Archief - lasercorrectie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sitdown Steve

Legacy Member
Ik heb nogal een slecht zich namelijk -5.75 op beide ogen ( bijziend - niet van ver kunnen zien dus )

Nu ik haat het om een bril te dragen. Is voor mij altijd een obstakel
van contactlenzen krijg ik ook teveel hinder.

Daarom wil ik opteren voor een lasercorrectie ( als ik binnenkort de cash heb )
Iemand die zoiets ook al heeft laten doen?
Ik wil niet echt kijken naar de prijs maar naar de kwaliteit

Ikzelf van 22 jaar; 23 jaar wordend...

geen off topic zoals ik ken iemand die zoiets heeft gedaan maar verder weet ik niets etc..

Keep it real

Sitdown Steve

Legacy Member
ik ben me er bewust van dat hierover waarschijnlijk nog ooit een thread is aangemaakt..
heb hem even opgezocht maar staat vol met off topic
daarom hoop ik deze thread meer wetenschappelijke en redenbare uitleggen te krijgen.

Altijd handig voor mensen die ook zoiets overwegen en iets willen weten van mensen met ervaring of voldoende kennis erover

Dr_pimpie

Legacy Member
men moeder heeft het laten doen en doet het zelf ook. Ze zou het zeker opnieuw laten doen. Als ge op internet extra info wilt zoeken, moete achter de term "lasik" zoeken. Die operaties gebeuren idd me een laser maar een laseroperatie is iets helemaal anders.

extra vrage moogde altij stelle

WarBlade

Legacy Member
Mja, ze doen zoiets normaal gezien pas wanneer uw beide ogen "gestabiliseerd" zijn... Dus wanneer ze op een punt zijn gekomen dat ze niet meer of nauwelijks slechter gaan worden, dit om te vermijden dat wanneer men de operatie achter de rug heeft, men al niet direct weer met achteruitgang te maken gaat hebben...

Ikzelf draag al enkele jaartjes lenzen - die ik ondertussen duchtig beu ben - en draag ook niet graag een bril, alhoewel die me s'avonds echt wel een gevoel van opluchting kan opleveren als ik die draag en mijn lenzen uitdoe na een lange dag in te hebben gehad...

Sitdown Steve

Legacy Member
hou de thread off topic aub.. als je vragen hebt stel ze dan liever via pm en post hier de antwoorden
Anders staat het hier na 2 minuten vol met threads over vragen

Tis de bedoeling dat hier vooral antwoorden komen ( met in dezelfde post de vragen )
dat houdt het veel gestructureerder

Brianz

Legacy Member
ogen moeten minstens 4 jaar stabiel blijven heb ik gehoord voordatje zon laseroperatie kan laten ondergaan.
Mss isdat al verandert, de techniek zal daar ook niet stil in staan denkek/hopek
moesten men ogen stabiel zijn zou ik het ook direct laten doen. maarja dat is spijtig genog niet zo en het zal wss nog wel een tijdje duren eer het zo wel zal zijn

PureFun

Legacy Member
Uitgebreide persoonlijke ervaring van iemand http://archives.somethingawful.com/showthread.php?s=&threadid=1620861 US forums zullen je beste bron zijn voor eigen verhalen, speciale lasik-centers heb je naast elke Mcdonalds.
Op http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/index.php vind je 'dagboek' posts op het forum van mensen die lasik/... ondergaan hebben.

Persoonlijk kijk ik liever de kat uit de boom, de effecten van lasik op lange termijn, vb 40j na de operatie, zijn afaik nog niet haarscherp bepaald.

Hell$pawn

Legacy Member
Kostelijke ingreep ook volgens:http://www.zien.be/index2.php?id=3Op deze pagina staan verschillende mogelijkheden van oogcoorectie's, met hun pro's en (mogelijke) contra's.Ik heb een aatal jaren gelden een voorafgaand onderzoek doorlopen, maar de prijs destijds hield me tegen.Destijds was het bedrag, volgens een ruwe schatting voor de oogarts in spé, 120000 oude belgische franken.Meteen wordt op bovenstaande site's,beneden op gelinkte pagina, vermeld dat krasjes meddertijd zullen verdwijnen.In ieder geval is het een dure onderneming waaraan toch wel wat risico's en vereisten aan verbonden zijn.

ironhorn

Legacy Member
mijn ma heeft dit laten doen (in het begin) en was/is zeer tevreden (heeft nu wel een bril die ze af en toe moet opzetten voor bv autorijde etc)

je mag me altijd pmen dan geef ik het door aan mijn ma :)

Dr_pimpie

Legacy Member
mss voor de mensen die niet weten hoe het juist in mekaar zit:

op het oog wordt een flap gemaakt, het bovenste laagje wordt er afgesneden. Vervolgens zal een laser als het ware een contact lens op het oog branden. De flap zal weer gesloten worden en zo kan je de rest van je leven rondlopen met een "gebrande" contactlens op je oog

edit: meer info kunde vinden op http://www.laserkliniek.be/wat_is_lasik.htm site ziet er wat amateuristisch uit ma het is wel juist wat er staat.

Gregn

Legacy Member
ze weten nog altijd niet hoe het zal zijn 10+ jaar na die ingreep hoe je ogen zullen vorderen, dus heb ik zo interesse verloren.

ik vind m'n brilletje absoluut geen obstakel en wanneer ik goesting heb plooi ik m'n lenzen in, probeer anders die zachte lenzen inplaats van die harde, ik konook niet tegen die harde maar die zachte zijn volledig draaglijk (heb al eens 2-3 dagen ermee rondgelopen zonder last), die van't kruidvat van 3 maand zijn fantastisch en goedkoop, zo goed zelfs dat ik ze al een jaar draag

edit: en je hebt ook slaaplenzen, die drukken je oog zo op plaatsen, dat je na je geslapen hebt ze eruit haalt even goe kan zien.

User_BELGIUM

Legacy Member
kzou dat ook nog wel willen doen :) maar ben krap bij kas atm hehe
ik ben gaan informeren en het kost voor beide ogen 2500euro.
de 'operatie' gaat 1 oog per keer om te zien of het wel goed is natuurlijk
als je bv vrijdag operatie hebt, kan je zaterdag al 100% zien met lichte irritatie en tegen zondag/maandag zou alles al normaal moeten zijn
de oogarts controleerd het oog en is alles goed dan doen ze je 2e oog
dus totaal mssn een week dat het duurt :)
er zijn wel 2 dingen,
de correctie mag niet té veel zijn, anders zou het zijn dat het niet volledig lukt, wat dus wil zeggen dat je nog steeds ietwat bijziend/verziend kan zijn
en
u hoornvlied van u oog mag niet te dik zijn (ik weet wel niet precies wat dit inhoud)

de oogarts zei dat bij mij alles in orde was en ik heb er niet om gevraagd. waarvoor mijn excuses. :)
..nu nog het geld zien te verzamelen *g*


@Gregn
mijn oogartse (?) heeft haar eerste oogcorrectie-operatie bij haar man gedaan en dit is nu toch ook wel albijna 10j geleden en alles is nog fijn in orde

Wazzie

Legacy Member
klein beetje off-topic,maar leek me dom om er speciaal daarvoor een nieuwe topic te maken. Ik heb sinds kort contactlenzen. (heb -4.5 aan beide ogen, had ervoor een bril). Nu vroeg ik me af of het normaal is dat ik enorm aan het sukkelen ben om mijn lenzen in- en uit te krijgen. Vooral mijn lens aan mijn linkeroog erinkrijgen is een enorme last. Heeft iemand tips om dat wat vlotter te laten gaan? En ik heb gehoord dat er lenzen zijn die je maar om de paar weken moet vervangen (ademende lenzen). Iemand daar ervaring mee?

Gamedude

Legacy Member
Dus eerst moeten de ogen 4 jaar stabiel zijn (en bvb 0,25 verandering is al direct weer vanaf nul opnieuw beginnen jaren tellen?)

Is er eigenlijk al iets geweten over een nieuwe manier/technologie die in onderzoek is?

Bril is niet alles & ik ben blij als ik thuis kom dat ik mijn lenzen kan uitdoen, ook verre van ideaal dus. :s

En mensen die zeggen "Lenzen zijn ideaal, bij kruidvat zeer goedkoop en heel gemakkelijk - dikke zever he, andere mensen hebben gevoeligere ogen en moeten duurdere lenzen gebruiken voor minder irritaties"

Ik gebruik silicoon lenzen, 16€ voor 2 week lenzen en dan nog voel ik bij momenten dat die lenzen op mijn ogen zitten.. vooral voor de TV of PC

User_BELGIUM

Legacy Member
Gamedude zei:
Dus eerst moeten de ogen 4 jaar stabiel zijn (en bvb 0,25 verandering is al direct weer vanaf nul opnieuw beginnen jaren tellen?)
jup. tegen mij zei ze 2jaar stabiel


Gamedude zei:
Ik gebruik silicoon lenzen, 16€ voor 2 week lenzen en dan nog voel ik bij momenten dat die lenzen op mijn ogen zitten.. vooral voor de TV of PC
of in de auto als de verwarming recht in u gezicht blaast >_<

Dr_pimpie

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
kzou dat ook nog wel willen doen :) maar ben krap bij kas atm hehe
ik ben gaan informeren en het kost voor beide ogen 2500euro.
de 'operatie' gaat 1 oog per keer om te zien of het wel goed is natuurlijk
als je bv vrijdag operatie hebt, kan je zaterdag al 100% zien met lichte irritatie en tegen zondag/maandag zou alles al normaal moeten zijn
de oogarts controleerd het oog en is alles goed dan doen ze je 2e oog
dus totaal mssn een week dat het duurt :)
er zijn wel 2 dingen,
de correctie mag niet té veel zijn, anders zou het zijn dat het niet volledig lukt, wat dus wil zeggen dat je nog steeds ietwat bijziend/verziend kan zijn
en
u hoornvlied van u oog mag niet te dik zijn (ik weet wel niet precies wat dit inhoud)

de oogarts zei dat bij mij alles in orde was en ik heb er niet om gevraagd. waarvoor mijn excuses. :)
..nu nog het geld zien te verzamelen *g*


@Gregn
mijn oogartse (?) heeft haar eerste oogcorrectie-operatie bij haar man gedaan en dit is nu toch ook wel albijna 10j geleden en alles is nog fijn in orde

het hoornvlies moet juist dik genoeg zijn aangezien ze hier een stuk van "wegbranden"

Dr_pimpie

Legacy Member
Wazzie zei:
klein beetje off-topic,maar leek me dom om er speciaal daarvoor een nieuwe topic te maken. Ik heb sinds kort contactlenzen. (heb -4.5 aan beide ogen, had ervoor een bril). Nu vroeg ik me af of het normaal is dat ik enorm aan het sukkelen ben om mijn lenzen in- en uit te krijgen. Vooral mijn lens aan mijn linkeroog erinkrijgen is een enorme last. Heeft iemand tips om dat wat vlotter te laten gaan? En ik heb gehoord dat er lenzen zijn die je maar om de paar weken moet vervangen (ademende lenzen). Iemand daar ervaring mee?

ik heb men lenzen op 1 2 3 in, ik zal ff kort uitlegge hoe ik dit aanpak.

eerst zet ik men potje al open, daarna was ik men handen met zeep en spoel ik ze goed af. Ik droog mijn handen NIET af (anders komt er stof op men vingers dat daarna in men ogen prikt). ik neem de lens uit het potje en zet ze op het puntje van men vinger en ik controleer of het een "kom-vorm" is ipv een "soepbord-vorm". Daarna hou ik met 1 hand men oog open en ik zet de lens erin. Tot slotte hef ik men ooglid door zachtjes aan men wimpers te trekken en ik zet men oog toe. Zo vermijd ik dat ik men lens er weer uit of scheef doe door te knipperen. Hoop dat het duidelijk is:)

(a propos maandlenzen elke maand vervangen en vloeitstof uit het potje elke dag vervangen zorgt ervoor da ge uw lenzen veel beter verdraagt)

Effect_one

Legacy Member
mijn vriendin heeft -8 en - 7 , ze draagt de zwaarste lenzen , en ze hebben haar afgeraden om zo een laser correctie te laten doen , omdat er een te groote kans was dat ze blind kon worden ,,, maar volgens mij zou deze technology serieus gevolueert moeten zijn in vergelijking met 8 jaar geleden .
Dus aangezien dat jij dat wil doen doe het want de kand op blindheid is quasie 1 % op 1000 voor jouw .

J3rry

Legacy Member
pak zeker geen lenzen van l&b als ge zeer zware lenzen moet hebben
niks is slechter voor uw ogen en uw portemonee

ik ben daar achter gekomen na een zware oogontsteking, en draag nu lenzen van 'hans anders' voor slechts 45&#8364; voor 6 paar maandlenzen

daarvoor betaalde ik 180&#8364; voor 6 paar lenzen, en die lenzen van hans anders zijn echt filterdun tegenover l&b
die kwaliteit van l&b lenzen zijn barslecht, soms zijn die misvormd of scheuren die terwijl ge ze draagt

ik heb -3.75 en -1.25
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan