Archief - Lenen op jonge leeftijd?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

H_ans

Legacy Member
Warlock zei:
koopt u ne fiets
Heb ik vorige week gedaan, zonder vast werk is dat gewoon te duur.
Mensen vergeten altijd dat daar verzekering, benzine etc etc bijkomt en dan krijg je dit soort situaties.

russian

Legacy Member
H_ans zei:
Heb ik vorige week gedaan, zonder vast werk is dat gewoon te duur.
Mensen vergeten altijd dat daar verzekering, benzine etc etc bijkomt en dan krijg je dit soort situaties.

Eh... Fiets valt toch mee.

seb2709

Legacy Member
begint allemaal ni te zagen dak dieje auto ni mocht kopen assek wist dak et ni kon betalen e! kon zonder prob men ouders elke maand betalen, naft 300€ +- + verzekering, en dan konk nog schoon leven... nu zo'n ongeluk da is gwn pech ebbe, en kdenk ni da iedereen zo ma meteen 5000€ voort legge heeft! dus snapt da ook es gwn en zaagt ni over het feit dak gene auto moe kopen ask weet dak er de financiele middelen ni voor heb..

YellinD

Legacy Member
dat is niet zagen... maar mijn ouders hebben mij, toen ik mijn eerste auto kocht, ook meteen gezegd van 'zie dat ge nog geld opzij hebt liggen voor noodgevallen he'
al is het maar dat ze u 4 banden letsteken en u 2 spiegels kapot stampen... das ook al een mooi bedrag hoor, maar u auto is wel onbruikbaar

On topic: ik heb nooit de drang gehad om zo een (relatief) klein bedrag te lenen voor redelijk korte termijn, dus daar kan ik u ni mee helpen ;)

Hiapoe

Legacy Member
Maja seb antwoordt eens op volgende vraag:

"Is het absoluut onmogelijk om de volgende maanden zonder auto door te brengen?"

En met absoluut onmogelijk versta ik
1. dat ge meer dan 10km enkele rit zou moeten fietsen om op uw werk te geraken OF
2. het treinstation op meer dan een half uur wandelen ligt van uw huis en/of uw werk OF
3. Ge zeker uw werk verliest als ge geen auto hebt.

Als ge efkes zonder auto kunt... laat die auto dan gewoon nie repareren en wacht tot ge genoeg gespaard hebt om te doen wat ge wilt!
Alé ja, ik denk dat dat het intelligentste is...

Quilombo

Legacy Member
seb2709 zei:
nujah maandelijke afbetaling van 250€ is geen probleem, ma kmoet ze natuurlijk nog krijgen... en kzou dan meteen ja min. 15.000€ willen lenen, zo kank men ouders wagen meteen terug betalen, + al dekosten die erbij komen dan e :s

de auto kost 6500 en de reparatiekosten ervan 5000 ... goed bezig :niceone: koop ineens ne nieuwe (hoe kan materiaal je nu nauw aan het hard ligge :x )

de kosten zijn 5000 en je wilt 15000 lenen, wat realiteitszin zou je ook niet misstaan me dunkt

enja, t ging er wel degelijk over da ge ALTIJD wat met nen auto kunt voorhebben, en da ge DAAR geld voor nodig hebt. zelfs al rij je nergens tegen kan je auto nog altijd kapot gaan, en das ook nie maar honderd euro soms hoor (m'n broer: 1000-2000 euro in één jaar).

en je kan toch met de fiets + openbaar vervoer gaan voor misschien zelfs maar een (paar) maand zeker, of is dat ook al teveel gevraagd?

seb2709 zei:
nu zo'n ongeluk da is gwn pech ebbe..
ja, gewoon pech: je reed te snel, het was nat en je ging eens "de zot uithangen" terwijl ge uw rijbewijs wrs nog geen jaar hebt
van pech gesproken :ironic:

jeez hoe dom kan je zijn

Spliffsnatcher

Legacy Member
1 jaar rijbewijs + nat + te snel

dat is geen pech, dat is gewoon dom. En nee niet iedereen doet zo als em jong is.

Om u probleem op te lossen, verkoop die foorbak en koop u een elcheapo kiaprul. Autos dienen om van punt A naar B te rijden en zeker als je weinig geld heb. Staar u toch niet blind op aldie bmw's en tuning bakken. de eigenaars zitten meestal in de schulden.

Er is echt niks met zuinig te leven ze. Ikzelf heb noppes gekregen van thuis en dat was uit principe niet omdat ze geen geld hadden, maar ik heb wel ff op mijn wagen gelet toen ik die heb gekocht. Ondertussen heb ik een leuke wagen vande firma en als daar iets mee gebeurd zij nde kosten al iets rapper betaald. Maar hang toch niet de pipo uit

15.000 euro ???? goed zot

Terror Factor

Legacy Member
Als ge te ver moet rijde om da me ne fiets te doen, koop u een 2ehands brommerke. al ist mar ne camino ofzo, da hebt ge voor e paar 100€(of nog minder) en de verzekering is 150€/jaar, en da verbruikt ivm ne auto niks naft.lene lijkt me nu ook wel redelijk dom.

zweebee

Legacy Member
grappig hoe mensen deze thread gebruiken om hun ego te sussen :]

Tyfius

Legacy Member
Kosten aan zijn wagen, evenuteel andere kosten voor leed waarvoor hij verantwoordelijk is, afbetalen lening aan ouders die hij nog heeft staan, ...
Dan kom je er wel hoor.

Voor de rest kan ik de rest alleen maar gelijkgeven, dom en het zijn zo'n mensen die verantwoordelijk zijn voor het slechte image dat jonge bestuurders opgespeld krijgen. Geen compassie...

Kurobu

Legacy Member
ge moet nu die jongen nie heel int zak duwen ook door hem dom en zo te noemen he.
die gast zoekt gewoon naar de beste oplossing. en omdat em nie weet hoe leningen werken vraagt em hier juist maar hoe dat werkt.
ik denk dat hij zowiezo niet derekt een lening ging aan gaan.
maar gewoon zijn opties wil over wegen. en zonder kennis van alle opties kan hij ze niet overwegen he ;)

hij heeft toch zijn les geleerd, en zijn fout ingezien ?
weldan, duw het hem nu niet nog eens dieper in.
hij heeft al genoeg mezerie nu.

hoeveel mensen zijn er niet die een auto kopen, en hem moeten weg doen door te hoge kosten ? al dan niet schuld of geen schuld ?

niemand hoeft hem in een hoekje dom en roekeloos te duwen. aangezien hij dit zelf al heeft ingezien en dit zeker al geen 2 de keer gaat gebeuren.

KIA_Killer

Legacy Member
Sommige reply's zijn idd wel 'grappig' enfin ja,
die jongen vraagt hier iets en krijgt onder zijn voeten van alleman,
hij weet zelf waar de fout zit en dat hij z'n lesje geleerd heeft,
hij vroeg iets en is zelfs nog zo eerlijk om toe te geven wat hij allemaal fout doet,
gaan jullie er nog wat mee lachen en spotten en het nog erger maken,
alez zo zie ik al die reply's, antw gewoon op die jongen zijn vraag?

Moest ik kunnen helpen deed ik het direct maarja, ik leef ook maar op kleine voet,
heb zelf ook geen auto (heb er bvb het geld ook niet voor :p fiets ftw!),
maar moest ik het me kunnen veroorloven weet ik ook niet of ik het zou kopen,
fiets is echt een gewoonte geworden :) vraag gewoon eens bij je banken wàt je zou kunnen lenen indien dat kan, laat offertes opstellen, ga rond waar
je moet rondgaan en vraag het zelf want op het forum hier denk ik niet dat je veel kan vinden van hulp, en blijkbaar zijn er niet zoveel mensen die er ook positief op reageren, maar dat moet je negeren, sommigen weten niet beter ;)

'k hoop dat je snel alles voor mekaar krijgt :)

*edit* :lol: @ bovenstaande ^^ was net 't zelfde aan 't neertypen :p

DogFacedGod

Legacy Member
Kurobu zei:
ge moet nu die jongen nie heel int zak duwen ook door hem dom en zo te noemen he.
die gast zoekt gewoon naar de beste oplossing. en omdat em nie weet hoe leningen werken vraagt em hier juist maar hoe dat werkt.
ik denk dat hij zowiezo niet derekt een lening ging aan gaan.
maar gewoon zijn opties wil over wegen. en zonder kennis van alle opties kan hij ze niet overwegen he ;)

hij heeft toch zijn les geleerd, en zijn fout ingezien ?
weldan, duw het hem nu niet nog eens dieper in.
hij heeft al genoeg mezerie nu.

hoeveel mensen zijn er niet die een auto kopen, en hem moeten weg doen door te hoge kosten ? al dan niet schuld of geen schuld ?

niemand hoeft hem in een hoekje dom en roekeloos te duwen. aangezien hij dit zelf al heeft ingezien en dit zeker al geen 2 de keer gaat gebeuren.

Ne big 2nd hier.
Tis ne oplossingentopic hier, geen verwijttopic. Tis daar nu toch te laat voor.

Arifiene

Legacy Member
Zoals ik al eerder zei, leen absoluut het hoogstnodige, die intresten zijn echt niet weinig ze...
Spreek er ook eens over met uw ouders, als die bereid zijn om nog even te wachten op uw afbetaling of niet, of die eventueel de lening in uw plaats willen afsluiten, etc.

Unkn0wn

Legacy Member
Ik heb es 700 euro van men nonkel geleend.

(Welliswaar met een "afbetalingsplan", dus gene amateuristische zever :P)

En het schone eraan was dak 0% rente moest betalen.
Das tenminste nog es een goeie lening :P.

KULeest

Legacy Member
Ik zou zeker nie beginne lenen as ge die auto ff kunt missen, door altij maar te lenen graakt ge in vicieuze cirkel :p

Coolguy

Legacy Member
Uit boetethread:

seb2709 zei:
overdreven snelheid en roekeloos rijgedrag op de bondgenotenlaan richting station :( 100€ => wisten ni exact hoeveel ik reed... ma gevaarlijk reed ik zeker ni.. ma ze stonden recht voor men neus aant station :D ik remmen gelijk zot ma ze zijn ni achter mij aangereden, dus ik dacht dak effe geluk had, tot ik vorige week iets in de bus kreeg :s


Ik begin in te zien hoe het tot het ongeval is gekomen...

En je hebt je wagen nog maar van in februari? Das wel pech he :/ (dees is niet ironisch bedoeld)

seb2709 zei:
jaja ok tzou allemaal ni mogen zo snel rijden, ma toch vraagk mij iets af... onlangs heb ik me men honda crx del sol op de autosnelweg me ne maat 190 gereden...

nu vorige week maandag, ik wou nog es zien hoevel hij ging, en kwam niet verder dan 180...en was 'planché'...

wa zou het probleem zijn dak vorige keer zonder prob aan men 190 kwam, en nog redelijk snel eigelijk..

en nu duurde het echt redelijk lang tot ik tenslotte ni verder kon tot 180km/u ging...

grtz

Gepost in maart.

Maar ja, wie ben ik om een ander zijn rijstijl te bekritiseren? :ironic:


/EDIT: Ik ben bij deze post misschien wat hard van stapel gelopen. Iedereen (los gebruikt) begaat wel eens stomiteiten als hij jong is, maar als ge wat ouder wordt ziet ge niet graag een ander de stomiteiten uit uw jeugd herhalen.
Beschouw het gewoon als een soort bezorgdheid... :p

Myst!Q

Legacy Member
Ik heb maar 1 iets te zeggen op lenen op jonge leeftijd en dat is "een dommer idee bestaat niet".
En als je moet lenen zorg dan dat het voor de juiste dingen is namelijk grond+huis. Der zijn genoeg jongeren die kapot gaan aan het feit dat ze schulden hebben door al hun leningen die ze aangaan, het is al meermaals in het nieuws verschenen :)

Dr.White widow

Legacy Member
om u een idee te geven, ik ben naar de bank gegaan om 50 000€ te lenen, dit is dan ook het max bedrag da ik MAG lenen zelfs.
nu da is een lening van 20-25jaar, da komt op een 300€ per maand! Ja ik viel ook ver op mijn gat...

om u een idee te geven wa ge zou mogen lenen. 1/3 van uw NETTO inkomen mag je maximum besteden aan een lening. Nuja de rentevoet staat relatief laag deze tijd dus is het wel de moeite mss om u dat geld te lenen! (hebbe ze mij in de bank ook gezegd) en het maakt nie uit of da ge nu al 20 jaar werkt of da ge nog maar 1 maand aant werken zijt, ze hebbe gewoon graag dat ge een vast contract hebt of een van onbepaalde duur. maar het is nog altijd niet noodzakelijk!

russian

Legacy Member
seb2709 zei:
begint allemaal ni te zagen dak dieje auto ni mocht kopen assek wist dak et ni kon betalen e! kon zonder prob men ouders elke maand betalen, naft 300€ +- + verzekering, en dan konk nog schoon leven... nu zo'n ongeluk da is gwn pech ebbe, en kdenk ni da iedereen zo ma meteen 5000€ voort legge heeft! dus snapt da ook es gwn en zaagt ni over het feit dak gene auto moe kopen ask weet dak er de financiele middelen ni voor heb..

Ahum.

Met alle respect, maar wanneer je geen 5000 euro op overschot hebt, dan moet je al helemaal niet denken aan een wagen.

Je moet er in feite rekening mee houden dat je minimaal genoeg reserves hebt om een vervangtuig te kopen (mag een goedkoper zijn) bij het verlies van je wagen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan