Archief - geld om medicatie te testen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PureFun

Legacy Member
http://www.drug-uzgent.be/
Staat info over inschrijving als 'vrijwilliger' en vergoeding. Ook contactinfo. Hf en probeer niet te sterven tijdens een studie want je maakt de statistische dataverwerking moeilijker.

polarvandal

Legacy Member
PureFun zei:
http://www.drug-uzgent.be/
Staat info over inschrijving als 'vrijwilliger' en vergoeding. Ook contactinfo. Hf en probeer niet te sterven tijdens een studie want je maakt de statistische dataverwerking moeilijker.
vraagje

er zijn 5 periodes.
is het de bedoeling dat ge op elke datum die er staat zijt, of moet ge per periode, 1 keer kunne gaan?

want ik snap et zo goe niet.

PureFun

Legacy Member
Hmm kan ook alleen maar die pdf interpreteren, en aangezien er per periode de verschillende opeenvolgende data verschillende duur hebben is het mss nodig dat je op elk van die data aanwezig bent ? (De overnachting laat dit toch zeker uitschijnen). Best is dat je even mailt natuurlijk. Je hebt wel een fun studie uitgekozen, een eetlust modifier die blijkbaar volgens de laatste zin nog niet door hun ethisch comite is goedgekeurd. Kan me inbeelden dat die 2k euro vergoeding snel meegenomen lijkt maar toch.

Radiance

Legacy Member
Uit die uitleg maak ik op dat je elk van de 5 periodes moet aanwezig zijn, dus van zondag tot dinsdag & dan de rest van de week telkens nog es een uur of 2.

Maw vrijwel alleen werklozen (of studenten met extreem weinig uren) kunnen zoiets doen :p
Als je alle uren bij elkaar telt dat je daar bent of bezig bent er naartoe te gaan, je kan al beter gewoon een maand gaan werken :)

Boris Barowski

Legacy Member
moet ge dan een waiver tekenen waarin ge u rechten opgeeft zodat ge ze niks meer kunt maken als het toch misgaat (maw dat ge kennis genomen hebt van de risico's en hiermee akkoord gaat) ?

ComputerVISTA

Legacy Member
Neen, althans niet bij mij. Je moet een papier ondertekenen dat je snapt over wat het gaat en wat het inhoudt die tests. Verder stond er uitdrukkelijk bij dat er geen medische gevolgen zullen zijn en dat je heel nauwkeurig wordt gevolgt. Niks laten ze dan ook aan het toeval over.

Ik ben er wel van overtuigd dat er tests zijn waar dat wel moet al denk ik niet dat ze (hier in Belgie althans) medicatie gaan uittesten waar ze ze niet 100% zeker van zijn dat er Bv. zware medische problemen zullen optreden.

Denk ik he!

PureFun

Legacy Member
Even gebruik gemaakt van die hele e-government infrastructuur en dit gevonden. Volgens de wet inzake experimenten op de menselijke persoon van 7 mei 2004, die je hier kan nalezen, artikel 29 is de opdrachtgever van de studie steeds verantwoordelijk, ook al maakt deze geen fouten, voor (in)directe schade die in verband staat met het experiment en zelfs als je de typische waiver zou tekenen betekent die waiver niets. Wat deze legal speak nu juist concreet inhoudt en of er ondertussen al iets veranderd is ?

NapalmBenny.

Legacy Member
bwa ja, elke maand zo een paar spuitjes, + af en toe wat zaad doneren, ik moet nooit meer gaan werken!!!

Nomex

Legacy Member
De betalingen zijn een paar weken na afloop.

En als er iets gebeurt is het pharmaceutisch bedrijf nog altijd aansprakelijk, alleen kunnen ze precies wat moeilijk doen (kijk naar dat mislukt experiment in Engeland).

Meestal zijn de proeven die het meest verdienen ook de proeven waarbij je veel op en neer naar het ziekenhuis moet gaan, zoals die periodes hierboven.

Maar er zijn ook proeven waarbij je veel minder moet gaan, bvb: 's avonds binnengaan, 1 dag blijven, 's morgens naar huis. dit 2 maal en dat was voor 720 €.

Nomex

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
bwa ja, elke maand zo een paar spuitjes, + af en toe wat zaad doneren, ik moet nooit meer gaan werken!!!

Je moet telkens 3 maand tussenlaten tussen elk experiment, + telkens een medisch onderzoek ondergaan voor je kan meedoen.

Vroeger kon je nog valsspelen door een medisch experiment te doen in België en tijdens die 3 maand dat je moest wachten een experiment in Nederland te doen, maar nu moet je papier ondertekenen waardoor je in databank komt die de verschillende landen kunnen raadplegen.

Ge had inderdaad wel een paar zotten dat het zo deden :oink:

UnD3RD0G

Legacy Member
op een jaar tijd kleine 80 000 euro verdienen door experimenten :)
en dan nog eens uw werkloon...

its tempting, but nah, id rather keep both my arms and legs and eyes and ears, ... :)

Dr.White widow

Legacy Member
DJ 0lly zei:
'k ging eerst gezegt hebben oké softdrugs zoals cannabis mag wel maar 'k weet zelf niet meer of het nu wettelijk mag in belgië of niet.

awel ik heb da ne keer gevraagd aan ne flik, al aan verscheidene zelfs en iedere keer krijgde ver een ander antwoord.

Ge moogt thuis wiet roken, alleen en niet in het bijzijn van minderjarigen natuurlijk... of als er een volwassene in de buurt is moet je zijn toestemming vragen of het OK is voor hem, zodat je geen overlast zou brengen tov de medemens. Nuja hoe ge uw wiet moet verkrijgen daz gewoon een mysterie, het moet blijkbaar toevallig uit de lucht in uw handen vallen ofzo... Ge moogt maximum ne gr of 4 hebbe. Maar ge moogt nergens wiet kopen,vervoeren, kweken. Ge moogt een plantje hebbe, maar ge moogt maar in bezit zijn van 3-4 gr, dus zulde nogal moeten wikken en wegen om uw plantje zoiets klein te laten opbrenge :p

btw: als ze u ooit tegenhouden met den auto en ge hebt wiet mee, en het is +/- 3 gr NOOIT MA OOK NOOIT afgeven!!!! (tenzij ge onder invloed aant rijden zijt, dan hebbe ze wel het recht) mij hebbe ze zo de laatste keer liggen gehad. Kwam juist van holland, nog 1km van mijn deur houden mij tegen en doorzoeken mijne auto, vonden mijne peulschil wiet en vroegen of ik het wou afgeven of ik kreeg de keuze om het in beslag te laten nemen. achteraf hoor ik van een flik da ik het nooit had moeten afgeven.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Is dat in feite echt zonder gevaar? Want het blijven testen natuurlijk...
edit: heb het dus voor op die testen uit de beginpost, want ik zie hierboven een discussie over weed thuis roken enzo...

Tyfius

Legacy Member
Bwa, het gevaar is beperkt, maar het kan altijd mislopen. Denk maar aan de catastrofe in Groot Brittanie in de eerste helft van het jaar waar, als ik me goed herinner, zelfs een aantal personen zijn omgekomen, en kanker gaan ontwikkelen zijn...

Fatalix

Legacy Member
M'n stiefbroer heeft dat is gedaan in NL.
Ook gevonden via een advertentie in een krant tho.
Dan moet je eerst alle info over jezelf geven (van gewicht tot kleur haar etc), dan als je (geluk?) hebt wordt je uitgekozen.
Hij kreeg er 3,500 euro voor, waar hij dan in ruil 4 weken ergens binnen moest zitten, zonder naar buiten te mogen. 2x per dag dat medicijn innemen om te testen dan zker en geloof een keer per week bloed prikken, zoiets.

Nuja, niks van opgelopen ofzo, en redelijk wat geld voor gekregen.

screaM^

Legacy Member
hmmm, klinkt wel interessant ergers...
is dit ook in antwerpen ? of beter nog aan het ziekenhuis in malle, aangezien dat 200m van mijn deur is? of mss zelfs bij janssen pharmaceutica? das ook ni ver en nogal gemakkelijk te bereiken...

zijn er zo nog dingen die snel en redelijk 'gemakkelijk' geld opleveren? heb nl nogal wat geld nodig aangezien ik zelf maar een student ben en mijn studies & kot zelf moet betalen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan