Archief - lasercorrectie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Huasheng

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
die vooronderzoeken dienen om te meten hoe wijdt je puppillen kunnen dilateren (verwijden). Aangezien dit op tienden of hondersten van een mm komt kunde da ni zelf meten ni;) , je gaat in het donker minder contrast zien. Stel dat je nu je bed heel vaag ziet staan als je snachts in den donker je kamer binnenkomt, dan zou het kunnen dat het gewoon pikkendonker is. Het heeft dus niet veel te maken met scherp of onscherp, gewoon dingen niet zien die er wel zijn en die je vroeger wel zag.
Achzo. Dus als je bijvoorbeeld 's nachts naar huis aan het wandelen bent. Straten zijn uiteraard verlicht. Dan zal je wat minder scherp zien, en de donkere hoekjes kunnen er dan zeer donker/zwart uitzien. Zolang het goed verlicht is, is je weg nog redelijk visibel. Ja?

Dr_pimpie zei:
die vooronderzoeken zullen normaal gezien van arts tot arts vrij gelijk zijn maar je moet deze onderzoeken zoiezo laten doen bij de dokter die je opereert.
Kan je dat op internet te weten komen of de oogarts wat gekend (en dan misschien ook een goede reputatie heeft)?

Dr_pimpie

Legacy Member
Huasheng zei:
Achzo. Dus als je bijvoorbeeld 's nachts naar huis aan het wandelen bent. Straten zijn uiteraard verlicht. Dan zal je wat minder scherp zien, en de donkere hoekjes kunnen er dan zeer donker/zwart uitzien. Zolang het goed verlicht is, is je weg nog redelijk visibel. Ja?
het is idd niet dat je zodra het nacht is geen klop meer gaat zien, gewoon minder duidelijke contouren, heeft niet echt te maken met scherp of niet. je kan het mss beter vergelijken met je ogen laten wennen aan het donker. Als je nu snachts in een verlichte kamer staat en je doet het licht uit zie je in eerste instantie niets, na verloop van tijd zal je hoe langer hoe beter kunnen zien. Bij lasik zulde onderweg in da proces beetje vroeger "stoppen"? je zal in het begin ook niets zien en na verloop van tijd als je ogen wennen meer en meer maar uiteindelijk zal het minder zijn als ervoor.

Huasheng zei:
Kan je dat op internet te weten komen of de oogarts wat gekend (en dan misschien ook een goede reputatie heeft)?

van welke regio zijde?

Huasheng

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
het is idd niet dat je zodra het nacht is geen klop meer gaat zien, gewoon minder duidelijke contouren, heeft niet echt te maken met scherp of niet. je kan het mss beter vergelijken met je ogen laten wennen aan het donker. Als je nu snachts in een verlichte kamer staat en je doet het licht uit zie je in eerste instantie niets, na verloop van tijd zal je hoe langer hoe beter kunnen zien. Bij lasik zulde onderweg in da proces beetje vroeger "stoppen"? je zal in het begin ook niets zien en na verloop van tijd als je ogen wennen meer en meer maar uiteindelijk zal het minder zijn als ervoor.
Ah, valt nog mee. Maar 'k kan bets begrijpen dat het autorijden dan wat meer opletten is.

Dr_pimpie zei:
van welke regio zijde?
D'n oogarts zou aan het Universitair Ziekenhuis van Gent werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan