolgens te beseffen dat je een auto wilt ook (en dan nog niet gelijk dewelke) die u ouders u dan maar moeten voorschieten terwijl ze blijkbaar zelf ook amper spaargeld hebben.
En nu wil je als kers op de taart een andere, veel grotere lening aangaan bij een bank -met serieus dure interesten- om u vorige lening -die interestvrij is waarschijnlijk- in 1 keer af te betalen en dan nog wat reparatiekosten te betalen voor een auto die nog eens de uwe niet is (nog aan't afbetalen) en waarvan de reparatiekosten hoger zijn dan de eigenlijke waarde van de auto.
Alsof dat niet genoeg is wil je eigenlijk nog meer gaan lenen dan je nodig hebt, kvraag mij dan echt af wat je met dat ander geleend geld zal doen, heeft uwe del sol nog een stel nieuw janten nodig ook ofzo?
Wees toch es realistisch, 'ik kan gerust 250€ per maand afbetalen'; maar je hebt wel nog geen diploma en je bent blijkbaar van plan om te stoppen met school en werkzekerheid is er dus totaal niet meer. En zelfs was die er, is die honda het nu echt waard om 5 jaar lang af te betalen (kweet nie als ge zelf al de rekening gemaakt hebt, maar 15000 tegen 250 de maand is dus wel degelijk 5 jaar afbetalen.)