Archief - geld om medicatie te testen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darth Mother

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik kreeg alvast een papier in handen dat er geen risico's aan vast hingen, ze gaan je toch niks inspuiten waar ze niet zeker van zijn dat ge der serieus ziek van wordt!!!

Wordt eerst serieus getest voor ze dat in een mens inspuiten.
Dus daarom moet je testpersoon zijn, om te testen of het medicijn je niet ziek kan maken:p

Time

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik kreeg alvast een papier in handen dat er geen risico's aan vast hingen, ze gaan je toch niks inspuiten waar ze niet zeker van zijn dat ge der serieus ziek van wordt!!!
Lol, net wel, waarom zouden ze je anders als proefpersoon willen?:p

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
Lol, net wel, waarom zouden ze je anders als proefpersoon willen?:p


Om te testen of het werkt! Niet of je der ziek van kan worden.

Een soortgelijk virusingespoten gekregen (natuurlijk geen echt aidsvirus dat zou me ene leuke boel worden :p) En bij de test op bloed zou ik wel degelijk positief testen op aids (tot ze verdere tests zouden doen waaruit bleek dat het niet zo was natuurlijk)

Uit die proeven moest blijken of het medicament dat ze me inspoten weldegelijk werkte op dat virus.

Het max dat er kon gebeuren en ook gebeurde bij 2 proefpersonen van de 150 was de dag van de inspuiting wat hoofdpijn en meer was er niet.

e3gamer

Legacy Member
als ge de dood niet vreest zoals echte gelovige is dat voor hen geen probleem anders denk ik niet dat ge da zonder stress of angst effe kunt doen gewoon mijn mening

Arcan

Legacy Member
lol, je doet mee, en na 10 jaar krijg je kanker ofzo :)

thx, but no thx.

Time

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Om te testen of het werkt! Niet of je der ziek van kan worden.
Er zijn genoeg studies waar de enige criteria leeftijd en niet-roker zijn waren. Die zijn heus niet om te zien of het medicijn een ziekte geneest, want je heb die ziekte gewoonweg niet.

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
Er zijn genoeg studies waar de enige criteria leeftijd en niet-roker zijn waren. Die zijn heus niet om te zien of het medicijn een ziekte geneest, want je heb die ziekte gewoonweg niet.


Zoals ik al zei kunnen ze je inspuiten met een soortement dummie.

De enige criteria daar was dat je tussen de 18 en 50 moest zijn en geen blijvende ziekten hebben.

Nuja hoe het allemaal in z'n werk ging weet ik allemaal niet meer.

Nomex

Legacy Member
PaJaMa zei:
ok zalk doen
nog een vraag, geven ze uw geld in stukken, na afloop, voorschot? hoe gaat dat in zen werk?

Ze betalen u een paar weken na afloop het totale bedrag, dat trouwens volledig belastingsvrij is.

Zo'n medisch experiment is natuurlijk niet 100% veilig, ze proberen het natuurlijk wel zo veilig mogelijk te maken. De laatste proef dat ik wou deelnemen was voor een middel tegen pijn van een ontsteking. Dat was nog niet getest op mensen. Nu had dat pharmaceutisch bedrijf dat middel al langdurig getest op muizen. Je krijgt ook in de documentatie te lezen wat de reactie van die muizen op dat middel was (ook dat er een paar muizen overleden zijn door het middel).

De mogelijke symptomen die de proefpersonen dan kunnen krijgen leiden ze af uit die uitslagen.

Nu is het meestal zo dat er meerdere 'testpanels' (groepen van mensen) zijn voor 1 bepaald medicament dat ze willen testen.

Voor dat middel tegen onstekingspijn waren bvb 8 testpanels. Het eerste panel krijgt meestal ook de zwaarste dosis die ze willen testen en verdient natuurlijk het meest. De opvolgende panels krijgen dan een lagere dosis (of dezelfde dosis, maar dan anders verdeeld: bvb 1 pil van 80 mg, de andere krijgt 2 pillen van 40 mg, 4 pillen van 20 mg,...)

Nu ik moet zeggen dat ik mij daar altijd op mijn gemak heb gevoeld, ze volgen je goed op (nemen ook veel bloed af), als ze maar zien dat er iets niet klopt laten ze dat weten en stop je ook met de proef. (Je krijgt dan een deel uitbetaald, of als je geluk hebt zelfs het volledige bedrag)

en als je bij de gelukkige bent neem je voor hetzelfde geld een placebo (per proef zijn er meestal wel een paar die een placebo krijgen).

NapalmBenny.

Legacy Member
Onlangs zijn er toch nen hoop mensen gestorven via zulke medicatie, is nog niet zo lang geleden.

LSDsmurf

Legacy Member
Aan zo'n testen zou ik dus nooit meedoen. Die medicatie is uiteraard al uitvoerig getest voordat ze die op mensen beginnen te testen maar dat bied geen 100% zekerheid dat er niets kan fout gaan. In de meeste gevallen zal je daar misschien weinig last van hebben maar als het fout gaat kan het serieus fout gaan.

Mijn gezondheid is me wel iets meer waard dan enkele schamele honderden of een paar duizenden euros.

Nomex

Legacy Member
De proeven die iets te maken hebben met hartmedicatie of andere 'risicovollere proeven' laat ik ook links liggen, de enige 2 proeven die ik heb meegedaan waren kleine proeven waarbij je maar 1 keer medicatie moest innemen ipv enkele weken een paar keer medicatie innemen.

Nu ja, die 1 keer kan ook de laatste keer zijn, maar ik heb daar nu eenmaal geen problemen mee of nooit aan gedacht.

=CID=Drone

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Onlangs zijn er toch nen hoop mensen gestorven via zulke medicatie, is nog niet zo lang geleden.



die zijn zwaar ziek geworden en hun hoofd zwol op gelijk ne ballon :eek:


nu is er iemand die blijkbaar kanker heeft van die groep :cry:



op de moment is er nog niemand dood hoor :doc:

Myst!Q

Legacy Member
No thx, Ik moet al genoeg risisco's ondernemen int leven :D
Kzie nog die twee wieties uit mijn klas die daar een geladen scherm vastpakken, efkes 27 kV door hun heen ^^

Ze hebben hun toch efkes moeten zetten ze :D

Brianz

Legacy Member
Ik zit dagelijks in gent en heb het ook al overwogen om deel te nemen aan zo'n tests, maar ik weet totaal niet waar ik me moet melden.
Iemand die me kan verder helpen ?

ComputerVISTA

Legacy Member
Brianz zei:
Ik zit dagelijks in gent en heb het ook al overwogen om deel te nemen aan zo'n tests, maar ik weet totaal niet waar ik me moet melden.
Iemand die me kan verder helpen ?

UZ Gent, centrum voor vaccinologie (en dat zijn die bijgebouwtjes die zo uitsteken aan de zijkant) tedju kan er niet mee ropkomen maar er staan plakaatjes.

Myst!Q

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
LOL en dan nog een doof door de implosie van het scherm?

Gelukkig is ze niet geïmplodeerd .. Ze hebben veel chance gehad zeker want twas een nogal een klein kot waar ze dermee stonden :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan