Archief - geld om medicatie te testen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mauron

Legacy Member
screaM^ zei:
hmmm, klinkt wel interessant ergers...
is dit ook in antwerpen ? of beter nog aan het ziekenhuis in malle, aangezien dat 200m van mijn deur is? of mss zelfs bij janssen pharmaceutica? das ook ni ver en nogal gemakkelijk te bereiken...

zijn er zo nog dingen die snel en redelijk 'gemakkelijk' geld opleveren? heb nl nogal wat geld nodig aangezien ik zelf maar een student ben en mijn studies & kot zelf moet betalen


Over het algemeen gebeuren zo'n dingen in universitaire ziekenhuizen denk ik...

Nomex

Legacy Member
screaM^ zei:
hmmm, klinkt wel interessant ergers...
is dit ook in antwerpen ? of beter nog aan het ziekenhuis in malle, aangezien dat 200m van mijn deur is?

lees mijn post op de eerste pagina...

Djack

Legacy Member
Dr.White widow zei:
awel ik heb da ne keer gevraagd aan ne flik, al aan verscheidene zelfs en iedere keer krijgde ver een ander antwoord.

Ge moogt thuis wiet roken, alleen en niet in het bijzijn van minderjarigen natuurlijk... of als er een volwassene in de buurt is moet je zijn toestemming vragen of het OK is voor hem, zodat je geen overlast zou brengen tov de medemens. Nuja hoe ge uw wiet moet verkrijgen daz gewoon een mysterie, het moet blijkbaar toevallig uit de lucht in uw handen vallen ofzo... Ge moogt maximum ne gr of 4 hebbe. Maar ge moogt nergens wiet kopen,vervoeren, kweken. Ge moogt een plantje hebbe, maar ge moogt maar in bezit zijn van 3-4 gr, dus zulde nogal moeten wikken en wegen om uw plantje zoiets klein te laten opbrenge :p

btw: als ze u ooit tegenhouden met den auto en ge hebt wiet mee, en het is +/- 3 gr NOOIT MA OOK NOOIT afgeven!!!! (tenzij ge onder invloed aant rijden zijt, dan hebbe ze wel het recht) mij hebbe ze zo de laatste keer liggen gehad. Kwam juist van holland, nog 1km van mijn deur houden mij tegen en doorzoeken mijne auto, vonden mijne peulschil wiet en vroegen of ik het wou afgeven of ik kreeg de keuze om het in beslag te laten nemen. achteraf hoor ik van een flik da ik het nooit had moeten afgeven.

Ik kreeg de volgende keuze voorgeschoteld toen ze mijn weed vonden :

1. Je geeft het af zonder enige problemen

2. Je kunt het trugkrijgen maar dan moet je wel eerst voor de rechtbank
verschijnen, die dan uitspraak doet of ik eventueel men weed trugkrijg.

Blackstone

Legacy Member
Zojuist een mail gekregen van de "dienst voor Geneesmiddelenonderzoek van het Universitair Ziekenhuis in Gent". Een quote uit de mail:
De dienst voor Geneesmiddelenonderzoek van het Universitair Ziekenhuis
in Gent is dringend op zoek naar vrijwilligers voor deelname aan een
geneesmiddelenonderzoek. Bijgevoegd vindt u algemene informatie hierover
en specifieke informatie over een onderzoek dat op korte termijn start.
Indien u geinteresseerd bent in deelname aan dit onderzoek of andere
onderzoeken in de toekomst, kunt u zich geheel vrijblijvend inschrijven
of telefonisch contact opnemen
(09/240.56.56) of via [email protected] .

Meer info is te verkrijgen op http://www.drug-uzgent.be

Doorklikken naar 'Informatie voor vrijwilligers --> Geplande Studies --> DRUG06-128 Part 2 Panel A. De mail die ik kreeg is specifiek voor deze studie.

Niet dat ik zelf al ooit aan zo'n dingen heb meegedaan, dus meer weet ik er ook niet van.

Darkness

Legacy Member
weet niet of het hier al gezegd is, maar in de metro staan vaak advertenties daarover :)

NapalmBenny.

Legacy Member
Fatalix zei:
M'n stiefbroer heeft dat is gedaan in NL.
Ook gevonden via een advertentie in een krant tho.
Dan moet je eerst alle info over jezelf geven (van gewicht tot kleur haar etc), dan als je (geluk?) hebt wordt je uitgekozen.
Hij kreeg er 3,500 euro voor, waar hij dan in ruil 4 weken ergens binnen moest zitten, zonder naar buiten te mogen. 2x per dag dat medicijn innemen om te testen dan zker en geloof een keer per week bloed prikken, zoiets.

Nuja, niks van opgelopen ofzo, en redelijk wat geld voor gekregen.

Dat is 2,5 maandloon op 1 maand verdiend :s, en tevens constant moeten binnenzitten :s. Dan neem ik die risicoloze 2,5 maand wel :s, waar je maar 8 uur per dag moet aanwezig zijn.

_DM_

Legacy Member
RaGeR zei:
Dat lijkt mij toch niet zo heel gezond hoor.

Ook al zeggen ze dat het allemaal maar heel ongevaarlijk is.

Waarom denkt ge dat ze daar zoveel geld voor krijgen ? :)

noreeeee

Legacy Member
Master P zei:
(en bij LSD kunt ge toch nog flashbacks krijgen, tot een lange periode na gebruik? 'k Weet nu niet of dat komt omdat er nog iets aanwezig is van de stof of omdat er gewoon schade is veroorzaakt aan uw hersenen)

LSD gaat zich in je vetreserves nestelen. Als je deze vetreserves dan terug gaat gebruiken ga je terug LSD in je bloed krijgen en dus uwe flashback krijgen. Of althans dit hebben ze mij ooit wijsgemaakt.

boostah

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Dat is 2,5 maandloon op 1 maand verdiend :s, en tevens constant moeten binnenzitten :s. Dan neem ik die risicoloze 2,5 maand wel :s, waar je maar 8 uur per dag moet aanwezig zijn.


ik durf wedden dat de kans dat je aangereden wordt op weg naar werk en terug groter zal zijn dan deze dat je iets oploopt in da experiment :p

Quilombo

Legacy Member
mja der zijn interessante onderzoeken dat dan hoor, dat is zowat een gewoon loon, ge moet overnachten etc...

der zijn van die onderzoeken da ge twee keer ne namiddag moet komen en ge krijgt 500 euro ofzo, weet het niet juist meer; zo'n dingen staan vaak bij zoekertjes.

'k ga het ooit ook wel es doen.

_DM_

Legacy Member
boostah zei:
ik durf wedden dat de kans dat je aangereden wordt op weg naar werk en terug groter zal zijn dan deze dat je iets oploopt in da experiment :p

Bwaah, het kan wel zijn da ge daar misschien eens wat ziek van wordt (en dan heb ik het over gewoon ziek, wa overgeven ofzo), het zijn en blijven lichaamsvreemde dingen die niet bepaald geschikt zijn om zomaar in te nemen.
Maar hell: voor 3500 euro wil ik wel een dagje afzien :p

Tyfius

Legacy Member
screaM^ zei:
hmmm, klinkt wel interessant ergers...
is dit ook in antwerpen ? of beter nog aan het ziekenhuis in malle, aangezien dat 200m van mijn deur is? of mss zelfs bij janssen pharmaceutica? das ook ni ver en nogal gemakkelijk te bereiken...

zijn er zo nog dingen die snel en redelijk 'gemakkelijk' geld opleveren? heb nl nogal wat geld nodig aangezien ik zelf maar een student ben en mijn studies & kot zelf moet betalen

Overlaatst was er op tv een reportage over spermadonors. Die verdienen niet zoveel, maar daar konde toch al is een paar dagen mee gaan stappen.
En anders de prostitutie ingaan he :)

Mr zappa

Legacy Member
virtualdude zei:
de medicijnen moeten toch ooit eens op mensen getest worden é.


Ja en liever eerts op mensen dan op beesten, wij kunen tenminstte nog kiezen ...

-Helld0g-

Legacy Member
zaffah zei:
Maar er is nog meer kans dat er niets misloopt ...
Ze beginnen niet zomaar onbezonnen te testen op mensen hoor.

ja maar gelijk of dak overlaatst op de radio hoorde, kregen er mensen kanker van een medicament.


imo voor problemen zoeken, er komen gewoonweg zeker nevenwerkingen bij. Imo zou u sociale zekerheid moeten wegvallen als ge zo'n dingen neemt. Je krijgt er immers 500euro voor, als je daardoor ziek valt ofzo. Dan is dat schandalig dat je nog altijd in het sociaal vangnet terechtkomt...



IMO hé

Bram

Legacy Member
vandaag uitnodiging gehad offek wil mee doen aan een medicijn tegen zwaarlijvigheid... eens overleggen mee m'n dietist mss... ma tis mee overnachtingen en al

mauron

Legacy Member
-Helld0g- zei:
ja maar gelijk of dak overlaatst op de radio hoorde, kregen er mensen kanker van een medicament.

imo voor problemen zoeken, er komen gewoonweg zeker nevenwerkingen bij. Imo zou u sociale zekerheid moeten wegvallen als ge zo'n dingen neemt. Je krijgt er immers 500euro voor, als je daardoor ziek valt ofzo. Dan is dat schandalig dat je nog altijd in het sociaal vangnet terechtkomt...

Mja, ik kan wel begrip opbrengen voor uw standpunt, al ben ik het helemaal niet akkoord. Ik bedoel, moest de sociale zekerheid wegvallen voor de mensen die medicijnen testen zou niemand die nog willen testen. En aangezien nieuwe medicatie altijd uitvoerig getest moet worden op mensen alvorens door volksgezondheid goedgekeurd te worden kan dat een probleem worden...

Het is niet alsof het hier gaat om mensen die van een gebouw springen en dan klagen dat ze hun rug breken, nee, he gaat om mensen die ondanks een bepaald risico een medicament testen dat potentiëel miljoenen mensen kan helpen...

Ssup

Legacy Member
Ik heb is in overleven een reportage gezien van vitaminen,sommige mensen nemen grote hoeveelheden vitaminen omdat ze denken dat dat gezond is.Tot 50 keer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

Vitamine a is een vitamine die oa. uw longen beschermd tegen luchtvervuiling en zelfs goed zou zijn tegen lonkanker.Sommige mensen nemen dat dus ook in grote hoeveelheden.

Ze hebben een aantal jaar geleden een onderzoek gedaan en toen hebben ze ook proefpersonen gebruikt.Allemaal rokers en ze werden in twee groepen verdeeld.Een groep moest niets doen buiten verder leven zoals ze bezig waren en dus ook blijven roken.De andere groep moest gedurende een aantal jaren ook dagelijks vitamine a innemen in de vorm van tabletten.De wetenschappers dachten dat die groep gespaard zou blijven van longkanker dankzij de vitamine a.

Wat bleek?Na 6 jaar hadden bijna alle vitamina a gebruikers longkanker in tegenstelling tot de andere groep.

Nu niet denken dat vitaminen slecht zijn hoor maar ge moet u gewoon houden aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid om gezond te zijn en rekening houden dat als ge bepaalde vitaminen massaal inneemt er rare nevenwerkingen kunnen optreden.

Wat ik wou zeggen is dat meedoen als proefpersoon aan een wetenschappelijk onderzoek naar medicatie ed. wel grote risico's inhoud.

Gromme

Legacy Member
Zijn er hier mensen die al als proefpersonen hebben gediend?

En hoe denken jullie erover?

Pos : Een mooie som ontvangen dat belastingsvrij is.
Neg : Het risico dat eraan vasthangt.

Nog meer puntjes?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan