Archief - lasercorrectie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vidiot

Legacy Member
Dit had ik erover te vertellen in de vorige oog-thread:

Ik ben 30 jaar en heb een 2tal jaar geleden mijn oog met de laser laten behandelen. Kostprijs 1.100 Euro, niet terug te trekken vanwege vallende onder de noemer 'schoonheidsoperatie'. Operatie zelf duurt amper 2' per oog. Een echte aanrader en zeker het geld waard (op het einde van je leven ben je 3x zoveel kwijt aan brilmonturen en glazen), contactlenzen was ook niets voor mij. Mijn 'operatie' is gedaan in Leuven, prima nazorg. Je word niet verdoofd, er is niks aan de operatie, zo voorbij, geen pijn, niks. Het oog had -7. Bijeffekten zijn er hoegenaamd niet, mijn oog heeft ongeveer een jaar nodig gehad om op z'n volle scherpte te komen, maar daar heb je geen last van. Mijn oog ziet nu verdomd scherp . Mijn operatie ook niet verwarren met toestanden als bv 'krasjes', da's verouderd en zeker niet aan te raden.
Kheb niet de hele thread gelezen, hopelijk heb je hier wat aan.

Verivalta

Legacy Member
ik droom ook al zolang van een operatie ma kheb er het lef nie voor :s
nu heb ik wel -11 en -13 ma met m'n lensjes en bril kan ik me wel goed behelpen.. tzou ma weer juist bij mij moeten mislukken denk ik dan

Stimpy

Legacy Member
idd
achteraf zo van, had ik dit maar nooit gedaan, dan zag ik tenminste nog iets mbv nen bril :E

killgore

Legacy Member
Stimpy zei:
idd
achteraf zo van, had ik dit maar nooit gedaan, dan zag ik tenminste nog iets mbv nen bril :E

Damn man, ik denk echt niet dat ze zo lomp gaan zijn om beide ogen naar de klote te helpen ze. Als ze al zo lomp zijn om er 1 na de klote te helpe :p. de kans dat er morgen nen lomperik iets in u oog steekt is er ook eh...

Ik vind het persoonlijk wel belachelijk dat ze het onder schoonheidsoperatie klasseren, maarja, ergens wel normaal dat zoiets niet terugbetaald wordt.

Time

Legacy Member
Ze klasseren dat daar waarschijnlijk onder omdat het niet nodig is. Het is een luxeoperatie.

vyeate

Legacy Member
Mja,alhoewel dit voor niet brillen dragers moeilijk is om te begrijpen kan een bril echt wel een last zijn :)

Ik zou er veel voor over hebben om nog eens s'morgens wakker te komen wanneer het licht in uw kamer schijnt en vanaf ge uw ogen opendoet helder zien :)

Nuja,zelf zou ik ook wel een laseroperatie doen wanneer ik groot ben:)

cura

Legacy Member
vyeate zei:
Mja,alhoewel dit voor niet brillen dragers moeilijk is om te begrijpen kan een bril echt wel een last zijn :)

Ik zou er veel voor over hebben om nog eens s'morgens wakker te komen wanneer het licht in uw kamer schijnt en vanaf ge uw ogen opendoet helder zien :)

kunde met nachtlenzen ook bekomen :P

Huasheng

Legacy Member
FrenchFry zei:
- Dan, het grote moment, de laser zelf. Komt er gewoon op neer dat ge naar een lichtje moet kijken, niks moeilijker als da (ik weet nie meer just hoelang, maar kan volgens mij nie meer geweest zijn dan een halve minuut, als het dat al was). Moest ge op een of andere manier toch bewegen (nie te veel schrik voor hebben, ge kunt uw hoofd makkelijk stil houden in die hoofsteun op de tafel): ze steken op voorhand een beeld van uw oog in de computer, en als het machien bemerkt dat ge beweegt, stopt de laser onmiddellijk. Ge hoort een beetje geknetter, maar op de een of andere manier hebt ge absoluut nie den indruk dat da uit uw oog komt, dus da valt heel goe mee.
Voelt ge daar iets van, van die laser? Allezja, warmte of dergelijks? Iets?

FrenchFry zei:
- Dan doen ze er de eerste antibiotica en ontstekingsremmers erin (ook weer druppeltjes) en doen ze er een beschermlenske over dat er drie dagen in moet blijven zitten (dat ding is wel een pest, want ge voelt het zitten, maar bon, is maar voor drie dagen)
Van dat beschermlenske heb ik nog nooit gehoord. In je oog?
'k Heb wel weet van zo'n beschermkapje om te vermijden dat je in je oog wrijft, maar een lens? Moet dat dan weer chirurgisch verwijderd worden?

FrenchFry zei:
- De eerste paar dagen fluctueert uw gezichtsscherpte een beetje, maar na een week ziet ge al zo goed als perfect (én is da losgesneden flapke da zo vies lijkt volledig genezen; en daarvoor voelt ge er trouwens toch niks van). Tegen dan kunt ge ook weer tegen licht, en kunt ge dus optimaal gebruik maken van uw nieuwe krachten ;) Ge moet wel twee weken vermijden om te sporten als er daarbij iets in uw oog kan komen, water in uw oog vermijden (persoonlijk vond ik dat makkelijker haalbaar als ik die twee weken in bad ging in plaats van te douchen), en nie in uw ogen wrijven.
'k Had ergens gelezen dat je best niet de eerste maand (tot zes maanden) in je ogen wrijft.
En de eerste maand zeker niet gaat zwemmen.

FrenchFry zei:
- Een maand lang moet ge wel een hoop druppels in uw ogen doen, wat wel een beetje een geknoei is en tegen het eind van de maand op uw zenuwen gaat werken, maarrrr... het rendement is wel iets waar ge jarenlang profijt van hebt. De eerste week na de operatie is een beetje afzien, maar daarna betert het geweldig rap en is het zeker de moeite waard.
Heb ergens gelezen dat het twee soorten druppels zijn. Voor de genezing en dan kunstmatige traanvochtdruppels. Juist?
Prikt dat een beetje in de ogen?

vyeate zei:
Mja,alhoewel dit voor niet brillen dragers moeilijk is om te begrijpen kan een bril echt wel een last zijn :)
Op momenten is dat ding wel ambetant, ja.

vyeate zei:
Ik zou er veel voor over hebben om nog eens s'morgens wakker te komen wanneer het licht in uw kamer schijnt en vanaf ge uw ogen opendoet helder zien :)
En dan uw gordijn open en alle blaadjes haarscherp kunnen zien :')
'k Wil zo graag weer goed kunnen zien.

Stimpy

Legacy Member
killgore zei:
Damn man, ik denk echt niet dat ze zo lomp gaan zijn om beide ogen naar de klote te helpen ze. Als ze al zo lomp zijn om er 1 na de klote te helpe :p. de kans dat er morgen nen lomperik iets in u oog steekt is er ook eh...

Ik vind het persoonlijk wel belachelijk dat ze het onder schoonheidsoperatie klasseren, maarja, ergens wel normaal dat zoiets niet terugbetaald wordt.

mja ge moest maar es die ene op de 10000 gevallen zijn waar t mislukt

Dr_pimpie

Legacy Member
Stimpy zei:
mja ge moest maar es die ene op de 10000 gevallen zijn waar t mislukt

straat ook ni meer oversteken, ge moest maar dieje ene op 10 000 zijn die overreden wordt ...

cura

Legacy Member
allez goe dajje zegt da et nie opgaat, nu heb je ons allemaal overtuigd

je komt hier toch de meest overtuigende argumenten tegen eh :niceone:

Dr_pimpie

Legacy Member
Stimpy zei:
wat is da nu voor een scheve vergelijking
die gaat dus niet op

ik wil maar gewoon zegge da het risico da er iets me uw oog gebeurd da ge na de operatie slechter ziet dan ervoor verwaarloosbaar klein is. Ok, er is een risico maar af en toe moet ge in het leuven (zeker van die extreem kleine) risico's durven nemen eh. Anders leefde ook ni... Met mijn opmerking wou ik gewoon duidelijk maken dat er miljoenen andere zaken zijn waardoor ge blind kunt worden waarvan de waarschijnlijk nog veel groter is. (bv stoel onder iemand zen gat wegtrekken enzo ...)

Stimpy

Legacy Member
cura zei:
allez goe dajje zegt da et nie opgaat, nu heb je ons allemaal overtuigd

je komt hier toch de meest overtuigende argumenten tegen eh :niceone:

blijkbaar hebben sommigen wel wat uitleg nodig om een logisch statement te begrijpen

straat oversteken = dagdagelijks ding, heb je zelf in de hand, is min of meer een noodzaak, geen keuze
oogoperatie = rechtstreeks je oog laten opereren, moet je ondergaan, is geen verplichting, brengt ALTIJD een risico mee en kan je makkelijk ontwijken (niet te hoeven ondergaan dus)

maar nee je hebt gelijk, straat oversteken en oogoperaties zijn van hetzelfde kaliber:wtf: (jouw post is anders ook hoogstaand hoor:ironic: )

en @dr pimpie ik snap wat je bedoelt hoor en geef je geen ongelijk, maar het is een keuze dat je dat risico wilt nemen, hoe klein ook
geen risico nemen is nog altijd kleiner dan wel een risico nemen, dat bedoel ik maar

metaphore

Legacy Member
Een lasercorrectie is een nihil risico.

Als ge dat een risico gaat noemen dan kan je zoals dr_pimpie alles als een risico beschouwen.
Die operaties worden zo vaak gedaan en zijn volledig op punt gesteld. Blind gaat ge er echt niet van worden. Moest er toch iets volledig fout lopen zullen ze u wel een nieuwe ooglens steken zonder kosten :p

Stimpy

Legacy Member
ze gaan met een mes over uw oog en branden met een laser in uw oog

kweeni kwa nihil risico zenne :wtf:

metaphore

Legacy Member
Stimpy zei:
ze gaan met een mes over uw oog en branden met een laser in uw oog

kweeni kwa nihil risico zenne :wtf:

ge stelt het nogal spectaculair voor :)

ze maken ene kleine incisie in u hoornvlies om zo aan u lens te kunnen. daar zetten ze aan de zijkant kleine krasjes om de druk op u lens te veranderen zodat die terug de juiste bolling krijgt.

tis niet dat er ne kerel met ne futuriste laser-gun op uwe kop zit te schijnen :p
das een heel machien dat tot op de micrometer geregeld kan worden en dus niet zomaar een gat in uwe kop zal branden :)

Stimpy

Legacy Member
ja kweet hebt op tv gezien bij beautifull ofzo toevallig es
ma kvond da echt voos da zo van uw oog schellen

mja kheb ni zo een vertrouwen in de mensheid, der moest maar es ene vergete een schroef tegoei vast te draaie : P

Dr_pimpie

Legacy Member
metaphore zei:
ge stelt het nogal spectaculair voor :)

ze maken ene kleine incisie in u hoornvlies om zo aan u lens te kunnen. daar zetten ze aan de zijkant kleine krasjes om de druk op u lens te veranderen zodat die terug de juiste bolling krijgt.

tis niet dat er ne kerel met ne futuriste laser-gun op uwe kop zit te schijnen :p
das een heel machien dat tot op de micrometer geregeld kan worden en dus niet zomaar een gat in uwe kop zal branden :)

deze thread ga nu wel ni over krasse maar letterlijk lasik. En ik wou gewoon duidelijk maken dat het risico op blind worden evengoed reëel is. Als je elke dag contactlenzen draagt kan je oog ontsteken en als je dit niet op tijd behandelt... Als je je handen en je lenzen potjes wast met gewoon water heb je ook 1 kans op zoveel miljoen dat er een virus op zit dat u instant blind maakt (als ik mij ni vergis is er tot nu toe zo 1 geval bekend in belgië). Als je aan het sporten of autorijden bent en je hebt iets voor, het montuur of de glazen van uw bril zijn dan ook vrij gevaarlijk ...

Het grootste risico dat je loopt is dat je 2000 a 3000 € betaalt en dat je achteraf niet beter of niet perfect ziet. Maar dan kunnen ze opnieuw opereren (zit trouwens mee in de prijs ;)) en hopelijk is het daarna dan beter ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan