Archief - geld om medicatie te testen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PaJaMa

Legacy Member
heeft iemand hier meer info over? maat van ne maat van mij doet dit en krijgt soms 500 euro als hij bv een maandje bepaalde medicatie neemt

ik weet er alleen niet veel over..

RaGeR

Legacy Member
Dat lijkt mij toch niet zo heel gezond hoor.

Ook al zeggen ze dat het allemaal maar heel ongevaarlijk is.

Time

Legacy Member
Natuurlijk is dat ongezond, ze zeggen nergens dat het niet gevaarlijk is denk ik, ze geven gewoon een schatting van het risico. Er is altijd wel een kans dat er iets zwaar misloopt net zoals er altijd wel een kans is dat ge op straat wordt weggemaaid.

zaffah

Legacy Member
Time^- zei:
Natuurlijk is dat ongezond, ze zeggen nergens dat het niet gevaarlijk is denk ik, ze geven gewoon een schatting van het risico. Er is altijd wel een kans dat er iets zwaar misloopt net zoals er altijd wel een kans is dat ge op straat wordt weggemaaid.

Maar er is nog meer kans dat er niets misloopt ...
Ze beginnen niet zomaar onbezonnen te testen op mensen hoor.

virtualdude

Legacy Member
zaffah zei:
Ze beginnen niet zomaar onbezonnen te testen op mensen hoor.
al deze medicijnen werden al uitvoerig in labo getest op verschillende dieren, menselijke cellen in schalen enzo en de laatste stap is nu eenmaal de test op mensen.

kans is nooit nul. Zelfs iets wat op de markt is heeft nevenwerkingen welke potentieel zeer nefast zijn

PaJaMa

Legacy Member
ja da word idd altijd eerst grondig op dieren getest, de kans dat je voor altijd schade aan je lichaam hebt is minimaal :p
mjah kzal die andere topic is bekijken thx

Thales

Legacy Member
was er ni overlaatst zo'n geval in duitsland?
met een soort van aspirine dat heel verkeerd was afgelopen op de proefpersonen

Time

Legacy Member
Laatste wat ik me herinner is dat er in Amerika een dode is gevallen, kan al een jaar geleden zijn.

Maar als je bekijkt op hoeveel personen zoiets voorvalt: extraam laag percentage denk ik.

Edit:
Proefpersonen in levensgevaar na testen met geneesmiddelen

(Belga) Zes Britten die als proefpersoon meewerkten aan een geneesmiddelentest, zijn op de afdeling intensive care van het ziekenhuis beland. Twee van hen zweven nog steeds tussen leven en dood door het "medicijn" dat ze toegediend kregen.
Acht kerngezonde mannen tussen 18 en 40 jaar oud moesten zich zondagavond aanmelden bij het Northwick Park Hospital in het noordwesten van Londen. Na een nachtje slapen kregen ze een medicijn toegediend van het Duitse farmaconcern TeGenero. Twee van hen hadden geluk: ze kregen niet het preparaat TGN 1412, maar een placebo. Voor de anderen werd het experiment een ware nachtmerrie. Familieleden spreken over een paars-gele huidskleur, een gezwollen nek en een gezicht dat is opgezwollen tot het drievoudige van de normale grootte. "Mijn vriend ziet eruit als de Elephant Man", zei een geshockeerde Myfanwy Marshall over haar 28-jarige vriend. De behandeling wordt bemoeilijkt door het feit dat de artsen de symptomen wel herkennen, maar niet echt weten wat er precies is gebeurd. Scotland Yard onderzoekt de zaak. De politie wil samen met de Britse geneesmiddelenautoriteit MRHA uitzoeken waar het precies fout is gelopen. Enkele familieleden hebben al een advocaat ingeschakeld. (sal)
Maart 2006.

Kill0rBee

Legacy Member
Was toch overlaatst in 't nieuws, mensen die een medicijn tegen kanker testen en die dan als neveneffect zelf kanker kregen :s

Nomex

Legacy Member
http://www.resunit.com/

in Stuyvenberg ziekenhuis Antwerpen. Ik heb al 2 maal deelgenomen aan zo'n medisch experiment, 1 keer serieus ziek geweest (gewoon misselijk en moeten kotsen).

Nu ge moet zelf maar bepalen hoe je er tegenover staat. Je kan ook de minst risicovolle proeven kiezen. Je krijgt ook telkens veel documentatie over wat ze testen, de (verwachte) risico's, of het al getest is geweest op mensen,...

Ik denk wel dat ze nu wel veel mensen nodig hebben, ik krijg elke week wel een brief dat ze mensen zoeken.

Vergoeding varieert van een paar honderd euro voor kleine proefjes, tot 3000 euro voor grotere proeven.

PaJaMa

Legacy Member
thx! ik woon zelf in antwerpen en was al aant zuchten voor die ziekenhuizen in leuven en gent :)

PaJaMa

Legacy Member
Nomex zei:
http://www.resunit.com/

in Stuyvenberg ziekenhuis Antwerpen. Ik heb al 2 maal deelgenomen aan zo'n medisch experiment, 1 keer serieus ziek geweest (gewoon misselijk en moeten kotsen).

Nu ge moet zelf maar bepalen hoe je er tegenover staat. Je kan ook de minst risicovolle proeven kiezen. Je krijgt ook telkens veel documentatie over wat ze testen, de (verwachte) risico's, of het al getest is geweest op mensen,...

Ik denk wel dat ze nu wel veel mensen nodig hebben, ik krijg elke week wel een brief dat ze mensen zoeken.

Vergoeding varieert van een paar honderd euro voor kleine proefjes, tot 3000 euro voor grotere proeven.
onduidelijke site man:crazy: hoe had jij contact opgenomen, of kan ik beter gewoon een bezoek aant ziekenhuis brenge?

Nomex

Legacy Member
Als ze echt dringend mensen zoeken plaatsen ze een zoekertje in de krant, zo ben ik bij hun terecht gekomen.

Ik zou gewoon eens bellen naar hun secretariaat (staat bij contact). Hun site is precies al verouderd, maar ik dacht dat ze aan een nieuwe site aan het werken waren.

PaJaMa

Legacy Member
ok zalk doen
nog een vraag, geven ze uw geld in stukken, na afloop, voorschot? hoe gaat dat in zen werk?

Skoran

Legacy Member
Dat interesseert mij ook wel, is er zo geen mainsite waarop die bedrijven gebundeld worden?

chosen1

Legacy Member
zo was er vroeger een medicijn en zwangere vrouwen kregen daardoor een misvormde baby! nadien ontdekte ze dat er 2 isomeren van da medicijn waren en dat 1 ervan zéér schadelijk was!

bloed geven, sperma doneren, nier afstaan aan familie, ... maar medicijnen testen zou ik toch nie doen

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
Natuurlijk is dat ongezond, ze zeggen nergens dat het niet gevaarlijk is denk ik, ze geven gewoon een schatting van het risico. Er is altijd wel een kans dat er iets zwaar misloopt net zoals er altijd wel een kans is dat ge op straat wordt weggemaaid.


Ik kreeg alvast een papier in handen dat er geen risico's aan vast hingen, ze gaan je toch niks inspuiten waar ze niet zeker van zijn dat ge der serieus ziek van wordt!!!

Wordt eerst serieus getest voor ze dat in een mens inspuiten.

Feignasse

Legacy Member
chosen1 zei:
zo was er vroeger een medicijn en zwangere vrouwen kregen daardoor een misvormde baby! nadien ontdekte ze dat er 2 isomeren van da medicijn waren en dat 1 ervan zéér schadelijk was!

De zogenaamde softenonbaby's?

Ik zou nooit aan zo'n experimenten meedoen, tenzij ik in extreme geldnood zit ofzo. Maar zeker niet om bvb een nieuwe pc te kunnen kopen of iets dergelijks :')
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan